MeanBlueMan
Moderator a la Pastafari
Als ik thuis kom, of op het werk, zet ik m op de middenbok, start de motor, zet m in de versnelling en spuit dan ff ri de ketting tot ik denk dat hij wel genoeg heeft. Officieel moet het aan de binnenkant van de ketting, maar mijn vingers zijn me lief, dus doe het gewoon iets vaker. Eens in de zoveel tijd haal ik de kettingbeschermer eraf en maak die ff schoon.
Er zijn best wat mensen die dit zo doen.
Er zijn ook best wat mensen ( en M-Férs !! ) die zo een (deel van ) hun vinger(s) zijn kwijtgeraakt.
Er zijn ook veel mensen die een waarschuwing hebben gehad, even de draaiende ketting aangetikt, even tandwiel aangetikt, hun doekje vermorzeld zien worden enz enz, dat zijn de mensen die zelf hebben besloten hun ketting maar niet meer te smeren met een draaiende motor.
Je hoeft de ketting maar 1 keer rond te laten gaan terwijl je sprayt. Dat is 4 x aan je achterband draaien.
Doe jezelf een plezier...