Toch baal ik wel overal waar ik kwam wilde de motorzaken geen regina hpe ketting bestellen of raden het af.
Beetje zoals wat de boer niet kent lust hij niet..
1 zaak maakte het helemaal leuk.
Ik heb daar omdat ik toch groot onderhoud deed mijn kettingset inclusief tandwielen laten vervangen.
Dus op aanraden van die beste man en mijn eigen jaren lange ervaring dus na twijfelen voor een hpe ketting set toch gekozen voor 1 die ik smeren moet.
Dat smeren doe ik al 34 jaar zolang ik rijd ..
Inspuiten na het rijden erna bij volgende rit weer de alom bekende vette bende op me velgen en achtervork.
De xeramatic synthetic ketting spray met ptfe spul er in en nog meer bladie bla ruimte vaart technologie wat er op die spray bus staat die hij leverde als de beste is klote zooi.
Hij spoot me ketting er in de zaak meteen mee in dan was hij alvast gesmeerd.
Stroperige olie sliertjes overal en het blijft stroperig .
Als je draait lange slierten ketting spray tussen tandwiel en kettingschakels sommige slierten zijn zo een centimeter of 20.
Nog nooit meegemaakt met ketting spray.
Me vriendin zei ook al wat is dit voor snot bende wat uit die bus komt.
Ik heb ook geen idee?.
En dat kost efjes 19€ ook nog die ketting spray..
Dat werd een gigantische plak zooi Als je rijd,,pffff.
En erna amper weg te poetsen.
De witte kettingspray van castrol was vele malen beter.
Later zit die zelfde zaak op ze instagram en overal op sociale media opeens met die hpe ketting te adverteren als het wonder en bijna nooit Smeren.
En ik maar met mijn ketting set elke zoveel kilometer inspuiten.
Nu ik meer positieve ervaring van de hpe kettingset hoor ,weet ik het nu wel.
Had ik die maar genomen zucht.....
Nu een bijna nieuwe ketting eraf gooien lijkt me ook niks.
Volgende keer beter dan maar.
Ben die vette bende wel beu en houd me liever bezig met andere dingen dan elke keer na wat motor ritten me velg achter en achterbrug en alles erom heen te moeten schrobben.
Smeer je dan niet te overmatig?Ben die vette bende wel beu en houd me liever bezig met andere dingen dan elke keer na wat motor ritten me velg achter en achterbrug en alles erom heen te moeten schrobben.
Die motorzaak had hem al vast ingespoten voor me met dat xeramatic spul.Smeer je dan niet te overmatig?
Pas als ik de ketting vervang (40k) dan trek ik alle plukken overtollig vet eraf.
Bij thuiskomst motor op de bok en laten tokkelen in de 1.
Bij mijn FZ smeer ik meestal direct met Osco als ik thuiskom. (ca 400km)
Maar ook wel met de spuitbus. Dat is witte S100 die als beste uit de testen komt.
De Blackbird (400km) ook op de bok en dan alleen met spuitbus.
Bij beide motoren na inspuiten even laten 'invloeien' en GEEN vette bende.
Die motorzaak had hem al vast ingespoten voor me met dat xeramatic spul.
Op aanraden een spuitbus gekocht .
Ik dacht iets nieuws dat moet werken.
En toen was bij thuiskomst alles al een gore vette vieze plakzooi.
6000 km maar helaas!Dat klinkt wel heel positief! Hoeveel had je op die Regina zitten toen je 'm verkocht?
Net terug van de 20000 km beurt van mijn S1000XR met de Regina ketting.
Na 18 maanden en 20K zit de ketting op de afkeurmaat, in mijn ogen vrij snel.
De volgende set word weer een "normale" set, dan maar weer smeren.
Greetz
20k lijkt idd een beetje kort.
Regina ketting ook veel(?) duurder dan een gewone ketting?
Mijn gewone kettingen zijn beide 40k+ meegegaan. (FZ en BB)
Hangt mss ook af hoe je de ketting hebt belast.
Steeds volle bak weg bij het stoplicht?
Nee hoor, in mijn ogen ben ik een redelijk rustige rijder, natuurlijk trek ik hem wel eens door maar over het algemeen een vrij normale rijder. Wel net terug van 10 dagen Dolomieten. In die 10 dagen zoń 4000 km gereden.Hangt mss ook af hoe je de ketting hebt belast.
Steeds volle bak weg bij het stoplicht?
Ik heb al enkele keren mijn kettingen gehaald bij Jos Smit in Haarlem. (DID)Nee hoor, in mijn ogen ben ik een redelijk rustige rijder, natuurlijk trek ik hem wel eens door maar over het algemeen een vrij normale rijder. Wel net terug van 10 dagen Dolomieten. In die 10 dagen zoń 4000 km gereden.
In het begin was het een onderhoudsvrije ketting die +/- 40K zou meegaan zonder smeren, het is nu veranderd in een onderhoudsarme ketting die 20K moet mee gaan.
Nu maar eens zoeken wat een goede ketting is en een goed smeersysteem.
nokkenas ketting ?Net offerte gehad van BMW, €453,53 voor tandwielen, ketting en montage ...
met zo’n onderhoudsvrije ketting of een gewone…..Net offerte gehad van BMW, €453,53 voor tandwielen, ketting en montage ...
ik zou dan maar is ergens anders vragen,wat een prijs,probeer Jos Smit in haarlem ismet zo’n onderhoudsvrije ketting of een gewone…..
Ging om een gewone orginele BMW ketting.met zo’n onderhoudsvrije ketting of een gewone…..