Reed te hard en tijd gevolgd door politie op snelweg. Boete?

Dank allen voor de reacties. De balans slaat uit naar 'niets meer van horen'. Laat ik daar maar vanuit gaan. Mocht het niet zo zijn, kom ik in dit topic terug. Hahaha, nee, ik heb geen middelvinger uitgestoken (zag die foto voorbij komen). En wat betreft het spiegelen: Nogal lastig te zien in het donker of er politie achter je rijdt. Je ziet alleen koplampen. Ik vermoedde pas wat toen die auto de hele tijd achter me bleef rijden. Nou ja, ook weer geleerd ...
 
Nu ik erover nadenk.

Ik ben een keer daadwerkelijk staande gehouden. Flinke snelheidsovertreding op een lege snelweg. Ik dacht, weg rijbewijs. Komt oom agent terug mét mijn rij- en kentekenbewijs. (Dat was tevens voor mij het teken m'n grote bek te houden en over te gaan op "ja, amen"). Ik kreeg alles terug met de mededeling dat ik er nog van zou horen.

Nou goed, dat was anderhalf jaar geleden. Volgens mij komt die niet meer. Maar ik heb wel een jaar lang als een engeltje gereden (in NL althans) en sindsdien niet méér dan 30 resp. 40 km te snel.

Klinkt als een mazzeltje, maar ik was echt niet blij. Ik had de baas al verteld dat ik misschien een paar maandjes kantoorwerk zou gaan doen. Beetje gemindfucked, maar het werkte wel ;)
 
Laatst bewerkt:
Nu ik erover nadenk.

Ik ben een keer daadwerkelijk staande gehouden. Flinke snelheidsovertreding op een lege snelweg. Ik dacht, weg rijbewijs. Komt oom agent terug mét mijn rij- en kentekenbewijs. (Dat was tevens voor mij het teken m'n grote bek te houden en over te gaan op "ja, amen"). Ik kreeg alles terug met de mededeling dat ik er nog van zou horen.

Nou goed, dat was anderhalf jaar geleden. Volgens mij komt die niet meer. Maar ik heb wel een jaar lang als een engeltje gereden (in NL althans) en sindsdien niet méér dan 30 resp. 40 km te snel.

Klinkt als een mazzeltje, maar ik was echt niet blij. Ik had de baas al verteld dat ik misschien een paar maandjes kantoorwerk zou gaan doen. Beetje gemindfucked, maar het werkte wel ;)

Je haalt dingen door elkaar. Als het geen mulder was (en dus; 'de officier van justitie bepaalt een boetebedrag') is anderhalf tot twee jaar een normale termijn voor je wat hoort. Reken je niet rijk. De redelijke (uiterste) termijn is 3 jaar voor strafrecht. En nee, een 'bonnetje' uitreiken aan je is normaal, maar niet verplicht.
 
Nee, niet-handsfree bellen is nou net 1 van de feiten die middels staandehouding afgehandeld dienen te worden. Er moet worden vastgesteld dat het een GSM was en geen boterham met licht belegen kaas.

Daarom een dictafoontje op je bestuurdersstoel flikkeren die je heel snel kan pakken ;) Was je gewoon ouders een taalcursus aan het oefenen en was je eigen ingesproken tekst erin aan het afluisteren aan je oor. Wel het volume zacht zetten.
 
Laatst bewerkt:
Daarom een dictafoontje op je bestuurdersstoel flikkeren die je heel snel kan pakken ;) Was je gewoon ouders een taalcursus aan het oefenen en was je eigen ingesproken tekst erin aan het afluisteren aan je oor. Wel het volume zacht zetten.

Of gewoon niet bellen in de auto. Scheelt weer families die allemaal slecht nieuwsgesprekken krijgen omdat er zo nodig weer een debiel was die vond dat hij even moest bellen dat de pizza erin moest.
 
Zo'n gebaartje kreeg ik ook een keer nadat ik weer eens een keer rechts inhaalde.Dus toen ik niet aan de kant gezet werd ondanks er genoeg plekken waren waar het wel kon,dacht ik nog pfff kom ik ff goed weg. :Y

Nou dat was ff jammer want 4 weken later lag de cadeaubon van € 230,- + € 7,- in de brievenbus. :(


Logisch met een Wit/rode Honda 1300 basta gewoon kei hard bekeren die hap wegpiraat berm-toerist etc etc :+ :P
 
Stom, stom, stom, stom! Ik kom net thuis van een heerlijke rit Castricum aan Zee - Mokum. A9 en vervolgens stukje A4 en dan ring zuid. Zicht van hier tot Tokio, rustig op de weg, kurkdroog, heerlijke temperatuur, volledig in leren pak (flubbert niet). Jullie kennen dat wel, waarschijnlijk. Lekker vlot doorrijden, omdat het kan. Uitleg: Ik weet dat er geen trajectcontrole is op dat stuk, net zo min als flitspalen. Was alleen even vergeten dat er ook pliesie kan rijden!

Op ring zuid mag je 100 en ik reed bijna 140. Vond het al typisch dat er een auto zo dicht achter me reed. Opeens besefte ik het (zag het niet eens, donker) en schoof naar de middenbaan naar de 110 km/u. En ja hoor, pliesie naast me en zag nog net dat ze me vermanend toekeken. Ik een beleefd handgebaar met links gemaakt, soort van sorry. En toen reden ze door op de linker buitenbaan.

Ik knijp 'm nu wel en weet niet of er een vette prent volgt. Mag dat, zonder staande gehouden te zijn? Heb er nu wel spijt van en beter mijn leven. Heb geen zin in telkens boetes. Op de motorfiets al 2 gehad sinds begin januari. In de auto rij ik toch wat slomer, merk ik.

Misschien hoor je er niets meer van.

Ik reed een jaar geleden op een feestdag richting werk om half 9 in de ochtend.

Wij hebben hier zo'n 70 weg tussen 2 dorpen waar het anders best druk is (5km lang) maar waar nu geen kat te zien was.

Zat ik daar tegen 100 a 110 door te tuffen, heerlijk!

Halfweg die baan is 1 oversteekplaats met verkeerslicht, wat op rood springt en waarna ik vanop een ruime afstand begin uit te bollen.

De seconde dat ik stil stond voor het licht komt er een politie wagen (audi, politie kleuren) naast me staan en kijkt de bestuurder mij heel boos aan waarna hij een gebaar met zen hand maakt dat ik trager moet.

Ik knik, kijk hem bang aan en hij knalt door het rood met piepende banden verder.

Niets meer van gehoord.

Dus jah, het kan, zonder boete, wie weet!
 
die gasten die gelijk achter een motorrijder aangaan kom je alleen bij wegmisbruikers tegen want dat geeft leuke plaatjes
als er geen camera bij is is het niet leuk voor ze om zich zo uit te sloven
dus een gebaartje is genoeg als het niet ernstig is :]
 
Ze maakten een gebaar dat je de boel ophield. Maakten ze ook nog een gasgeef gebaar?
140 daar op dat stuk is asociaal langzaam onder de geschetste omstandigheden.
 
9200000002547634.jpg
 
die gasten die gelijk achter een motorrijder aangaan kom je alleen bij wegmisbruikers tegen want dat geeft leuke plaatjes
als er geen camera bij is is het niet leuk voor ze om zich zo uit te sloven
dus een gebaartje is genoeg als het niet ernstig is :]

Vorig jaar heb ik anders wel een akelige boete gehad van dat soort figuren, zonder sbs-cameraploeg.
 
Het feit dat er stakingen zijn helpt waarschijnlijk ook wel mee.

Zeker wel :Y Werd deze week staande gehouden voor 30+ te hard. Na een preek en papiercontrole vertelde oom agent dat hij geen bekeuring 'mocht' schrijven vanwege de stakingen. Het zat 'm wel een beetje dwars geloof ik... :X
 
Ik vind dat de agenten nu zelf ook wel aangetoond hebben dat het slapjanussen zijn als het gaat om geen/minder boetes uit te delen.Nu gaat het hun om het loon en hun CAO + stakingen en nu kan/WIL men dus wel een oogje knijpen zodat de staatskas hierdoor minder inkomsten heeft. :? :r :X :W *O* :+

Als je hen dan vraagt (buiten de CAO en stakingen om) om ook een oogje dicht te knijpen is het antwoord steevast.Wij zijn verplicht meneer/mevrouw om echt alle boetes aan u uit te schrijven inclusief die dure aannaai boete van het CBR :+ .We hebben ooit eens de eed afgelegd die ik allang weer vergeten ben _O- anders plegen plichtsverzuim fraude of wat dan ook? _O- Natuurlijk :r :?

En die eed / plichtsverzuim is nu ff niet meer geldig/nodig om dat het hen nu wel zo uitkomt als het gaat om de staatskas zodoende wat te plagen :+ ? Puur om hiermee hun eigen onderhandelingspositie te verstevigen en die van de minister te verzwakken *O* .Die nu gelukkig wel opgestapt is *O* *O* *O* wat vond ik me dat toch een geranium oettepetoett :P

Kijk en dit kan er bij mij niet in :X :N het vergoot of verzwakt ook de afstand verder tussen burger en wetsdienaar als dat het nu al het geval is.Straks ga ik bij elke boete vragen om een CAO korting :o *D .U allen gaat bij mij en ook andere burgers straks niet meer serieus overkomen.Dat oom/tante agent de staatskasvuller bij uitstek is wat we allen natuurlijk allang wisten.Dat straks als hij/zij de geëiste CAO centen alsnog krijgt worden er wel weer extra veel bonnen uitschreven! }) :W :? :+

Natuurlijk vind ook ik dat een agent minimaal 400 euro per maand meer zou moeten verdienen.Maar goed dwing dit dan niet een CAO af via deze manier ga dan wat meer ludieke acties doen zoals boeven of veel plegers oppakken of zo :P En sla die gasten dan met een knuppel flink op hun donder zodat dan de minister eindelijk toegeeft en u alle 700 euro of meer gaat ontvangen. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dat de agenten nu zelf ook wel aangetoond hebben dat het slapjanussen zijn als het gaat om geen/minder boetes uit te delen.Nu gaat het hun om het loon en hun CAO + stakingen en nu kan/WIL men dus wel een oogje knijpen zodat de staatskas hierdoor minder inkomsten heeft. :? :r :X :W *O* :+

Als je hen dan vraagt (buiten de CAO en stakingen om) om ook een oogje dicht te knijpen is het antwoord steevast.Wij zijn verplicht meneer/mevrouw om echt alle boetes aan u uit te schrijven inclusief die dure aannaai boete van het CBR :+ .We hebben ooit eens de eed afgelegd die ik allang weer vergeten ben _O- anders plegen plichtsverzuim fraude of wat dan ook? _O- Natuurlijk :r :?

En die eed / plichtsverzuim is nu ff niet meer geldig/nodig om dat het hen nu wel zo uitkomt als het gaat om de staatskas zodoende wat te plagen :+ ? Puur om hiermee hun eigen onderhandelingspositie te verstevigen en die van de minister te verzwakken *O* .Die nu gelukkig wel opgestapt is *O* *O* *O* wat vond ik me dat toch een geranium oettepetoett :P

Kijk en dit kan er bij mij niet in :X :N het vergoot of verzwakt ook de afstand verder tussen burger en wetsdienaar als dat het nu al het geval is.Straks ga ik bij elke boete vragen om een CAO korting :o *D .U allen gaat bij mij en ook andere burgers straks niet meer serieus overkomen.Dat oom/tante agent de staatskasvuller bij uitstek is wat we allen natuurlijk allang wisten.Dat straks als hij/zij de geëiste CAO centen alsnog krijgt worden er wel weer extra veel bonnen uitschreven! }) :W :? :+

Natuurlijk vind ook ik dat een agent minimaal 400 euro per maand meer zou moeten verdienen.Maar goed dwing dit dan niet een CAO af via deze manier ga dan wat meer ludieke acties doen zoals boeven of veel plegers oppakken of zo :P En sla die gasten dan met een knuppel flink op hun donder zodat dan de minister eindelijk toegeeft en u alle 700 euro of meer gaat ontvangen. 8-)

Schrijven ze...is t niet goed.
Schrijven ze niet...is t ook niet goed -O-

Nederlander, zeker ?
 
Ik heb een soort gelijke situatie meegemaakt maar dan in de auto.
Ik reed naar huis en zo defensief als ik rijd op de motor ben ik ook in de auto.
Nou heb ik bij rijlessen geleerd dat vaak in je binnenspiegel kijken nooit verkeerd is dus dat doe ik nu elke 10 sec.
Heletijd geen auto achter mij en ineens zit er een stationwagon bij me op de bumper.
Bloed irritant natuurlijk en aangezien deze auto vrij rap kan optrekken deed ik dat stom genoeg ook.
Ik maak zovaak mee dat mensen zich willen bewijzen naast de auto waar ik in reed dus nu vast weer.
Wie ben ik om dan geen gebruik te maken van de pk's waarvoor de motor is gebouwt.
De 170 aangetikt en met de gedachte in mijn achterhoofd dat ik bij constatering mijn rijbewijs kwijt ben liet ik het pedaal terugkomen en schoof naar rechts.
De donkere schim van die auto die achter mijn bumper zat komt met iets hogere snelheid dichterbij maar merk al snel op dat diegene uit is voor oog contact met mij.
Nu de opvallende Volvo, die ik niet eerder kon zien omdat het donker was en werd verblind door de koplampen, naast mij komt rijden zie ik 2 agenten streng naar me kijken.
Uit reflex steek ik net als jij mijn hand op als soort van 'sorry gebaar'.
Echter, weer net als TS, rijden de 2 agenten snel door.

Ik denk dat ik net als TS geluk heb gehad dat ze me niet hebben bekeurd en/of zelfs mijn rijbewijs niet hebben ingevorderd.
Ik heb net als jij onwijs veel geluk gehad en denk niet dat er binnen 4 weken een blauwe envelop op de mat zal vallen.
 
Laatst bewerkt:
Schrijven ze...is t niet goed.
Schrijven ze niet...is t ook niet goed -O-

Je moet gewoon tussen de regels in blijven schrijven!Zoals je het op school geleerd hebt ;) Dan blijft die pet/muts ons allemaal passen :P

Nederlander, zeker ?


Jazeker , eentje met Duits/Spaans bloed anders had ik jullie agenten de netto 400 euro loon CAO opslag van mijn belasting geld ook nooit gegund ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan