snelheidsovertreding

yosty

MF'er
13 mei 2003
82
0
Beste motorforumers,

Het mag weer zo wezen. Weer zo'n zielig motoragentje die mij een fietspad op dirigeerd omdat ik levensgevaarlijk ben bezig geweest.

Een oudje op een lege weg ingehaald over een doorgetrokken streep > € 130,-

En een boete van € 137,- euro voor te hard rijden. Nu heb ik bij het laatse mij twijfels. Hij heeft maar een klein stukje achter mij gereden en kon mij niet vertellen wat mijn top was, of mijn gemiddelde dus heeft maar wat gegokt. Mag dit?

groets
 
Je hebt gewoon pech gehad.
De politie heeft altijd gelijk ,dat weet je toch. -O-

En altijd spiegelen voor dat je een "bewuste overtreding" begaat zodat je weet wie/wat er achter je rijdt.
 
Ik zou het niet weten... :N
Maar zielig zijn ze wel--->de meeste politie's... -O-
Idd zielig. Je rijdt alleen maar te hard en je haalt in over een doorgetrokken streep.
Daar gewoon een bekeuring voor geven, simpele zijn het he
 
Beste motorforumers,

Het mag weer zo wezen. Weer zo'n zielig motoragentje die mij een fietspad op dirigeerd omdat ik levensgevaarlijk ben bezig geweest.

Een oudje op een lege weg ingehaald over een doorgetrokken streep > € 130,-

En een boete van € 137,- euro voor te hard rijden. Nu heb ik bij het laatse mij twijfels. Hij heeft maar een klein stukje achter mij gereden en kon mij niet vertellen wat mijn top was, of mijn gemiddelde dus heeft maar wat gegokt. Mag dit?

groets

Dat ie je niet kan vertellen wat je top was is jouw mazzel. Hij heeft wel gezien dat je gecorrigeerd 26 kilometer te hard hebt gereden binnen de bebouwde kom of 21 kilometer te hard binnen de bebouwde kom bij wegwerkzaamheden. Als jij op hem uitrijdt op zijn geijkte km-teller heeft deze agent gewoon een geldige meting.
 
Beste motorforumers,

Het mag weer zo wezen. Weer zo'n zielig motoragentje die mij een fietspad op dirigeerd omdat ik levensgevaarlijk ben bezig geweest.

Een oudje op een lege weg ingehaald over een doorgetrokken streep > € 130,-

En een boete van € 137,- euro voor te hard rijden. Nu heb ik bij het laatse mij twijfels. Hij heeft maar een klein stukje achter mij gereden en kon mij niet vertellen wat mijn top was, of mijn gemiddelde dus heeft maar wat gegokt. Mag dit?

groets


neem aan dat je alleen klaagt over de snelheidsbekeuring?
de doorgetrokken streep wist je van tevoren natuurlijk.

137 euro, wat heb je dan gereden? tussen de 25 en de 30 km te hard?
dat zal zo'n agent toch wel kunnen inschatten?

niet zeuren, gewoon betalen en de volgende keer beter opletten.

:]
 
tanks voor de vele reacties on zo'n korte tijd.

Ik zal niet de discussie aan gaan over of ik fot ben geweest, of het gevaarlijks is, dat poliesies lomp enzo want dan wordt het een grote bende in dit topic.

Ik vroeg mij alleen af of dat zomaar mag dat die een boete geeft voor ongeveer zus en zo te hard.

groets

Joost
 
tanks voor de vele reacties on zo'n korte tijd.

Ik zal niet de discussie aan gaan over of ik fot ben geweest, of het gevaarlijks is, dat poliesies lomp enzo want dan wordt het een grote bende in dit topic.

Ik vroeg mij alleen af of dat zomaar mag dat die een boete geeft voor ongeveer zus en zo te hard.

groets

Joost
:Y wees nou gewoon blij dat i niet je pieksnelheid genomen heeft
 
als het een troost is,
ik ben volgens mij ook geflitst vandaag.

ongeveer 85 op de teller waar ik 80 mocht.

lette even niet op.
so be it.

;)
 
Hoi,

Ik weeet niet of ik blij moet zijn met het gegeven dat mijn pieksnelheid niet gemeten is. Mijn tellerkabel is voor de zoveelste keer weer gebroken :( dus kon niet exact mijn snelheid zien, maar had het idee dat die niet veel hoger was dan de opgelegde sanctie.
Maar ik verbaas mij over de manier van beboeten.
Kan er zomaar een boete uitgeschreven worden op basis van een "meting" die toch min of meer een schatting is. Zijn daar niuet bepaalde richtlijnen voor?

En de boete voor het rijden op een doelgroep weggedeelte zou dan voor de agent zijn, aangezien deze mij het fietspad op dirigeerde.

groets,

Joost
 
Politievoertuigen hebben een geijkte snelheidsmeter.
Bandenslijtage en de stand van de maan in aanmerking genomen zal de schatting niet ver ernaast zitten.
of dat mag? jazeker.

Tja...je mag voortaan ook niets meer he? })
 
een bekeuring is het risico van het vak zal ik maar zeggen.
je weet dat je fout zit als je over een doorgstrokken streep rijdt en ook als je te hard rijdt.
de agent doet ook maar zijn werk, je kan hem alleen maar gelijk geven en betalen.
volgende keer gewoon wat beter opletten.
 
een geijkte meter maakt een meting toch niet per difinitie o.k. Is er niet bijvoorbeeld een minimum afstand waarop die moet meten?

groets
 
leer er van voor de volgende keer.

er komen steeds meer onopvallende politieauto,s/motoren bij .

en allemaal met camera,s voor het bewijs mocht je in beroep willen gaan.
 
... precies wat een agent tegen mij zei toen ik een bon voor inhalen (van hun camouflage-auto) via een busbaan kreeg. Ik had echt niet de epauletten op hun schouders gezien :(
ik had het vandaag ook nog maar net op tijd door, was ff een paar rondjes aan het doen op een KB. rijd er ineens een citroen C5 een half rondje voor me, keek ff goed wat voor mensen erin zaten. was dus politie en ben toen maar rustig de andere kant op gereden.
 
Hoi,

Ik weeet niet of ik blij moet zijn met het gegeven dat mijn pieksnelheid niet gemeten is. Mijn tellerkabel is voor de zoveelste keer weer gebroken :( dus kon niet exact mijn snelheid zien,
Je weet dat je niet mag rijden zonder km tellen,kun je een boete voor krijgen :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan