Piepende remmen

Mo87

MF'er
7 feb 2011
33
0
Den Haag
Hey beste MF-ers,

Kent iemand een oplossing voor piepende remmen.
Wordt een beetje gek van.
Het piepen is niet zo luidruchtig, maar wel irritant.

Alvast Bedankt,

Mo87
 
FF wat olie erop :+

ff serieus: kan het zijn dat je remblokjes op zijn en dat je op metaal aan het remmen bent?
 
Laatst bewerkt:
En dan slecht/niet meer kunnen remmen?? :/ .

Edit: edit gezien :+ .
 
Laatst bewerkt:
je blokken zijn nog wel goed en je schijven recht?

een oplossing zou zijn om ff de achterkant in te smeren met koperpasta.
maar dan moet je wel alle blokken los halen
 
Als mijn remmen en schijf schoongemaakt zijn met remmenreiniger en daarna er stevig van langskrijgen worden ze erg warm en gaan ze piepen. Gewoon een kwestie van volgende keer andere blokken erop. Blijkbaar hebben mij schijven en blokken geen perfecte match gemaakt. Maar piepen is alleen vervelend qua geluid, je remt er niet minder om.
 
Herkenbaar dit.
Ik heb dit al tijden op mijn CBR600F.
Blokjes zijn gewoon goed, schijven absoluut niet krom.
Hij remt dan ook uitstekend. Alleen op lage snelheid piepen ze enorm.

Ik lees hierboven Koperpasta..? of een keer nieuwe blokken?
 
kopervet aan de achterkant is naar mijn mening altijd goed (meningen lopen uit een hier over).

maar als je de blokken er dan toch uit hebt moet je ze even met de remvoering over de betonne garge vloer schuren.
weet ik zeker dat je van het pieppen af bent, maar hiet piepen zal na een tijdje weer terug komen.



GR NEMO!
 
Mijne piepen nu ook, ik gebruik nu geen koperpasta meer achter de blokken.
Mij stoort het piepen niet.
Met koperpasta achter de blokken piepte de boel nooit.
 
Als je schijfremmen hebt kijk dan eens even naar de ronde busjes die aan de buitenkant van de schijf zitten (weet niet of die een specifieke naam hebben).
Het kan zijn dat deze vast zitten door vuil of zo. Heel klein beetje wd40 erop spuiten en ze met een brede schoevendraaier ronddraaien. Schijf heel goed afvegen met een doek en de eerste paar km voorzichtig remmen. Heb dit bij mijn 1100rt ook wel eens en hiermee is het probleem opgelost. Zoals gezegd, 1e paar km voorzichtig remmen mocht er wat wd40 op de schijf zitten.
 
Laatst bewerkt:
Als je schijfremmen hebt kijk dan eens even naar de ronde busjes die aan de buitenkant van de schijf zitten (weet niet of die een specifieke naam hebben).
Het kan zijn dat deze vast zitten door vuil of zo. Heel klein beetje wd40 erop spuiten en ze met een brede schoevendraaier ronddraaien. Schijf heel goed afvegen met een doek en de eerste paar km voorzichtig remmen. Heb dit bij mijn 1100rt ook wel eens en hiermee is het probleem opgelost. Zoals gezegd, 1e paar km voorzichtig remmen mocht er wat wd40 op de schijf zitten.

|( WD40 op je remmen gooien, nee dat is vast goed!
 
Hey beste MF-ers,

Kent iemand een oplossing voor piepende remmen.
Wordt een beetje gek van.
Het piepen is niet zo luidruchtig, maar wel irritant.

Alvast Bedankt,

Mo87
Blokjes eruit halen, eventueel de glijstangetjes mooi opschuren en insmeren met een beetje kopervet.
De hoeken van het remmateriaal schuin afschuren, blokjes van de achterkant insmeren met een dun laagje kopervet en de boel weer inelkaar zetten.
 
heb de echte ideale oplossing al gelezen hierboven :Y
vaak is de combinatie remvoering/schijf niet optimaal.
harde remvoering zal langer meegaan maar eerder piepen.
wil je van het gepiep af is vaak zachte remvoering de oplossing maar moet je wel vaker de blokken vernieuwen.

maar voor nu is afronden van de randen de beste oplossing...
 
|( WD40 op je remmen gooien, nee dat is vast goed!


Dit werkt inderdaad goed ja!
Als je het nooit geprobeert hebt weet je dus ook niet of het werkt.
Zoals gezegd spuit je een klein beetje tussen het ronde busje en de schijf, waarna je de rest goed afveegt. Het is niet de bedoeling om je hele schijf in de wd40 te pleuren.
Ik doe dit al jaren en nadat het ingespoten is rij ik een 100 meter met de voorrem zacht ingeknepen zodat eventueel overtollig spul eraf gaat.
full
 
Dit werkt inderdaad goed ja!
Als je het nooit geprobeert hebt weet je dus ook niet of het werkt.
Zoals gezegd spuit je een klein beetje tussen het ronde busje en de schijf, waarna je de rest goed afveegt. Het is niet de bedoeling om je hele schijf in de wd40 te pleuren.
Ik doe dit al jaren en nadat het ingespoten is rij ik een 100 meter met de voorrem zacht ingeknepen zodat eventueel overtollig spul eraf gaat.[afbeelding]

totdat je een beetje mis spuit en het op de blokken zelf komt...
Deze tip zou ik niemand aanraden...
gewoon koperpasta gebruiken en niet dit soort risicovolle dingen proberen
 
totdat je een beetje mis spuit en het op de blokken zelf komt...
Deze tip zou ik niemand aanraden...
gewoon koperpasta gebruiken en niet dit soort risicovolle dingen proberen


Als je het een beetje met beleid doet komt er niets op de blokken, maar goed moet natuurlijk ieder zelf weten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan