MTB/van der Ven zijspannen-topic!

Breed traag duits hok.

  • Hoera, weer een Beemer erbij!

    Stemmen: 2 6,7%
  • Kras op met je mof!

    Stemmen: 1 3,3%
  • Maakt me niet uit, als het maar 3 wielen heeft.

    Stemmen: 8 26,7%
  • Pfffffffffffffffff weer een poll.

    Stemmen: 7 23,3%
  • Waar heeft die gek het over?

    Stemmen: 5 16,7%
  • Welkom Bosso, je lijkt me een geschikte peer.

    Stemmen: 7 23,3%

  • Totaal aantal stemmers
    30
Galaxy 2.

5_excel-galaxy-ii-3-wiel.jpg


Die dingen werken dan wel op 24V. Maar de verlichting is alsnog 12V.
Wel ff opletten, deze lampies zijn er in 12V. of 24V. |(
Ø = 80 mm. en de opbouwhoogte is 36 mm.

1k0.jpg
 
Laatst bewerkt:
Maar ik ga weer verder met de modernisering.

Eerst het scharrige gevalletje verwijderen. Dit was toch al geen lichtreclame meer.
1k0.jpg


Ja, die mag van z'n pensioen gaan genieten in rusthuis "Den Chrauwenback".
1k0.jpg



En toen sloeg de twijfel toe. Dit was ik eerst van plan.
1k0.jpg


Maar zo maak ik met het mezelf een stuk makkelijker, en staat misschien ook wat netter.
1k0.jpg
 
Laatst bewerkt:
Stap voor stap verder møbelen.

1k0.jpg


Alleen achterlichten aan.
1k0.jpg


Alleen de remlichten aan.
1k0.jpg




Altijd handig om de weten, ze passen ook op een DIN railtje.

1k0.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik zou 't niet weten, alle 5 de lampjes hebben een ander nummer.
Serienummer misschien?
Het is wel zo dat als je deze bij de scootmobiel gigant gaat halen, dat je er de hoofdprijs voor betaald. De M van Medisch heeft een enorm prijsverhogend effect. -O-
 
Het is werkelijk stuitend dat de voorzitter van de DISA en (uiteraard) zijn vaste meeloper, niet het verschil weten tussen een verticale en een horizontale blokhaak.B|
En dan ook nog eens beschuldigd worden van Dwars-Zeeuwerij? :r




:+
 
Laatst bewerkt:
Van een lapje rubber afdichtingen gemaakt, en met het alu plaatje het voorlopige eind resultaat. Voorlopig omdat ik aan de binnenkant nog het e.e.a. wil bewerken en uitwerken.

1k0.jpg




Op de trekker is het wat lastiger. Het frutselbakje is al jaren geleden gesneuveld bij de montage van de accubak. Hiervoor heeft men destijds een extra lip op het hulpframe gelast, accubak er tegenaan, en toen het frutselbakje terug gezet. Dit was teveel voor het bakje.

1k0.jpg

1k0.jpg
 
Dank jullie mannen. Het functioneren van de DISA voorzitter en die verbannen Zeeuw tzt op de agenda zetten bij de eerst volgende vergadering. })
Ik ga lekker verder, met (jawel) 3 blokhaken als het moet. Ja, ik heb er nog 1 gevonden in de chaos.

De achterkant nog eens bekeken, en tot de conclusie gekomen dat ik me een hoop werk kan besparen door het bakje voorlopig te laten voor wat het is.

1k0.jpg


Om de ronde LEd's hier netjes en haaks op het wegdek te krijgen wou ik het bakje namaken van metaal, en daar de LED's op monteren. Daarvoor moet de achterkant haaks op het wegdek gezet worden, en iets naar onderen verlengd. De accubak moet dan naar de centrale buis verhuizen. Iets wat toch al de bedoeling is ivm lager zwaartepunt. Maar daar heb ik net de ruimte niet voor, want daar zit de rechter weer uitlaat in de weg. Moet ik er eerst een 2 in 1 pijp naar links van maken. Ook iets waar ik naar streef.
De snelste en misschien ook wel mooiste methode voor mij is nu een haaks plaatje maken, en die op het a.spatbord te zetten op de plaats van het oude achterlicht.
Ik heb al gekeken of de LED's in de oude behuizing kan, maar dat past helaas niet.


Pakt een bak koffie, en denkt nog even na.
 
Laatst bewerkt:
Dank jullie mannen. Het functioneren van de DISA voorzitter en die verbannen Zeeuw tzt op de agenda zetten bij de eerst volgende vergadering. })
Ik ga lekker verder, met (jawel) 3 blokhaken als het moet. Ja, ik heb er nog 1 gevonden in de chaos.

De achterkant nog eens bekeken, en tot de conclusie gekomen dat ik me een hoop werk kan besparen door het bakje voorlopig te laten voor wat het is.

1k0.jpg


Om de ronde LEd's hier netjes en haaks op het wegdek te krijgen wou ik het bakje namaken van metaal, en daar de LED's op monteren. Daarvoor moet de achterkant haaks op het wegdek gezet worden, en iets naar onderen verlengd. De accubak moet dan naar de centrale buis verhuizen. Iets wat toch al de bedoeling is ivm lager zwaartepunt. Maar daar heb ik net de ruimte niet voor, want daar zit de rechter weer uitlaat in de weg. Moet ik er eerst een 2 in 1 pijp naar links van maken. Ook iets waar ik naar streef.
De snelste en misschien ook wel mooiste methode voor mij is nu een haaks plaatje maken, en die op het a.spatbord te zetten op de plaats van het oude achterlicht.
Ik heb al gekeken of de LED's in de oude behuizing kan, maar dat past helaas niet.


Pakt een bak koffie, en denkt nog even na.
Zou je niet beter een pint pakken het is al middag lol
 
Ouwe achterlig er afslijpe en nieuwe bakkie maken voor 2 lets......

Daar zat ik ook al aan te denken daar ik alles van aansluitingen zo vochtvrij mogelijk wil maken. Mooi lasdoosje rechtop zetten, en daar de LED's op monteren.
Maar eerst uitmeten wat het beste uitkomt.



De eerste opzet.

1k0.jpg




LEDs iets verder uit elkaar en ook iets hoger. Nummerplaat naar beneden voor de nr.plaat verlichting en er nog een reflector bij møbelen.

1k0.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan