Voorgenomen verkeersbesluit afsluiten Lekdijk West

Jep!
Het is al voorbij gekomen, de wielrenners.

De motoren zijn straks weg. Straks heb je de wandelaars die vinden dat er te snel gereden wordt op de fiets.
Je ziet het al aankomen.
 
Waar zijn die oude generatie Nederlanders? Soms zie ik wel eens Flodder op TV. Dan mis je wel de tijden hoe vrij men hier was.

Dat zijn die verzuurde azijnzeikers geworden die nu alles willen verbieden. Vroeger alles gedaan wat ze wilden en nu alles verbieden want: overlast.

Op zich wel wat minder discriminerend dat ze het afgesloten hebben voor ál het gemotoriseerde verkeer en niet alleen voor motorrijders.

Kijk er zitten altijd 2 kanten aan dit verhaal, als er constant motorrijders met open pijpen voorbij komen blazen kan ik begrijpen dat je daar horendol van wordt maar om nou gelijk álles maar te gaan verbieden?

Dat lijkt tegenwoordig standaard praktijk te zijn: We kunnen het niet handhaven dus verbieden we alles maar.

Nederland betuttelland '(
 
Jep!
Het is al voorbij gekomen, de wielrenners.

De motoren zijn straks weg. Straks heb je de wandelaars die vinden dat er te snel gereden wordt op de fiets.
Je ziet het al aankomen.
En als de fietsers weg zijn houd je nog de eeuwige durende strijd tussen wandelaars mét en zonder hond. Mogen de viervoeters straks ook de dijk niet meer op.

En als die weg zijn gaan de vogels klagen dat ze gek worden van al die wandelaars met camera's die een beetje de paparazzi uithangen en hun privacy schenden met die grote telelenzen.

Einde is zoek he :+
 
We WILLEN DIT EN WE WILLEN DAT....OMDAT WE ONZE HOBBY WILLEN KUNNEN UITOEFENEN.....WANT DAT RECHT vinden ze dat ze hebben...en dan maar vergelijken met de cherry picking methode want dan kun je iets kroms gewoon rechtlullen...

Nou dan pakken we er de sportschutters bij..ook hier op het forum zitten die....

Die moeten voor hun hobby:
Bewijs van goed gedrag overleggen
Moeten de wapens volgens regels vervoeren naar de plaats van bestemming
moeten thuis volgens strenge regels hun wapens opslaan
kunnen te kust en te keur door de politie bezocht worden om te checken of alles volgens de regels is, en zorg maar dat het in orde is, anders ben je zwaar de pineut....

Hoor je die mensen roepen dat ze in de polder of in de achtertuin hun HOBBY UIT WILLEN OEFENEN.....
En zouden jullie het accepteren dat je buurman dagelijks met scherp in de tuin staat te hobby-en

Of zouden jullie het prettig vinden dat je zomaar controle van de politie kunt krijgen of je motor nog voldoet aan de eisen waarop hij is toegelaten, of je banden niet versleten zijn, of wat dan ook.....

Als je een hobby wilt beoefenen, moet je de regels volgen, waar je ook bent, en met hoeveel je ook bent...

Dat het niet te handhaven is ( want daar gaat het om) is jullie geluk, maar dan komen er maatregelen...

Mijn pa moest ook ooit bij een alcohol controle uitstappen, en over een rechte lijn lopen, tegenwoordig hebben ze ademanalyse apparaten...
Tijden veranderen, en technieken veranderen mee
MAAR JE MAG GEEN RECHTEN ONTLENEN AAN HET FEIT DAT ZE REGELS NIET KUNNEN HANDHAVEN

Wellicht dat het helpt om hoofdletters te gebruiken B|

We eisen niks, beroepen ons niet op rechten. We geven alleen aan dat er een grote behoefte is aan een plek waarbij het leuk sturen (niet als een idioot racen) niet wordt tegengehouden.
Motorrijden zou wel eens de grootste hobby kunnen zijn in Nederland (naast eten). Er wordt echter niets vanuit de overheid gedaan om dit enigszins een warm hart toe te dragen. We worden alleen maar op alle mogelijke fronten tegengehouden. En ja, dat er boetes uitgedeeld worden voor snelheid e.d. vind ik niet vreemd, maar wegen afsluiten voor deze specifieke doelgroep vind ik te ver gaan... tenzij ze het aan de andere kant ook in ons voordeel doen. Ik kan namelijk geen weg opnoemen in Nederland waarbij de geslotenverklaringen in het voordeel zijn van de motorrijders. En dat gebeurt wel andersom met auto. Tuurlijk heeft gedrag daar ook invloed op, maar dat zou niet de enige reden moeten zijn. De Duitsers zijn hier een goed voorbeeld in. Die toveren een circuit gewoon om tot tolweg en geven de bevolking de gelegenheid een hobby tegen een niet absurd bedrag uit te oefenen.

