Radarauto politie

  • Onderwerp starter Anoniempje418
  • Startdatum
😍 😍 😍 😍 Dat dus...

Maar ik heb het heeele topic doorgespit en vind nergens wat of wie waar mee gaat rijden
Wat is het ding? Die radarauto? En hoeveel worden het er, op 11 miljoen auto's???
Handje vol, en agv internet geneuzel: duizenden....
 
s


Als het concept op radar werkt zit je ook nog eens je meting tijd tussen het uitzenden van het signaal en wanneer je weer het weer oppikt. Lijkt me toch niet dat je dan een betrouwbare meting kan verrichten?

Het concept radar wordt gebruikt om raketten met een snelheid > mach 1 naar hun doel te begeleiden.... En jij maakt je druk dat een meting te traag is 😂.

Ik denk dat je er van uit mag gaan dat metingen, zelfs in tegengestelde richting, ontzettend nauwkeurig zijn.

Tijd om een jammer te ontwerpen.
 
Er bestaat een vermoeden dat het o.a. om zwarte AMG A35's in de omgeving Doetinchem gaat. Het is nog niet 100% zeker dat het de onopvallende radarauto's zijn maar wel zeker dat het onopvallende politie auto's zijn. Zie bron.
 
Het zal me benieuwen of zo'n boete stand houdt als je deze aanvecht, in verband met mogelijkheid tot staandehouding en dergelijke. Als je aan de overkant van de snelweg rijdt is dat natuurlijk geen reële mogelijkheid, maar als oom agent nu achter je rijdt? Ik ben benieuwd wat een rechter van de eerste boetes gaat vinden.

Wat ik enger vindt, is dat, als je even gas geeft voor een inhaalmanoeuvre, je wellicht vanaf de andere kant van de weg een boete krijgt op een eventuele pieksnelheid (een aantal artikelen noemen controle in beide richtingen, maar geldt dit ook op een snelweg)?

Ik bedoel, het lijkt me stug dat je een boete krijgt als je even het gas opentrekt om in te halen als de politiewagen achter je rijdt en je je voor de rest wel aan de snelheid houdt. Die afweging die de agent maakt wordt een stuk lastiger als je een automatische snelheidsdetectie doet op snelheid vanaf de andere kant van de snelweg. Wordt het dan niet gewoon alles bekeuren in de hoop dat er maar zoveel mogelijk stand houden?

Waarom niet, op dat moment reed je te hard een flitspaal doet niets andrs.

En wat betreft de staandehouding, ik ben een keer van achteren gelaserd?!? Stond netjes op het PV geen aanhouding mogelijk, voertuig reed van ons af....
 
Gemeten uit de tegenovergestelde richting? Dus op de brommert meten ze je van voren en checken ze je plaat van achteren om te bepalen wie het was? ben benieuwd hoe ze die info aan elkaar gaan knopen.
 
Gemeten uit de tegenovergestelde richting? Dus op de brommert meten ze je van voren en checken ze je plaat van achteren om te bepalen wie het was? ben benieuwd hoe ze die info aan elkaar gaan knopen.
Waarom denk je dat de overheid de Corona heb uitgevonden, zodat ze met de anticoronialeinenting een traceerchip kunnen inplanten. Je krijgt gwoon een boete op naam!!
@# completaindekoffietheorieexamen
@# Satanischehemofielepedoillumiaretheorieexamenlokaal.
 
Waarom denk je dat de overheid de Corona heb uitgevonden, zodat ze met de anticoronialeinenting een traceerchip kunnen inplanten. Je krijgt gwoon een boete op naam!!
@# completaindekoffietheorieexamen
@# Satanischehemofielepedoillumiaretheorieexamenlokaal.

Ja! Dat hep ik ook gelesen op feesboek!
#wegmethashtekdingheetgewoonhekkie
 

dat dus..
maar waren geen AMG's..
lijkt mij ook wat overkill..

Meeeh, aangezien dit officieel uit de mond van de politie zelf komt, en ze graag geheim houden waarmee ze gaan rijden, acht ik het andere artikel van AB geloofwaardiger.
 
Is het wel echt fancy nieuwe techniek of zijn het gewoon de VROS auto's die er nu ook al zijn?

Dat gezegd hebbende snap ik die focus op snelheid niet zo goed. Het halve land staat vol met flitspalen en trajectcontroles, en dan zegt meneer de agent:

De scheidend projectleider Infrastructuur van de politie, Egbert-Jan van Hasselt, is in ieder geval klaar met hardrijders. “Er vallen nog veel te veel verkeersdoden door snelheidsduivels en andere verkeershufters,” zegt hij tegenover de Telegraaf. Hij hekelt het huftergedrag in het verkeer dat volgens hem steeds erger wordt.

Misschien iets uitvinden wat de andere hufters er uit vist? (Bumperklevers, appende bestuurders, zwalkende bejaarden en weet ik het wat niet?) Nog los van de vraag of dat huftergedrag wel steeds erger wordt. Het aantal verkeersdoden is behalve in 2018 al 20 jaar lang elk jaar aan het dalen.
 
Als het concept op radar werkt zit je ook nog eens je meting tijd tussen het uitzenden van het signaal en wanneer je weer het weer oppikt. Lijkt me toch niet dat je dan een betrouwbare meting kan verrichten?

Dat werkt al decennia lang op die manier, wat zou het probleem dan nu zijn :?



Het concept radar wordt gebruikt om raketten met een snelheid > mach 1 naar hun doel te begeleiden.... En jij maakt je druk dat een meting te traag is 😂.
Ik denk dat je er van uit mag gaan dat metingen, zelfs in tegengestelde richting, ontzettend nauwkeurig zijn.

Tijd om een jammer te ontwerpen.

Dat hebben ze een jaar of 10 geleden al gedaan, radardetector noemde men dat en vlak daarna zijn ze verboden.





Gemeten uit de tegenovergestelde richting? Dus op de brommert meten ze je van voren en checken ze je plaat van achteren om te bepalen wie het was? ben benieuwd hoe ze die info aan elkaar gaan knopen.

Hoe vaak zal men zo een motorfiets meten ? niet zo vaak, ik denk dat ze ingecalculeerd hebben dat motoren geen kentekenplaat aan de voorzijde hebben maar dat ze het niet de moeite vonden daar ook nog op te anticiperen.
Ik zie overigens mogelijkheden zat om het systeem zo uit te breiden dat er ook nog ff een foto word gemaakt van het kenteken van de motor, als ie voorbij rijdt. Technologisch is dat uiteraard nauwelijks een uitdaging.
 
Het concept radar wordt gebruikt om raketten met een snelheid > mach 1 naar hun doel te begeleiden.... En jij maakt je druk dat een meting te traag is 😂.

Ik denk dat je er van uit mag gaan dat metingen, zelfs in tegengestelde richting, ontzettend nauwkeurig zijn.

Tijd om een jammer te ontwerpen.

Ik ben bekend met radar. Heb zelf op zeeschepen gewerkt dus het werkingsprincipe is mij niet onbekend. Ze gaan het nu alleen doen met rijdende auto’s. Hoe betrouwbaar kan dat zijn?

Er bestaat een vermoeden dat het o.a. om zwarte AMG A35's in de omgeving Doetinchem gaat. Het is nog niet 100% zeker dat het de onopvallende radarauto's zijn maar wel zeker dat het onopvallende politie auto's zijn. Zie bron.

ben er inmiddels ook achter dat ze allerlei soorten auto’s gaan gebruiken.

Waarom niet, op dat moment reed je te hard een flitspaal doet niets andrs.

En wat betreft de staandehouding, ik ben een keer van achteren gelaserd?!? Stond netjes op het PV geen aanhouding mogelijk, voertuig reed van ons af....

gewoon WOB’en die boete. 50/50 dat je er mee weg komt ook. Dat laseren biedt je beste kans in ieder geval
 
😍 😍 😍 😍 Dat dus...

Maar ik heb het heeele topic doorgespit en vind nergens wat of wie waar mee gaat rijden
Wat is het ding? Die radarauto? En hoeveel worden het er, op 11 miljoen auto's???

tussen de 50 en 100 onopvallende auto’s die tijdens het rijden snelheidscontroles uitvoeren
 
Er bestaat een vermoeden dat het o.a. om zwarte AMG A35's in de omgeving Doetinchem gaat. Het is nog niet 100% zeker dat het de onopvallende radarauto's zijn maar wel zeker dat het onopvallende politie auto's zijn. Zie bron.
Ik denk het niet hoor.
 
Ik ben bekend met radar. Heb zelf op zeeschepen gewerkt dus het werkingsprincipe is mij niet onbekend. Ze gaan het nu alleen doen met rijdende auto’s. Hoe betrouwbaar kan dat zijn?



ben er inmiddels ook achter dat ze allerlei soorten auto’s gaan gebruiken.



gewoon WOB’en die boete. 50/50 dat je er mee weg komt ook. Dat laseren biedt je beste kans in ieder geval

Heel betrouwbaar.
De snelheidsmeter is geijkt. Rader meet. Daarna hoef je alleen nog een optel of atreksom te maken.

Uiteraard.....

Waarom biedt laseren de meeste kans ? Er kan gewoon op kenteken geverbaliseerd worden, laser geeft je wat dat betreft niet meer kans. Een radarpaal doet ook niet aan staandehoudingen tenslotte.
 
Heel betrouwbaar.
De snelheidsmeter is geijkt. Rader meet. Daarna hoef je alleen nog een optel of atreksom te maken.

Uiteraard.....

Waarom biedt laseren de meeste kans ? Er kan gewoon op kenteken geverbaliseerd worden, laser geeft je wat dat betreft niet meer kans. Een radarpaal doet ook niet aan staandehoudingen tenslotte.

Omdat de metingen met mobiele flitsers en lasers aan meer voorwaarden moeten voldoen om tot een correcte meting te komen. Bij een vaste paal zijn een paar variabelen al opgelost. Bij mobiele controles moet dat constant opnieuw gedaan worden

denk hierbij aan bijvoorbeeld certificering voor de agenten, goedkeuring voor de controle, ijkrapporten etc.Dat kan behoorlijk in de papieren lopen. je hebt zo 50% kans dat ze over sommige papieren niet beschikken of geen tijd hebben om binnen de gestelde termijn te reageren. Dan ga je dus vrijuit
 
Omdat de metingen met mobiele flitsers en lasers aan meer voorwaarden moeten voldoen om tot een correcte meting te komen. Bij een vaste paal zijn een paar variabelen al opgelost. Bij mobiele controles moet dat constant opnieuw gedaan worden

denk hierbij aan bijvoorbeeld certificering voor de agenten, goedkeuring voor de controle, ijkrapporten etc.Dat kan behoorlijk in de papieren lopen. je hebt zo 50% kans dat ze over sommige papieren niet beschikken of geen tijd hebben om binnen de gestelde termijn te reageren. Dan ga je dus vrijuit

Uiteraard zijn er meer variabelen waaraan voldaan moet worden, maar die variabelen zijn allemaal in wetten vastgelegd en daar word aan voldaan.
De politie heeft er niets aan 100 pv's op te maken en er dan 10 x zoveel werk aan te hebben als ze fouten in de procedures maken.

50% kans is echt volledig uit de lucht gegrepen, ik durf de bewering aan dat puur op fouten wat betreft opleiding, certificering e.d. <1% gaat zijn.
 
Ik ben bekend met radar. Heb zelf op zeeschepen gewerkt dus het werkingsprincipe is mij niet onbekend. Ze gaan het nu alleen doen met rijdende auto’s. Hoe betrouwbaar kan dat zijn?
Een Gill vuur je af in de richting van het doel, die stijgt op en slaat van boven af in, allemaal met radar... wees maar niet bang dat het niet werkt. Uiteraard heb ik mijn twijfels bij de aanwezigheid van de middenberm
 
Het zal me benieuwen of zo'n boete stand houdt als je deze aanvecht, in verband met mogelijkheid tot staandehouding en dergelijke. Als je aan de overkant van de snelweg rijdt is dat natuurlijk geen reële mogelijkheid, maar als oom agent nu achter je rijdt? Ik ben benieuwd wat een rechter van de eerste boetes gaat vinden.

Wat ik enger vindt, is dat, als je even gas geeft voor een inhaalmanoeuvre, je wellicht vanaf de andere kant van de weg een boete krijgt op een eventuele pieksnelheid (een aantal artikelen noemen controle in beide richtingen, maar geldt dit ook op een snelweg)?

Ik bedoel, het lijkt me stug dat je een boete krijgt als je even het gas opentrekt om in te halen als de politiewagen achter je rijdt en je je voor de rest wel aan de snelheid houdt. Die afweging die de agent maakt wordt een stuk lastiger als je een automatische snelheidsdetectie doet op snelheid vanaf de andere kant van de snelweg. Wordt het dan niet gewoon alles bekeuren in de hoop dat er maar zoveel mogelijk stand houden?

Puur theoretisch.... als jij tijdens het inhalen te snel rijdt....dan rij je toch te snel ?

Ook al gebruik je het excuus dat als je er sneller voorbij bent dat je dan veiliger zou zijn...wat natuurlijk niet zo is, met een goede inhaal techniek hoef je helemaal niet zo snel te rijden om in te halen, maar dat is een ander verhaal.

Blijft dat een flitspaal je ook gewoon pakt, ook als je tijdens het inhalen te snel rijdt. Geen verschil dus met zoals het nu ook al is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan