Vroeger motorijden prettiger??

Tussen de regels door missen mensen denk ik wat vrijheid en ritme. Vroeger mocht je wat sneller, hoefde je minder bezig te zijn met rotondes, drempels en verkeer. Misschien was het toen makkelijker om op te gaan in de tweewielige dans.

En meer mensen deden het gewoon met wat ze hadden. Tegenwoordig is het allemaal meer meer meer. Meer onbenut potentieel.
 
Tussen de regels door missen mensen denk ik wat vrijheid en ritme. Vroeger mocht je wat sneller, hoefde je minder bezig te zijn met rotondes, drempels en verkeer. Misschien was het toen makkelijker om op te gaan in de tweewielige dans.

En meer mensen deden het gewoon met wat ze hadden. Tegenwoordig is het allemaal meer meer meer. Meer onbenut potentieel.
Daarom ben ik van 135 naar 50 pk gegaan ,er zit verder ook niets geen luxe op,ik heb er weer lol in ,heerlijk :t
 
Ieder z’n meug :Y .

Ik rij ook regelmatig op de F900R van mijn vriendin, en dat rijdt ook niet verkeerd :P.
 
Dat was t probleem he’ ,rustig rijden met een ZRX |(|(|(|("hard"rijden met t 650je *O**O**O**O*
Jij hebt zelf gashendel onder controle.
Vind het altijd onzin dat mensen beweren met een snelle motor met veel pk,s niet rustig te kunnen rijden.
Dan heb jij jezelf niet onder controle.
Ligt niet aan motor dan maar aan jouw zelf.
Wat moet ik dan wel niet de gsxr 1000 en zzr1400.
Rijd perfect ook met rustig rijden
Cursus zelf beheersing misschien een optie voor jouw dan @Spitser
 
Rustig rijden met een snelle motor kan uiteraard maar het hangt wel van je zithouding af. Als je aan je clipons hangt met je neus achter je ruitje dan is 60 op een binnenweg best lullig. Met een K1600 zal het best te doen zijn om rustig te rijden.
 
Dat was t probleem he’ ,rustig rijden met een ZRX |(|(|(|("hard"rijden met t 650je *O**O**O**O*
Zo is dat. Ik rij al 25 jaar alleen maar motoren met 150-190pk en het volledige potentieel benut je nooit. Ja, het stuk Duitse snelweg..als ik naar de Eifel ga. Maar daar is niks aan, rechtuit 250+ rijden.... Eenmaal in de Eifel heb je aan 100pk al genoeg. Goede remmen en vering heb me je meer aan. Met 190pk heb je eveneens veel koppel aan boord en kun je schakellui rijden, vooral fijn met duo.
 
Laatst bewerkt:
Tussen de regels door missen mensen denk ik wat vrijheid en ritme. Vroeger mocht je wat sneller, hoefde je minder bezig te zijn met rotondes, drempels en verkeer. Misschien was het toen makkelijker om op te gaan in de tweewielige dans.

En meer mensen deden het gewoon met wat ze hadden. Tegenwoordig is het allemaal meer meer meer. Meer onbenut potentieel.
Daarom ben ik denk ik gaan downgraden, heb meer dan genoeg aan die 500cc. Ben dan ook een klein ventje 😂
 
Jij hebt zelf gashendel onder controle.
Vind het altijd onzin dat mensen beweren met een snelle motor met veel pk,s niet rustig te kunnen rijden.
Dan heb jij jezelf niet onder controle.
Ligt niet aan motor dan maar aan jouw zelf.
Wat moet ik dan wel niet de gsxr 1000 en zzr1400.
Rijd perfect ook met rustig rijden
Cursus zelf beheersing misschien een optie voor jouw dan @Spitser
Das waar natuurlijk. Maar wat is dan nog het nut van zo'n powerhouse. Langere vertanding en langere versnellingen om al dat vermogen weer te temmen.

Een simpeler, lichter en langzamere motor kopen kun je ook zien als een soort zelfbeheersing misschien..
 
Nou zijn er wel heel wilde motoren die beneden de pakweg 5000 rpm niet zoveel vermogen hebben, maar daarboven moet je uitkijken want je rijdt meteen op je achterwiel.

Van mij hoeft zo'n motor niet. De Honda's die ik heb rijden prima met 2500 rpm en hebben meer dan genoeg vermogen voor mij en 90 pk vind ik prima.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
50 paarden is toch best veel?
Genoeg voor mij nu :t
Jij hebt zelf gashendel onder controle.
Vind het altijd onzin dat mensen beweren met een snelle motor met veel pk,s niet rustig te kunnen rijden.
Dan heb jij jezelf niet onder controle.
Ligt niet aan motor dan maar aan jouw zelf.
Wat moet ik dan wel niet de gsxr 1000 en zzr1400.
Rijd perfect ook met rustig rijden
Cursus zelf beheersing misschien een optie voor jouw dan @Spitser
Dom gelul ,ik benut het graag en heb er genoeg mee gereden het was klaar :t
vandaar dat ik nu op een 650je rondcross daar kan ik weer alles uit trappen ,dat is juist zelfbeheersing *O*
 
Das waar natuurlijk. Maar wat is dan nog het nut van zo'n powerhouse. Langere vertanding en langere versnellingen om al dat vermogen weer te temmen.
Dat maakt indruk op feestjes en in de kroeg. Meer niet.
Het enige voordeel van veel pk is dat je doorgaans ook veel koppel hebt en dat maakt lui rijden mogelijk. Zeker met duo. En.... het blok wordt nauwelijks zwaar belast, wat goed is voor de levensduur. Ik heb GSXR1000 motoren gezien met 70-90dkm op de klok en "still going strong".
 
Das waar natuurlijk. Maar wat is dan nog het nut van zo'n powerhouse. Langere vertanding en langere versnellingen om al dat vermogen weer te temmen.

Een simpeler, lichter en langzamere motor kopen kun je ook zien als een soort zelfbeheersing misschien..
jij snapt m :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan