Enig idee wat een ziekenhuisopname kost? Ik ken twee mensen die na een ongeluk (een motor- een vliegongeval) voor 150.000-200.000 euro aan ziektekosten en revalidatie hadden. Dat haalt mijn opa niet hoor..
ziektekostenwat een BS argument...
Enig idee wat een ziekenhuisopname kost? Ik ken twee mensen die na een ongeluk (een motor- een vliegongeval) voor 150.000-200.000 euro aan ziektekosten en revalidatie hadden. Dat haalt mijn opa niet hoor..
Afgezien van het feit dat KD totaal onbelangrijk is, ben ik het verder wel met je eens.
Maar....: als je echt met je kop rijdt zul je ook niet gaan klaverblad racen. Maar een circuit opzoeken als je echt hard wilt rijden of jezelf lekker wil uitleven.
Qua risisco staat het circuitrijden wel gelijk aan andere hier genoemde uitdagende sporten,maar als je bungee elastiekje knapt ben je gewoon dood. En als je uit de bocht vliegt de grindbak in heb je zelden zwaar letsel, als je echter hetzelfde op een KB gebeurt heb je een flinke portie mazzel nodig wil je er heelhuids afkomen.Daarnaast is je fiets vaak ook gelijk afgeschreven.
Zoals Zoeperman eerlijk toegaf: groot deel is stoer doen.En dat kan heel dom uitpakken
@air cooled : Het is niet mn bedoeling om respectloos over te komen door eerdergenoemde erbij te betrekken. Was bedoeld @ post eerder, waarin werd geimpliceerd, dat men zich (zonder grenzen) op een circuit uit kon leven. Het rijden op een circuit is niet zonder gevaren
Die week hadden het er twee kunnen zijn, scheelde een aantal cm tussen opstaan en blijven liggen, wellicht was het niet een handige zet om eerdergenoemde erbij te betrekken, hoe ontoepasselijk het ook moge zijn, zijn voorval laat ons wel even stilstaan bij het feit dat...
Het tweede stuk, de aandachtsfocus, is iets wat ik met veel woorden heb geprobeerd te verwoorden, kwam maar niet op de juiste benaming(allochtoon, krijg je dat )
denk dat het woord tunnelvisie op bovenstaande aansluit
Ik denk dat het ook met een hoog gehalte stoer (er toe) doen te maken heeft. Dat zit gewoon in ons mannen en sommige vrouwen met mannelijke hormonendaar gelaten. Meer kwaliteiten heeft de gemiddelde man niet.
Vroeger toen de mannetjes gingen jagen voor de vrouwtjes in hun bere(?)vellen had je ook al mannetjes die dom achter ieder dier aan renden of er nu wel of geen gevaar was met nogal eens als resultaat dat het gevaarlijke dier achter jou aan kwam ipv anders oms. Beetje dom maar je hebt wel ff lol gehad en vervolgens vreet ie je op.zo wordt uiteindelijk de aarde verlost van domme mannetjes en evolueren we met zn allen vrolijk verder tot slimme mannetjesOok toen had je al slimmere mannetjes die het juiste moment en het juiste dier kozen om de kans zo groot mogelijk te maken om een kick over te houden aan het jagen en er ook nog lekker spareribs aan over te houden. Zeg maar met verstand de kick opzoeken maar ook die worden soms opgevreten en dat begrijp ik nou weer niet .
zelfde geldt voor rokers, die betalen met elke sigaret dikke premies, terwijl ze 'relatief' snel dood gaan met een korte lijdensweg, bovendien hoeft aan rokers vaak een stuk minder AOW uitgekeerd te worden.
Ik denk dat het ook met een hoog gehalte stoer (er toe) doen te maken heeft. Dat zit gewoon in ons mannen en sommige vrouwen met mannelijke hormonendaar gelaten. Meer kwaliteiten heeft de gemiddelde man niet.
Vroeger toen de mannetjes gingen jagen voor de vrouwtjes in hun bere(?)vellen had je ook al mannetjes die dom achter ieder dier aan renden of er nu wel of geen gevaar was met nogal eens als resultaat dat het gevaarlijke dier achter jou aan kwam ipv anders oms. Beetje dom maar je hebt wel ff lol gehad en vervolgens vreet ie je op.zo wordt uiteindelijk de aarde verlost van domme mannetjes en evolueren we met zn allen vrolijk verder tot slimme mannetjes
Ook toen had je al slimmere mannetjes die het juiste moment en het juiste dier kozen om de kans zo groot mogelijk te maken om een kick over te houden aan het jagen en er ook nog lekker spareribs aan over te houden. Zeg maar met verstand de kick opzoeken maar ook die worden soms opgevreten en dat begrijp ik nou weer niet.
1 ongeluk is toch niet ervaring genoeg ?
Ik heb een keer een ongeluk in de duitse eifel gezien, daardoor word je wel bewust van de risicos van dat soort bochtige weggetjes met afgronden, en bomen langs de weg.
Ik woon vlak bij de speeltuin. En er gebeurt wel eens wat, maar als je dat vergelijkt met het aantal ongelukken dat ik op berweggetjes heb gezien, vraag ik me af wat nu echt gevaarlijker is.
Daarom staat je stelling niet echt voor mij, maar is het volgens mij meer je eigen gevoel erbij. Net zoals je mijn ouders ook niet uitgelegd krijgt dat motorrijden niet alleen voor mensen met een dood wens is.
Dat je stelling wel staat voor iemand die raced op de openbare weg (of het uiterste opzoekt), kan ik me dan wel weer iets bij voorstellen.
Je eigen mening mag je zeker hebben, graag zelfs, zolang je maar niet bij een actie commitee gaat voor meer flitsers of drempels op klaverbladen
...zo wordt uiteindelijk de aarde verlost van domme mannetjes en evolueren we met zn allen vrolijk verdertot slimme mannetjes...
Hoe lager het IQ, hoemeer kinderen gemiddeld. De mensheid wordt dus juist dommer, met dank aan de vooruitgangEn hoe lang gaat dat in vredesnaam nog duren?
En hoeveel van die bij elkaar geveegde motorrijders waren daadwerkelijk aan het spelen
Dr worden ook genoeg mensen voor hun flikker gereden / gaan zelf onderuit zonder dat ze de grenzen opzoeken...door botte pech bv, makkelijkste is gewoon ongelukken verbieden dan kan niemand zeuren over ziektekosten of trauma's bij hulpverleners.
Hoe lager het IQ, hoemeer kinderen gemiddeld. De mensheid wordt dus juist dommer, met dank aan de vooruitgang
Met dank aan de vooruitgang? Met dank aan de mens. Opvoeding maakt een mens. Geen goede opvoeding. Geen "goed" mens.
(Geheel offtopic, die driebaanswegen zijn uitermate briljant, zouden ze in nederland ook in moeten voeren. Dat schiet tenminste op)
@wolfman:De omgeving waar je opgroeit heeft minstens zoveel invloed
@mavtri:En vwb die Darwin theorie: kan kloppen,ik voel mezelf best wel slim eigenlijk
@halflive: totaal geen frustratie, alleen haalde ik de laatste tijd nog wel eens r6 of blade piloten in met de GSop een KB terwijl ze aan het rondjes jagen waren. Toen dacht ik: wat een dom gedoe zeg, ik ben het na 1 rondje al helemaal zat, daar zit een goed onderwerp in voor MF.
En de reacties uit de rijders hoek zijn tot nu toe niet bijster constructief,dus de niet-kb racers hebben tot nu toe het voordeel
@barbiecrosser: bedankt voor deze invalshoek,werpt nog een ander licht op deze discussie.
Zo langzaamaan begint het hier iig ergens op te lijken qua reply,s
Allemaal bedankt voor jullie inputZou zeggen ga vooral zo door