Wat nu? Simoncelli RIP en als Rossi ooit stopt ?

Grappig dat iedereen juist zijn eigen voorkeuren heeft. Voor mij hoeven al die "aanstellers" niet, geef mij maar mannen als Doohan en Pedrosa....... (wat niet wil zeggen dat Rossi, Simoncelli en Lorenzo niet kunnen rijden).

Tja eerlijk gezegd kan me gestolen worden hoe ze na de race zijn (voor 80% iig). Tenminste dat is wat jij bedoelt met aanstellerig denk ik...

Vind vooral hoe ze vechten op de baan mooi om te zien.. Om die reden is Simoncelli zeker een verlies,... Ook Rossi en Lorenzo vechten echt voor hun plek.. Bij Pedrosa heb ik dat wat minder..
 
pedrosa is een goeie rijder, maar geen racer zei ooit eens iemand. en dat klopt. hij is gewoon een hele cleane coureur snel als niemand hem in de weg rijdt, en de weg kwijt als iemand als een simoncelli hem buitenom voorbij knalt

ik hoop dat ie er volgend jaar met de 1000 er niet vanaf waait ;)
 
Één probleem dat gaat ontstaan is dat de kweekvijver voor MotoGP rijders niet meer bestaat. De supergiftige 250 tweetakts zijn vervangen door 600 cc Moto2 Machines. Daar waar we in het verleden zagen dat 250cc kampioenen direct meestreden in de MotoGP, zie ik dat de kampioen van vorig jaar niet echt aan kan pikken.

De ex-tweetakt rijders lijken anders in te stappen dan die die door de gelederen van de Superbikes komen. Pedrosa, Stoner, Simoncelli, Rossi, Lorenzo maar ook Bautista komen allen van de tweetakten. Hebben wel in de eerste periode allen ook te maken met stevige crashes.

Spies een uitzondering?
Freez
 
Één probleem dat gaat ontstaan is dat de kweekvijver voor MotoGP rijders niet meer bestaat. De supergiftige 250 tweetakts zijn vervangen door 600 cc Moto2 Machines. Daar waar we in het verleden zagen dat 250cc kampioenen direct meestreden in de MotoGP, zie ik dat de kampioen van vorig jaar niet echt aan kan pikken.

De ex-tweetakt rijders lijken anders in te stappen dan die die door de gelederen van de Superbikes komen. Pedrosa, Stoner, Simoncelli, Rossi, Lorenzo maar ook Bautista komen allen van de tweetakten. Hebben wel in de eerste periode allen ook te maken met stevige crashes.

Spies een uitzondering?
Freez

je hebt helemaal gelijk.
de 600 zijn veel makkelijker op zn max te rijden dan een 250.
een 250 blijft veel langer een uitdaging voor een rijder.
dat is er bij de 600 snel vanaf.
daardoor worden de rijders ook beter als ze van de 250 af komen.
 
Één probleem dat gaat ontstaan is dat de kweekvijver voor MotoGP rijders niet meer bestaat. De supergiftige 250 tweetakts zijn vervangen door 600 cc Moto2 Machines. Daar waar we in het verleden zagen dat 250cc kampioenen direct meestreden in de MotoGP, zie ik dat de kampioen van vorig jaar niet echt aan kan pikken.

De ex-tweetakt rijders lijken anders in te stappen dan die die door de gelederen van de Superbikes komen. Pedrosa, Stoner, Simoncelli, Rossi, Lorenzo maar ook Bautista komen allen van de tweetakten. Hebben wel in de eerste periode allen ook te maken met stevige crashes.

Spies een uitzondering?
Freez

We hebben pas twee Moto2 coureurs die nu in de MotoGP rijden, waarvan Elias al eerder GP-coureur was. Zijn performance in de MotoGP nu, zegt niets over de Moto2. De andere coureur is rookie Karel Abraham, die in de Moto2 niet de beste coureur was en dat in de MotoGP ook niet is. Je kunt er dan ook nog weinig zinnigs over zeggen, of de Moto2 voorbereidt op de MotoGP, denk ik.

Een andere gedachte: als de machines in de Moto2 makkelijk te leren zijn en voor iedereen redelijk gelijk... Dan zullen de beste coureurs dus gegarandeerd vooraan rijden. En wie vooraan rijdt, gaat naar de MotoGP. Met andere woorden, de Moto2 ontwikkelt niet zozeer talent, maar maakt talent zichtbaar?
 
We hebben pas twee Moto2 coureurs die nu in de MotoGP rijden, waarvan Elias al eerder GP-coureur was. Zijn performance in de MotoGP nu, zegt niets over de Moto2. De andere coureur is rookie Karel Abraham, die in de Moto2 niet de beste coureur was en dat in de MotoGP ook niet is. Je kunt er dan ook nog weinig zinnigs over zeggen, of de Moto2 voorbereidt op de MotoGP, denk ik.

Een andere gedachte: als de machines in de Moto2 makkelijk te leren zijn en voor iedereen redelijk gelijk... Dan zullen de beste coureurs dus gegarandeerd vooraan rijden. En wie vooraan rijdt, gaat naar de MotoGP. Met andere woorden, de Moto2 ontwikkelt niet zozeer talent, maar maakt talent zichtbaar?

Elias zijn stijl en lage gewicht speelt hem parten op de huidige 800 RCV. Destijds op de oudere RCV liet hij mooie dingen zien.
 
Een andere gedachte: als de machines in de Moto2 makkelijk te leren zijn en voor iedereen redelijk gelijk... Dan zullen de beste coureurs dus gegarandeerd vooraan rijden. En wie vooraan rijdt, gaat naar de MotoGP. Met andere woorden, de Moto2 ontwikkelt niet zozeer talent, maar maakt talent zichtbaar?

Mijn observatie gaat ook een beetje over de mensen die uit de gelederen van de Superbikes komen. Eigelijk is in de recentere geschiedenis eigenlijk Hayden de enige die geen duidelijk tweetakt verleden heeft. Daarnaast hebben we nu dus Ben Spies.

Maar de echte top; Lorenzo, Pedrosa, Stoner, Dovizioso (en voorheen ook Simoncelli) kwamen via de 250 cc. Een verklaring heb ik niet.

Op dit moment komen zelfs de superbiketoppers (Checa, Biaggi, Melandri) oorspronkelijk van tweetakten.

Niet dat ik van mening ben dat bijvoorbeeld Colin Edwards geen fantastisch coureur is (integendeel), maar consistent top 3 rijder is ie helaas zelfs als fabriekscoureur nooit geworden.

Vroegah was dat wel anders. Kevin Schwanz, Wayne Rainey en ook Mick Doohan kwamen volgens mij niet vanuit de tweetakten.

Ik vermoed dat in de toekomst de MotoGP toppers wel uit de Superbikes gaan komen.

Freez
 
pedrosa is een goeie rijder, maar geen racer zei ooit eens iemand. en dat klopt. hij is gewoon een hele cleane coureur snel als niemand hem in de weg rijdt, en de weg kwijt als iemand als een simoncelli hem buitenom voorbij knalt

ik hoop dat ie er volgend jaar met de 1000 er niet vanaf waait ;)

Ik vergelijk Pedrosa altijd met Luca Cadalora uit de jaren 90. Als alles goed in het koppie zit en de machine is goed: onverslaanbaar. Maar als er een scheet dwarszit....

Luca is ook nooit wereldkampioen 500cc geworden.
 
Mijn observatie gaat ook een beetje over de mensen die uit de gelederen van de Superbikes komen. Eigelijk is in de recentere geschiedenis eigenlijk Hayden de enige die geen duidelijk tweetakt verleden heeft. Daarnaast hebben we nu dus Ben Spies.

Maar de echte top; Lorenzo, Pedrosa, Stoner, Dovizioso (en voorheen ook Simoncelli) kwamen via de 250 cc. Een verklaring heb ik niet.

Op dit moment komen zelfs de superbiketoppers (Checa, Biaggi, Melandri) oorspronkelijk van tweetakten.

Niet dat ik van mening ben dat bijvoorbeeld Colin Edwards geen fantastisch coureur is (integendeel), maar consistent top 3 rijder is ie helaas zelfs als fabriekscoureur nooit geworden.

Vroegah was dat wel anders. Kevin Schwanz, Wayne Rainey en ook Mick Doohan kwamen volgens mij niet vanuit de tweetakten.

Ik vermoed dat in de toekomst de MotoGP toppers wel uit de Superbikes gaan komen.

Freez

Je vergeet Eddie Lawson. Hebben inderdaad eerst viertakt gereden. :Y
 
thanks iBr@Tor.

en @ Petsch, hoezo stomme opmerking? het is mijn mening dat als je pedrosa het vuur na aan zijn schenen legt hij het aflegt. zo ben ik ook altijd van mening geweest dat de drive through van simoncelli (moge hij racen in vrede) niet terecht is geweest. wordt er eindelijk geracet en gevochten voor een plaats in de motoGP wordt dat afgestraft, dat hadden ze in de jaren van hartog, middelburg en van dulmen moeten doen, ik denk dat den Boet espelata der een op zijn muil was gaan geven als ie een drive through had gekregen voor zoiets. ik applaudiseer de rijstijl van simoncelli, en echt niet omdat hij nu niet meer onder ons is, maar omdat hij vechtersmentaliteit liet zien, en liet zien dat als je dan toevallig op een fabrieks HRC zit, je niet heilig bent op deze wereld.

maar goed dat zijn my 2 cents

@ nicolay, sorry voor de poor interpunctie ;) maar ik ben op weg naar de doesj!
 
Je vergeet Eddie Lawson. Hebben inderdaad eerst viertakt gereden. :Y

Ergo;

Heel vroegah; Smaakmakers van de tweetaktracers kwamen uit de Amerikaanse viertakten
Recentelijk Smaakmakers van de dikke viertakten kwamen uit de tweetaktracers

Toekomst? Who knows.. Maar dat er gewoon weer smaakmakers opstaan lijkt mij wel duidelijk, uit welke leerschool dan ook. Naast Lorenzo, Pedrosa, Rossi en Stoner binnenkort toch een Spies, Rea? , Laverty? Davies?

