Moet de politie terug in de Porsche?

Even snel gerekend kosten 10 Porsches Carrera S4 bij elkaar 1 miljoen en zeshonderdzestigduizend euro.
Gedeeld door 7 miljoen belastingbetalers kom je dan nog niet op 0.25 eurocent de man.

Het kost allemaal de wereld niet....

En mogelijk nog minder als de overheid zichzelf helpt door er geen BTW en BMP over te heffen...
 
Even snel gerekend kosten 10 Porsches Carrera S4 bij elkaar 1 miljoen en zeshonderdzestigduizend euro.
Gedeeld door 7 miljoen belastingbetalers kom je dan nog niet op 0.25 eurocent de man.

Het kost allemaal de wereld niet....

Net zoals al die honderden andere hobbies die onze regeringen hebben -O-
 
Onzin. Is niks mis mee om op gezette tijden nog eens te zien of je de materie, zowel theoretisch als praktisch, onder de knie hebt. Zeker omdat er in de loop der tijd al eens wat verkeersregeltjes veranderen.

Verkeersaso's moet je gewoon (tijdelijk) hun rijbewijs afpakken.

dan hoop ik dat jij aftrapt met het inleveren van je rijbewijzen, mocht het zo ver komen.
 
Paar mogelijke oplossingen:
1. puntenrijbewijs voor iedereen
2. progressief verhogende bekeuringen, liefst gekoppeld aan inkomen of bezit
3. verplichte telefoonblokker/dataverkeerblokker in rijdende autos
4. elke 10 jaar opnieuw rijexamen doen, elke 5 jaar theorie-examen

Let wel: dit zou mij ook treffen.
Maar het zou het weggedrag wel verbeteren denk ik zo.

1 Prima.

2 Is al zo, als ik €100 bekeuring krijg moet ik daar €200 voor verdienen. Als een minimumloner €100 bekeuring krijgt hoeft hij maar €140 te verdienen.
Anders wil ik ook inkomensafhankelijk gaan stemmen. Mijn stem weegt 10x zo zwaar als die van een minimumloner. Ik betaal ook 10x meer belasting dan hij/zij.

3 En als ik passagier ben? Of in een bus/trein?

4 Prima.
 
Lijkt mij een heel dom idee om in opvallende porsches te gaan rondrijden.

1 Veel te duur.
2 Veel te opvallend.

Veel beter is het om in onopvallende snelle opels, alfas, seats, vw's etc te gaan rijden en dan te concentreren op echte hufters in het verkeer.
 
er zou een duidelijk verschil moeten zijn tussen hufter gedrag en gewoon een overtreding , maak ik een overtreding ben ik de laatste die de schuld bij een ander legt en betaal ik deze gewoon maar vind dat ze nu teveel de nadruk leggen op snelheidsovertredingen en dan vooral die van na correctie een paar kilometer te hard als de snelweg echt leeg is. nogmaals fout is fout dus ik betaal ze ook netjes op tijd , wel zou er harder opgetreden moeten worden tegen telefoneren en kleven, agressie enz.

Ik ben het met je eens dat de politie volledig verkeerd bezig is. Achter een boom staan flitsen heeft niets te maken met verkeersveiligheid of dienstbaarheid. Het is gewoon naaien van het gewone volk.
Maar stilstaand in de file naar huis appen dat je wat later thuiskomt moet kunnen vind ik. Dat vind ik geen verkeershufter.
Ik rijd elke dag kilometers lang achter vrachtwagens die gaan inhalen terwijl er een inhaalverbod is. Daar wordt niet tegen opgetreden en de hufters weten dat.
Daar helpt geen periodiek rijexamen tegen.
Idem een tuthola die op de linkerbaan haar Facebook zit te bekijken terwijl ze rechts voorbijgereden wordt.

Op de 130 km/h wegen waren in een recent jaar 2 verkeersdoden gevallen. Laten we het een beetje in perspectief houden. Politie toezicht: lekker belangrijk.
Investeer wat meer in wet en regelgeving in de voedingsmiddelen industrie. Of doe op Europees nivo iets tegen de export van varkens naar Italië en de import van Parma ham uit Italië. Dat spaart "gratis" CO2 uitstoot en helpt een klein beetje tegen files.
 
Het is leuk om te zien hoe de vermoedelijke hardrijders op de snelheidscontroles kakken en het nut er van in twijfel trekken.
 
1 Prima.

2 Is al zo, als ik €100 bekeuring krijg moet ik daar €200 voor verdienen. Als een minimumloner €100 bekeuring krijgt hoeft hij maar €140 te verdienen.
Anders wil ik ook inkomensafhankelijk gaan stemmen. Mijn stem weegt 10x zo zwaar als die van een minimumloner. Ik betaal ook 10x meer belasting dan hij/zij.

3 En als ik passagier ben? Of in een bus/trein?

4 Prima.

Ik hoop dat je een grap maakt.
 
Onzin. Is niks mis mee om op gezette tijden nog eens te zien of je de materie, zowel theoretisch als praktisch, onder de knie hebt. Zeker omdat er in de loop der tijd al eens wat verkeersregeltjes veranderen.

Verkeersaso's moet je gewoon (tijdelijk) hun rijbewijs afpakken.


Jij snapt me dus niet, als je door middel van toezicht de mensen in het verkeer er uit pikt, die verkeerd/ongewenst gedrag vertonen, kan je de grote meerderheid van de mensen die wel netjes rijden met rust laten. En geloof me, de dreiging van opnieuw examen laten doe, met alle bijbehorende kosten en het risico het rijbewijs te verliezen zal veel mensen rustiger en netter laten rijden. Vooral, als de pakkans redelijk groot is. Op dit moment is de pakkans redelijk klein en dat zie je terug in het gedrag op de weg. Ik zie bij de asociaal rijdende auto's elke keer weer bepaalde dure merken terug, met over het algemeen goed in de slappe was zittende meestal redelijk intelligente bestuurders, die zijn prima in staat om hun gedrag tijdelijk aan te passen en daarna als het examen weer achter de rug is bussines as usual.
 
Nee, geen grap.
Als we ALLES inkomensafhankelijk gaan maken in dit land, (de natte droom van links). Dan ook inkomensafhankelijk stemmen.
Prima democratie is toch een illusie.
Elke 4 jaar mag je kiezen voor de beste leugenaar.
Meer is het niet.
_O- _O-
 
Nee, geen grap.
Als we ALLES inkomensafhankelijk gaan maken in dit land, (de natte droom van links). Dan ook inkomensafhankelijk stemmen.


Als er iets fout is, dan is het wel deze denkwijze, de gemiddelde Nederlander heeft het in het verleden pas beter gekregen, nadat inkomens afhankelijk stemmen is afgeschaft. De arbeiders kregen toen namelijk invloed en konden een einde maken aan uitbuiting. En dan wil jij de klok terug draaien ?? Jij wil 10 stemmen en Marcel Boekhoorn als voorbeeld wil een miljoen stemmen, omdat hij ietsje meer geld heeft dan jij hebt. Als je dit invoert is een fatsoenlijke manier van democratie in een pennestreek kapot.
 
Als er iets fout is, dan is het wel deze denkwijze, de gemiddelde Nederlander heeft het in het verleden pas beter gekregen, nadat inkomens afhankelijk stemmen is afgeschaft. De arbeiders kregen toen namelijk invloed en konden een einde maken aan uitbuiting. En dan wil jij de klok terug draaien ?? Jij wil 10 stemmen en Marcel Boekhoorn als voorbeeld wil een miljoen stemmen, omdat hij ietsje meer geld heeft dan jij hebt. Als je dit invoert is een fatsoenlijke manier van democratie in een pennestreek kapot.

Laat hij maar blij zijn dat het stemrecht niet gekoppeld is aan intelligentie. Hij zou nooit weer mogen stemmen. :+
 
In Duitland kent men de zgn. "Idiotenprüfung" voor verkeersdeelnemers. Duitsers zijn er doodsbenauwd voor. Bij o.a. meer dan 7 (straf)punten mag je aan een psycholoog uitleggen waarom jij wel normaal bent en autorijden kunt. Het tegendeel is immers bewezen door je verkeersgedrag.

MPU - Idiotentest - Führerschein & Fahrerlaubnis 2018

Wellicht ook een oplossing voor Nederland.
Wat zal het rustig worden op de weg. :+

Maar even serieus wat nu als die psycholoog zegt dat je gewoon functioneert?
Extra hoge boetes en langere rijontzegging?


Oeps linkje over het hoofd gezien.
Je krijgt hem dan terug ( wat ik er uit kon maken met mijn duits)
 
Laatst bewerkt:
Laat hij maar blij zijn dat het stemrecht niet gekoppeld is aan intelligentie. Hij zou nooit weer mogen stemmen. :+
Alpenrijder is niet dom (ik ken hem), en verdient een prima salaris. Hij chargeert mijn opmerking over het inkomensafhankelijk maken van bekeuringen, en dat is zijn goed recht.
Maar Paul, hoe wil je bestraffing dan eerlijk maken?
Als je nu door iets te hard rijden een bekeuring van 60 Euro krijgt dan heeft een bijstandsmoeder een behoorlijk probleem terwijl jij gewoon een dagje minder uit eten gaat. Volgens mij moet dezelfde overtreding dezelfde impact hebben op de overtreder.
 
Als je nu door iets te hard rijden een bekeuring van 60 Euro krijgt dan heeft een bijstandsmoeder een behoorlijk probleem terwijl jij gewoon een dagje minder uit eten gaat. Volgens mij moet dezelfde overtreding dezelfde impact hebben op de overtreder.

dat is dan lullig voor de bijstandsmoeder maar mag er ook een voordeel aan zijn dat ik 40 uur per week werk en netjes belasting betaal ipv ( eventueel door omstandigheden) mijn hand op hou voor een uitkering , snap ook niet dat ze te hard zou moeten rijden want ze heeft tijd zat want ze hoeft niet naar het werk :+
 
dat is dan lullig voor de bijstandsmoeder maar mag er ook een voordeel aan zijn dat ik 40 uur per week werk en netjes belasting betaal ipv ( eventueel door omstandigheden) mijn hand op hou voor een uitkering , snap ook niet dat ze te hard zou moeten rijden want ze heeft tijd zat want ze hoeft niet naar het werk :+


Misschien is ze wel op weg naar een sollicitatie en stond ze in de file, omdat er iemand in een x5 of een a8 te weinig afstand heeft gehouden en zo 2 uur vertraging heeft veroorzaakt. Even wat meer gas om op tijd te komen, pats boete, 4 weken geen geld voor eten.
 
...
Maar hoe wil je dan dat hufteren terugdringen?
Drop die eens hier, op een 110cc motortje, met als motorpak een korte broek en t-shirt, teensletsen, en geen helm en handschoenen ...
full


... wedden dat ze inbinden! :P



maar eens ze weer een maand in de triestige BeNeLux zitten, vervallen ze toch weer in hun hufterig karakter :(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Drop die eens hier, op een 110cc motortje, met als motorpak een korte broek en t-shirt, teensletsen, en geen helm en handschoenen ...
... wedden dat ze inbinden! :P



[small]~maar eens ze weer een maand in de triestige BeNeLux zitten, vervallen ze toch weer in hun hufterig karakter :( [/sub]~[/size]



:?
interessante shit, Iets meer uitleg graag?
 
Laatst bewerkt:
Serieus: zou het verplichten van een dashcamera een optie kunnen zijn?
Dat mag niet ivm de praivesie, zoals sommigen zo mooi kunnen zeggen.
Een ingebouwd en verzegeld exemplaar dat overschrijft na 168 uur, en alleen uitgelezennkan worden door overheidsinstellingen zou ik helemaal niet zo slecht vinden.

Registratie van gebruik van snelheid, remacties, gordeldracht, richtingaanwijzers, stoplichten, enz enz zou daar ook nog bij kunnen vind ik.

En dat alles zou evengoed op motoren moeten kunnen.

Zou dat alvast een beter idee vinden dan volledig automatisch rijdende voertuigen.
 
:?
interessante shit, Iets meer uitleg graag?
En .. wat valt daar meer aan uit te leggen :?

Drop wegpiraten enkele weken in druk zuid-oost Aziatisch verkeer, en geef hun de middelen en situaties zoals wij dat hier kennen, en ze binden volledig in.
Eens terug in de BeNeLux zullen ze nog eventjes braafjes rijden, maar vervallen gaandeweg weer in hun oude gewoonte.

Moeilijk is dat toch niet te begrijpen :?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan