Wat nu? Simoncelli RIP en als Rossi ooit stopt ?

De Australiër Jack Miller is ook een beetje een clown, in de positieve zin van het woord. Ik ben benieuwd of hij volgend jaar wat verder voorin te vinden is.

Talent heeft hij in ieder geval genoeg, hij is pas 3 jaar geleden met wegracen, is dit jaar IDM 125 kampioen geworden, heeft al enkele GP's mogen rijden en heeft een contract op zak om volgend jaar GP's te rijden. :)
 
Beetje erg veel drama hoor, komt vanzelf wel goed.

Je kunt ook zeggen dat na Agostini nooit meer iemand zoveel charisma heeft gehad en 't zou nog kunnen kloppen ook.... nog steeds de meeste kampioenschappen en nog steeds horden fans en dat al veertig, vijftig jaar na zijn laatste race.

Ja maar die had ook niet bar veel concurrentie in zijn tijd, vooral in het begin niet, zaten er soms maar 2 of 3 mensen nog in dezelfde ronde (over spanning gesproken :N ).......hij kreeg het een stuk moeilijker toen de Japanse tweetakten kwamen.
Wat dat betreft heb ik Rossi veel hoger zitten!
 
Laatst bewerkt:
Ja maar die had ook niet bar veel concurrentie in zijn tijd, vooral in het begin niet, zaten er soms maar 2 of 3 mensen nog in dezelfde ronde (over spanning gesproken :N ).......hij kreeg het een stuk moeilijker toen de Japanse tweetakten kwamen.
Wat dat betreft heb ik Rossi veel hoger zitten!
Dan mag je Schwantz nog wel hoger inschatten, die reed tenminste nog op moeilijke machines en mocht best wel vechten voor zijn plek. Wat ie ook graag deed.

En zo kun je alles wel op een bepaald rijtje zetten.... dat was ook het hele idee achter die opmerking. Ieder tijdperk zijn eigen helden.
 
Schwantz bewees toendertijd dat je met een poepfiets, wat motivatie, een beetje flink wat talent en HELE grote ballen gewoon mee kan strijden om het WK. maar goed, tijd van treuren nu, ben benieuwd wat valencia gaat brengen, (hoop stiekem op een rossi in het zwart op een zwarte duc) misschien laten ze kevin schwantz wel een rondje rijden op simo's fiets, het waren echte maatjes, en het was al mijn idool maar na de brief die kevin geschreven heeft draag ik em helemaal op handen
 
Ik heb mijn hoop op Ianonne :Y

Simoncelli en Rossi onderscheiden zich van de rest. Rossi zou over een x aantal jaar gaan stoppen en Simoncelli zou zich tegen die tijd op zijn piek bevinden. De passie spatte er vanaf. Wat waren we eigenlijk 'verwend' met een rijder zoals Sic :}
 
Laatst bewerkt:
Dan mag je Schwantz nog wel hoger inschatten, die reed tenminste nog op moeilijke machines en mocht best wel vechten voor zijn plek. Wat ie ook graag deed.

En zo kun je alles wel op een bepaald rijtje zetten.... dat was ook het hele idee achter die opmerking. Ieder tijdperk zijn eigen helden.

:Y Schwantz :} die reed ook nog op een goed merk en met expansies ;)
 
Mee eens! (stiekum ook wel een beetje omdat ie op de Soes zit)

Nee, ik vind inderdaad dat Bautista wel een podium heeft verdient dit jaar....maar of het lukt......

Ja echt!! Bautista heeft het verdiend! Een super aardige gast die de Suzuki een flinke workout aan het geven is. Go Alvaro!!
 
De gasten die wegblijven omdat Rossi,Lorenzo of wie dan ook niet meer rijden mogen van mij nu ook al wegblijven.
Dat zijn salonfans en geen racefans.

Ik sta ook langs de baan bij ONK,IDM en classicraces waar ik geen hond ken.
Mij gaat het om de brullende motoren en de kick van de racesport,niet voor de pipo's die erop zitten met hun fanshops.

Ik blijf pas weg als we elektrisch gaan "racen"maar dat terzijde


Zo denk ik er over en nu weer terug naar de redactie :P
 
De gasten die wegblijven omdat Rossi,Lorenzo of wie dan ook niet meer rijden mogen van mij nu ook al wegblijven.
Dat zijn salonfans en geen racefans.

Ik sta ook langs de baan bij ONK,IDM en classicraces waar ik geen hond ken.
Mij gaat het om de brullende motoren en de kick van de racesport,niet voor de pipo's die erop zitten met hun fanshops.

Ik blijf pas weg als we elektrisch gaan "racen"maar dat terzijde


Zo denk ik er over en nu weer terug naar de redactie :P

mee eens :Y lang leve uitgebreid kabelpakket; AMA, BSB van de week zelfs italiaanse superstock zitten kijken. heel leuk om te zien!
 
mee eens :Y lang leve uitgebreid kabelpakket; AMA, BSB van de week zelfs italiaanse superstock zitten kijken. heel leuk om te zien!

:^
Bloedstollende finale in de BSB,de CIV vond ik wat minder hoewel de sound van de vele ducati's geweldig is.
Ach,ik ben al gelukkig als ik motoren en een circuit zie :)
 
Dorna heeft het probleem van het wegblijven van charisma zelf allang ingezien en krabt zich ook al een tijdje achter een oor vanwege het post-Rossi (nu dus ook post-Simoncelli) tijdperk... Ze denken de oplossing gevonden te hebben met de nieuwe klasse binnen de MotoGp zodat er meer instroom is.
Maar gisteren las ik een reactie van Dorna richting Honda ..... daar dacht ik van: hoe dom kun je zijn? Als Honda zich beledigd voelt en zich terugtrekt is het volgend jaar al afgelopen ... In zo'n situatie kunnen zelfs een Rossi en een Simoncelli de zaak niet meer interessant houden.
Voor de mensen die het niet hebben meegekregen: Honda werd verweten hun motoren en onderdelen veel te duur te maken ... maar Dorna heeft er zelf ook pap van gegeten als je ziet hoe zij effe hun prijzen verhoogd hebben: daaag Sachsenring!

En Bautista vind ik zelf een geweldige outsider, maar hij mist toch iets ... misschien moet hij wat vaker op het podium komen :)

Voor de rest kijk ik zoveel mogelijk BSB voorzover ze bij Eurosport iemand hebben die een TVGids kan lezen en klok kan kijken ... ;) dat zijn nog puntje-van-de stoel wedstrijden ..
 
als ik tussen de regels doorlees moet je om populair te worden op deze forum als gp coureur
moet je vriend zijn van rossi want anders ben je kansloos want als je geen vriendje van rossi bent en je maakt een geintje mag helemaal niemand je meer.

kijk gewoon naar de racekwaliteiten van iemand en niet naar dat gezeur er omheen
want sic had wel talent maar was nog bezig om zijn grens te vinden en dat is hem helaas fataal geworden
 
Hoewel Simoncelli en geweldig coureur was met een fantastische persoonlijkheid en iemand die aan het zwart witte van de motogp een beetje kleur gaf. Komt hij natuurlijk nooit in de buurt van de prestaties van Rossi. Rossi is als Schumacher en komt van een totaal andere planeet. Van dat soort mega talentjes komen eens in de zoveel jaar.

Helaas hebben we Marco nooit op de hoogste trede mogen zien van de Motogp.

Marco+Simoncelli+Raffaele+DeRosa+MotoGP+Australia+rnU4gdHmxDKl.jpg


R.I.P. SuperSic
 
als ik tussen de regels doorlees moet je om populair te worden op deze forum als gp coureur
moet je vriend zijn van rossi want anders ben je kansloos want als je geen vriendje van rossi bent en je maakt een geintje mag helemaal niemand je meer.

kijk gewoon naar de racekwaliteiten van iemand en niet naar dat gezeur er omheen
want sic had wel talent maar was nog bezig om zijn grens te vinden en dat is hem helaas fataal geworden
ik ben blij dat jij er verstand van hebt.... bedankt voor je text en uitleg....
 
:^
Bloedstollende finale in de BSB,de CIV vond ik wat minder hoewel de sound van de vele ducati's geweldig is.
Ach,ik ben al gelukkig als ik motoren en een circuit zie :)

Ga vrij rijden,zou ik zeggen :Y

Is leuk :P ,ik verbeeld me altijd dat ik dan Hagasan ben als dan weer 1tje voorbij komt denk ik altijd : ach,da's checa die is toch niet te bij te houden,op het moment O-)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben eens ingehaald door Barry Veneman op een trackday. In mijn wereldje heeft-ie er zes laps en tig pogingen over gedaan, en moest-ie nagelbijtend met angstzweet in de ankers voor de GT-bocht op Assen. :+

On topic: je wil iemand hebben waar je voor kunt juichen. In de MotoGP is dat op moment heel moeilijk, omdat de gevestigde orde van Stoner - Lorenzo - Pedrosa haast niet verandert. Heel soms kwamen Dovizioso en Simoncelli nog tussendoor gevlogen, maar voor meer strijd moet je echt halverwege het veld en verder. Vooraan valt er op moment weinig te beleven na drie laps, en zijn de mannen die er rijden ook niet de meest charismatische coureurs.

Maar ik blijf kijken, en ik wacht geduldig tot ik weer eens op het randje van mijn stoel word gebracht. Of het nou een inhaalactie van Rossi op Bautista is, of een gevecht tot op het bot tussen Pedrosa en Lorenzo, het komt wel weer. En wie weet... 1000cc, nieuwe ronde nieuwe kansen!
 
Ik ben eens ingehaald door Barry Veneman op een trackday. In mijn wereldje heeft-ie er zes laps en tig pogingen over gedaan, en moest-ie nagelbijtend met angstzweet in de ankers voor de GT-bocht op Assen. :+

!

in mijn wereldje heeft ie vooral een extra chicane voor de GT :+
 
De gasten die wegblijven omdat Rossi,Lorenzo of wie dan ook niet meer rijden mogen van mij nu ook al wegblijven.
Dat zijn salonfans en geen racefans.

Ik sta ook langs de baan bij ONK,IDM en classicraces waar ik geen hond ken.
Mij gaat het om de brullende motoren en de kick van de racesport,niet voor de pipo's die erop zitten met hun fanshops.

Ik blijf pas weg als we elektrisch gaan "racen"maar dat terzijde


Zo denk ik er over en nu weer terug naar de redactie :P

Wat is bij jou precies de kick van de racesport??? Je kan ook een geluidrecorder meenemen om het geluid van de brullende motoren op te nemen en dat kan je vervolgens weer afluisteren.

MotoGP zonder coureurs als Simoncelli en Rossi zou voor mij betekenen dat ik de MotoGP niet meer zou volgen. Racen is voor mij meer dan alleen als een treintje achter elkaar rondjes rijden. Wil inhaal acties zien en het liefst met een driftende motor.

De kick is voor mij de inhaal-acties en niet een steriele motorrace waar de achterligger zit te wachten op een schriftelijke toestemming van zijn voorligger om hem in te mogen halen!

Voor mij zij de coureurs die op de meest onverwachte/onmogelijke plaatsen inhalen de coureurs waar ik mijn afspraken voor verzet, op mijn vrije dag toch vroeg mijn bed uitkom om vervolgens vol spanning van start tot finish naar een race te kijken.

Lorenzo en Stoner zijn tig keer onderuit gegaan. Alleen hadden zij het gelukt om niemand mee te nemen of voor een aanstormende collega terecht te komen.

Simoncelli had nu gewoon botte pech want denk dat als hij elders was geraakt, wij nog lang mochten genieten van mijn inhaal acties.

Vroeger volgde ik redelijk fanatiek de formule 1 maar sinds ze daar zijn gestopt met inhalen ben ik gestopt met kijken. Nu ik zo links en rechts hoor dat er weer wordt ingehaald op de baan, zal ik wel weer een poging wagen.

De meer coureurs (of pipo's met een fanshop) met charisma/waaghalzen, des te meer racefans. Dit zal weer resulteren in meer aandacht door de media in Nederland dus ook meer aandacht van bedrijven die willen investeren zoals dat wel is met de formule 1. Het voordeel hiervan is weer dat Nederlandse coureurs meer kansen krijgen om deel te nemen in de motorsport en verslaggevers zullen zich meer gaan verdiepen in de motorsport en niet meer van die onzin uitkramen.

Moto2 is op dit moment de motorraces waar je gewaagde soms onbesuisde inhaal acties ziet wat er voor zorgt dat ik op mijn puntje van mijn stoel zit.

Hopelijk zal er in de MotoGP binnenkort weer een coureur, en dan denk ik aan Smith en Marquez, zal opstaan die bij mij de adrenaline doet stijgen want de MotoGP is toch wel de crème a la crème.

Just my 2 cents.
 
Wat is bij jou precies de kick van de racesport??? Je kan ook een geluidrecorder meenemen om het geluid van de brullende motoren op te nemen en dat kan je vervolgens weer afluisteren.

De techniek is voor mij minstens zo belangrijk, daarom vind/vond ik het ook zo shit dat ze de tweetakt de nek om draaien |(
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan