Dat zou ik ook wel willen weten. Je moet nog steeds delen door het oppervlak. Alleen de verplaatsing is de helft per zuiger. Maar voor de remkracht die je op het handel moet geven doet dat niet ter zake.Nog steedsd wel geinteresseerd in de uitleg waarom je bij zuigers aan beide kanten deze maar 1 keer mag meenemen in je berekening van de ratio remklauw vs rempomp
Dat zou ik ook wel willen weten. Je moet nog steeds delen door het oppervlak. Alleen de verplaatsing is de helft per zuiger. Maar voor de remkracht die je op het handel moet geven doet dat niet ter zake.
Ik zou zelf liever de ene remleiding op de voorste remklauw vervangen door een leiding vanaf de achterklauw. Gewoon omdat het schoner staat.
Nog steeds wel geinteresseerd in de uitleg waarom je bij zuigers aan beide kanten deze maar 1 keer mag meenemen in je berekening van de ratio remklauw vs rempomp
Persoonlijk snap ik deze upgrade niet.
Ik heb niet het gevoel dat ik rem kracht op het bak wiel van mijn eigen eml tekort kom!
Maar buiten dat is het een mooie set!
Ik heb ook twee klauwen op de bak. Bevalt prima!Ik heb nu een setup dat mijn handrem beide klauwen voor bedienen en de voetrem doet nu achter en de bak. Ik wilde graag dat de handrem ook de bakremt en daarmee dus stabieler blijft. De grotere remschijf geeft het voordeel dat hij waarschijnlijk ook harder remt. Lijkt me prima.
En serieus als ik met volle bepakking en 2 kids passen rijdt, vind ik nog steeds dat er meer remkracht mag zijn. Altijd fijn toch.
De grotere schijf geeft zeker extra stopkracht. Zoiets wil ik bij mezelf ook ooit maken maar dan met een enkele klauw op de voorschijf, en idd zodat het span beter recht blijft. De mijne trekt ook hard naar links.Ik heb nu een setup dat mijn handrem beide klauwen voor bedienen en de voetrem doet nu achter en de bak. Ik wilde graag dat de handrem ook de bakremt en daarmee dus stabieler blijft. De grotere remschijf geeft het voordeel dat hij waarschijnlijk ook harder remt. Lijkt me prima.
En serieus als ik met volle bepakking en 2 kids passen rijdt, vind ik nog steeds dat er meer remkracht mag zijn. Altijd fijn toch.
Ik heb ook twee klauwen op de bak. Bevalt prima!
De grotere schijf geeft zeker extra stopkracht. Zoiets wil ik bij mezelf ook ooit maken maar dan met een enkele klauw op de voorschijf, en idd zodat het span beter recht blijft. De mijne trekt ook hard naar links.
Weet je mss ook van welk materiaal de mobec schijf gemaakt is?
`Snap dat je meer remkracht wilt, maar gebruik je de motor rem ook?Ik heb nu een setup dat mijn handrem beide klauwen voor bedienen en de voetrem doet nu achter en de bak. Ik wilde graag dat de handrem ook de bakremt en daarmee dus stabieler blijft. De grotere remschijf geeft het voordeel dat hij waarschijnlijk ook harder remt. Lijkt me prima.
En serieus als ik met volle bepakking en 2 kids passen rijdt, vind ik nog steeds dat er meer remkracht mag zijn. Altijd fijn toch.
Bij mij zit er een klein afgedraaid Fiat schijfje op. Met twee grimeca scooterklauwtjes. Met pad van 20x25mm ofzo. Sterk zat in ieder geval.weet niet of het echt nodig is dat een zijspanwiel zo hard geremd word , moet natuurlijk remmen maar mag niet te veel worden , diend enkel om het geheel
wat recht te houden
dat is wat ik bedoel , niet nodig om grote remschijven en 6 zuiger remmen te plaatsen .Bij mij zit er een klein afgedraaid Fiat schijfje op. Met twee grimeca scooterklauwtjes. Met pad van 20x25mm ofzo. Sterk zat in ieder geval.
Natuurlijk rem ik af op de motor, maar dat is niet genoeg hoor als je de Izoard of Stelvio afrijdt met een beetje snelheid.`Snap dat je meer remkracht wilt, maar gebruik je de motor rem ook?
Heb altijd geleerd in de bergen op de motor te remmen ipv met de remmen
Op vakantie eens bergen gereden met een vrij zware auto met automaat, deze kende enkel "D" en niet 1,2 (en 3) dus enkel remmen met de rem, halverwege gestopt om te koelen, 4x rood gloeiende schijven, en ze remden niet bijster goed meer
Dat is ook niet het plan, maar de 2 klauwtjes met zuigers aan beide kanten lijkt me prima werken.dat is wat ik bedoel , niet nodig om grote remschijven en 6 zuiger remmen te plaatsen .
Op mijn " nieuwe " bmw met zijspan zit er ook een niet goed werkende zijspan wiel rem , maar Roger " enigma " zal daar wel raad mee weten , stel ik mij daar zelf geen vragen over ...hier is het probleem dat er een tweede rempomp opzit met een systeem dat aan de motorrem gekoppeld is en dan is afstellen echt niet gemakkelijk ...
Dat is ook niet het plan, maar de 2 klauwtjes met zuigers aan beide kanten lijkt me prima werken.