Motorpak binnen BBK, ja of nee?

Motorpak aan voor ritjes binnen de de bbk?

  • Ja = relaxed

    Stemmen: 85 57,8%
  • Nee, juist in de stad ga je lullig op je bek

    Stemmen: 62 42,2%

  • Totaal aantal stemmers
    147
Mijn punt is dat het volgens mij gewoon mag. Of het verstandig is inderdaad een 2e, het is veel beter om gewoon in goede kleding af te rijden, dat kan net dat beetje schelen waardoor de examinator je die stempel geeft.
Een hele tijd terug reed ik op de A29 en zag twee lessers in simpele kleding en helm lessen... tja, duidelijk geen rijschool die zorgt dat de lessers met goede kleding op de fiets zitten. Dat kan ook een probleem worden tijdens het examen. Of men daarop mag beoordelen? Nee volgens mij niet. Of het verstandiger is om goede kleding aan te trekken, tuurlijk.

En op dat laatste ga ik niet in, welkom op een forum, hier vinden discussies plaats.

Gequote van de site van het CBR+

"30 september 2003
Tijdens het motorexamen gaan voor de kandidaat eisen gelden voor helm, schoeisel, handschoenen en kleding. Deze maatregel is bedoeld ter betere bescherming van de motorrijder. "
 
Ik snap t probleem niet zo. Je hebt tegenwoordig prima doorwaaispul wat amper moeite kost om effe aan te trekken. Zelf heb ik voor de zomer cargopants met kevlar, doorwaaijack, luchtige handschoentjes, en van die motorgympen met bescherming. Lekker luchtig en toch beschermd!
 
Rij eigenlijk altijd met motorpak aan, je hebt altijd nog medeweggebruikers en daar kan je helaas niet altijd snel genoeg op reageren.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb afgelopen jaar meer dan ooit motorrijders zonder handschoenen en in een T-shirt zien rondrijden, ik heb me daar gigantisch over verbaast.
Op zich moet iedereen natuurlijk zelf weten wat hij of zij aantrekt op de motor, maar ik denk dan; als dat persoon al in een shirtje en zonder handschoenen zie rijden, wat voor andere idiote dingen zal die persoon dan wel niet op de weg kunnen gaan doen? Dezelfde weg waar ik ook op rij...
Mischien trekt hij wel opeens zijn rem vol in terwijl ik achter hem rijd of hij gaat spookrijden ofzo, dat is net zo idioot als in een shirtje zonder handschoenen op de motor gaan zitten....


Kijk een compleet pak is nou ook weer heel wat voor in de stad, maar een goede jas en een paar handschoenen lijkt me toch het minimum op een motor.
Iemand met pak en handschoenen kan ook vol in de rem schieten :z
 
ben paar jaren geleden eens met de scooter onderuit gegaan, terwijl ik 30 reed. zonder pak natuurlijk..had hier en daar behoorlijke schaafplekken. ik trek altijd mijn pak aan, ook als ik zachtjes rijdt!
 
Ik rijd nog wel eens met een spijkerbroek ipv mijn motorbroek maar zal nooit met een korte broek gaan rijden gezien het feit dat ik een mooi voorbeeld had aan mijn oom die ooit eens was gevallen en een hete uitlaat op zijn onderbeen kreeg
 
- Lange afstanden doe ik altijd met volledig lere pak aan
- Als ik sportief ga rijden, doe ik altijd een volledig lere pak aan
- Als ik Woon/werk doe, doe ik altijd Leren combi jas aan, meestal ook laarzen. en dan gewoon spijkerbroek of werkbroek.
- Als ik korte afstanden puur voor de rit ernatoe ( rustig rijden en max 15 km ) dan doe ik gewoon Combi jas aan met Laarzen & spijkerbroek.


Ik begrijp wel dat als je op de ring moet zijn dat het dan een heel ander verhaal is, ik woon in een boere gat in limburg, veel 80 wegen.

Wat je wel niet moet doen is in T shirt op je motor stappe, dat is weer TE naakt, zorg gewoon dat je ten alle tijden een GOEDE leren combi jas aanhebt met protectie, en goede handschoenen, laarzen is ook niet zo slecht en je hebt er geen last van als je nog de hele dag bij je vrienden wilt chille :P
 
Laatst bewerkt:
Gequote van de site van het CBR+

"30 september 2003
Tijdens het motorexamen gaan voor de kandidaat eisen gelden voor helm, schoeisel, handschoenen en kleding. Deze maatregel is bedoeld ter betere bescherming van de motorrijder. "

Ik ben geslaagd in mijn spijkerbroek.

Sinds mijn rijbewijs heb ik echter wel altijd pak an :?
 
Lekker chille op je bike met je "schoentjes" aan ..cool man.,men komt er zelf wel achter.
full
 
ben paar jaren geleden eens met de scooter onderuit gegaan, terwijl ik 30 reed. zonder pak natuurlijk..had hier en daar behoorlijke schaafplekken. ik trek altijd mijn pak aan, ook als ik zachtjes rijdt!

Dat heb je met scooters, op een schakelbrommer was je met de schrik vrij gekomen :+


Ik ben geslaagd in mijn spijkerbroek.

Sinds mijn rijbewijs heb ik echter wel altijd pak an :?

Dat is wel apart dan, maar wat ik al zei, er is geen keurmerk voor motorkleding. Veel meer dan 'lichaamsbedekkende' kleding kunnen ze waarschijnlijk niet eisen, en daar valt een spijkerbroek dan ook gewoon onder. Ik moet wel zeggen dat ik dit opzich geen slechte regel vind omdat hierdoor de meeste motorrijscholen nu motorkleding voor de lessers hebben.
 
:? :?

Het is ook gemakzucht, heb ik ergens gezegd van niet dan!?Dus als jij met 30 kmpu tegen een paaltje rijdt, ben je meteen dood? :? :W
Het KAN dodelijk zijn, maar hoeft absoluut niet hoor..

Mij lukt alles hoor -O-

Maar idd, altijd volledig in pak, (in ieder geval goed voornemen als ik me bewijsje heb gehaald)... Je weet nooit wanneer dat "lullige" ongelukje gebeurd.
 
Ik heb voor ik rijles nam alle gear gekocht en dat was maar goed ook. Mijn instructeur had alleen een paar helmen, handschoenen en dunne jasjes. Daar moesten mensen dus ook mee de snelweg op.

Ik rij altijd, waar en wanneer dan ook met alle motorkleding aan. Wat een moeite om even die 2 minuutjes te nemen om je pak aan te trekken . Maar ja, ik ben vanuit mijn werk gewend je vaak om te moeten kleden, dus ach...
 
Binnen de stad wil ik ook nog wel eens zonder motorbroek rijden en alleen in spijkerbroek. Wel met motorjas, helm, handschoenen en hoge schoenen (maar die laatste draag ik toch dagelijks).

Soms is het net wat te onhandig om die broek aan te trekken. Tuurlijk onderuit gaan kan tot flinke schaafwonden leiden, maar zoals sommigen ook al terecht zeggen, dat kan met de fiets ook gebeuren. En hoeveel mensen rijden er met een helm op hun hoofd op de fiets? Zonder helm fietsen is zeker gevaarlijker dan rijden zonder motorbroek (zelfs buiten de stad).
 
IIk rij altijd, waar en wanneer dan ook met alle motorkleding aan. Wat een moeite om even die 2 minuutjes te nemen om je pak aan te trekken . Maar ja, ik ben vanuit mijn werk gewend je vaak om te moeten kleden, dus ach...

Op een ritje van 5 minuten is 2 minuten best wel veel tijd.
 
Dat is niet waar. Ik mag gerust examen afleggen in een korte broek, shirtje en teenslippers. Zolang ik maar een helm draag.

Of je dan slaagt is het tweede natuurlijk maar het mag wel.

ECHT NIET! Als jij zo ten tonele van je examen verschijnt, kun je rechtsomkeert maken
en geschikte kleding gaan halen.Denk je nou echt dat die examinatoren gek zijn? B|
Of heb jij ooit van je rijschool te horen gkregen van: O het word morgen prachtig weer, dus kom maar ff examen doen in je hemdje en korte broek? :N :N :N
 
Toch is het allemaal maar relatief. In Frankrijk verklaren ze ons Nederlanders gek dat wij massaal op de fiets rijden zonder helm. Terwijl in datzelfde Frankrijk de motoragenten in de zomer in hemdsmouwen op de brommer zitten en verbaast kijken naar die Nederlandse motorrijders die in een motorpak blijven rijden.
 
ECHT NIET! Als jij zo ten tonele van je examen verschijnt, kun je rechtsomkeert maken
en geschikte kleding gaan halen.Denk je nou echt dat die examinatoren gek zijn? B|
Of heb jij ooit van je rijschool te horen gkregen van: O het word morgen prachtig weer, dus kom maar ff examen doen in je hemdje en korte broek? :N :N :N

Nee niet omdat de examintoren gek zouden zijn... maar omdat, zoals ik al quote, lichaamsbedekkende kleding reeds 5 jaar verplict is voor het motorexamen.


road rash - Google zoeken

Nu nog zonder beschermende kleding?

Ja hoor, allemaal goede herinneringen in die link *O*

roadrash1ln7.jpg


RoadRash3.jpg


Fucking oldskool gek
 
Laatst bewerkt:
Toch is het allemaal maar relatief. In Frankrijk verklaren ze ons Nederlanders gek dat wij massaal op de fiets rijden zonder helm. Terwijl in datzelfde Frankrijk de motoragenten in de zomer in hemdsmouwen op de brommer zitten en verbaast kijken naar die Nederlandse motorrijders die in een motorpak blijven rijden.

:^
Ja zo is het.
Trouwens als ik zonder motorpak zou vallen zou ik er alleen maar beter vanuit gaan zien.
Daarentegen, als ik er well goed uit zou zien, zou ik toch ook kiezen om in een motorpakje rond te rijden.
Dat kies ik dan voor mezelf en niet omdat anderen vinden dat dat zo hoort.
Als anderen daar niet voor kiezen, heb ik daar niet gelijk een, met Nederlands bemoeizuchtig gelardeerd, oordeel over.

Rijden en laten rijden, als we het echt allemaal zo veilig willen weet ik nog wel een voertuig die nog veiliger is dan een motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan