So what, elke 2 maanden olie verversen?
Reed je tot nu toe een leasebak van de zaak of een privé auto?
Ik zou eerder kiezen voor een wat oudere goedkopere motor die bekend staat om zn betrouwbaarheid, dan een dure motor (met veel meer afschrijving) en een een langer onderhouds interval.
zoals hierboven vernoemde hyperstrada is na 2 a 3 jaar geen drol meer waard.
neem bv een suzuki bandit 650. Kost niet de wereld, en met goed onderhoud en een beetje mazzel rijd ie je naar de 2 ton.
Daarom vooral de vraag: hoe zit het met die intervallen in het budget tot de €4000. Als ik een mooie motor voor de helft vind is het alleen maar beter maar ik koop liever een iets nieuwere motor met injectie en maar 30.000 kilometer voor €4000 dan een 80.000km carburateurfiets voor de helft.
[...]Want een oude motor met weinig kilometers gebruiken om kilometers te vreten is mij slecht bevallen, [..]
Het was ook maar een illustratie dat olie verversen het werk niet is. Bovendien kun je die termijn verlengen als je elke dag met lage motorbelasting rijdt.Ik zou eerder kiezen voor een wat oudere goedkopere motor die bekend staat om zn betrouwbaarheid, dan een dure motor (met veel meer afschrijving) en een een langer onderhouds interval.
zoals hierboven vernoemde hyperstrada is na 2 a 3 jaar geen drol meer waard.
neem bv een suzuki bandit 650. Kost niet de wereld, en met goed onderhoud en een beetje mazzel rijd ie je naar de 2 ton.
Ook dit topic schreeuwd om een k75basic met windscherm omdat de rt erg warm is in de zomer, of je koopt er twee.
Zou kunnen voor 4000, als je er hobby in hebt lpg opbouwen.
ebruik op dit moment een FZS600 als pekelfiets, en dat is nog steeds een fijne motor voor woon/werk.
Smal, reageert lekker op het gas, redelijk zuinig met een grote tank, en onderhouds interval van 12.000 km.
Ook dit topic schreeuwd om een k75basic met windscherm omdat de rt erg warm is in de zomer, of je koopt er twee.
Zou kunnen voor 4000, als je er hobby in hebt lpg opbouwen.
Is een beetje een grote motorscooter niets?
Mischien niet de mooiste motoren, maar wel economisch
En de onderhoudsintervallen zijn veel groter als ik me niet vergis.
neem bv een suzuki bandit 650. Kost niet de wereld, en met goed onderhoud en een beetje mazzel rijd ie je naar de 2 ton.
Zijn voorganger de NTV650 was de eerste motor waar ik meer dan 100 Kkm mee gereden heb.ook een goede keuze! Cardan, prima windbescherming en niet te duur. Helaas willen ze wel beetje trillen op snelweg snelheden.
Ik zou zeker eens een 700 dauville proberen!
Groet
Sebas