Klaverblad racen,hoe dom kun je zijn?

Klaverblad racen is:

  • Dom

    Stemmen: 129 45,4%
  • Slim

    Stemmen: 7 2,5%
  • Zooo Passè

    Stemmen: 13 4,6%
  • Pure motorpassie

    Stemmen: 135 47,5%

  • Totaal aantal stemmers
    284
Status
Niet open voor verdere reacties.
Gelukkig blijft al dat klaverbladracend tuig (die daar uiteraard ook nog stoer over moet opscheppen) gewoon thuis tijdens de vakantie, want na 150 km zijn ze moe. Eventueel gaan ze met moeders naar een camping. Dat laat prachtige passen, circuits en doorgaande wegen (Schwarzwalder Höchstrasse!) vrij voor de echte motorrijders die niet lullen maar rijden :W
 
Laatst bewerkt:
Dat grotere risico wat je neemt op het klaverblad neem ik echter graag voor lief

Risico voor jezelf mag je nemen wat je wilt, maar als een ander er voor of achter rijdt, kun je toch echt niet voor hen bepalen dat je risico gaat nemen. Of zie ik dat verkeerd.

Eigenlijk vind ik het gewoon behoorlijk aso en niet kunnen. Als dit de manier van omgaan met elkaar is, dan ken ik er nog een paar. En racers op de weg blijven dan niet lang heel...
 
Gelukkig blijft al dat klaverbladracend tuig (die daar uiteraard ook nog stoer over moet opscheppen) gewoon thuis tijdens de vakantie, want na 150 km zijn ze moe. Eventueel gaan ze met moeders naar een camping. Dat laat prachtige passen, circuits en doorgaande wegen (Schwarzwalder Höchstrasse!) vrij voor de echte motorrijders die niet lullen maar rijden :W

:r |(
 
Risico voor jezelf mag je nemen wat je wilt, maar als een ander er voor of achter rijdt, kun je toch echt niet voor hen bepalen dat je risico gaat nemen. Of zie ik dat verkeerd.

Eigenlijk vind ik het gewoon behoorlijk aso en niet kunnen. Als dit de manier van omgaan met elkaar is, dan ken ik er nog een paar. En racers op de weg blijven dan niet lang heel...
De ziektekosten en schade aan de motor mogen wij uiteindelijk betalen... heel sociaal.
 
Doordat jij overal behalve in Nederland je uitgaven doet doe je mee aan de inflatie van Nederland en berokken je schade aan de Nederlandse economie ;)

Ziektekosten, daar ben je voor verzekerd, betaal je geld voor. Die premieverhogingen zijn gewoon een gevolg van inflatie/winst maken enz
schade aan de motor gaan wij betalen? echt niet... eigen schuld = geld weg... betaal jij geen cent aan ;)
 
Doordat jij overal behalve in Nederland je uitgaven doet doe je mee aan de inflatie van Nederland en berokken je schade aan de Nederlandse economie ;)

Ziektekosten, daar ben je voor verzekerd, betaal je geld voor. Die premieverhogingen zijn gewoon een gevolg van inflatie/winst maken enz
schade aan de motor gaan wij betalen? echt niet... eigen schuld = geld weg... betaal jij geen cent aan ;)


Ik zou er niet eens op reageren.... zolang in zijn profiel bij "Hobby's en interesses" nog "bier" staat verspeel je tijd.. :+
 
Laatst bewerkt:
Doordat jij overal behalve in Nederland je uitgaven doet doe je mee aan de inflatie van Nederland en berokken je schade aan de Nederlandse economie ;)
En tegelijkertijd verhoog ik het BNP waardoor de economie netto sterker wordt :W

Ziektekosten, daar ben je voor verzekerd, betaal je geld voor. Die premieverhogingen zijn gewoon een gevolg van inflatie/winst maken enz
schade aan de motor gaan wij betalen? echt niet... eigen schuld = geld weg... betaal jij geen cent aan ;)
Dat klopt niet Rez. Ziektekosten worden betaald door zorgverzekeraars. Als die te weinig winst maken (teveel ziektekosten hebben) verhogen ze de premies of maken ze er "een gevaarlijke sport van", dat is ons met zweefvliegen ook overkomen. Dan moet je een aanvullende verzekering hebben...

Qua verzekering, natuurlijk betalen wij dat. Een verzekeraar middelt de schades van een grote groep (motorrijders in dit geval) en die is fors hoger als dat hij zou zijn zonder de racers.
De grofweg 15 man die ik ken met een GS rijden zo gemiddeld 5% per jaar van de verzekerde waarde aan schade. Voeg daar een poser bij die zijn fiets iedere twee jaar dubbelvouwt en de premie voor de rest verdubbelt. Dat dat laatste soort mensen bestaat blijkt maar al te duidelijk uit motorstek.



Ik zou er niet eens op reageren.... zolang in zijn profiel bij "Hobby's en interesses" nog "bier" staat verspeel je tijd.. :+
Tot voor kort stond daar bier en vrouwen :Y
 
Laatst bewerkt:
Kan het niet laten om toch nog even te reageren. Waarom klaverblad’racen’ , het is natuurlijk een heel primair mannelijk gedrag. Laten zien dat je lef hebt, het niet willen onderdoen voor de groep, de druk van de groep etc. Allemaal zaken die je ook terugvindt in andere vormen van gedrag. Kortom het heeft een groot gehalte “stoer doen”.

Laten we niet vergeten dat “stoer doen” een grote functie voor ons mannen heeft. Het leidt af van onze zwakheden en geeft ons het gevoel iets te betekenen, zo compenseren we onze onzekerheden. Kortom, klaverbadracen is goed voor ons mannelijk ego en daarom prettig om te doen. Daarnaast is het veel bereikbaarder als het circuit en bergpassen ver weg.

Tot zover natuurlijk niks mis mee, maar er kleven ook wat risico’s aan, risico’s die wellicht behoorlijk onderschat worden, of misschien valt het statistisch gezien wel mee, als we alle rondjes KB optellen en kijken hoe vaak het misgaat, dan denk ik dat het nog wel meevalt. Echter wanneer het mis gaat dan kunnen de gevolgen aanzienlijk zijn (ik spreek uit ervaring). Toch sluiten we onze ogen voor deze risico’s en ervaren we ze minder, in mijn ogen puur omdat het opweegt tegen de “ego-lift” die je ervan krijgt.

Ga je toch onderuit, tja dan komt de harde realiteit om de hoek, die begint al bij de ambulance die je ophaalt, waar men weinig “respect” heeft. Die zien namelijk van de klaverbladracers alleen de ongevallen binnenkomen en voor hun is het stoere er allang af. Tot de verzekeringsmaatschappij die je probeert te vertellen dat je “gewoon de afslag nam”. Vervelende consequenties, een beetje draaien met de waarheid etc. etc.

Enfin, zolang er mannen zijn zal er klaverblad geraced, gewheelied en gestunt worden. We hebben dit soort uitspattingen schijnbaar nodig als man. Nu is er wel een manier om eea te beteugelen alleen die zijn maar beperkt bereikbaar. Circuitdagen zijn schrikbarend duur, lobby’s van “gedupeerden” trachten het helemaal de das om te doen etc.

Gelukkig is daar nog de Nurburgring (Nordschleiffe), daar kunnen de boy’s zich nog lekker hun ego opkrikken, uitleven en lekker compenseren. Ga maar gauw weer een dagje plannen
 
Kan het niet laten om toch nog even te reageren. Waarom klaverblad’racen’ , het is natuurlijk een heel primair mannelijk gedrag. Laten zien dat je lef hebt, het niet willen onderdoen voor de groep, de druk van de groep etc. Allemaal zaken die je ook terugvindt in andere vormen van gedrag. Kortom het heeft een groot gehalte “stoer doen”.

Laten we niet vergeten dat “stoer doen” een grote functie voor ons mannen heeft. Het leidt af van onze zwakheden en geeft ons het gevoel iets te betekenen, zo compenseren we onze onzekerheden. Kortom, klaverbadracen is goed voor ons mannelijk ego en daarom prettig om te doen
. Daarnaast is het veel bereikbaarder als het circuit en bergpassen ver weg.

Tot zover natuurlijk niks mis mee, maar er kleven ook wat risico’s aan, risico’s die wellicht behoorlijk onderschat worden, of misschien valt het statistisch gezien wel mee, als we alle rondjes KB optellen en kijken hoe vaak het misgaat, dan denk ik dat het nog wel meevalt. Echter wanneer het mis gaat dan kunnen de gevolgen aanzienlijk zijn (ik spreek uit ervaring). Toch sluiten we onze ogen voor deze risico’s en ervaren we ze minder, in mijn ogen puur omdat het opweegt tegen de “ego-lift” die je ervan krijgt.

Ga je toch onderuit, tja dan komt de harde realiteit om de hoek, die begint al bij de ambulance die je ophaalt, waar men weinig “respect” heeft. Die zien namelijk van de klaverbladracers alleen de ongevallen binnenkomen en voor hun is het stoere er allang af. Tot de verzekeringsmaatschappij die je probeert te vertellen dat je “gewoon de afslag nam”. Vervelende consequenties, een beetje draaien met de waarheid etc. etc.

Enfin, zolang er mannen zijn zal er klaverblad geraced, gewheelied en gestunt worden. We hebben dit soort uitspattingen schijnbaar nodig als man. Nu is er wel een manier om eea te beteugelen alleen die zijn maar beperkt bereikbaar. Circuitdagen zijn schrikbarend duur, lobby’s van “gedupeerden” trachten het helemaal de das om te doen etc.

Gelukkig is daar nog de Nurburgring (Nordschleiffe), daar kunnen de boy’s zich nog lekker hun ego opkrikken, uitleven en lekker compenseren. Ga maar gauw weer een dagje plannen

_O- _O- _O- gelukkig hebben we daar als man zijnde niet allemaal last van. :z :z
 
En tegelijkertijd verhoog ik het BNP waardoor de economie netto sterker wordt :WDat klopt niet Rez. Ziektekosten worden betaald door zorgverzekeraars. Als die te weinig winst maken (teveel ziektekosten hebben) verhogen ze de premies of maken ze er "een gevaarlijke sport van", dat is ons met zweefvliegen ook overkomen. Dan moet je een aanvullende verzekering hebben...

Qua verzekering, natuurlijk betalen wij dat. Een verzekeraar middelt de schades van een grote groep (motorrijders in dit geval) en die is fors hoger als dat hij zou zijn zonder de racers.
De grofweg 15 man die ik ken met een GS rijden zo gemiddeld 5% per jaar van de verzekerde waarde aan schade. Voeg daar een poser bij die zijn fiets iedere twee jaar dubbelvouwt en de premie voor de rest verdubbelt. Dat dat laatste soort mensen bestaat blijkt maar al te duidelijk uit motorstek.Tot voor kort stond daar bier en vrouwen :Y

niet te slim doen he B| ;)

motorrijden als vervoer is anders dan motorsport, of haal ik nu hiermee iets onderuit?



:+




Kan het niet laten om toch nog even te reageren. Waarom klaverblad’racen’ , het is natuurlijk een heel primair mannelijk gedrag. Laten zien dat je lef hebt, het niet willen onderdoen voor de groep, de druk van de groep etc. Allemaal zaken die je ook terugvindt in andere vormen van gedrag. Kortom het heeft een groot gehalte “stoer doen”.

Laten we niet vergeten dat “stoer doen” een grote functie voor ons mannen heeft. Het leidt af van onze zwakheden en geeft ons het gevoel iets te betekenen, zo compenseren we onze onzekerheden. Kortom, klaverbadracen is goed voor ons mannelijk ego en daarom prettig om te doen. Daarnaast is het veel bereikbaarder als het circuit en bergpassen ver weg.

Tot zover natuurlijk niks mis mee, maar er kleven ook wat risico’s aan, risico’s die wellicht behoorlijk onderschat worden, of misschien valt het statistisch gezien wel mee, als we alle rondjes KB optellen en kijken hoe vaak het misgaat, dan denk ik dat het nog wel meevalt. Echter wanneer het mis gaat dan kunnen de gevolgen aanzienlijk zijn (ik spreek uit ervaring). Toch sluiten we onze ogen voor deze risico’s en ervaren we ze minder, in mijn ogen puur omdat het opweegt tegen de “ego-lift” die je ervan krijgt.

Ga je toch onderuit, tja dan komt de harde realiteit om de hoek, die begint al bij de ambulance die je ophaalt, waar men weinig “respect” heeft. Die zien namelijk van de klaverbladracers alleen de ongevallen binnenkomen en voor hun is het stoere er allang af. Tot de verzekeringsmaatschappij die je probeert te vertellen dat je “gewoon de afslag nam”. Vervelende consequenties, een beetje draaien met de waarheid etc. etc.

Enfin, zolang er mannen zijn zal er klaverblad geraced, gewheelied en gestunt worden. We hebben dit soort uitspattingen schijnbaar nodig als man. Nu is er wel een manier om eea te beteugelen alleen die zijn maar beperkt bereikbaar. Circuitdagen zijn schrikbarend duur, lobby’s van “gedupeerden” trachten het helemaal de das om te doen etc.

Gelukkig is daar nog de Nurburgring (Nordschleiffe), daar kunnen de boy’s zich nog lekker hun ego opkrikken, uitleven en lekker compenseren. Ga maar gauw weer een dagje plannen

Heel primair gedrag.... daar zit wat in als je met racen niet bedoelt het heerlijk genieten van een paar bochten ;). Niet alleen mannen doen dat geloof ik ;)
Stoer doen hoeft niet eens de reden te zijn waarom jehet doet, iets met jezelf bewijzen/overtreffen (tegenover jezelf).

Verzekeringskwesties, niet iedereen heeft een nieuwe fiets/allrisk ;) maar kan ook slaan op derden die je erbij betrokken hebt -O-

imho is ambupersoneel het type mens wat respect verdient, zij zijn degenen die "onze" rotzooi (moeten) opruimen, maar je zult ze vaker andere dingen zien doen dan KB-ongevallen. Die mensen hebben het ook razend druk met ouwe opoes die dood neervallen en fietsers die voor de tiende keer geschept worden omdat ze door rood rijden en zich onoverwinnelijk wanen ;).
Weliswaar zal een KB een plek zijn waar relatief "veel" ongelukken gebeuren, in de steden kunnen ze er ook aardig wat van. Hier zou je eens gelijk kunnen hebben wat betreft het impliceren van "Weer zon gast op t KB" .

Nurnburgring (helaas nog nooit geweest) is imho gevaarlijker dan een willekeurig circuit/industrieterrein.
Niet zozeer omdat het niet specifiek als race-circuit is aangelegd, maar origineel als autoweg, dus met bepaalde "veiligheidsvoorzieningen" die een motorrijder die ten val komt niet ten goede doen toekomen.
Het grootste gevaar is dat IEDEREEN daar heen en op kan, "ongestructureerd/ongeorganiseerd", waardoor er bloedsnelle jongens tussen touringcars vol jappen rijden, alle voertuigen door elkaar.
Op het circuit heb je niemand voor je die "anders" is, dan een motorrijder, die zo +- op hetzelfde ervaringsniveau zit als jij en min of meer weet wat ie wel of niet moet doen.

en "gedupeerden", helaas krijgen die tegenwoordig (te vaak) gelijk, al staat het "over te zeiken object" er al langer dan sinds de geboorte van de grootouders van de zeikerds...

Zolang er geen lap grond van enkele vierkante km's privebezit is, waar tussen geluidsmuren enz een circuit is gevestigd en weetikketwatnogmeer.... zal de motorsport (wellicht ook een deel van de autosport) van de Nederlandse bodem verdwijnen
 
De ziektekosten en schade aan de motor mogen wij uiteindelijk betalen... heel sociaal.
Hmm... stop jij dan ff met alcohol drinken, auto rijden, roken, skieën, duiken, zeilen, parachute-springen, neuken, etc??

Wat daardoor gaat de ziektekostenpremie ook aardig omhoog...
 
Hmm... stop jij dan ff met alcohol drinken, auto rijden, roken, skieën, duiken, zeilen, parachute-springen, neuken, etc??

Wat daardoor gaat de ziektekostenpremie ook aardig omhoog...


Daardoor ook? :|

of bedoel je met verschillende partners die je cadeautjes geven?
 
Weliswaar zal een KB een plek zijn waar relatief "veel" ongelukken gebeuren, in de steden kunnen ze er ook aardig wat van. Hier zou je eens gelijk kunnen hebben wat betreft het impliceren van "Weer zon gast op t KB" .
Binnen de bebouwde kom (bij lagere snelheden) is de kans op zwaar of dodelijk letsel veel kleiner.

Nurnburgring (helaas nog nooit geweest) is imho gevaarlijker dan een willekeurig circuit/industrieterrein.
Niet zozeer omdat het niet specifiek als race-circuit is aangelegd, maar origineel als autoweg, dus met bepaalde "veiligheidsvoorzieningen" die een motorrijder die ten val komt niet ten goede doen toekomen.
Het grootste gevaar is dat IEDEREEN daar heen en op kan, "ongestructureerd/ongeorganiseerd", waardoor er bloedsnelle jongens tussen touringcars vol jappen rijden, alle voertuigen door elkaar.
Dat valt daar reuze mee, ga er 's kijken zou ik zeggen. Het grote verschil met de openbare weg is dat iedereen daar bewust die risico's neemt en geen onschuldige mensen in gevaar brengt.

Zolang er geen lap grond van enkele vierkante km's privebezit is, waar tussen geluidsmuren enz een circuit is gevestigd en weetikketwatnogmeer.... zal de motorsport (wellicht ook een deel van de autosport) van de Nederlandse bodem verdwijnen
Hier heb je helaas gelijk in, in Nederland is snel rijden überhaupt een taboe en zijn de circuits (zowel cross- als wegcircuits) vrijwel weggepest

Hmm... stop jij dan ff met alcohol drinken, auto rijden, roken, skieën, duiken, zeilen, parachute-springen, neuken, etc??

Wat daardoor gaat de ziektekostenpremie ook aardig omhoog...
Alcohol drinken, auto rijden, duiken, zeilen en neuken vormen amper een extra risico voor de gezondheid.
Voor roken betaal ik me blauw aan accijnzen, skieën wordt standaard niet gedekt door een reisverzekering en ook parachutespringen is niet standaard gedekt.

Daardoor ook? :|

of bedoel je met verschillende partners die je cadeautjes geven?
Neuken is juist gezond, daar krijg je een betere conditie van :Y
 
Binnen de bebouwde kom (bij lagere snelheden) is de kans op zwaar of dodelijk letsel veel kleiner.Dat valt daar reuze mee, ga er 's kijken zou ik zeggen. Het grote verschil met de openbare weg is dat iedereen daar bewust die risico's neemt en geen onschuldige mensen in gevaar brengt.Hier heb je helaas gelijk in, in Nederland is snel rijden überhaupt een taboe en zijn de circuits (zowel cross- als wegcircuits) vrijwel weggepestAlcohol drinken, auto rijden, duiken, zeilen en neuken vormen amper een extra risico voor de gezondheid.
Voor roken betaal ik me blauw aan accijnzen, skieën wordt standaard niet gedekt door een reisverzekering en ook parachutespringen is niet standaard gedekt.Neuken is juist gezond, daar krijg je een betere conditie van :Y

laatste wilde ik een antwoord van Erik ;)

De ring weet ik alleen van verhalen, wat daar zoal is geweest enz, kwamen een hoop van dat soort dingen bij zegmaar ;)

Eerst fiets in orde maken, dan pas kijken ;)
 
:$ *O*Ieder rijvlak heeft zn eigen risico's

Een bergpas die je een of twee keer rijdt, WEET je dat daar gevaren op de loer liggen, en rij je stukken bewuster dan "normaal".

Het grootste gevaar op een KB ben jijzelf, omdat je OF moe wordt of jezelf gaat overschatten of pushen. Op een KB is de psychische factor gewoon het grootste gevaar, waar bij bergpasjes de omgeving het is.

Bovendien, als je 180 op een 80 weg rijdt, dan neem ik aan dat je daar vaker geweest bent en dus het terrein kent, anders ben je imho gewoon dom, lomp en (levens)gevaarlijk bezig. (gezien reactietijd/remafstand enz enz enz)

Van jezelf kun je niet winnen ;) denk daar maar eens over na ;)

Hoef ik niet over na te denken, ben het volledig met je eens. Maar sommigen snap ik gewoon niet. Ik ben echt super perfectionistisch, en pas als ik beter rij dan wie ook, zal ik 100% tevreden zijn over mijn rijden. Tuurlijk was me eerste KD iets waar ik blij mee was enzo, maar ik wil me altijd verbeteren. Dit moet alleen niet ten koste gaan van je logisch denken. Er zijn er die het voor elkaar krijgen om 120+ snelheden op de klok te krijgen, op 80 km wegen terwijl er gevaar is van verkeer dat die weg op of af gaat. Ook op bergwegen zijn er die tot op en helaas soms over het randje gaan. Dat bedoel ik er mee te zeggen. Maar ik snap jou mening en ben het er ook wel gedeeltelijk mee eens. Alleen als je gewoon met je kop rijd, is een klaverblad naa mijn mening niks gevaarlijk dan een andere leuke stuurplek ;)
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig blijft al dat klaverbladracend tuig (die daar uiteraard ook nog stoer over moet opscheppen) gewoon thuis tijdens de vakantie, want na 150 km zijn ze moe. Eventueel gaan ze met moeders naar een camping. Dat laat prachtige passen, circuits en doorgaande wegen (Schwarzwalder Höchstrasse!) vrij voor de echte motorrijders die niet lullen maar rijden :W

Zeg dan niks
 
Binnen de bebouwde kom (bij lagere snelheden) is de kans op zwaar of dodelijk letsel veel kleiner.Dat valt daar reuze mee, ga er 's kijken zou ik zeggen. Het grote verschil met de openbare weg is dat iedereen daar bewust die risico's neemt en geen onschuldige mensen in gevaar brengt.Hier heb je helaas gelijk in, in Nederland is snel rijden überhaupt een taboe en zijn de circuits (zowel cross- als wegcircuits) vrijwel weggepestAlcohol drinken, auto rijden, duiken, zeilen en neuken vormen amper een extra risico voor de gezondheid.
Voor roken betaal ik me blauw aan accijnzen, skieën wordt standaard niet gedekt door een reisverzekering en ook parachutespringen is niet standaard gedekt.Neuken is juist gezond, daar krijg je een betere conditie van :Y


Als jij met dertig tegen een boom/ stilstaande auto/ whatever rijd, heb je kans op hoog energetisch letsel. Kun je aan dood gaan ;)

Over de ziektekosten enzo, vind ik ook onzin, ik krijg ook geen korting omdat ik elke dag sport. Mijn baas geeft me ook geen bonus omdat ik nooit ziek ben en ga zo maar door. Maar als ik elke maand een dag ziek ben, heeft dat ook geen consequenties. Als ik niet sport en daardoor vaker naar het ziekenhuis moet ofzo, kost me dat ook niks extra. Zo kun je over zoveel dingen gaan beginnen.
 
Hoef ik niet over na te denken, ben het volledig met je eens. Maar sommigen snap ik gewoon niet. Ik ben echt super perfectionistisch, en pas als ik beter rij dan wie ook, zal ik 100% tevreden zijn over mijn rijden. Tuurlijk was me eerste KD iets waar ik blij mee was enzo, maar ik wil me altijd verbeteren. Dit moet alleen niet ten koste gaan van je logisch denken. Er zijn er die het voor elkaar krijgen om 120+ snelheden op de klok te krijgen, op 80 km wegen terwijl er gevaar is van verkeer dat die weg op of af gaat. Ook op bergwegen zijn er die tot op en helaas soms over het randje gaan. Dat bedoel ik er mee te zeggen. Maar ik snap jou mening en ben het er ook wel gedeeltelijk mee eens. Alleen als je gewoon met je kop rijd, is een klaverblad naa mijn mening niks gevaarlijk dan een andere leuke stuurplek ;)

Afgezien van het feit dat KD totaal onbelangrijk is, ben ik het verder wel met je eens.
Maar....: als je echt met je kop rijdt zul je ook niet gaan klaverblad racen. Maar een circuit opzoeken als je echt hard wilt rijden of jezelf lekker wil uitleven.

Qua risisco staat het circuitrijden wel gelijk aan andere hier genoemde uitdagende sporten,maar als je bungee elastiekje knapt ben je gewoon dood. En als je uit de bocht vliegt de grindbak in heb je zelden zwaar letsel, als je echter hetzelfde op een KB gebeurt heb je een flinke portie mazzel nodig wil je er heelhuids afkomen.Daarnaast is je fiets vaak ook gelijk afgeschreven.

Zoals Zoeperman eerlijk toegaf: groot deel is stoer doen.En dat kan heel dom uitpakken :+
 
Als jij met dertig tegen een boom/ stilstaande auto/ whatever rijd, heb je kans op hoog energetisch letsel. Kun je aan dood gaan ;)

Over de ziektekosten enzo, vind ik ook onzin, ik krijg ook geen korting omdat ik elke dag sport. Mijn baas geeft me ook geen bonus omdat ik nooit ziek ben en ga zo maar door. Maar als ik elke maand een dag ziek ben, heeft dat ook geen consequenties. Als ik niet sport en daardoor vaker naar het ziekenhuis moet ofzo, kost me dat ook niks extra. Zo kun je over zoveel dingen gaan beginnen.


:^

ziektekosten _O- wat een BS argument...

ziektekostenpremies betaal je voor de 'ouderen' die constant opgelapt moeten worden en waarbij koste wat kost alles geprobeerd wordt om ze in leven te houden. Je betaald je hele leven ziektekostenpremie terwijl je pas werkelijk je laatste 2 levensjaren van de voorzieningen gaat 'genieten'

zelfde geldt voor rokers, die betalen met elke sigaret dikke premies, terwijl ze 'relatief' snel dood gaan met een korte lijdensweg, bovendien hoeft aan rokers vaak een stuk minder AOW uitgekeerd te worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan