Rechtsaf vanaf de Rotonde

Rob RD

De Blèje Rèswèkâh........ Vaak Ben Je Te Bang
Donateur
25 aug 2002
63.685
113.293
Rèswèk
Het gebeurt nooooit O-) eigenlijk dat ik richting vergeet aan te geven als, of eigenlijk wanneer ik een rotonde verlaat. Maar die knipper zit zo ver naar achter dat menigeen hem niet ziet, dus ook niet ziet knipperen. Ja, de auto achter me, maar daar heb ik niks mee van doen.
Hrt gebeurt dus wel dat degene die de rontonde op wil staat te toetenen, nou heb ik daar geen boodschap aan, maar jongens in een vrachtwagen ofzo, die weer 10 versnellingen terug kunnen laat ik liever weten dat ik afsla... Ik zou niet weten wat de oplossing is. Misschien onwijs lange pootjes aan de rechterknipper :r
 
Laatst bewerkt:
gewoon met je heufd knikke ,zo van die kant gaat ik op,weet je wel :t
 
Het gebeurt nooooit O-) eigenlijk dat ik richting vergeet aan te geven als, of eigenlijk wanneer ik een rotonde verlaat. Maar die knipper zit zo ver naar achter dat menigeen hem niet ziet, dus ook niet ziet knipperen. Ja, de auto achter me, maar daar heb ik niks mee van doen.
Hrt gebeurt dus wel dat degene die de rontonde op wil staat te toetenen, nou heb ik daar geen boodschap aan, maar jongens in een vrachtwagen ofzo, die weer 10 versnellingen terug kunnen laat ik liever weten dat ik afsla... Ik zou niet weten wat de oplossing is. Misschien onwijs lange pootjes aan de rechterknipper :r
Standaard of heb je er stoere chinaledjes opgeplakt in je kuip verstopt?
Fooootoooos
 
Voet naar rechts uitsteken of met linkerhand naar rechts wijzen.

Beetje chauffeur ziet aan je rijstijl/kijken al wel waar je heen wil en heeft alleen bevesriging nodig.

Wat nog prettiger is, driekwart rond eerst je knipper naar links. Rechtdoor laat rechts knipper en 1e eraf gelijk naar rechts knipperen.

Prima te zien.
 
Laatst bewerkt:
Voet naar rechts uitsteken of met linkerhand naar rechts wijzen.

Beetje chauffeur ziet aan je rijstijl/kijken al wel waar je heen wil en heeft alleen bevesriging nodig.

Wat nog prettiger is, driekwart rond eerst je knipper naar links. Rechtdoor laat rechts knipper en 1e eraf gelijk naar rechts knipperen.

Prima te zien.
Je mag niet linksaf op een rotonde, je bent verplicht de rijrichting te volgen.
En die 3/4 aangeven is helemaal kud want menigeen vergeet hem weer uit te zetten en dan gaan ze alsnog rechtsaf.
 
Je mag niet linksaf op een rotonde, je bent verplicht de rijrichting te volgen.
En die 3/4 aangeven is helemaal kud want menigeen vergeet hem weer uit te zetten en dan gaan ze alsnog rechtsaf.

Doe dit wel vaak, zie anderen dit ook doen en ben er wel van overtuigd dat de mensen die eraan denken om richting aan te geven er ook aan denken de knipper van links naar rechts te veranderen. Zie eigenlijk nooit dat iemand vergeet hem om te zetten, ze wel vaak dat men 'vergeet' hem überhaupt te gebruiken..
 
Je mag niet linksaf op een rotonde, je bent verplicht de rijrichting te volgen.
En die 3/4 aangeven is helemaal kud want menigeen vergeet hem weer uit te zetten en dan gaan ze alsnog rechtsaf.

Bijdehandje... tenzij ik me vergis word het zo zelfs geleerd tegenwoordig.

3/4 aangeven werkt prima, de bestuurder is alleen kud omdat hij hem schijnbaar vergeet. Daarbij dien je natuurlijk wel bij het verlaten alsnog naar rechts je knipper te gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Doe dit wel vaak, zie anderen dit ook doen en ben er wel van overtuigd dat de mensen die eraan denken om richting aan te geven er ook aan denken de knipper van links naar rechts te veranderen. Zie eigenlijk nooit dat iemand vergeet hem om te zetten, ze wel vaak dat men 'vergeet' hem überhaupt te gebruiken..

:^

Dat dus.
 
Doe dit wel vaak, zie anderen dit ook doen en ben er wel van overtuigd dat de mensen die eraan denken om richting aan te geven er ook aan denken de knipper van links naar rechts te veranderen. Zie eigenlijk nooit dat iemand vergeet hem om te zetten, ze wel vaak dat men 'vergeet' hem überhaupt te gebruiken..

Ach, men vergeet gemakshalve ook de fietsers voor te laten gaan bij het verlaten van een rotonde.
(ook al zeggen de haaientanden anders, de fietsers hebben wel voorrang)
 
Verkeerstechnisch gezien zijn die fietsers rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg, en als dat op een rotonde niet zo is dan is het op een doorgaande weg wel zo, de haaientanden zouden gelden voor kruisend verkeer, niet voor afslaand verkeer. Fietsers hebben dus voorrang. De wet zegt echter dat ondanks haaientanden de fietsers ook afslaand verkeer op dezelfde weg voorrang verlenen aanduiden. Aanduiden, want de plicht om voorrang te verlenen komt voort uit het bord B6, de haaientanden zijn een reminder en geven geen plichten

BAKSTEEN, WAAR BEN JE
 
Laatst bewerkt:
Als zij hun handen uitsteken wel. Anders moeten zij dat eerst leren willen zij voorrang krijgen. Ik moet zeggen dat het laatste jaar erg goed gaat in mij buurt. :-D
 
Doe dit wel vaak, zie anderen dit ook doen en ben er wel van overtuigd dat de mensen die eraan denken om richting aan te geven er ook aan denken de knipper van links naar rechts te veranderen. Zie eigenlijk nooit dat iemand vergeet hem om te zetten, ze wel vaak dat men 'vergeet' hem überhaupt te gebruiken..


"linksaf" mag niet, ga je tegen het verkeer in, driekwart-rond mag wel, als je "linksaf" wilt :+
 
Standaard of heb je er stoere chinaledjes opgeplakt in je kuip verstopt?
Fooootoooos

Op de 1000 zitten gewone grote maar daar heb je er ook al last van.

6642.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het gebeurt nooooit O-) eigenlijk dat ik richting vergeet aan te geven als, of eigenlijk wanneer ik een rotonde verlaat. Maar die knipper zit zo ver naar achter dat menigeen hem niet ziet, dus ook niet ziet knipperen. Ja, de auto achter me, maar daar heb ik niks mee van doen.
Hrt gebeurt dus wel dat degene die de rontonde op wil staat te toetenen, nou heb ik daar geen boodschap aan, maar jongens in een vrachtwagen ofzo, die weer 10 versnellingen terug kunnen laat ik liever weten dat ik afsla... Ik zou niet weten wat de oplossing is. Misschien onwijs lange pootjes aan de rechterknipper :r

Zodanig je bocht maken dat anderen niet hoeven te twijfelen waar je heen gaat! ;)
 
Het hangt ook nog van de vorm en grootte van de rontonde af.
 
Ik heb leds in de spiegels als extra knippers (china) maar werkt goed ik heb ze op het stuur maar er is ook een op de kuip variant
Toen ik ze aansloot bleken ze permanent te branden en als ik de raw gebruik gaan ze allebei uit en de raw zijde knippert dan
Vind het mooi maar bij bv file ook duidelijker
 
"linksaf" mag niet, ga je tegen het verkeer in, driekwart-rond mag wel, als je "linksaf" wilt :+

Volgens mij heb ik het niet gehad over linksaf :P

Maar het wordt door de instructeurs wel aangegeven dat ze bij het CBR graag zien dat wanneer je de rotonde driekwart rond wil (sjeez, wat veel woorden voor gewoon linksaf) je eerst je knipper naar links doet en pas na de 2de 'afslag' je knipper naar rechts doet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan