Inderdaad!
Of wil je gewoon een mooie (en niet functionele) motor rijden zoals ik en neem alle ellende voor lief?
Dat is allemaal voor iedereen anders.
Mogelijkheden genoeg in ieder geval! Met of zonder SV.
Gewoon ff vraagje tussendoor, aan dit onderwerp gerelateerd, en ook voor de TS interessant denk ik......
Jij zegt dat je RR en R6 gereden hebt woon werk, het hele jaar door?
Hoe is het in de sneeuw en gladheid met deze fietsen te doen?
Je ligt behoorlijk op het voorwiel met dit soort fietsen, en daarom lijkt het mij bij echt winterse omstandigheden als ijzel en sneeuw een verschrikkelijke, tegen het onmogelijke motor, of valt dit mee?
Gewoon ff vraagje tussendoor, aan dit onderwerp gerelateerd, en ook voor de TS interessant denk ik......
Jij zegt dat je RR en R6 gereden hebt woon werk, het hele jaar door?
Hoe is het in de sneeuw en gladheid met deze fietsen te doen?
Je ligt behoorlijk op het voorwiel met dit soort fietsen, en daarom lijkt het mij bij echt winterse omstandigheden als ijzel en sneeuw een verschrikkelijke, tegen het onmogelijke motor, of valt dit mee?
Het hele jaar behalve als er sneeuw of ijzel ligt. Dus meestal max 1 maand (januari) niet.
Die heb ik in de opsomming dan ook achterwege gelaten.
Een jaar zonder sneeuw of ijzel is het hele jaar rijden.
Klopt, dat is ook onmogelijk, daarom doen we het ook.
Als het makkelijk was dan kon iedereen het, nu zorgt de winter er voor dat je in ieder geval nog ergens aan kunt zien wie een echte motorrijder is en wie een zomerwatjeflaneerterrasjesrijder.
Ik kan daar niet zo veel over zeggen. Ik denk dat ik met een 600f ook niet met zulke gladheid zou rijden.
Op het moment dat ik buiten moeilijk kan lopen omdat het zo glad is pas ik even. Dan heb ik toch wat te weinig vertrouwen in mijn eigen kunnen.
Op het moment dat lopen moeilijk word ken je met geen 1 motor meer rijden
Afgelopen jaar ben ik 1 keertje onderuit gegaan in de sneeuw, toen was het echt te gek geworden onder werk tijd, en niet voorspeld...... En om 2:00 snachts de bus pakken word hem ook niet.....
Toen ben ik expres al binnendoor gegaan, omdat ik wist dat dr kans van vallen heel groot was, en dan doe ik dat liever met 40 als met 100 km/h....
Klopt, dat is ook onmogelijk, daarom doen we het ook.
Als het makkelijk was dan kon iedereen het, nu zorgt de winter er voor dat je in ieder geval nog ergens aan kunt zien wie een echte motorrijder is en wie een zomerwatjeflaneerterrasjesrijder.
Ik heb al verscheidene keren met ijzel naar huis gereden. Dat doe je niet voor de lol maar het is makkelijker als over ijzel lopen. Het gevaar zit hem in de medeweggebruikers. Rechtuit en een flauw bochtje gaat prima maar remmen en van baan wisselen is spannend.Op het moment dat lopen moeilijk word ken je met geen 1 motor meer rijden
Voor frequent gebruik, zoals woon-werk, beslist eentje met cardan nemen. Laat je niet afschrikken door wat sommigen over BMW zeggen. Ik vind de R850R een fantastische woon-werkfiets.Ahh oke thanks nogmaals voor de reacties, ik wil mijn sv niet weg doen ik heb er teveel plezier voorlopig misschien in de toekomst wil ik wel een SS of naked dusja die soort motos spreken me aan uiteindelijk, ben ook maar 1,70 dus zo groot ben ik nu ook niet.
Dus ik kan misschien mijn sporttas ook ankeren met zo die spannende koordjes misschien? Dan een rugzak voor mijn eten enz voort?
Nog een vraagje want lees veel ivm ketting motos, ik twijfel tussen een pro oiler te kopen (of iets anders dat jullie zouden aanraden) voor kettingonderhoud is dit misschien een slimme zet, of best gewoon ja zelf smeren en onderhouden?
Wanneer is het best om te smeren om de hoeveel tijd?
Ik zou het niet aanbevelen.Ik heb al verscheidene keren met ijzel naar huis gereden. Dat doe je niet voor de lol maar het is makkelijker als over ijzel lopen. Het gevaar zit hem in de medeweggebruikers. Rechtuit en een flauw bochtje gaat prima maar remmen en van baan wisselen is spannend.
Ik doe het met lompe BMW's maar met een enduro met een 21" voorwiel kan je zeker goed rijden bij sneeuw en ijzel.
Ik zou het niet aanbevelen.
Voor frequent gebruik, zoals woon-werk, beslist eentje met cardan nemen. Laat je niet afschrikken door wat sommigen over BMW zeggen. Ik vind de R850R een fantastische woon-werkfiets.