kilowattknijper
MF veteraan
Met de Dneprbakken moet je geluk hebben, maar dat is bij de gewone reguliere Dnepr met benz. motor ook zo. Helaas .
Indertijd heb ik met mijn Dnepr bakje toch in km de wereld rondgereden dus de bakken hoeven niet slecht te zijn.
Bovendien rijden er meer Dneprs met Daihatsu en Hatz motoren rond. Die v-bakken houden het heel goed.
Ik heb een v-bak van Dnepr opengemaakt en bestudeert. Het zit op zich heel goed in elkaar en als het materiaal goed is dan blijft het goed.
Je kan tandwielen kopen 3de en 4de die een hoge gearing hebben. de 3de weet ik niet uit mijn hoofd maar de 4de is 1:1.
Met een heel goede pullytrekker de primaire as uit elkaar te halen en met een 2 tons persje weer in elkaar te zetten.
Verder moet je de v-bak compleet uit elkaar halen en voorzien van nieuwe skf of fag lagers met keering aan een zijde, de buitenkant. Nieuwe keerringen aanbrengen en een nieuwe ( papieren) pakking tussen de eindplaat van de v-bak.
Kost wel wat (€ 200,= ) omtrent maar dan heb je hopelijk ook wat.
Indertijd heb ik met mijn Dnepr bakje toch in km de wereld rondgereden dus de bakken hoeven niet slecht te zijn.
Bovendien rijden er meer Dneprs met Daihatsu en Hatz motoren rond. Die v-bakken houden het heel goed.
Ik heb een v-bak van Dnepr opengemaakt en bestudeert. Het zit op zich heel goed in elkaar en als het materiaal goed is dan blijft het goed.
Je kan tandwielen kopen 3de en 4de die een hoge gearing hebben. de 3de weet ik niet uit mijn hoofd maar de 4de is 1:1.
Met een heel goede pullytrekker de primaire as uit elkaar te halen en met een 2 tons persje weer in elkaar te zetten.
Verder moet je de v-bak compleet uit elkaar halen en voorzien van nieuwe skf of fag lagers met keering aan een zijde, de buitenkant. Nieuwe keerringen aanbrengen en een nieuwe ( papieren) pakking tussen de eindplaat van de v-bak.
Kost wel wat (€ 200,= ) omtrent maar dan heb je hopelijk ook wat.