Dat jij een van de grootste hobby's van Nederland vergelijkt met de hobby van een select groepje ontgaat mij even. Daarnaast zijn er meer schietverenigingen dan circuits, kun je nagaan.

Waarom doet de overheid niets met die grote behoefte en wel iets met kleinere behoeften, zoals kunstprojecten, subsidies buurtverenigingen e.d.

En nogmaals, ik praat het gedrag van een ASO niet goed. Het lijkt wel of ik hier alles 10 keer opnieuw moet typen om dit enigszins duidelijk te maken.

Noem mij één reden waarom de overheid niet zo'n leuk idee zou moeten ondersteunen en dan het liefst een reden die niks te maken heeft met de huidige gedragingen van sommige motorrijders op de dijk. En kom alsjeblieft niet aan met dat kost teveel e.d. Dat zijn argumenten die je op iedere "lol"voorziening van de overheid kan toepassen.
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn die verzuurde azijnzeikers geworden die nu alles willen verbieden. Vroeger alles gedaan wat ze wilden en nu alles verbieden want: overlast.

Op zich wel wat minder discriminerend dat ze het afgesloten hebben voor ál het gemotoriseerde verkeer en niet alleen voor motorrijders.

Kijk er zitten altijd 2 kanten aan dit verhaal, als er constant motorrijders met open pijpen voorbij komen blazen kan ik begrijpen dat je daar horendol van wordt maar om nou gelijk álles maar te gaan verbieden?

Dat lijkt tegenwoordig standaard praktijk te zijn: We kunnen het niet handhaven dus verbieden we alles maar.

Nederland betuttelland '(

Oorzaak gevolg;
Doordat "we" ons niet kunnen gedragen naar de huidige regels, volgen er (verregaande) maatregelen. Dat is niet leuk, maar onoverkomelijk.

Wat de overheid ook kan doen is 60.000 extra agenten (als dit al genoeg is natuurlijk) aantrekken om zodoende aan "jullie" behoefte te kunnen voldoen en op elke weg te gaan controleren (lees; handhaven). Dit gaat een aardige kostenpost met zich meebrengen.

De vraag is;
kiezen we voor betutteling door irritante regels?
kiezen we voor de dure maatregel en trekken we 60.00 + agenten aan?

Of kiezen we ervoor om hand in eigen boezem te steken en gewoon met killers te rijden, niet te ver in toeren jagen en snelheid meer aan te passen?
 
Laatst bewerkt:
Noem mij één reden waarom de overheid niet zo'n leuk idee zou moeten ondersteunen en dan het liefst een reden die niks te maken heeft met de huidige gedragingen van sommige motorrijders op de dijk. En kom alsjeblieft niet aan met dat kost teveel e.d. Dat zijn argumenten die je op iedere "lol"voorziening van de overheid kan toepassen.

Stuur eens een email/ brief naar de overheid en vraag om een subsidiepotje aan te leggen waar de motorrijder gebruik van kan maken om goedkoper op het circuit te knallen.
Mocht je een handtekening nodig hebben voor een petitie, dan heb je die van mij alvast te pakken.
 
De Hyperbool wordt hier te pas en te onpas toegepast, van wapens tot bootvluchtelingen :')
Die verliest behoorlijk aan kracht zo, alsof met een motor over een dijk rijden hetzelfde is als met een wapen in de tuin schieten :z

Sterk argument, wie haalde er eerder een skatebaan e.d. bij?
Edit: Ik weet het alweer: http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/27183217#27183217

We eisen niks, beroepen ons niet op rechten. We geven alleen aan dat er een grote behoefte is aan een plek waarbij het leuk sturen (niet als een idioot racen) niet wordt tegengehouden.

Haha, die plek was er! Totdat er een groepje oligofrenen besloot om lekker sturen om te toveren tot laagvliegen en overlast veroorzaken. Wiens schuld is het dan dat zoiets wordt afgenomen.
 
Laatst bewerkt:
Sportschutters zijn slechts een klein groepje van ongeveer 42.000 personen.
Denk dat het aantal motorrijders in NL toch wel een stuk groter is.. (bijna 850.000 rijders waarvan 75% een motor bezit).
 
Laten we een actiegroep van motorrijders tegen asociale motorrijders opzetten!

dat zal ze leren!

Die verrekte motorrijders hebben het motorrijden verpest!


:+

Die is er al, dat noemen we de overheid (daar zitten ook motorrijders tussen)
 
Noem mij één reden waarom de overheid niet zo'n leuk idee zou moeten ondersteunen en dan het liefst een reden die niks te maken heeft met de huidige gedragingen van sommige motorrijders op de dijk.

Vergeet sommige motorrijders, als het echt sommige motorrijders waren waren dergelijke maatregelen echt niet nodig geweest.

Ik kwam daar ook regelmatig en ik ben ook wel eens bijna van de dijk afgereden door een paar kloothommels op een buikschuiver die dachten dat circuitlijnen ook op de Lekdijk van toepassing waren en daarmee mijn leven en die van mijn vrouw in gevaar brachten.
 
Oorzaak gevolg;
Doordat "we" ons niet kunnen gedragen naar de huidige regels, volgen er (verregaande) maatregelen. Dat is niet leuk, maar onoverkomelijk.

Wat de overheid ook kan doen is 60.000 extra agenten (als dit al genoeg is natuurlijk) aantrekken om zodoende aan "jullie" behoefte te kunnen voldoen en op elke weg te gaan controleren (lees; handhaven). Dit gaat een aardige kostenpost met zich meebrengen.

De vraag is;
kiezen we voor betutteling door irritante regels?
kiezen we voor de dure maatregel en trekken we 60.00 + agenten aan?

Of kiezen we ervoor om hand in eigen boezem te steken en gewoon met killers te rijden, niet te ver in toeren jagen en snelheid meer aan te passen?

Ik snap je post maar ik vind dat als er regels zijn je deze moet handhaven en niet maar een nieuwe regel moet bedenken als dat handhaven niet lukt.

Uiteraard moeten motorrijders ook de hand in eigen boezem steken en zich aan de regels te houden maar dit soort verboden zijn alleen maar een gevolg van te weinig handhavend personeel. Dan gaat een nieuw verbod daar toch ook niet helpen? Dat wordt immers net zo goed niet gehandhaafd.

:/

Als het werkelijk zo'n probleem is dan verdienen die extra agenten zichzelf zó weer terug met een record aan boetes. En verdienen ze zich niet terug dan was de overlast blijkbaar toch niet zo enorm dat er een complete weg voor moet worden afgesloten.
 
Sterk argument, wie haalde er eerder een skatebaan e.d. bij?
Edit: Ik weet het alweer: http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/27183217#27183217Haha, die plek was er! Totdat er een groepje oligofrenen besloot om lekker sturen om te toveren tot laagvliegen en overlast veroorzaken. Wiens schuld is het dan dat zoiets wordt afgenomen.
De Hyperbool wordt hier te pas en te onpas toegepast, van wapens tot bootvluchtelingen :')
Die verliest behoorlijk aan kracht zo, alsof met een motor over een dijk rijden hetzelfde is als met een wapen in de tuin schieten :z

Sterk argument, wie haalde er eerder een skatebaan e.d. bij?
Edit: Ik weet het alweer: http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/27183217#27183217

We eisen niks, beroepen ons niet op rechten. We geven alleen aan dat er een grote behoefte is aan een plek waarbij het leuk sturen (niet als een idioot racen) niet wordt tegengehouden.

Haha, die plek was er! Totdat er een groepje oligofrenen besloot om lekker sturen om te toveren tot laagvliegen en overlast veroorzaken. Wiens schuld is het dan dat zoiets wordt afgenomen.

Oke, wij zijn het dus schijnbaar niet eens over het begrip lekker sturen, desalniettemin vraag ik mij dan af wat je vindt van het hoofdonderwerp van mijn stuk.

Sowieso vraag ik mij af waarom een aantal van de lui op dit forum altijd op een klein stukje van een post ingaan en dan het belangrijkste negeren
 
Ik snap je post maar ik vind dat als er regels zijn je deze moet handhaven en niet maar een nieuwe regel moet bedenken als dat handhaven niet lukt.

Uiteraard moeten motorrijders ook de hand in eigen boezem steken en zich aan de regels te houden maar dit soort verboden zijn alleen maar een gevolg van te weinig handhavend personeel. Dan gaat een nieuw verbod daar toch ook niet helpen? Dat wordt immers net zo goed niet gehandhaafd.

:/

Daar had ik eerder al iets over gezegd tegen een ander...

Verbod op daar rijden is zonder apparatuur te controleren, dus door elke agent. Makkelijker hanghaven dus. Bij snelheid en geluidshandhaving heb je apparatuur nodig en per definitie agenten die dat mogen bedienen en vaak meer mankracht.


Als het werkelijk zo'n probleem is dan verdienen die extra agenten zichzelf zó weer terug met een record aan boetes.

Door de al exorbitant hoge boetebedragen nog eens te vertienvoudigen?

En verdienen ze zich niet terug dan was de overlast blijkbaar toch niet zo enorm dat er een complete weg voor moet worden afgesloten.

Het een sluit het ander niet uit.
 
Sowieso vraag ik mij af waarom een aantal van de lui op dit forum altijd op een klein stukje van een post ingaan en dan het belangrijkste negeren

Wellicht dat je dan duidelijker moet zijn in wat je belangrijk vind.

Nu komt het een beetje over als "als ik had willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd"
 
Oke, wij zijn het dus schijnbaar niet eens over het begrip lekker sturen, desalniettemin vraag ik mij dan af wat je vindt van het hoofdonderwerp van mijn stuk.

Sowieso vraag ik mij af waarom een aantal van de lui op dit forum altijd op een klein stukje van een post ingaan en dan het belangrijkste negeren
Ik vind het nogal gezeik. Als jij zo graag wil dat er iets gebeurt kom je er niet met mekkeren op de overheid en verwachten dat er wat gebeurt. Wat heb jij zelf ondernomen om je doel te bereiken?
 
Wellicht dat je dan duidelijker moet zijn in wat je belangrijk vind.

Nu komt het een beetje over als "als ik had willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd"

Regels zijn er om chaos te voorkomen, als jullie zo tegen elkaar bezig blijven overtreden jullie de regels vanwege topic kaping. }) :+
 
Ik vind het nogal gezeik. Als jij zo graag wil dat er iets gebeurt kom je er niet met mekkeren op de overheid en verwachten dat er wat gebeurt. Wat heb jij zelf ondernomen om je doel te bereiken?

Ik zal die vraag even ongevraagd voor hem beantwoorden.

Hij heeft voornamelijk gewezen naar de overheid verpakt in een brij een non-argumenten.
 
Ik vind het nogal gezeik. Als jij zo graag wil dat er iets gebeurt kom je er niet met mekkeren op de overheid en verwachten dat er wat gebeurt. Wat heb jij zelf ondernomen om je doel te bereiken?

Wellicht weet jij waar ik bij de landelijke overheid een aanvraag kan doen voor een collectieve voorziening? Zover ik kan vinden kun je dit alleen bij de gemeentelijke apparaten aanvragen.

Dat ik een doel of wens heb, hoeft niet per definitie te betekenen dat ik ook voldoende kennis en macht heb om dit doel te verwezenlijken. Vaak is zo'n forum als dit een aanleg om gelijkgestemden aan te trekken die er wel verstand van hebben. Dus dat heb ik er aan gedaan. :)
 
Ik zal die vraag even ongevraagd voor hem beantwoorden.

Hij heeft voornamelijk gewezen naar de overheid verpakt in een brij een non-argumenten.

|( Mijn god |( Dit is meteen de laatste vraag die je voor mij hoeft te beantwoorden. Zelden zo'n totaal ongenuanceerd zwart-wit reactie gelezen. Laten we idd het topic onderwerp weer oppakken en onze totaal zinloze discussie stopzetten.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan