Stop Politie .....Volgen!!

Blaartrekkende story


Kijk ik ineens in mijn ieniemini spiegel en vertrouw het toch niet zo.........en ja hoor....

S T O P.........P O L I T I E ..............V O L G E N !

............."weer een heel verhaal"....................

(Afbeelding)

Wat ik knap vind is dat iemand in zijn motorspiegels (dus achter zich !!!!!) kijkt en dan politieauto achter zich ziet met de tekst: "STOP POLITIE VOLGEN.

Laat nou het voortransparant alleen de tekst "STOP POLITIE" kunnen produceren! *D

Nog even los van het nut dat je zou moeten verbinden aan het volgen van een achter je rijdend politievoertuig!
 
Een paar jaar geleden werkte ik in den haag als huismeester in de muzentoren .
de tijd om naar huis te gaan was aangebroken , dus ik met me zooitje op naar de (toen nog honda 500 intersepter)motor .
Ik rij den haag uit richting rotterdam leuke bochtjes genomen tot ik voor delft kwam. Druk niet normaal meer,wat doe je dan als motorrijder tussen de file's door rijden net buiten delft zag ik een mooi gaatje waar ik doorheen kon komen,
dus ik er langs mooi recht stukkie en ja hoor gas er op niemand die me nog iets maakt(dacht ik )aan gekomen bij rotterdam afslag kleinpolderplein weer z'n k........ file .Daar ik geen zin had om te wachten deed ik als volgt tussen de wagens door beetje links dan weer rechts raak ik met me voor wiel net effe die ene doorgetroken streep.sta ik voor aan hoor ik naast me een anderen motor.B.M.W
jah politie volgen A.U.B
Fu... dacht ik nog heb ik weer heel de weg niks aan de hand en juist dat stukkie weer zwaar de lu..
Papieren vraagt hij , dus ik alles netjes afgegeven en hij na vragen .
komt er nog een kennis van me voorbij met fam in auto luid toeterend en zwaaiend met een big smile natuurlijk .
zeg die agent je krijg een bekeuring voor het overschrijden van de witte streep welja zeg ik kom er toch niet onderuit dus geef maar dan .
die agent zoeken naar de bonneboekje is die leeg . hij verder zoeken zeg hij je heb heel veel marzel ik heb geen bonneboekje meer waar wat in zit dus bij deze laat ik je maar gaan met een waarschuwing. 3 dagen later kom ik die zelfde kerel tegen bij kwantum hij zei nu kan je inplaats van die bekeuring toch iets anders kopen he .ze zijn er nog wel de goeie *D
 
Oftewel, als je rijstijl opvalt ben je gewoon de l#l! Ze hebben waarschijnlijk de afstand tot je voorligger niet goed genoeg in kunnen schatten en je snelheid niet kunnen meten. Wees blij, zou waarschijnlijk erg duur geweest zijn en je hebt je rijbewijs ook nog nodig...

Maar dan gaan ze dus zoeken... Wat betreft de hoek van de kentekenplaat kunnen ze je volgens mij weinig maken. Is inderdaad door de RDW zo goedgekeurd, alleen toen nog wel met rode reflector eronder. De exacte hoek weten ze toch niet, laat staan dat ze weten hoe het gemeten moet worden.
Knippertjes hebben volgens mij E-keur, dus jammer maar helaas voor de agenten. Knippers moeten volgens mij minimaal 30 centimeter uit elkaar staan, maar dat weten ze zelf ook niet. Ik ken in Amsterdam maar 1 agent die dat wel weet.

Overigens kan voor iedere aanpassing, zoals andere knippertjes, je kentekenbewijs worden ingetrokken omdat je motor niet meer voldoet aan de type-goedkeuring. Kan je weer naar het RDW toe...



Dit is een reactie van een kenner........hierboven..

En :+ dat iedereen valt over de tekst: Stop Politie..Volgen! Iedereen begrijpt me vast, je schrikt toch ff.. ;)
 
Oftewel, als je rijstijl opvalt ben je gewoon de l#l! Ze hebben waarschijnlijk de afstand tot je voorligger niet goed genoeg in kunnen schatten en je snelheid niet kunnen meten. Wees blij, zou waarschijnlijk erg duur geweest zijn en je hebt je rijbewijs ook nog nodig...

Maar dan gaan ze dus zoeken... Wat betreft de hoek van de kentekenplaat kunnen ze je volgens mij weinig maken. Is inderdaad door de RDW zo goedgekeurd, alleen toen nog wel met rode reflector eronder. De exacte hoek weten ze toch niet, laat staan dat ze weten hoe het gemeten moet worden.
Knippertjes hebben volgens mij E-keur, dus jammer maar helaas voor de agenten. Knippers moeten volgens mij minimaal 30 centimeter uit elkaar staan, maar dat weten ze zelf ook niet. Ik ken in Amsterdam maar 1 agent die dat wel weet.

Overigens kan voor iedere aanpassing, zoals andere knippertjes, je kentekenbewijs worden ingetrokken omdat je motor niet meer voldoet aan de type-goedkeuring. Kan je weer naar het RDW toe...



Dit is een reactie van een kenner........hierboven..

En :+ dat iedereen valt over de tekst: Stop Politie..Volgen! Iedereen begrijpt me vast, je schrikt toch ff.. ;)

Je noemt een heleboel vaagheden waar je zelf niet van weet hoe het zit en impliceert dat anderen het "toch niet weten"... :? _O- _O- :W

Als jij dan een kenner bent, wil ik geen "know nothing" tegenkomen :+
 
Jeetje heej, alsof er echt een agent is die moeilijk gaat doen over je donkere vizier :?

Sommige donkere vizieren mogen best hoor O-) 8-)


full
 
Je noemt een heleboel vaagheden waar je zelf niet van weet hoe het zit en impliceert dat anderen het "toch niet weten"... :? _O- _O- :W

Als jij dan een kenner bent, wil ik geen "know nothing" tegenkomen :+

Er staat door mij geschreven: "dit hierboven is een reactie van een kenner" Ik ben dus geen kenner en doe mij ook niet als zodanig voor, ik weet simpelweg niet de afstand tussen de knippers of de hellingshoek........maar weet wel dat veel agenten de motorspecificaties ook niet weten. Bijvoorbeeld vanaf welke afstand moet je een kentekenplaat kunnen lezen?

En volgens mij staat op de meeste donkere vizieren toch echt: For Racing Use Only!
;) ;)
 
Er staat door mij geschreven: "dit hierboven is een reactie van een kenner" Ik ben dus geen kenner en doe mij ook niet als zodanig voor, ik weet simpelweg niet de afstand tussen de knippers of de hellingshoek........maar weet wel dat veel agenten de motorspecificaties ook niet weten. Bijvoorbeeld vanaf welke afstand moet je een kentekenplaat kunnen lezen?

En volgens mij staat op de meeste donkere vizieren toch echt: For Racing Use Only!
;) ;)

Van dingen waar je niets van weet moet je idd ook niet doen alsof je er iets over te zeggenwil hebben, dat slaat idd nergens op.


Mijn donkere vizier op de getoonde afbeelding zegt slechts iets in de richting van "for daylight use only".. O-)
 
Zo, ik heb mijn kentekenplaat losgehaald, plaat eronder verbogen naar een rechtere stand, opnieuw zwart gespoten, nu problemen met knippers, zitten tegen de achterkant van het kontje aan maar heb ook deze maar even losgehaald. Nu zitten ze nog dichter, aan de zijkanten op mijn kentekenplaat maar indien ik word aangehouden, ga ik ervan uit dat mijn kentekenplaat geen discussie meer oplevert. Nu nog hoogstens mijn MF sticker.......... *O* *O* *O*
 
Minimale afstand volgens richtlijn 93/92/EEG van de Raad betreffende de installatie van de verlichtings- en lichtsignaalinrichtingen op twee- of driewielige motorvoertuigen

Punt 6.5.3.1

"- moeten de binnenranden van de lichtdoorlatende gedeelten zich op minstens 500 mm afstand bevinden. Deze afstand mag tot 400 mm zijn verkleind, indien het voertuig nergens breder is dan 1300 mm."

Oftewel: Is je motor nergens breder dan 1,3 meter dan moet de afstand minimaal 40cm zijn. Is je motor breder dan 1,3 meter dan moet de minimale afstand 50cm zijn.
 
Laatst bewerkt:
Man 40 cm!?!
Dan blijf je toch overal hangen met je knipperlichten...
Dat zijn gevaarlijke uitstekende delen... :P
Ik hoop toch dat die wet een keer achterhaald is, en trouwens ik zal de originele afstand eens meten, waar de motor mee van de fabriek komt..
 
Terug
Bovenaan Onderaan