We zullen wel zien.

Freez
 
en de we hebben een winnaar in de categorie stomme opmerkingen

Ik vind dat hij wel een punt heeft

een racer is iemand die alles doet om te winnen...Rossi,Simoncelli enzo zijn echte racers...nog een schoolvoorbeeld van een racer is Schumacher(in een auto dan ;) )

Pedrosa kan heel goed rijden maar zie hem niet echt tot het uiterste gaan om te winnen
 
Ik vind dat hij wel een punt heeft

een racer is iemand die alles doet om te winnen...Rossi,Simoncelli enzo zijn echte racers...nog een schoolvoorbeeld van een racer is Schumacher(in een auto dan ;) )

Pedrosa kan heel goed rijden maar zie hem niet echt tot het uiterste gaan om te winnen

Je ziet het er misschien niet vanaf maar zeker wel dat die gast tot het uiterste gaat....
Helemaal op het randje in motegi en 7 sec. voorsprong op nummer 2, Lorenzo...
Toen ging ie echt wel tot het uiterste....
 
pedrosa is een goeie rijder, maar geen racer zei ooit eens iemand. en dat klopt. hij is gewoon een hele cleane coureur snel als niemand hem in de weg rijdt, en de weg kwijt als iemand als een simoncelli hem buitenom voorbij knalt

ik hoop dat ie er volgend jaar met de 1000 er niet vanaf waait ;)

Nee ik dacht altijd al , wat doet dat joch met die goldwing toch op dat circuit. |( |( |( |(
Dacht dat de meeste rijders in de MOTOGP ( geen circuitdag) , toch echt wel racers zijn .
This hun beroep zelfs , maar ja ik zal wel zwetzen. :9
 
Dus voor jouw is de kick, als ze constant onbesuisde inhaal acties uithalen??
Daar erger ik me juist aan, vroeg of laat is er een de dupe.
Ik kan ook genieten van een Stoner in topvorm een halve ronde voor het hele veld, ook een Rossi in topvorm is prachtig en daar rijdt dan ook geen enkele andere coureur meer bij in buurt.
Er is verschil tussen een motorrace en een autorodeo , want als je echt sensatie wilt kun je beter daar heen gaan . Maar dat is mijn mening. :W

Met onbesuisd bedoel ik niet iemand compleet van de baan af rammen zoals Rossi dat bij Gibernau deed maar een inhaal actie waar lichtelijk lichamelijk contact is.

Een Stoner of wie dan ook die een halve ronde aan kop rijd gaat bij mij de lol er van af en ben dan ook blij als de redactie zich focus op het groepje er achter die nog voor een plekje aan het strijden zijn. Het is niet dat ik het niet geweldig vind hoe een Stoner ronde na ronde op het maximum rijdt maar de spanning is er dan een beetje uit. Alsof je naar een race kijkt waarvan je al de uitslag kent.

Een ander (bewust) in ernstig gevaar brengen dient NOOIT beloont te worden maar zwaar worden gestraft.

Autoraces kijk ik veel minder omdat er tegenwoordig haast niet meer wordt ingehaald zonder een ander van de baan af te rijden.

Ciao
 
Het is duidelijk dat voor jou de racesport 1x/jaar Assen bezoeken is eind Juni.

Zou je toch vaker moeten doen want ook de dagen zonder Rossi en Lorenzo zoals de ONK met veel raceklasses staan (vaak)bol van de actie.

Wel eens de WSBK bezocht?zeer de moeite waard en wederom geen Rossi of Lorenzo maar vaak afdankertjes,misschien wel de minder charismatische coureurs,uit de motoGP

Is het zo duidelijk dat ik 1 maal per jaar naar Assen ga? Je bulkt wel van de mensenkennis. Maar je hebt wel gelijk hoor maar het zal jou ook wel duidelijk zijn dat mijn leven meer inhoudt dan alleen motorsport en de motorsport niet van dichtbij volg!

Ik volg bijna elke motorsport voor zover dat kan op televisie en internet want zoals ik al zei hebt ik meer dingen te doen in mijn leven dan alle motorraces af te lopen.

Jij noemt je zelf een liefhebber om coureurs als Biaggi, Melandri en Checa afdankertjes te noemen? Ik heb jou hun carriere niet zien evenaren. Bij lange na niet maar dat is omdat ik je niet ken. Ook hier kan de oorzaak liggen in het feit dat ik niet alle motorsport van dichtbij volg.

Jij lijkt mij het typetje die heel veel verstand heeft over het racen maar tijdens een circuitdag enkel braaf achter een marshall aan rijdt in de langzaamste groepen. Kan het mis hebben want ik bulk niet van zoveel mensenkennis als jij.

Groet
 
Autoraces kijk ik veel minder omdat er tegenwoordig haast niet meer wordt ingehaald zonder een ander van de baan af te rijden.

Ciao
Dan zou ik nu maar weer gaan kijken naar de F1, er is nog nooit zoveel ingehaald als dit jaar (alleen niet voor de leiding, Vettel is oppermachtig).
 
Terug
Bovenaan Onderaan