Ik heb een keer zo'n cursusdag bij de NVVM gedaan.
Op dat moment met zo'n 2 jaar ervaring, ik denk dat je zelfs net na je rijbewijs zoiets kan doen.
Je doet de speciale verrichtingen weer, je moet over een band heen rijden (zonder velg, voor de grapjassen) je moet dwars door het bos heen, jij krijgt tips over "hoog-rijden" etc.
Echt leerzaam, maar zoiets slijt weg, ik denk dat ieder jaar een herhaling verfrissend werkt.
Op 2001-05-28 15:08, schreef BertV:
Ik heb een keer zo'n cursusdag bij de NVVM gedaan.
Op dat moment met zo'n 2 jaar ervaring, ik denk dat je zelfs net na je rijbewijs zoiets kan doen.
Je doet de speciale verrichtingen weer, je moet over een band heen rijden (zonder velg, voor de grapjassen) je moet dwars door het bos heen, jij krijgt tips over "hoog-rijden" etc.
Echt leerzaam, maar zoiets slijt weg, ik denk dat ieder jaar een herhaling verfrissend werkt.
euhhm.. da's toch met je eigen motor?
Ik zie me nog niet meteen door een bos crossen met me suus hoor.. zo gek ben'k ook weer niet.
Wat bedoel je met "hoog rijden" precies btw?
Ja, dat door het bos rijden ging zo:
Groepje motorrijders met random type fiets achterelkaar en BertV natuurlijk weer direct achter de instructeur...
- Op een 80 kilometer weg door het bos
- daarna een fietspad op het bos in
- daarna op een redelijk vlak gedeelte (niet al teveel grote takken) het bos in.
Ik moest wel ff slikken, maar het is echt te doen met een sportmotor met vrij lage kuip.
(Lastiger was een stukje op nat gras)
Hoogrijden, heel belangrijk op onoverzichtelijke belgische B-wegen...
Rijd zo "hoog" mogelijk in een bocht voor zoveel mogelijk overzicht.
Dus bij een bocht naar rechts, helemaal links van je strook.
Bij een bocht naar links helemaal rechts van je strook.
Als er geen middenstreep is de weg berijden alsof het 1 rijbaan is.
_________________
Yamaha YZF600R Thundercat getuned door Mobu | 105 PK | 400 meter in 11"3 sec @ 194.7 km/u
trouwens de meesten doen dit uit zichzelf al...
Even terug naar de originele vraag, mijn rijleraar raadde mij aan eerst 1 a 2 jaar ervaring op te doen en daarna zo'n gevorderde cursus te doen.
Er ios in Nederland trouwens ook een slipcursus voor de motor
(zag ik een keer beelden van op de motorbeurs in Utrecht)
Trouwens het nut van een slipcursus met de motor zie ik al helemaal niet...
Op 2001-05-31 11:51, schreef HELLdesker:
Trouwens het nut van een slipcursus met de motor zie ik al helemaal niet...
Slipcursus is niet leren slippen he, maar net hoe niet in eentje verzeilt te raken en mocht je dan toch echt niet komen zonder slippen wat dan te doen.. kan best wel eens nuttig zijn dus.. enige probleem dat ik erbij zie is hoe lang moet je niet oefenen eer het een automatisme wordt (DUUR) en misschien nog belangrijker hoe snel VERleer je't weer?
het nut van de zijwielen:
Je weet nu precies hoe hard je kan remmen voordat je onderuit gaat...
het nadeel, je weet precies hoe hard je kan remmen met een CB500