Wat was je beste bijna ongeluk?

Mijn beste bijna ongeluk?

Het was vrijdagavond begin april dit jaar en ik reed vanuit Utrecht naar Drachten in het noorden van het land om wat vrienden op te zoeken. De fiets was nogal rijk afgesteld dus was ik genoodzaakt een pitstop te maken ergens langs de A6 in de buurt van Joure. Bij het tanken was het me opgevallen dat de uitlaten wat aan de warme kant waren, maar heb daar voor de rest niet veel aandacht aan besteed gezien het feit dat ik nogal hard reed en het die avond warm was (20 graden). Dit was echter een voorbode voor wat er ging komen.

Zo'n anderhalve kilometer verder cruisend met een snelheid van ruim 180 km/h werd het ineens stil en hoorde ik alleen windgeruis, instinctief keek ik op de toerenteller en zag dat de naald richting de 0 RPM schoot. Op dat moment sloeg de achterkant dicht en schoot er meteen door mijn hoofd: VASTLOPER! De achterkant brak hard uit naar rechts waardoor ik de fiets met veel kracht moest corrigeren, tegelijkertijd probeerde ik de koppeling in te knijpen, maar kon er niet bij omdat de achterkant hard naar links uitbrak en waar dus ook de nodige correctie vereist was. Alles leek in slow-motion te gaan en er ging van alles door mijn hoofd. Dit ging nog een tijdje zo door tot de snelheid was gezakt naar 100 km/h. Kon eindelijk bij de koppeling en stuiterde ik (door de gigantische flatspot op de achterband) naar de vluchtstrook, een slipspoor van een halve kilometer achterlatend. *D

Leuk zo'n tweetakt (Aprilia RS250), maar niet als je oliepomp het begeeft. -O-
 
Laatst bewerkt:
Rustig met de ratbike, op weg naar treffen, tussen de langzaamrijdende file door, vóór me ineens een baanwissel door koekblik. Weg was vochtig en bij remmen blokkeert het voorwiel. Toen had ik 2 keuzes: t-bonen, op de bek gaan en motor/vork krom dus wég weekend of motor parkeren op koekblik (gepimpte a3) naast me. Werd het laatste, koekblik remt van schrik en motor, met handkappen van solide aluprofiel, schraapt een meter door en snijdt door het voorspatbord heen.. Motor zat dus vast IN de auto.. Lostrekken was geen optie dus voet er tegen aan geplant en losgestampt.
Schade aan mijn kant: nil en dus ik kon verder :-)
 
Laatst bewerkt:
Mijn beste bijna ongeluk?

Het was vrijdagavond begin april dit jaar en ik reed vanuit Utrecht naar Drachten in het noorden van het land om wat vrienden op te zoeken. De fiets was nogal rijk afgesteld dus was ik genoodzaakt een pitstop te maken ergens langs de A6 in de buurt van Joure. Bij het tanken was het me opgevallen dat de uitlaten wat aan de warme kant waren, maar heb daar voor de rest niet veel aandacht aan besteed gezien het feit dat ik nogal hard reed en het die avond warm was (20 graden). Dit was echter een voorbode voor wat er ging komen.

Zo'n anderhalve kilometer verder cruisend met een snelheid van ruim 180 km/h werd het ineens stil en hoorde ik alleen windgeruis, instinctief keek ik op de toerenteller en zag dat de naald richting de 0 RPM schoot. Op dat moment sloeg de achterkant dicht en schoot er meteen door mijn hoofd: VASTLOPER! De achterkant brak hard uit naar rechts waardoor ik de fiets met veel kracht moest corrigeren, tegelijkertijd probeerde ik de koppeling in te knijpen, maar kon er niet bij omdat de achterkant hard naar links uitbrak en waar dus ook de nodige correctie vereist was. Alles leek in slow-motion te gaan en er ging van alles door mijn hoofd. Dit ging nog een tijdje zo door tot de snelheid was gezakt naar 100 km/h. Kon eindelijk bij de koppeling en stuiterde ik (door de gigantische flatspot op de achterband) naar de vluchtstrook, een slipspoor van een halve kilometer achterlatend. *D

Leuk zo'n tweetakt (Aprilia RS250), maar niet als je oliepomp het begeeft. -O-


Jij hebt O-) O-) op je schouders, in je broek en op beide spiegels gehad.....
 
Laatst bewerkt:
Graag gedaan.

Ik doelde op de door jou bedachte hypothetische corrigerende acties, waarvan ik denk dat ze een heel ander effect zouden hebben gehad dan wat jij je voorstelde.

Ik denk ook dat je wel (effectief) actie hebt ondernomen, nml. een paar keer tegensturen.

Verder vind ik het topic een leuk idee.
 
Ik reed van het weekend op weg naar Ijmuiden bij de Akermaat over de A9. Zondagavond vrij rustig, ik zit op de linkerbaan snelheid niet te gek 140-145. Voor me rijden 2 auto's eindje uit elkaar en ik moet rechts af naar de Velsertunnel. Ik kijk of ik de 2 auto;s in zal halen en naar rechts of er tussendoor zal steken om op de baan voor rechtsaf terecht te komen. Op het moment dat ik daar naar kijk en dus even niet spiegel, voel ik opeens een klap van luchtdruk en schiet er links een bmw 325i met een mi verstandelijk beperkte berijder met een vaart van zeker 180 tussen mij en de vangrail over de redresseerstrook vlak langs me.

:(

Ik er achteraan natuurlijk om in ieder geval zijn nummer te pakken te krijgen, met de pest in je lijf ga je niet de beste lijnen rijden ben ik achter, althans ik niet. Heb hem bij de Velser maar laten gaan, want moest toch verder en hij schoot op laatste moment Beverwijk in. Zijn nr heb ik wel, maar zit nog te dubben wat ik er mee zal doen.

Had op het moment niet eens de tijd om angst te hebben, en toen ik door had wat er aan de hand was, won de verontwaardiging het van zenuwen.

Kan er nog kwaad om worden.

Ik heb nog wel een vraag. Wie vertelt dit soort akkefietjes, zoals in dit topic, thuis? Is iedereen een open boek, of wordt de informatie gefilterd om het mogelijk toch al zorgelijke thuisfront niet verder te belasten....... :P
 
Met alleen een helm op (en zwembroek+schoenen+shirtje) even een klein stukje naar de oldenmeyer (een natuurlijke plas in een bosstuk) toe. Lekker wezen zwemmen en snel weer terug. Samen met mijn neef natuurlijk een beetje showen, lekker gas geven enzo.

Omdat mijn neef op de motor van zijn vader reed en ik het met 25 kw moest doen probeerde ik hem in een lange bocht eruit te rijden. Ik reed voorop. Alleen in de bocht sprong mijn achterwiel omhoog en kreeg ik een bijna tankslapper, terwijl mijn achterwiel nog bleef stuiteren....

Ik verloor dus de controle over de motor met een gangetje van 70!!!
En dat is niet alles. Ik ging recht op 2 fietsers af! :o

Op het laatste moment vind mijn achterwiel grip en zoef ik net langs die fietsers af.
Dat was het grootste DANK U GOD moment van mijn leven! :}

Vanaf nu dus iets verstandiger rijden (of met pak of gewoon veeeel rustiger) :]
 
Mijn beste bijna ongeluk was afgelopen zaterdag op de A1 ri hilversum, vlak na de afslag van de a6. Daar was de toplaag van de weg af, en reden we steeds bijna in file. Op het moment dat je dan van 100 naar 120 mag trek je even op, en toen moest ik te snel in de ankers wegens degene voor mij. De afstand was net te klein, en de weg was erg glad (regen) - - > blokkeren bij hoge snelheid.
Ik kon de motor gelukkig naast m'n voorligger sturen en overeind blijven, maar ik had wel de schrik in de benen.

De volgende motor wordt er een met ABS, en dat is ergens jammer, want dat sluit een VFR van voor het v-tec tuijdperk wrsch uit.
 
Graag gedaan.

Ik doelde op de door jou bedachte hypothetische corrigerende acties, waarvan ik denk dat ze een heel ander effect zouden hebben gehad dan wat jij je voorstelde.

Ik denk ook dat je wel (effectief) actie hebt ondernomen, nml. een paar keer tegensturen.

Verder vind ik het topic een leuk idee.



ksnapumksnapum ;)

Ik heb niet gezegd dat alles wat ik dacht klopte hè, maar zoals ik al opende met "Altijd in voor leermomenten": welke klopte niet?

Tijdens het slingeren was ik bang om een highsider te krijgen. Dat lijkt me het ergste wat er is. Wanneer Als je motor onder je wegglijdt, dan ga je nog redelijk gecontroleerd onderuit maar over je tank/ruitje heen duikelen....brr... :N
 
Ik reed van het weekend op weg naar Ijmuiden bij de Akermaat over de A9. Zondagavond vrij rustig, ik zit op de linkerbaan snelheid niet te gek 140-145. Voor me rijden 2 auto's eindje uit elkaar en ik moet rechts af naar de Velsertunnel. Ik kijk of ik de 2 auto;s in zal halen en naar rechts of er tussendoor zal steken om op de baan voor rechtsaf terecht te komen. Op het moment dat ik daar naar kijk en dus even niet spiegel, voel ik opeens een klap van luchtdruk en schiet er links een bmw 325i met een mi verstandelijk beperkte berijder met een vaart van zeker 180 tussen mij en de vangrail over de redresseerstrook vlak langs me.

:(

Ik er achteraan natuurlijk om in ieder geval zijn nummer te pakken te krijgen, met de pest in je lijf ga je niet de beste lijnen rijden ben ik achter, althans ik niet. Heb hem bij de Velser maar laten gaan, want moest toch verder en hij schoot op laatste moment Beverwijk in. Zijn nr heb ik wel, maar zit nog te dubben wat ik er mee zal doen.

Had op het moment niet eens de tijd om angst te hebben, en toen ik door had wat er aan de hand was, won de verontwaardiging het van zenuwen.

Kan er nog kwaad om worden.

Ik heb nog wel een vraag. Wie vertelt dit soort akkefietjes, zoals in dit topic, thuis? Is iedereen een open boek, of wordt de informatie gefilterd om het mogelijk toch al zorgelijke thuisfront niet verder te belasten....... :P

0900-8844 bellen en vertellen wat er gebeurd is. Ik heb dat recentelijk nog met een vrachtwagen gedaan die mij heuvelafwaarts meende te moeten inhalen en toen ie er op het rechte stuk niet voorbijkwam terwijl hij al half naast me zat, me er simpelweg afdrukte. Je mocht er 90, ik had 95 à 96 op de teller... Heb uitgelegd wat er gebeurd was, dat ik stond te trillen op mijn benen (beetje gevoel voor drama toegevoegd). Werd de volgende dag opgebeld en mijn voicemail was ingesproken dat politie Noord Braband het nagetrokken had, maar dat er geen verdere vermeldingen waren. "En bedankt dat u gebeld heeft".

Doen, dit soort idioten rijdt iemand dood.

Of je het thuis vertelt, hangt van je partner af. Is deze niet zo blij dat je rijdt, dan O-) . Anders zou je gewoon dit soort emoties moeten kunnen delen imho.
 
Laatst bewerkt:
Ik reed met mijn 25kw fietsje (cbr600F) over de dijk langs de IJssel. De weg is plus minus 3 meter breed op sommige stukken en voor mij reed een "vogelspotter" die vrij veel naar zijn rechterraampje aan het kijken was. Tevens was zijn rijstijl daarnaar. Na een stukje flink aan het gas gejengeld te hebben en tevens mijn richting aanwijzen + claxon heb gebruikt wou ik deze beste man inhalen (want 30/40 rijden waar je 60 mag kan natuurlijk niet, en al helemaal niet op een dijkweg). Dus.. de weg wordt breder (4m +).. dus ik erlangs, op het moment dat ik naast zijn zijraampje rijdt zie ik zijn spiegel ineens 2 cm van mijn spiegel af.. Hierbij schrik ik me wezenloos en kijk naar rechtst.. recht in de ogen van meneer de vogelspotter. Beide redelijk in paniek. Meneer rukt aan het stuur er gaat gauw naar rechts. Maar ik rij op dat moment echt op het laatste restje asfalt aan de verkeerde kant van de weg (gelukkig geen tegenliggers). ik laat de motor langzaam van het asfalt afrollen de modder in (50kmp) met de koppeling ingeknepen. Vooruit gekeken naar een punt waar de motor weer het asfalt op moet gaan, gelukkig kwam de motor weer netjes het asfalt op. Toch maar even gestopt bij het eerste het beste parkeerplekje. Met trillende handjes de helm afgezet, meneer stopt voor mij, komt aangesneld en vraagt of alles goed is. Alles goed, nog te paniekerig om ook maar de gedachte te krijgen om boos te worden. Gauw naar huis gekeerd en met een warme bak chocomelk op de bank gaan zitten.

Een leuke avond in April... not.

---------------------------------------

Optrekken op een 50km weg (te hard rijden natuurlijk).. 9000 toeren, auto voor je wisselt ineens van rijbaan. Jij vol in de ankers en te snel terug schakelen en koppeling op laten komen.. achterband draait langzamer en om de 1 of andere reden wil die langs de voorband. Stukje met geblokkeerd / langzaam achterwiel slippen vlak achter een veulste dure Audi.
 
Laatst bewerkt:
Bijna ongelukken.. Mja.. er zijn er wel een paar geweest in de loop der jaren.

Ergens eind jaren 80 zit ik bij mijn maatje achterop een bol d'or op een kronkelige b-weg in joegoslavie. Voor ons reed nog een stel op een goldwing. Regelmatig halen we auto's in. Bij een van die inhaalakties kwam een behoorlijk vette autobus ons tegemoet. Goldwing rijder dacht, hop! ff gas bij, ken net. En inderdaad dat kon net. Mijn maatje... zat daar nog een eind achter en gaf ook maar gas bij ZONDER zelf even gekeken te hebben.

Dus ergens halverwege de inhaalaktie had ie het in de gaten en draaide het gas vol open. Hij haalde het gelukkig net, maar ik hoor de 'wooosh' van die bus en zie die enorme grille van dat kreng nog wel eens in mijn dromen. Ja, die was krap ja.

Dan nog eens een spookrijder meegemaakt. Was ook krapjes.
Met datzelfde maatje achter het stuur van een ouwe mazda op een b-weg ergens in brabant. 't is nacht, weinig verkeer. Ineens dan toch een tegenligger.
Pas als die vlakbij is hebben we ineens in de gaten dat die lul op onze rijstrook zit! Mijn maatje rukt het stuur naar rechts waar ( dank u engeltje ) een vluchthaventje was. Wederom een 'woosh' en een auto die vlak langs de onze afvloog. Heeft wel een half pakkie sjek geduurd voordat we weer gingen rijden..

En ja, een mooie blunder van mezelf. Stoplicht in nieuwegein staat op rood. Ergens op een weg waar ik dagelijks reed dus dat stoplicht moet geen verassing zijn. Waarom ik niet reageerde weet ik nu nog niet maar ik was dus druk bezig met een gangetje van 80 door dat rooie licht heen te rossen. Pas toen ik allang voor het punt van nog netjes kunnen remmen was zag ik ineens de auto's van links op me af rijden.
Hot damn! Dank u VRO. Remmen, remmen remmen voorwiel blokkeerd rem los zelfde verhaal en dan echt MIDDEN op de kruising stil staan met een aantal bijzonder verbijsterde koekblikkers om je heen. En dat met een ouwe maxim :')

Mijn buurman dan. Vorig weekend nog. We rijden achter elkaar aan. Een vrachtwagen rijd op de rotonde en geeft aan af te willen slaan. Wij willen die rotonde over, dus mijn buurman denk, mooi! Hij gaat weg dan kan ik er direkt op. Ehm ja.... En toen bleek dat er nog een blik achter die vrachtwagen zat die niet af wilde slaan en stevig doorreed.... Geniale uitwijkaktie, gevolgd door een stevige slinger met 2 voetjes in de lucht en net niet op zijn bek gegaan. Yup ook te close... way too close.
 
Laatst bewerkt:
... Meneer rukt aan het stuur er gaat gauw naar rechts. Maar ik rij op dat moment echt op het laatste restje asfalt aan de verkeerde kant van de weg (gelukkig geen tegenliggers). ik laat de motor langzaam van het asfalt afrollen de modder in (50kmp) met de koppeling ingeknepen. Vooruit gekeken naar een punt waar de motor weer het asfalt op moet gaan, gelukkig kwam de motor weer netjes het asfalt op. Toch maar even gestopt bij het eerste het beste parkeerplekje. Met trillende handjes de helm afgezet, meneer stopt voor mij, komt aangesneld en vraagt of alles goed is. Alles goed, nog te paniekerig om ook maar de gedachte te krijgen om boos te worden. Gauw naar huis gekeerd en met een warme bak chocomelk op de bank gaan zitten.

Een leuke avond in April... not.


Kijk, dat maakt al heel veel goed denk ik. Iedereen maakt wel eens een fout, sommige pijnlijker dan andere, maar wees bereid je fouten toe te geven en zo veel mogelijk de schade herstellen zoals deze koekenbakker koekblikker deed. Jij bleef ook rustig, dikke thumbs up, deze fout maakt hij niet weer en daarmee heb jij wellicht veel erger voorkomen.

Held. :}
 
Laatst bewerkt:
Had ook een keertje de pamper vol.
Reed namelijk een links, rechts bocht. De linker bocht ging goed alleen kwam veelste hard in de bocht na rechts. Ging dus wijd en kwam op de verkeerde weghelft waar ook een tegemoed komende auto aankwam. Die voorlangs kunnen ontwijken door een zijweggetje in te sturen.
Veel geluk gehad dus
 
Dat je uit een bocht met 90 komt er aan de andere kant een auto op je weghelft vind die een vrachtwagen met 2 auto's erachter nog in gaat halen is... kon niets meer dan de berm in vliegen en te laten rusten tegen een bord... Maar goed dat hij er stond anders zat ik mooi met schade :(

als ik met de auto was geweest had ik hem er frontaal in gehad kut DUITSER :@
 
ksnapumksnapum ;)

Ik heb niet gezegd dat alles wat ik dacht klopte hè, maar zoals ik al opende met "Altijd in voor leermomenten": welke klopte niet?

Tijdens het slingeren was ik bang om een highsider te krijgen. Dat lijkt me het ergste wat er is. Wanneer Als je motor onder je wegglijdt, dan ga je nog redelijk gecontroleerd onderuit maar over je tank/ruitje heen duikelen....brr... :N

Volgens mij is de angst voor een highsider onder de door jou beschreven omstandigheden ongegrond. En met (extra of constant) gasgeven, of remmen, had je de banden alleen maar nog meer belast.
 
Volgens mij is de angst voor een highsider onder de door jou beschreven omstandigheden ongegrond. En met (extra of constant) gasgeven, of remmen, had je de banden alleen maar nog meer belast.

Dan waren mijn wielen nog harder gaan slippen en wordt de uitslag van de slinger groter. Ik was bang dat als ie aan het eind van zo'n slinger ineens grip kreeg het achterwiel sneller naar rechts zou gaan dan het voorwiel naar voren. Let wel, ik reed in zo'n met water gevuld rijspoor waar ik niet uit kwam tijdens het slingeren.
Ik kan het denk ik wat minder goed uitleggen dan dat het voelde. Of de angst terecht was? Gelukkig ben ik daar nog niet achter.

Ben wel blij dat ik nu (vtr-sp2, 2003) een fiets heb waarbij de pk's minder agressief aangrijpen dan de fiets waarop dit gebeurde (zx12, 2000). Die zx was vooral in de regen geen plezier om te rijden. Maatje heeft een nieuwer model, waarbij met name dat bruut aangrijpen is gecorrigeerd. Dat rijdt stukken beter. Ik heb nu best een aantal fietsen gehad en van alle fietsen vind ik de beide Honda's (vfr'94 en vooral de vtr) het meest "natuurlijk" aanvoelen. Het zal me met de vtr minder snel overkomen denk ik.



Nog meer goeie missers?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb bijna geen bijna ongelukken meegemaakt, ik kan me der slechts eentje herinneren die misschien voor een bijna in aanmerking komt.

Het was in de vorige eeuw, het was niet echt warm want ik had mijn all weather pak aan. Zo'n primitief MQP geval, met daarop mijn zelfgemaakte winterseizoen kneesliders, van dik schuimrubber, vastgezet met veel blauw duct tape. Die lieten altijd zulke coole strepen achter op het asfalt. Ik reed toen op een in Rothmans wit-blauw gespoten CB750F2 2-klepper, met superbike stuur en opgekrikte, keiharde vering van Koni.

Het was het begin van een toertochtje in mijn uppie door Zeeland, en ik werd er weer eens aan herinnerd dat er in deze oorden bar weinig te sturen viel. Dus probeerde ik alle mij bekende leuke bochten die de provincie rijk was, mee te pikken. Ik was daarom langs het Voorns kanaal gereden, door Hellevoetsluis, om vlak voordat je de N57 oprijdt, die mooie bocht naar links op dat talud mee te pakken.

Echter, mijn gedachten waren afgedwaald en ik kwam, voor mij ongebruikelijk, veel te hard aanrijden en dat had ik pas door toen ik al vol in de bocht zat met de knie aan de grond en de stepjes opgeklapt.

Omdat ik echt veels te hard ging, heb ik hem maar weer overeind getrokken, even geremd, remmen los en de brede berm van het talud ingedoken. De snelheid was echter nog steeds aanzienlijk, en ik zag de rand van het talud snel dichterbij komen. Toen ben ik maar weer voorzichtig naar links gaan sturen, door de modder, weg van de rand. Ik leek het te gaan redden, begon er al weer een beetje lol in te krijgen, totdat ik me realiseerde dat ik op deze manier toch over de rand zou gaan. Nu wordt de relevantie voor dit topic wat twijfelachtig, want toen heb ik de motor maar bewust helemaal plat gelegd in de zachte klei, lag ie wel bijna meteen stil van.

De fiets was BIJNA onbeschadigd, ik kon alles weer terugbuigen, of zetten met het boordgereedschap, maar het was wel een vies geworden. Nadat ik met gras de banden provisorisch schoongemaakt had en wat heen en weer geslingerd op het rechte stuk, bereikte ik de korte bochtjes voor de sluis, aanleiding voor meer dwangmatig knee-down gedrag.

Door de verbaasde blik van een tegemoetkomende motorrijder, de motor en mijn pak zaten helemaal onder de modder, het blok stoomde door de natte klei, werd ik weer enigszins tot de realiteit teruggebracht. Dus nog even een time-out genomen met twee benen aan de grond, ook al om de ergste modder tussen de koelribben vandaan te peuteren, alvorens verder te toeren.
 
Afgelopen zomer, een random zaterdag middag mooi weer, ff een rondje rijden. :]
ik was net onderweg terug naar huis, stukje snelweg meepikken.
220+ op de linkerbaan begint de achterkant over de weg te dweilen. klapband achter.
het was gelukkig niet druk dus gas losgelaten en heel rustig de midden berm opgezocht
die is daar gelukkig 3-4 meter breed. tot stilstand gekomen in het gras en nog een minuutlang
in de zelfde houding op m'n motor blijven zitten.
het is dat ik niet rook. maar anders was er wel een pakje opgegaan toen
 
Afgelopen zomer, een random zaterdag middag mooi weer, ff een rondje rijden. :]
ik was net onderweg terug naar huis, stukje snelweg meepikken.
220+ op de linkerbaan begint de achterkant over de weg te dweilen. klapband achter.
het was gelukkig niet druk dus gas losgelaten en heel rustig de midden berm opgezocht
die is daar gelukkig 3-4 meter breed. tot stilstand gekomen in het gras en nog een minuutlang
in de zelfde houding op m'n motor blijven zitten.
het is dat ik niet rook. maar anders was er wel een pakje opgegaan toen


Een klapband met >200 overleven? :}
 
circuitje folembray , de bocht niet meer halen en bedenken wat te doen... of nog platter gooien of het gras op met 110+ km/u , dus dan maar achteruit zitten met de kont en ver heel ver vooruit kijken, zo een gixxer is geen crossmotor en dat voelde je dan ook... na afloop nog erom kunnen lachen hoe ik door een woud van kegeltjes, palen etc heen gekomen ben zonder wat te raken.
 
Was tussen 2 groepen (snel en langzaam) op een dijk aan het rijden en was beetje aan het dagdromen (slecht idee op de motort). Er kwam een erg scherpe rechterbocht aan die je met 30/40 moet nemen, ook omdat je echt niks ziet door een gebouw wat daar staat.

Ik was er dus niet bij met mn kop en zag plots dat ik echt te hard ging en het nooit ging halen.
Stevig in de ankers en het achterwiel blokkeerde, ik dacht toen in een honderdste seconde "dat haal je niet meer, rechtop trekken en vol in de voorremmen".

Zo gezegd zo gedaan, ik trok de motor rechtop en vol in de voorremmen. Ik stond nog net op tijd voor de dijkrand stil op de andere weghelft. Goddank kwam er toen net effe geen verkeer van de andere kant.

Van die acties die je nooit meer vergeet en waar je echt van leert.

Ik heb er nog wel 1 maar die is saai:
Ik reed 90 in de polder.
Auto van rechts uit een boerenweg. Ik met al mijn verkeersregelwijsheid weet dat verkeer uit een boerenweg geen voorrang heeft.
Wel...die auto kwam uit een geasfalteerde weg (kon ik niet goed zien) en die nam ook keihard zijn voorrang en vloog vlak voor me de weg op.
Ik vol in de ankers en met wederom geblokkeerd achterwiel scheer ik rakelings langs die auto.

Toen heb ik daarna stalen remleidingen gemonteerd want ik vond mn remmen toen echt zwaar onder de maat presteren.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan