bijna goed.
je vergeet dat, aannemende dat je geen extra gas geeft in de bocht, dat het meer kracht kost om de motorfiets "af te remmen" dan het blok in toeren te laten toe nemen.
"het heuveltjes effect"
Je geeft in een bocht toch altijd gas ??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
bijna goed.
je vergeet dat, aannemende dat je geen extra gas geeft in de bocht, dat het meer kracht kost om de motorfiets "af te remmen" dan het blok in toeren te laten toe nemen.
"het heuveltjes effect"
Uhm, daar had ik inderdaad nog niet aangedacht Interessant onderwerpbijna goed.
je vergeet dat, aannemende dat je geen extra gas geeft in de bocht, dat het meer kracht kost om de motorfiets "af te remmen" dan het blok in toeren te laten toe nemen.
"het heuveltjes effect"
johJe geeft in een bocht toch altijd gas ??
Als ik het nog eens goed bekijk zie ik het volgende: De snelheid wordt bepaald door het aantal omwentelingen van het wiel.
Als je rechtop rijdt dan is de diameter groter dan als je schuin rijdt. Als je dus schuin rijdt leg je per omwenteling minder afstand af per tijdseenheid. Conclusie de snelheid gaat omlaag.
wel hè ?Op donderdag 11 juli 2002 23:27 schreef Skyhawk het volgende:...Interessant onderwerp
waarschijnlijk het uurjoh
(ff terug lezen graag)
klopt als een bus, maar heeft hier weinig mee te maken.Op donderdag 11 juli 2002 23:31 schreef TTeun het volgende:
...Denk maar aan het blokkeren van je wielen bij 100 kmh.
klopt als een bus, maar heeft hier weinig mee te maken.
Was als voorbeeld om te laten zijn dat je snelheid geen direct gevolg is van het aantal toeren dat je wielen maken. Niet zo'n duidelijk voorbeeld dus .
...
Neemt niet weg dat ik van mening ben dat de straat van band (midden of rand) overal het zelfde is tot het middenpunt van de as. En zal dus dit hele verhaal niet van toepassing zijn.
Als je de diameter van het wiel in het midden groter is dan op de rand, de stand van het gas en het toerental niet veranderd door andere oorzaken van buitenaf dan gaat de motor langzamer rijden.
Neemt niet weg dat ik van mening ben dat de straat van band (midden of rand) overal het zelfde is tot het middenpunt van de as. En zal dus dit hele verhaal niet van toepassing zijn.
done that...
Het gaat om de afstand tot de hartlijn door de as. Teken maar eens uit hoe je band er dan uit zou moeten zien!
Niet je werkelijke snelheid, maar wel die van de snelheidsmeter...
ja, ik snap wat je bedoelt LOLJij hebt inderdaad (beroerd snel) getekend hoe een motorband eruit ziet, maar ik bedoelde dat martinweb's band er uit zou zien als een autoband.
zijspanner[me]TTeun heeft z'n piccie ook af. Moest nog even de ACAD-installatie afmaken...
[/me]
pikkie
zijspanner
Martin je hoort het, je moet normale banden kopen.Hé! das nie mijn band maar de band volgens Martinwebs theorie he!
Neemt niet weg dat ik van mening ben dat de straat van band (midden of rand) overal het zelfde is tot het middenpunt van de as. En zal dus dit hele verhaal niet van toepassing zijn.
van voren, van achter, van boven, van waar dan ook...het midden van de as, is dat van voren gezien of vanaf de zijkant?
jep, maar je moet het wel vanaf de as zien en niet het middenpuntIk zie het meer zo. Ik gok dat de straal overal het zelfde is, en dus ook de afstand naar het midden, of je nu schuin hangt of niet, en dus wordt het wiel niet 'kleiner'.
De enige manier om dit uit te zoeken is bij een bandenfabrikant uitzoeken of het oppervlak van de band elipsvormig is of van een cirkel. Is het van een cirkel klopt mijn verhaal, is het een elipse klopt het niet.
Dan zou je het ook kunnen gaan berekenen. Maar dit moet in AutoCad gebeuren wil je nog enige goede maten kunnen meten.