Voorgenomen verkeersbesluit afsluiten Lekdijk West

Stukje ANWB site:Ref: www.anwbmotor.nl

vrij gekleurd, tja.... waarom verbaasd mij dat dan weer niet


vaak blijkt na onderzoek dat buurtbewoners het zelf ook niet zo nauw nemen met de verkeersveiligheid op straat, vooral niet in hun eigen buurt, blijkbaar omdat ze daar bekent zijn met de situatie.
ik pleit dus voor een algeheel verbod voor gemotoriseerd verkeer ook voor de aanwonenden zelf, *O* ,
dat zal ze leren die zeikers, en kunnen al die huismutsen aldaar lekker op de fiets die hele kutdijk aftrappen om bij de Aldi te komen.
 
Dat bezwaar aantekenen, zou dat helpen? En hoe werkt zoiets qua beoordeling, gaat het om de argumenten (die bijv. deels uit het stukje van de ANWB kunnen worden gehaald), of om de hoeveelheid van bezwaren (of beide)?
 
Ik vind 't dubbel.

Kijk, als 'alle' motorrijders zich aan de regels zouden houden (dus plek op de weg, maximum snelheid (<-- vooral dat), geluidsproductie van de uitlaat, etc), en zelfs dán zouden de buurtbewoners nog klagen, dan zou ik het ook wel zeikerds vinden.

Maar het probleem is de groep motorrijders die zich hier dus niet aan houden. Ik kan me voorstellen dat als je daar op die dijk woont en elke dag komen er een tig tal motorrijders langs die netjes 60 tuffen in de 5e versnelling, allemaal keurig netjes, dat er niks aan de hand is. En ik kan me ook voorstellen dat als er af en toe eens een groepje is die 80-100 rijdt en eens een keer flink gas geeft, dat dat ook niet héél erg is.

Maar als mensen structureel overlast veroorzaken door heel hard over de dijk te vlammen met gigantisch kabaal, dan kan ik me voorstellen dat dát gewoon te ver gaat. En sja, dan wil je uiteindelijk als 'gedupeerde' ook daar iets gedaan hebben.

Als ik nou MIDDEN op een industrieterrein zou wonen, moet ik niet verbaasd kijken dat er tig vrachtwagens per dag langs komen denderen. En die maken kabaal en zijn lomp en stinken en weet ik het wat. Dat zijn allemaal dingen waar ik rekening mee mag/kan/moet houden. Maar als ze nou steevast elke dag 'for no reason' recht voor mijn huis allemaal in z'n vrij plankgas gaan geven, sja, dan is het toch niet gek dat ik daar 'last' van heb en daar dingen aan wil doen?

Dit hele verhaal staat natuurlijk los van de discussie of die geluidsnormen en maximumsnelheden op de Nederlandse wegen leuk dan wel terecht zijn :+
 
Vanavond ook nog gereden over de dijk.
Kwam bij een controle post van de avond vierdaagse. Daar stond en super motard rijder ruzie te schoppen, omdat hij het er niet mee eens was dat hij werd aan gesproken op zijn aso rijgedrag.
Hij knalde blijkbaar gewoon langs grote groepen wandelaars met kleine kinderen. Ik heb nog even een praatje gemaakt daar, mensen waren prima begripvol dat ik daar even lekker rij.
 
Heb er afgelopen zondag ook gereden, reden nog meer rijders die zich normaal gedroegen.
Het is jammer dat zo'n groepje rijders het voor andere verpesten, ook het gedrag van zo'n SuperMotard als hierboven beschreven.
Denk dat het tijd word om rijders aan te spreken op hun gedrag door motorrijders die zich wel aan de regels kunnen houden.
Bovendien is het stukje niet zo bijzonder om gas te geven, lopen wel mooiere stukjes langs de rivieren.
 
vaak blijkt na onderzoek dat buurtbewoners het zelf ook niet zo nauw nemen met de verkeersveiligheid op straat, vooral niet in hun eigen buurt, blijkbaar omdat ze daar bekent zijn met de situatie.
ik pleit dus voor een algeheel verbod voor gemotoriseerd verkeer ook voor de aanwonenden zelf, *O* ,
dat zal ze leren die zeikers, en kunnen al die huismutsen aldaar lekker op de fiets die hele kutdijk aftrappen om bij de Aldi te komen.

Ik woon er zelf dus laat dat verbod ook voor omwonenden maar achterwege :P . Ik pleit wel een verbod voor die paar zeikerds die er wonen. De overlast valt in mijn ogen reuze mee.
 
Ik woon er zelf dus laat dat verbod ook voor omwonenden maar achterwege :P . Ik pleit wel een verbod voor die paar zeikerds die er wonen. De overlast valt in mijn ogen reuze mee.
als je doordeweeks op de lekdijk gaat rijden en strak 60 blijft rijden halen de locals je aan alle kanten in :') en in het weekend klagen over de motorrijders die te hard rijden :')
 
Denk dat het tijd word om rijders aan te spreken op hun gedrag door motorrijders die zich wel aan de regels kunnen houden.

Kon dat maar zonder verrot gescholden te worden voor rotte vis of erger.
Verder heeft het vaak geen nut omdat er geen consequenties zijn.
Mensen veranderen niet, en als ze al veranderen komt het omdat ze wijzer worden. })

Kijk maar eens naar deze video als je wilt zien wat er kan gebeuren als je mensen aanspreekt op hun fouten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik begrijp het wel, het doet mij vaak denken aan die idioten die in de stad (utr/ amst) als een mongol gaan gassen wanneer ze groen hebben en er wat voetgangers of fietsers door rood lopen of rijden. Sorteer gewoon voor en wacht even, 11.000 toeren maken leidt alleen maar tot irritatie*.
* let op: ik praat het door rood lopen/ rijden niet goed, maar toch, dit soort reacties leiden tot een aversie richting motor rijdend Nederland!
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp het wel, het doet mij vaak denken aan die idioten die in de stad (utr/ amst) als een mongol gaan gassen wanneer ze groen hebben en er wat voetgangers of fietsers door rood lopen of rijden. Sorteer gewoon voor en wacht even, 11.000 toeren maken leidt alleen maar tot irritatie*.
* let op: ik praat het door rood lopen/ rijden niet goed, maar toch, dit soort reacties leiden tot een aversie richting motor rijdend Nederland!

Kortom: zij lopen en fietsen door rood en wij mogen ons daar niet aan irriteren en moeten er vervolgens ook nog alles aan doen om hen vooral niet te irriteren tijdens hun foute gedrag? :?
 
Laatst bewerkt:
Kortom: zij lopen en fietsen door rood en wij mogen ons daar niet aan irriteren en moeten er vervolgens ook nog alles aan doen om hen vooral niet te irriteren tijdens hun foute gedrag? :?

Ja hoor je er aan irriteren mag, maar je hoeft toch niet een fout met fout gedrag te beantwoorden.!? })

Stel je nou eens voor dat de persoon op het zebrapad oordoppen in heeft met keiharde muziek, dan stelt jou uitlaat, claxon of je gemopper ook niets voor. ;)
 
Het gejammer van klagende mensen, lekker slalommen tussen de fietsende en wandelende dagjesmensen, de wind door je haar...
 
Heb onlangs van een motorrijdende taxichauffeur vernomen dat het besluit waarschijnlijk toch niet zal doorgaan. De personen die bezwaar hebben zijn nieuwe bewoners die dachten in complete stilte te kunnen gaan genieten van hun huisje (twv...).
Begrijpelijk, maar dan moet je niet langs de Lek gaan wonen.

Is er iemand die bezwaar heeft ingediend?
 
Klagende bewoners is niet het enige dat speelt. Er gebeuren ook teveel ongelukken en de verzekeraar van de gemeente eist ook dat er stappen worden genomen. De dijk is een paar jaar terug al tijdelijk afgesloten geweest om diezelfde reden.
 
Vind het ook niet raar met die idiote betonblokken in de berm die ze hebben daar.
Als je ook maar om wat voor reden moet uitwijken dan lig je zelf met 30 km/h nog op je plaat.
Tuurlijk zitten er ook genoeg ongelukken bij door te hard rijden.

Uiteindelijk zijn vele ongelukken te wijten aan het niet houden aan de regels.
Maar simpel gezegd mag je van de overheid ook geen plezier beleven met een vervoersmiddel van A naar B. Maar ik wil nog wel wat plezier hebben aan rijden en daarmee moet ik de regels maar overtreden dan met alle redelijkheid die ik zelf afweeg. Volgens de wet mag dat allemaal niet natuurlijk, maarja so be it.
 
Vind het ook niet raar met die idiote betonblokken in de berm die ze hebben daar.
Als je ook maar om wat voor reden moet uitwijken dan lig je zelf met 30 km/h nog op je plaat.
Tuurlijk zitten er ook genoeg ongelukken bij door te hard rijden.

Uiteindelijk zijn vele ongelukken te wijten aan het niet houden aan de regels.
Maar simpel gezegd mag je van de overheid ook geen plezier beleven met een vervoersmiddel van A naar B. Maar ik wil nog wel wat plezier hebben aan rijden en daarmee moet ik de regels maar overtreden dan met alle redelijkheid die ik zelf afweeg. Volgens de wet mag dat allemaal niet natuurlijk, maarja so be it.

Niet iedereen is even goed in staat zulke afwegingen te maken en objectief te bekijken wat nog redelijk is en wat niet. Dat je zelf afweegt wat nog redelijk is, is op zich al vreemd.
Als jij voor je plezier even 2 versnellingen doortrekt tot aan het rood, kan dat voor een lokale bewoner al grote bron van ergenis zijn. Ik ben motorliefhebber maar als jij voor je plezier eerder genoemde actie uitvoert bij mij in de straat, een kaarsrechte, perfect geasfalteerde 50km/hr weg, waar kleine kinderen wonen, ben ik ook niet meer redelijk. Laat staan als er daadwerkelijk een keer iets gebeurt.
Jij doet zulke dingen natuurlijk niet, maar uit ervaring kan ik vertellen, dat er collega's bij zijn die dat wel doen. Ook die mogen zelf afwegen wat nog redelijk is.
 
Vind het ook niet raar met die idiote betonblokken in de berm die ze hebben daar.
Als je ook maar om wat voor reden moet uitwijken dan lig je zelf met 30 km/h nog op je plaat.

Die betonblokken zijn er juist gekomen om de verzekeraar tegemoet te komen. Voordat die blokken er waren lag er veel grind op de dijk omdat automobilisten bij het uitwijken voor tegenliggers redelijk hard met de rechterwielen door de berm reden en zo het grind de weg opreden. Door die blokken moeten ze behoorlijk afremmen en komt er minder grind op de weg. En dat grind op de weg werd door een aantal motorrijders gebruikt als aanleiding om de wegbeheerder aansprakelijk te stellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan