paddock standaard

Havefun

MF'er
22 aug 2020
49
3
Hallo,

Kan ik door de wielnaaf van het voorwiel een stalen pijp steken en zo de motor op de paddockstand zetten of is dat schadelijk voor de motor.
uiteraard zal er wel wat tape of andere materiaal om de stalen pijp heengaan om beschadigingen aan het wiel te voorkomen....

groet.
 
wat is het verschil tussen een as en een pijp??..
Maar je kunt dan niet het voorwiel demonteren
 
Met alleen een paddock van voor valt je motor om dus als je het wou doen om een paddock uit te sparen moet ik je teleurstellen. Als je echter 2 paddocks in huis hebt ok
 
welk werkje zou je zo willen doen ? ik zie er het nut niet van in.
en alleen vooraan valt hij gegarandeerd om, omdat het balhoofd "scharniert"
 
Het is dus eigenlijk voor de winterstalling, heb een paddock standaard voor het achterwiel en wil de motor dan ook met het voorwiel van de grond hebben zodat beide wielen van de grond staan.
Misschien was ik niet geheel duidelijk...
 
In dat geval moet je een paddock stand hebben die in je balhoofd steekt .
zo een bv
1692192578528.png
 
ik heb mijn Buell tijdens de winterstalling ook altijd op twee paddockstands staan, een onder de achterbrug en het voorwiel met een as door de voorwiel-steekas
 
Dat mag natuurlijk, maar het verhaal van platte kanten aan je banden na een winter stil staan is complete onzin.
En zeker als je je banden desnoods met wat meer druk weg zet.
 
Dat mag natuurlijk, maar het verhaal van platte kanten aan je banden na een winter stil staan is complete onzin.
En zeker als je je banden desnoods met wat meer druk weg zet.
Maar je kunt wel makkelijk je wielen schoonmaken :Y .

De mijne staat altijd op 2 paddockstands. (Als ie binnenstaat :+.)
 
Die speciale paddock stands vind ik persoonlijk minder stabiel waarbij de motor op 2 punten balanceert waar de motor vanaf kan schuiven als er tegen gestoten wordt dan een stalen buis door de wielnaaf en een goede standaard waar de motor stabiel staat en mocht er dan een keer tegen gestoten worden de motor gewoon blijft staan of in het ergste geval over de stallen buis heen schuift.
Maar ieder zijn ding denk ik zo.
En volgens mij zijn platte vlakken op je band niet echt ondenkbaar als de motor 6 tot 7 maanden op 1 plaats staat op een koude en ietwat vochtige ondergrond zoals tegels.
Maar kan het fout hebben en misschien ben ik wat over bezorgd.:]
 

Bijlagen

  • IMG_0128.jpeg
    IMG_0128.jpeg
    29,9 KB · Weergaven: 5
  • IMG_0129.jpeg
    IMG_0129.jpeg
    42,1 KB · Weergaven: 5
Gebruik dan achteraan een model met V-adapter en bobbins op de achterbrug,daar staat hij echt stevig op.
En neem bobbins met een diepe groef,dat hebben de meeste niet maar die zitten veel steviger.
Het type op je foto's met zo'n rubber L is troep.
En voor vooraan zijn er ook type's die onder de remklauwen steunen,je moet dan wel radiale klauwen hebben.
 
Neem degene die hierboven beschreven is door @guzzigek met een pin door je balhoofd. Hij kan er onmogelijk afschieten en je kan indien nodig ook je voorwiel nog verwijderen.
 
Ik ga me eens verdiepen in de paddock stand die door het balhoofd kan, zijn die geschikt voor elke motor?
 
Maar het kan geen kwaad dat de voorvork helemaal uitstrekt voor 6 a 7 maanden?
 
In dat geval moet je een paddock stand hebben die in je balhoofd steekt .
zo een bv
Bekijk bijlage 1914512
En als je deze gebruikt oppassen bij loshalen.
Druk je bij los halen te laag naar beneden raakt zo een paddock stand je voor spatbord en heb je een pit/ deuk schade erin.
Me vriend heeft er zo 1 en ja hoor haalde hem uit het balhoofd en ze voor spatbord beschadigt boven op in het midden-een barst erin.
Heb dit van meerdere al gehoord die er zo 1 gebruiken.
Een ander had een pit/schaafplek erin gekregen door even niet op te letten in ze voor spatbord boven op.
 
Ook bij je achterbrug moet je oppassen met een padddockstand.
En bij het type voor het balhoofd plak je best een bescherming op de onderkant,om beschadiging van je spatbord te voorkomen.
 
Mijn motor staat achter op een paddock stand, voor bobbins. Voorwiel staat in zo'n "wielklem" 😁

En als hij langer stilstaat of het voorwiel moet eruit gaat er een omhoog draaibare steun onder het frame. Als je hem niet te ver omhoog draait wordt het voorwiel nog steeds door de klem tegengehouden en kan je stuur niet plotseling omslaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan