Klote politie..

Op maandag 27 mei 2002 10:09 schreef EchtWel het volgende:...Er wordt altijd geroepen, die stomme politie, daar heb je niets aan, maar als je fiets is gestolen.... Loop je wel eerst naar de politie toe.

Ja, je loopt eerst naar de politie omdat dat moet van de verzekering, niet omdat je op het idee komt dat zij op zoek zouden kunnen gaan naar je gestolen fiets.

Nou denk ik wel dat dat voor een groot deel aan de politiek ligt, die uiteindelijk de wetten en het beleid bij justitie/politie bepalen. En die hebben we dan weer zelf gekozen. Maar op de één of andere dingen krijgen ze het nooit voor elkaar op die dingen te doen, waar jij ze wel voor had gekozen.

Trouwens, als 90% van hun tijd op gaat aan 'categorie-1' en de rest aan andere misdrijven, en inbraak niet eens aan de beurt komen, WAT ZITTEN ZE DAN DE HELE DAG IN DIE BERM TE DOEN! Oh, ja, te hard rijden hoort natuurlijk in de zwaarste categorie misdrijven |( .
 
Laatst bewerkt:
Op maandag 27 mei 2002 10:33 schreef TTeun het volgende:Trouwens, als 90% van hun tijd op gaat aan 'categorie-1' en de rest aan andere misdrijven, en inbraak niet eens aan de beurt komen, WAT ZITTEN ZE DAN DE HELE DAG IN DIE BERM TE DOEN! Oh, ja, te hard rijden hoort natuurlijk in de zwaarste categorie misdrijven |( .

Inderdaad... Beetje radargungebruik (fuik) heb je al gauw 8 wouten voor nodig. Kunnen zich beter op een andere manier nuttig maken.
 
Er wordt hier de schuld van alle shit bij de politie gelegd, terwijl de politie het beleid van de nederlandse politiek uitvoert.
Tja, als ik dan hoor dat bepaalde politiekorpsen proberen elkaar af te troeven met de hoogste boeteinkomsten en rijbewijsinnames, dan heb ik daar m'n twijfels bij...

Er we leven nu eenmaal in een rechtsstaat, en naar mijn mening is dat niet eens zo slechte.
Een rechtsstaat waar snelheidsovertreders als zware criminelen worden beschouwd en echte criminelen vrijuit gaan wegens gebrek aan mankracht. |(

Ok, je moet je aan regels houden, maar zonder regels wordt het een puinhoop. Dat heeft het verleden nu eenmaal duidelijk gemaakt.
Met diezelfde regels is het nu qua misdaadbestrijding in Nederland OOK een puinhoop.

En als je het niet bevalt, en als het dan zoooooo slecht is in Nederland, waarom verhuis je dan niet gewoon naar een land waar je het wel eens bent met de regels.
Wat een kutargument, ik ben toevallig hier geboren en opgegroeid, heb hier m'n werk en vrienden en wil hier wonen, daarbij leven we toevallig ook nog eens in een democratie waarin iedereen zijn mening mag geven over het beleid en bestuur.

Er wordt altijd geroepen, die stomme politie, daar heb je niets aan, maar als je fiets is gestolen.... Loop je wel eerst naar de politie toe.
...en die zeggen dan: sorry meneer, daar hebben we geen tijd voor. :+
 
Er wordt altijd geroepen, die stomme politie, daar heb je niets aan, maar als je fiets is gestolen.... Loop je wel eerst naar de politie toe.

Doe jij dat joh, heb ik allang opgegeven...

Laatst was ik op het politiet bureau om aangifte te doen, ze vroeg of ik een afspraak wou maken :? :? :?
 
Toch oppassen geblazen. Ik heb een kruisje achter mijn naam staan omdat ik aan vechtsport doe. Van mij wordt dus geacht dat ik precies weet wat ik doe met welke handeling.
Je kan beter geen vechtsport doen en de "truckjes" kennen dan andersom, want dan ben je de dupe :r
Mijn vechtsport leert me van alles :P En is geen karate of een suf iets, en ik mag het van mijn Sijou ook op straat gebruike als het nodig is...doet ie zelf ook...en ja, ook wij weten donders goed hoe we iemand raken...en ja, zelfs bij een wedstrijd weet je wat je doet, dus straat=koekie....
 
Nou denk ik wel dat dat voor een groot deel aan de politiek ligt, die uiteindelijk de wetten en het beleid bij justitie/politie bepalen. En die hebben we dan weer zelf gekozen. Maar op de één of andere dingen krijgen ze het nooit voor elkaar op die dingen te doen, waar jij ze wel voor had gekozen.

Trouwens, als 90% van hun tijd op gaat aan 'categorie-1' en de rest aan andere misdrijven, en inbraak niet eens aan de beurt komen, WAT ZITTEN ZE DAN DE HELE DAG IN DIE BERM TE DOEN! Oh, ja, te hard rijden hoort natuurlijk in de zwaarste categorie misdrijven |( .

Uit den Telegraaf van vandaag:
"
Politie heeft geen
tijd voor misdrijf

Van een onzer verslaggevers

DEN HAAG - Wie in Nederland aangifte doet van een misdrijf als inbraak of bedreiging hoeft er nog steeds niet op te rekenen dat politie en justitie achter de dader aangaan. Door een nijpend personeelstekort komt de politie simpelweg niet toe aan het verwerken van de stroom aangiften.

Driekwart jaar nadat bekend werd dat van de 1,3 miljoen aangiften er een miljoen op de plank blijven liggen, is er nog weinig verbeterd. Jaarlijks blijven 80.000 zaken met zogenoemde opsporingsindicatie, waaronder geweldsmisdrijven, onaangeroerd.

Personeelsgebrek
De Rotterdamse politie stuurt slachtoffers zelfs een brief waarin staat dat hun aangifte niet behandeld zal worden wegens personeelsgebrek. Negen op de tien beschikbare politiemensen hebben volgens de districtschef namelijk de handen vol aan onderzoeken naar levensdelicten en 'heterdaadjes'. Doordat de overige capaciteit zich richt op geweldsmisdrijven en jeugdcriminaliteit, blijft er geen tijd over voor andere zaken.

Een zwaar mishandelde man uit Rotterdam diende onlangs een klacht in tegen de politie na het ontvangen van een dergelijke brief. De 45-jarige man zou de rechercheurs zelfs hebben getipt waar de criminelen te vinden waren. Omdat de politie niet in actie komt, probeert hij de daders zelf te vervolgen.

De Raad van Hoofdcommissarissen zegt met deze landelijke problematiek in zijn maag te zitten. "Wel de dader kennen, maar hem niet kunnen oppakken; als er één iemand is die dat vervelend vindt, is het wel de politieman", zegt woordvoerder C. den Bakker. "Het is een schande, dat begrijp ik. Ik zou zo'n meneer liever niet uitleggen waarom er niets met zijn aangifte gebeurt. Gewoon omdat het niet uit te leggen is. Zo'n brief is niet bedoeld om iemand met een kluitje in het riet te sturen, het is een poging om uit te leggen waarom er helaas niets met zijn aangifte gebeurt. Er is iets mis met het systeem in Nederland. We hebben meer mensen nodig. Onze schreeuw om achtduizend extra agenten is alom bekend."

'Niet zonder emotie' bestrijdt Den Bakker te vuur en te zwaar dat de politie onvoldoende interesse heeft in het bestrijden van criminaliteit. "Er begint een fout beeld te ontstaan van 45.000 luie agenten, die de krant zitten te lezen en koffie zitten te drinken en iedereen wegsturen die aangifte komt doen. In werkelijkheid zijn het mensen die in de frontlinie van de maatschappij de strijd aangaan met de criminaliteit."

Maar daarbij worden ze volgens de politietop vooral in de wielen gereden door andere tijdrovende elementen, zoals veelplegers. "Dat zit de raad erg dwars", aldus Den Bakker. "Tien procent van de daders zorgt voor zeventig procent van de criminaliteit.

'Tot straks'
Een rechercheur is drie maanden bezig geweest met een man die 230 keer werd opgepakt. We zijn een soort taxibedrijf tussen V&D en het bureau. Sommige draaideurcriminelen zetten we na een aanhouding op straat met de groet 'tot straks'.

Natuurlijk krijgen we de kritiek dat we in plaats van boeven te vangen snelheidscontroles houden, maar dat is nu eenmaal een van de hoofdtaken die de regering ons heeft opgelegd. Mensen die iemand zijn verloren door een verkeersongeval weten wat het belang ervan is. Wat bijna niemand ziet, is dat de politie vaak de handen vol heeft aan zaken die niets met opsporing te maken hebben. Het EK-voetbal, 11 september, de mkz-crisis, de omwisseling naar de euro, enzovoorts. Een week na de dood van Pim Fortuyn moest de politie 4500 man inzetten. Dat is heel erg terecht, maar daardoor kun je niet bezig zijn met het afhandelen van aangiften."
 
Van Fokzine:Nee logisch als je al die agentjes in de berm zet om eerlijke mensen te beroven. :r :r :r :r :r :r

Stelletje klootzakken, zulke dingen kan ik me echt kwaad om maken. :(

Als het zo moet, schaf dan die hele politie ook maar af, je hebt er op deze manier ook werkelijk helemaal niks aan. De politie je beste vriend.... right.


Als je het goed vind zoek ik mijn vrienden wel zelf uit...!!
 
RAYF4 z'n stuk uit de telegraaf:

...blabla in de frontlinie tegen de criminaliteit blabla... |(

In de berm zitten en eerlijke mensen naaien die te hard rijden, dat zijn toch wel zulke zware criminelen! :r
 
Maar gelukkig geven onze blauwe vrienden ons altijd het goede voorbeeld, hoe moeten wij ons gedragen in het verkeer. De blauwe mensen staan bekend om hun uiterst zorgvuldige naleving van de regels, diezelfde regels waarvoor ze anderen genadeloos naaien. :+

Veel schade door scheurende agenten

Jaarlijks veroorzaken te hard rijdende politieagenten in Den Haag en omstreken voor circa een miljoen euro schade aan politieauto's. Om agenten te manen tot voorzichtiger rijgedrag worden vanaf september twintig auto's bij wijze van proef uitgerust met zogenaamde 'black box' die niet alleen alle bewegingen van het voertuig registreerd, maar ook het gebruik van richgtingaanwijzers, sirene en zwaailicht.

Na een minuut worden de gegevens gewist en begint de registratie opnieuw. Als de auto echter een schok te verwerken krijgt, bijvoorbeeld bij een botsing, slaat het apparaat de gegevens van voor en na de schok op. Deze kunnen dan met behulp van een computer worden geanalyseerd.

Omdat de bestuurder zich met een pasje moet aanmelden in het systeem voor hij wegrijdt kan bij het ontdekken van verborgen schade achterhaald worden wie hiervoor verantwoordelijk is. Koos van Herk, chef regionale verkeersveiligheid van politie Haaglanden, meent dat de zwarte doos een 'psychologisch effect' op de agent achter het stuur heeft en het rijgedrag dus positief zal beïnvloeden. ,,Politieagenten gaan voorzichtiger rijden".
Een eerdere proef met de zwarte doos bij het korps Rotterdam-Rijnmond leidde tot een daling in het aantal schadegevallen met maar liefst een kwart.
 
Terug
Bovenaan Onderaan