Skyteam : Dax, Monkey, Gorilla en PBR 125cc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eerst effe een goede stalling maken in de tuin hier, dat er 2 in kunnen staan :)

Maar hij komt er zeker weten })

Zeker aan te raden!
De tegenwoordige imitaties zijn al een stuk beter dan die oude Jincheng/Singa meuk en de eerste Skyteams. Maar het blijft pisbakkenstaal, vergeleken met de echte dingetjes.

Hou hem droog! ;)
 
Rustig man, Ik ben druk bezig met inrijden. :P
Afgelopen vrijdag opgehaald. Nog geen foto's.
Het inrijden gaat redelijk, ik laat het blokje niet teveel toeren maken en rij het netjes warm. Bij het eerste servicebeurtje moet het wel goed worden afgesteld. Schakelen gaat nog niet vloeiend maar schijnt beter te worden na zoveel kilometer. :)

Ja maar we willen foto's zien ;)
Ik had al meteen wat foto's toen ik thuis gekomen was. Maar moet nog wel een keer mooie foto's maken met een SLR camera van mijn brommert. Zodra hij ingereden is gaan we een wedstrijdje doen toch? :P
 
Ja als het maar allebij 12 Volt zijn. Daarna ff opletten dat een H4 lamp niet al te veel meer Watt verbruikt dan je huidige lamp.


H4 lamp gaat lukken. heb ik ook op mijn dax gehad, en ik heb er nu een Xenon in.. ook gaaf
voor xenon moet je wel een andere rectifier hebben, xenon werkt op gelijkstroom en je koplamp doet normaal wisselstroom direct vanaf de dynamo.

en je moet natuurlijk wel de reflector (H4) ervoor hebben..

Groeten,
 
Ja maar we willen foto's zien ;)
Ik had al meteen wat foto's toen ik thuis gekomen was. Maar moet nog wel een keer mooie foto's maken met een SLR camera van mijn brommert. Zodra hij ingereden is gaan we een wedstrijdje doen toch? :P
Ik zal dit weekend wat mooie foto's maken of anders maak je ff een keer foto's van mijn dax met je SLR camera. *D
Mijn dax moet nog even goed worden afgesteld en die andere uitlaat moet erop daarna doen wij een wedstrijdje. :P
 
Laatst bewerkt:
Ik zal dit weekend wat mooie foto's maken of anders maak je ff een keer foto's van mijn dax met je SLR camera. *D
Mijn dax moet nog even goed worden afgesteld en die andere uitlaat moet erop daarna doen wij een wedstrijdje. :P

Denk dat 'ie geen DSLR heeft hoor ;)
(Althans, dan denk ik op te maken uit zijn text)

Poehhhh, morgen ga ik proefrijden op de Dax, en de ruiler gaat op mijn Ape proefrijden! Ben benieuwd!!!
 
natuurlijk heeft ie wel een DSLR, welke fosiel heeft er nog een SLR? Die haal je voor een 10tje op marktplaats.
 
Laatst bewerkt:
Hallo bonsaibikers!

Enige tijd lees ik nu mee in deze topic.
Jammer dat Gerdien niet met haar DAX uit de voeten kon komen.
Gelukkig heeft ze wel een andere echte Honda gevonden.

De relaxte sfeer hier en de recente discussie over carburateurs
heeft me over de streep getrokken lid van het MF te worden.

Ikzelf heb een tijd lopen stoeien met de meegeleverde Mikuni.
Uiteindelijk was ik zo ontevreden over het resultaat,
dat ik opzoek ging naar wat anders.

Misschien heeft iemand anders hier iets aan:

Op MP staan ook nieuwe Keihin carbs 24 en 28 mm,
welke volgens mij prima zijn voor onze bikes (125-140cc).
Begin dit jaar heb ik een 24 mm opgehaald en net met een stukje pijpwerk gemonteerd.
Loopt prima, moet hem alleen nog verder afstellen, evt andere sproeier.
Volgens de verkoper isie voor een Kreidler gedacht....maar viertakt gaat dus ook.
Of het 100% echt Keihin is weet ik niet maar er staan netjes nummers in geslagen.
Lijkt mij met 25 Euri OK.

Mijn blokje loopt nu in ieder geval nu al stukken beter dan met de "orginele" Mikuni carb.

MP: Advertentienr.:255065725 of anders even zoeken op Keihin.

full


groeten, Chris
 
Hallo bonsaibikers!

Enige tijd lees ik nu mee in deze topic.
Jammer dat Gerdien niet met haar DAX uit de voeten kon komen.
Gelukkig heeft ze wel een andere echte Honda gevonden.

De relaxte sfeer hier en de recente discussie over carburateurs
heeft me over de streep getrokken lid van het MF te worden.
Welkom hier *O*

Het topic is weer lekker actief. :Y
 
Zo vandaag was het 3.5ltr tankje binnen, dus is nu ingebouwd.....
maaruhh dat verhaal van alleen maar ff die twee beugeltje weghalen.... :? nouja oke, maar hoe moet je dan je accubak vastzetten?? die gaten zitten nu echt 1cm van elkaar af. :( Dus heb de lasnaad van de nieuwe tank maar ietsjes verbogen..... en me accu bak beugels maar een beetje. Het achterste schroefje in het midden heb ik weggelaten. '(

Wat ik nog het meeste shit vind is dat de tank nu zo staal op staal ligt en tegen de accubak aan.....
En dat idee vind ik niet zo mooi, hij ligt in de hoogte niet klem ofzo, in de lengte wel...

Zie hier de foto's:
Zoals ie was
2137348470103961431S500x500Q85.jpg

tankje eruit:
2406037410103961431S500x500Q85.jpg

beugeltjes weg:
2381960730103961431S500x500Q85.jpg

nieuwe situatie:
2777614280103961431S500x500Q85.jpg
 
Zo vandaag was het 3.5ltr tankje binnen, dus is nu ingebouwd.....
maaruhh dat verhaal van alleen maar ff die twee beugeltje weghalen.... :? nouja oke, maar hoe moet je dan je accubak vastzetten?? die gaten zitten nu echt 1cm van elkaar af. :( Dus heb de lasnaad van de nieuwe tank maar ietsjes verbogen..... en me accu bak beugels maar een beetje. Het achterste schroefje in het midden heb ik weggelaten. '(

Wat ik nog het meeste shit vind is dat de tank nu zo staal op staal ligt en tegen de accubak aan.....
En dat idee vind ik niet zo mooi, hij ligt in de hoogte niet klem ofzo, in de lengte wel...

Zie hier de foto's:
Zoals ie was
[afbeelding]
tankje eruit:
[afbeelding]
beugeltjes weg:
[afbeelding]
nieuwe situatie:
[afbeelding]
Hmmzz :/
Dat van de accubak had ik wel verwacht maar de tank zelf zit dus niet erg vast ?
 
Laatst bewerkt:
Je zou zeggen gebruik de beugeltjes die er nog zitten en vul dat op tot de tank.....
maar daar zijn ze te slap voor, ze buigen zo door.
De tank "valt" vrij simpel een centimeter naar beneden als de tankdop eraf is.
En tja, heb nu een paar strookjes tochtband ertussen gedaan, maar ijzer op ijzer blijft niet mijn ding.
Gelukkig heeft ieder een eigen mening en kan je nog vanalles veranderen en aanpassen (zo ook de accubak dat ie wel netjes past) maar hem er zo ff inhangen is niet hoe ik het monteren van deze tank zou noemen.

Hij zit "vast" tussen de accubak en de hals van de vul opening. dus horizontaal zit ie redelijk goed. Verticaal zit er beweging in en ik vind de druk-punten niet echt lekker als ie naar beneden zit.

Als je het niet probeert weet je het natuurlijk nooit. Helaas door het doorzagen van die steuntjes kan je hem niet meer terug bouwen naar de oude tank. ( die blijft dan niet meer zitten) dus ik ga deze opstelling verder customizen zodat het WEL fatsoenlijk zit en niet kapot kan gaan of klem gedrukt zit. ;)

3.5Ltr is en blijft een hele vooruitgang, dus een beetje werk mag je er wel aan hebben toch? 8-)
 
Ik zal het eens navragen bij het eerste beurtje van mijn dax bij Nedstore. Misschien weten die nog een truc waarom de tank beter vast blijft zitten.
 
Opvullen met rubber? Maak een houder van glasvezel?
Dat zou ik doen denk ik.

Ohnee, ik zou een stukje hout schuren en slijpen als 'spacer'. ;)
 
Denk dat 'ie geen DSLR heeft hoor ;)
(Althans, dan denk ik op te maken uit zijn text)

Nee klopt, m'n broer :). Een Canon Eos 400 of 450 met een extra lens. Mooi spul, maar mij te duur en onhandig voor wat ik er mee doe. Maar wil je mooie plaatjes, dan moet je absoluut met een DSLR de foto's maken.. niets beter dan handmatige focus en alle andere opties. :}

Heb zelf een point & click camera, maak je niet de mooiste foto's mee maar past zo makkelijk in je broekzak wat bij bepaalde gelegenheden wel handiger is dan een tas voor je DSLR en extra lens.

En met wedstrijdje bedoel ik dan geen foto wedstrijd maar tussen een Dax 125 en een Suzuki UX150. 76kg tegen 137kg ofzo. Ben benieuwd naar de uitkomst!
 
Laatst bewerkt:
En met wedstrijdje bedoel ik dan geen foto wedstrijd maar tussen een Dax 125 en een Suzuki UX150. 76kg tegen 137kg ofzo. Ben benieuwd naar de uitkomst!
Sprint wedstrijdje zal veel afhangen van het schakelen op de dax. :/ De versnellingsbak en ik zijn nog niet echt vriendjes. :N Ik hoop dat het na het inrijden en eerste beurtje beter gaat schakelen. :)
Teller staat nu op 325. :9
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een keer 350 km op een dag gereden :) Wat zijn de langste afstanden die jullie op een dag gereden hebben?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan