Barry_White
MF'er
- 4 nov 2008
- 107
- 8
Mijn beste bijna ongeluk?
Het was vrijdagavond begin april dit jaar en ik reed vanuit Utrecht naar Drachten in het noorden van het land om wat vrienden op te zoeken. De fiets was nogal rijk afgesteld dus was ik genoodzaakt een pitstop te maken ergens langs de A6 in de buurt van Joure. Bij het tanken was het me opgevallen dat de uitlaten wat aan de warme kant waren, maar heb daar voor de rest niet veel aandacht aan besteed gezien het feit dat ik nogal hard reed en het die avond warm was (20 graden). Dit was echter een voorbode voor wat er ging komen.
Zo'n anderhalve kilometer verder cruisend met een snelheid van ruim 180 km/h werd het ineens stil en hoorde ik alleen windgeruis, instinctief keek ik op de toerenteller en zag dat de naald richting de 0 RPM schoot. Op dat moment sloeg de achterkant dicht en schoot er meteen door mijn hoofd: VASTLOPER! De achterkant brak hard uit naar rechts waardoor ik de fiets met veel kracht moest corrigeren, tegelijkertijd probeerde ik de koppeling in te knijpen, maar kon er niet bij omdat de achterkant hard naar links uitbrak en waar dus ook de nodige correctie vereist was. Alles leek in slow-motion te gaan en er ging van alles door mijn hoofd. Dit ging nog een tijdje zo door tot de snelheid was gezakt naar 100 km/h. Kon eindelijk bij de koppeling en stuiterde ik (door de gigantische flatspot op de achterband) naar de vluchtstrook, een slipspoor van een halve kilometer achterlatend.
Leuk zo'n tweetakt (Aprilia RS250), maar niet als je oliepomp het begeeft.
Het was vrijdagavond begin april dit jaar en ik reed vanuit Utrecht naar Drachten in het noorden van het land om wat vrienden op te zoeken. De fiets was nogal rijk afgesteld dus was ik genoodzaakt een pitstop te maken ergens langs de A6 in de buurt van Joure. Bij het tanken was het me opgevallen dat de uitlaten wat aan de warme kant waren, maar heb daar voor de rest niet veel aandacht aan besteed gezien het feit dat ik nogal hard reed en het die avond warm was (20 graden). Dit was echter een voorbode voor wat er ging komen.
Zo'n anderhalve kilometer verder cruisend met een snelheid van ruim 180 km/h werd het ineens stil en hoorde ik alleen windgeruis, instinctief keek ik op de toerenteller en zag dat de naald richting de 0 RPM schoot. Op dat moment sloeg de achterkant dicht en schoot er meteen door mijn hoofd: VASTLOPER! De achterkant brak hard uit naar rechts waardoor ik de fiets met veel kracht moest corrigeren, tegelijkertijd probeerde ik de koppeling in te knijpen, maar kon er niet bij omdat de achterkant hard naar links uitbrak en waar dus ook de nodige correctie vereist was. Alles leek in slow-motion te gaan en er ging van alles door mijn hoofd. Dit ging nog een tijdje zo door tot de snelheid was gezakt naar 100 km/h. Kon eindelijk bij de koppeling en stuiterde ik (door de gigantische flatspot op de achterband) naar de vluchtstrook, een slipspoor van een halve kilometer achterlatend.
Leuk zo'n tweetakt (Aprilia RS250), maar niet als je oliepomp het begeeft.
Laatst bewerkt: