En hij staat er natuurlijk voor de verkeersveiligheid he' ,stug volhouden
Die is heel simpel. Daar kom ik met 70-80 het plaatsnaam bord voorbij en ga ik van het gas af. Dan rijdt ik precies net onder de 50 tegen de tijd dat ik bij die flitser benEr staat bij mij in de straat een flitspaal, dit zo'n 250 meter na het plaatsnaam bordje, waarbij je dus 50 mag.
Deze paal staat nog steeds te boek als een van de meest geld opleverende flitspalen van oost Nederland... en je moet echt je best doen niet te hard te rijden (want rechte weg, fietsers op separate fietspaden, en geen zijstraten meer dan een km lang...) Ongemerkt voelt 60/70 daar helemaal niet alsof je hard rijd. Dus blijkbaar zijn er echt nog wel plekken waar je meer dan 30 kan binnen de bebouwde kom.
En daarna bam! t gas er weer opDie is heel simpel. Daar kom ik met 70-80 het plaatsnaam bord voorbij en ga ik van het gas af. Dan rijdt ik precies net onder de 50 tegen de tijd dat ik bij die flitser ben
Die is heel simpel. Daar kom ik met 70-80 het plaatsnaam bord voorbij en ga ik van het gas af. Dan rijdt ik precies net onder de 50 tegen de tijd dat ik bij die flitser ben
Met contactloos overschrijven naar jouw rek.Omdat je weet dat hij er staat, maar waarschijnlijk zou je zelf anders ook voor de bijl gaan.
Andere kant op gaat ook vaak fout, mensen zie het bordje "einde plaats" al, en gaan dus net ff te vroeg op t gas.
Als ze hier 30 van maken zet ik zelf ook een flitspaal neer in de voortuin
Dit lijkt me nou typisch zo'n weg waarvan de gemeente gaat zeggen "daar is 50 ook goed".maar om hier nu 30 van te maken...
Klein beetje - vlak daarna is stoplicht waar ik af moet slaanEn daarna bam! t gas er weer op
True, het is zeker omdat ik weet dat hij er staat.Omdat je weet dat hij er staat, maar waarschijnlijk zou je zelf anders ook voor de bijl gaan.
Andere kant op gaat ook vaak fout, mensen zie het bordje "einde plaats" al, en gaan dus net ff te vroeg op t gas.
Als ze hier 30 van maken zet ik zelf ook een flitspaal neer in de voortuin
Dit lijkt me nou typisch zo'n weg waarvan de gemeente gaat zeggen "daar is 50 ook goed".
Bij elk verkeerslicht een camera dat zou mooi zijnEn als het flitsbeleid nou puur en alleen om het geld zou gaan... Dan zouden er toch wel meer camera's hangen? Ik weet zo wel twintig plekken in Amsterdam waar ze roodlicht+flits camera's zouden kunnen opstellen die zichzelf in een paar dagen volop zouden terugverdienen.
Wat er om het geld gaat is het verkeersboetebeleid (centrale overheid), welke boete hoe hoog is dus. Waar de flitspalen komen staan is voor zover ik weet een veel meer lokale aangelegenheid (zeker bibeko). Dat zijn echt twee verschillende dingen.
En als het flitsbeleid nou puur en alleen om het geld zou gaan... Dan zouden er toch wel meer camera's hangen? Ik weet zo wel twintig plekken in Amsterdam waar ze roodlicht+flits camera's zouden kunnen opstellen die zichzelf in een paar dagen volop zouden terugverdienen.
Wat er om het geld gaat is het verkeersboetebeleid (centrale overheid), welke boete hoe hoog is dus. Waar de flitspalen komen staan is voor zover ik weet een veel meer lokale aangelegenheid (zeker bibeko). Dat zijn echt twee verschillende dingen.
Even serieus daarover, gewoon omdat er best veel mensen zijn die dat ook echt een goed idee zouden vinden, waarbij ik even in het midden laat hoe serieus jij hierboven bentBij elk verkeerslicht een camera dat zou mooi zijn
T is nu alleen belachelijk hoeveel mensen rood pakken,lijkt mij gevaarlijker dan een flitser langs een rustige weg ,t verkeerslicht zou wel iets meer ontzag mogen krijgenEven serieus daarover... Nee, dat zou niet mooi zijn, en het zou ook niet kunnen. Het gebeurt (zeker in de stad) nou eenmaal veel te vaak dat je door onverwachte omstandigheden in een theoretisch beboetbare situatie terecht komt. Bijv. als je een voorrangsvoertuig door wilt laten op een kruising, of als je door groen rijdt maar er dan iemand van opzij door rood komt (vooral fietsers) waardoor je toch oip de detectielussen stilvalt, of dat je even over de trambaan moet oversteken omdat er een vrachtauto staat te lossen die ook nergens anders kan staan.
Ga je dan zo strak automatisch handhaven (wat sommigen ook echt een goed idee zouden vinden, laat even in het midden hoe serieus jij hierboven bent) dan ga je langs de ene as een gigantische verhoging van het aantal terechte bezwaarprocedures krijgen, en langs de andere kant allemaal mensen die doodsbang zijn voor een boete en helemaal nergens meer situationeel reageren.
Dan is er vast iets mis met het balhoofdlager.Als ik dertig rijd val ik telkens bijna om
Of met mijn evenwichtDan is er vast iets mis met het balhoofdlager.
of gewoon luiheid.zullen de gemeenten met een linkse gemeenteraad zoveel mogelijk 30 km/h aanhouden.
In een woonwijk mag je gewoon nog 50, wordt anders als je het over een woonerf hebt, dan is het inderdaad stapvoets met een duidelijke maximum snelheid van 15km/uik woon in een woonwijk, betekend stapvoets rijden= max 15 km/ uur...
denk jij dat iemand zich eraan houdt...
zal met die 30 ook niet gebeuren..
wie gaat dat handhaven??
politie???
Nee, want de snorfiets wordt binnenkort feitelijk de nek omgedraaid.Fucking gestoord. Er zijn nu al zoveel 30km zones, en daar houdt men zich redelijk aan. een bromfiets?
Wat heb je nog aan een auto of motor als je overal maximaal 30 mag ? Lijkt erop dat ze heel NL op de snorfiets willen.
Niet dus.Zo rap mogelijk invoeren die nieuwe regel.
En kunnen ze ook gelijk al die snelheidsheuvels weghalen.