Nooit meer ketting smeren!

Voor €160-170 kan je met een Blackbird weer 40k km vooruit.
Ik zie trouwens dat je nu ook de ketting naast goud (+€10) ook in 'raven'- zwart (+€31) kan verkrijgen.

Van goud-geanodiseerd weet ik dat je minder snel vlieg-roest op de schakels zal hebben.
Weet iemand wat het nut is van 'black-raven' ?
 
Voor €160-170 kan je met een Blackbird weer 40k km vooruit.
Ik zie trouwens dat je nu ook de ketting naast goud (+€10) ook in 'raven'- zwart (+€31) kan verkrijgen.

Van goud-geanodiseerd weet ik dat je minder snel vlieg-roest op de schakels zal hebben.
Weet iemand wat het nut is van 'black-raven' ?
Een marketing term voor 'zwart' :)
 
Ik heb nog nooit gemerkt dat een kleurtje op een ketting ook maar enige bescherming gaf tegen roest.
 
Een marketing term voor 'zwart' :)
Ja, prachtig.
Maar alleen voor een zwarte kleur gaat 'de motorrijder' natuurlijk geen €31 extra uitgeven.
Ik vraag me dus af of er mss een materiaal-behandeling is geweest wat een hogere kwaliteit zou kunnen brengen?

Staal-delen kan je bijv 'zwarten' tbv (enige) corrosie-bescherming.
 
Ja, prachtig.
Maar alleen voor een zwarte kleur gaat 'de motorrijder' natuurlijk geen €31 extra uitgeven.
Ik vraag me dus af of er mss een materiaal-behandeling is geweest wat een hogere kwaliteit zou kunnen brengen?

Staal-delen kan je bijv 'zwarten' tbv (enige) corrosie-bescherming.
Denk dat er weinig verschil zit in corrosie bescherming.
Ketting(schakels) worden per 315890457480 "goud kleurig" gemaakt en in (vele?) kleinere aantallen in zwart. Misschien is 't een apart/extra proces om te zwarten.. Weet ik niet, speculatie.
 
Denk dat er weinig verschil zit in corrosie bescherming.
Ketting(schakels) worden per 315890457480 "goud kleurig" gemaakt en in (vele?) kleinere aantallen in zwart. Misschien is 't een apart/extra proces om te zwarten.. Weet ik niet, speculatie.
Zal een kwestie zijn van productie aantallen inderdaad. Een machine verstellen/productie stop is duurder dan welk kleurtje ook.
 
Die motorzaak had hem al vast ingespoten voor me met dat xeramatic spul.
Op aanraden een spuitbus gekocht .
Ik dacht iets nieuws dat moet werken.
En toen was bij thuiskomst alles al een gore vette vieze plakzooi.
Hij ging even voorbij aan het standaard advies: inspuiten na een rit en een nacht in laten werken. 8)7
 
Net terug van de 20000 km beurt van mijn S1000XR met de Regina ketting.
Na 18 maanden en 20K zit de ketting op de afkeurmaat, in mijn ogen vrij snel.
De volgende set word weer een "normale" set, dan maar weer smeren.

Greetz
Heb net mijn (extra sterke) D.I.D. ketting laten vervangen na 30.000 km. Het voortandwiel was sleets.
 
Voor €160-170 kan je met een Blackbird weer 40k km vooruit.
Ik zie trouwens dat je nu ook de ketting naast goud (+€10) ook in 'raven'- zwart (+€31) kan verkrijgen.

Van goud-geanodiseerd weet ik dat je minder snel vlieg-roest op de schakels zal hebben.
Weet iemand wat het nut is van 'black-raven' ?
Ander type coating? DLC? Diamond like carbon? Dat is zwart... En gebruik ik ook wel op gereedschappen als slijtage coating soms ipv de gouden TiN coating
 
Dat advies staat op geen enkele spuitbus, en is verzonnen door betweters met snorren.
Die kleine lettertjes kan jij op jouw leeftijd niet meer lezen natuurlijk. :+
Ik citeer van een spuitbus hier:
Circa 30 minuten of bij voorkeur de hele nacht in laten werken.

Misschien werkt die snor inmiddels bij de fabriek. ;)
 
Voor €160-170 kan je met een Blackbird weer 40k km vooruit.
Ik zie trouwens dat je nu ook de ketting naast goud (+€10) ook in 'raven'- zwart (+€31) kan verkrijgen.

Van goud-geanodiseerd weet ik dat je minder snel vlieg-roest op de schakels zal hebben.
Weet iemand wat het nut is van 'black-raven' ?
Schijnt speciaal geschikt te zijn voor Blackbirds,..logisch toch?
 
Die kleine lettertjes kan jij op jouw leeftijd niet meer lezen natuurlijk. :+
Ik citeer van een spuitbus hier:
Circa 30 minuten of bij voorkeur de hele nacht in laten werken.

Misschien werkt die snor inmiddels bij de fabriek. ;)
Ik heb het kettingvet vaak zelfs 3 maanden in laten werken. Geen verschil met 30 minuten trouwens.
 
Heb net mijn (extra sterke) D.I.D. ketting laten vervangen na 30.000 km. Het voortandwiel was sleets.
Goede levensduur voor een woonwerk motor, met gebruik in strooizout. Voor mijn XSR900 heb ik een gewone VX3 klaar liggen, zoals aanbevolen door DID. Ik heb het idee dat de JT tandwielen beter afgewerkt zijn dan vroeger.
 
In de winter was ik de motor na elke rit. Daarna maak ik de ketting droog en smeer ik hem.
Dan zou je geen roest moeten hebben lijkt mij. Ik was de motor in de winter juist bijna nooit, mij te koud in de garage.
 
Terug
Bovenaan Onderaan