Radarauto politie

  • Onderwerp starter Anoniempje418
  • Startdatum
Omdat de metingen met mobiele flitsers en lasers aan meer voorwaarden moeten voldoen om tot een correcte meting te komen. Bij een vaste paal zijn een paar variabelen al opgelost. Bij mobiele controles moet dat constant opnieuw gedaan worden

denk hierbij aan bijvoorbeeld certificering voor de agenten, goedkeuring voor de controle, ijkrapporten etc.Dat kan behoorlijk in de papieren lopen. je hebt zo 50% kans dat ze over sommige papieren niet beschikken of geen tijd hebben om binnen de gestelde termijn te reageren. Dan ga je dus vrijuit

Wanneer ik het zo lees wordt het gewoon een flitspaal maar dan mobiel.

Dat kan technisch perfect opgelost worden, de radar meet doet het rekenwerk van afstand eigen snelheid enz enz: flits

Niets aanhouden, er kan dus gewoon een agent (cq boa) ipv in de auto zitten nu zijn traject rijden.
vwb de techniek en bekeuren zie ik weinig problemen.
 
Dus als ik het goed begrijp gaan ze nu niet meer in een berm staan maar rijden ze gewoon over de weg.

Klopt, dat wordt wel een dingetje voor hardrijders.
Flitsmeister gaat niet werken zo, hooguit een spot op een traject maar je weet nooit precies waar hij rijd
 
Dus als ik het goed begrijp gaan ze nu niet meer in een berm staan maar rijden ze gewoon over de weg.
Effe voor mijn beeld: Als je rijdt, met het rijtje mee, hoeveel autos heb je in je buurt, in een uur bij 100 km??? 3? okee 5?

En als je langs de weg staat? Hoeveel komen er dan voorbij????iedere 2 secondes 1 auto? kom ik op 1800....

Wat zit ik dan verkeerd te denken? Dat dat spul op een A weg onbruikbaar is...???
 
......
Wat zit ik dan verkeerd te denken? Dat dat spul op een A weg onbruikbaar is...???

Vergeet het maar, de techniek staat niet stil, op dezelfde weg kan een Tesla gewoon op de automaat rijden.
Een paar foto's maken van auto's die te hard rijden lukt ook wel.

Er zijn vast wel een paar commerciele bedrijven die dit zo voor je oplossen, waarschijnlijk is de oplossing er al in andere landen.
Kwestie van aankopen en niet zelf laten maken, want dan wordt het wel een dingetje ;)
 
En de meeste techniek voor dit spul komt uit Nederland..
 
Drukte voor niks ,houd je netjes aan de max dan hoef je geen enkele mobile flitser te vrezen.
 
Ik ben bekend met radar. Heb zelf op zeeschepen gewerkt dus het werkingsprincipe is mij niet onbekend. Ze gaan het nu alleen doen met rijdende auto’s. Hoe betrouwbaar kan dat zijn?



ben er inmiddels ook achter dat ze allerlei soorten auto’s gaan gebruiken.



gewoon WOB’en die boete. 50/50 dat je er mee weg komt ook. Dat laseren biedt je beste kans in ieder geval
Been there done that....
 
Effe voor mijn beeld: Als je rijdt, met het rijtje mee, hoeveel autos heb je in je buurt, in een uur bij 100 km??? 3? okee 5?

En als je langs de weg staat? Hoeveel komen er dan voorbij????iedere 2 secondes 1 auto? kom ik op 1800....

Wat zit ik dan verkeerd te denken? Dat dat spul op een A weg onbruikbaar is...???

Als ik het goed begrijp kan hij tegemoet komend verkeer flitsen.... dus dan kom je rijdend meer voertuigen tegen.
Vind het weinig meer met veiligheid te maken te hebben. En ook het Hunter gedrag zoals in het artikel gaat dit niet oplossen. Je krijgt een bekeuring als je netjes op een lege weg 90 of 100 rijd waar je 80 mag. Maar rechts inhalen, verdrijvingsvlakken en afsnijden ziet die camera niet. Het word steeds zwart/witter zo.
 
Als ik het goed begrijp kan hij tegemoet komend verkeer flitsen.... dus dan kom je rijdend meer voertuigen tegen.
Vind het weinig meer met veiligheid te maken te hebben. En ook het Hunter gedrag zoals in het artikel gaat dit niet oplossen. Je krijgt een bekeuring als je netjes op een lege weg 90 of 100 rijd waar je 80 mag. Maar rechts inhalen, verdrijvingsvlakken en afsnijden ziet die camera niet. Het word steeds zwart/witter zo.
Rij gewoon 80 dan krijg je ook geen bekeuring,90 of 100 is niet netjes,dat is ook gewoon te hard.
 
Als ik het goed begrijp kan hij tegemoet komend verkeer flitsen.... dus dan kom je rijdend meer voertuigen tegen.
Vind het weinig meer met veiligheid te maken te hebben. En ook het Hunter gedrag zoals in het artikel gaat dit niet oplossen. Je krijgt een bekeuring als je netjes op een lege weg 90 of 100 rijd waar je 80 mag. Maar rechts inhalen, verdrijvingsvlakken en afsnijden ziet die camera niet. Het word steeds zwart/witter zo.
De pakkans is nog steeds heeel erg klein, ik vind dat je zeurt.
 
Als ik het goed begrijp kan hij tegemoet komend verkeer flitsen.... dus dan kom je rijdend meer voertuigen tegen.
Vind het weinig meer met veiligheid te maken te hebben. En ook het Hunter gedrag zoals in het artikel gaat dit niet oplossen. Je krijgt een bekeuring als je netjes op een lege weg 90 of 100 rijd waar je 80 mag. Maar rechts inhalen, verdrijvingsvlakken en afsnijden ziet die camera niet. Het word steeds zwart/witter zo.

Hoezo heeft dit niet met veiligheid te maken ?

Hoe hoger je snelheid, hoe minder tijd je hebt om ergens op te reageren. Dat betekend minder tijd om iets te voorkomen, ook als het een ander zijn schuld zou zijn.
En hoe hoger de snelheid, hoe groter de schade. En/of het letsel.

Ik ken aanrijdingen waarbij iemand komt te overlijden, snelheid lag 15 km hoger dan toegestaan.
Na berekeningen bleek dat als de veroorzaker 12 km/u langzamer had gereden, ze elkaar net niet geraakt zouden hebben. Die 12 km/u maakten dus het verschil tussen niets en dood.

En dat je een bekeuring krijgt als je 100 rijdt waar 80 de maximum snelheid is... tja... dat zou je bekend moeten voorkomen als je ooit een rijbewijs hebt gehaald.

Ik onderken dus dat er een groot verband is tussen snelheid en veiligheid.

Wat niet wegneemt dat ik (bijna) net zo menselijk ben als ieder ander en ik ook met een bepaalde regelmaat een bekeuring betaal voor te snel rijden.
Maar de gedachtenkronkel dat het vreemd is dat je een boete krijgt vind ik wel een beetje raar.
 
Simpele oplossing: Alles stil zetten. Geen doden, geen boetes lekker rustig. Win-win O-)
Als sommige figuren wat meer rekening met andere weggebruikers zouden houden dan zou dat al veel schelen,
ik rij regelmatig hier door de bos gebieden en landwegen,geen agent te zien,soms super stil op de wegen en toch maak ik regelmatig mee
dat er dieren oversteken en mongolen zo hard rijden dat ze tegen een boom rijden of dieren het leven uitrijden,daarnaast kan er
zomaar een ree oversteken ,ik heb er 3 vlak voor m,n neus gezien die overstaken,had ik iets harder gereden was ik er vol ingeknald,
ik rij dan ook meer langzamer dan de max snelheid dan er boven,zo kan ik nog reageren op dronken Polen die met 150 over een niet overzichtelijke
weg je tegemoet komen,op dieren die oversteken en op enorme landbouw machines die ineens de hele weg blokkeren.
Ik heb daar geen radarwagens of politie voor nodig ,het is puur uit lijfsbehoud en heb ook geen zin om dieren of mensen het leven uit te rijden.
 
Laatst bewerkt:
Hoe gaan ze dat doen met mensen die net ingevoegd zijn? Vanaf het bord autosnelweg tot het bord met maximumsnelheid 100 mag je natuurlijk 130km/u rijden. Vaak zit er meer dan een kilometer tussen die borden.

Ik voeg meestal met 130 in. Vooral met veel vrachtverkeer op de rijbaan is dat fijn, dan heb je genoeg snelheidsverschil om zelf een plekje uit te kiezen. Daarna ga ik lekker met 100 verder. Hardrijden op de snelweg vind ik niks aan.
 
Wat niet wegneemt dat ik (bijna) net zo menselijk ben als ieder ander en ik ook met een bepaalde regelmaat een bekeuring betaal voor te snel rijden.
Maar de gedachtenkronkel dat het vreemd is dat je een boete krijgt vind ik wel een beetje raar.
Je bent daarin dus recidivistischer dan ik, ééns in de 4 jaar ofzo.
Dat tweede, de verbouwereerdheid dat men gestraft wordt terwijl ze moedwillig een overtreding maken, dat gaat er bij mij niet in. Potje breken, potje betalen...
 
Hoe gaan ze dat doen met mensen die net ingevoegd zijn? Vanaf het bord autosnelweg tot het bord met maximumsnelheid 100 mag je natuurlijk 130km/u rijden. Vaak zit er meer dan een kilometer tussen die borden.
Jij zit zeker vaak in Duitsland: Die doen het zelfs OP de autobaan... Vanaf de inrit gas erop, 140 waar je 130 mag en bij het bord weer langzaam af laten zakken... En Vrachtwagens gaan daar ook opeens inhalen, waar het dus niet mag...
 
Je bent daarin dus recidivistischer dan ik, ééns in de 4 jaar ofzo.
Dat tweede, de verbouwereerdheid dat men gestraft wordt terwijl ze moedwillig een overtreding maken, dat gaat er bij mij niet in. Potje breken, potje betalen...

eens in de 5 jaar is ook regelmaat..... O-)



Ik denk dat ik 1 eens per 2 jaar een bekeuring oploopt. Nog nooit met staandehouding, altijd van een flitskast.

Ik zou niet weten waar ik dan pissig om zou moeten zijn, of er een politieagent tegen je staat te kletsen of dat je m op de mat krijgt...ik ben zelf de oorzaak, daar veranderd niets aan.
 
In het kader van “know your enemy”...

weten we al wat meer over de nieuwe radar auto van de politie?
Nu wordt net gedaan alsof dit een nieuw fenomeen is.
Ik heb ooit al eens een bekeuring gehad door een radar-auto en dat was al zeker 20 jaar terug.

's Nachts om ca 4.30h precies de BBK van Lunteren uit.
Net bij het bord 'einde Lunteren' ineens "FLITS". Huh, wat is dat dan??
Nu was ik bij eind BBK al op gang aan het komen, maar was de flits nu net binnen of buiten BBK?
Ben direct nog teruggereden om te zien of er ergens een camera stond, maar nergens iets te zien??

Weekje later ongewilde post van CJIB. Snelheid was 97 km/h.(bij 80)
Was buiten de BBK een overtreding geconstateerd door mobiele controle. (oef, dat had ook 47 te snel kunnen zijn)
Sindsdien weet ik dat deze 'enemy' ook door het verkeer rijdt......... :X
 
Denk dat er een klein misverstandje is..... ben niet verontwaardigd als je en bekeuring krijgt.... want je doet iets wat niet mag. En ben me er zeker van bewust dat het in sommige gevallen verschil kan maken. Maar niemand is heilig en ik doel meer op het verhaal dat de agent er achter weg is.... rij je in een druk gebied, midden in het bos, of bij speeltuinen of als het druk is is het een heel ander verhaal. Dan is soms de max. Snelheid inderdaad al te hard.
Maar er zijn ook veel situaties waar 10km/h niet direct gevaar oplevert. Ome agent zag dat en dan krijg je niet direct een bekeuring. Maar dat apparaat flitst wel. En neem t nou niet te letterlijk want ik denk dat je best weet wat ik bedoel. En als er ergens 80 gereden mag worden, en daar kan wild oversteken, heb ik bijvoorbeeld liever dat ze op telefoons controleren bij mensen die 60 rijden dan iemand die oplet en 85 rijd. Bij wijze van spreken en met een knipoog bedoel ik dit he;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan