zo, een paar uurtjes verder, en we zijn weer mooi opgeschoten!
Koplamp verder gemonteerd...
...en dan testen of hij het ook daadwerkelijk doet natuurlijk
Dan vervolgens kijken of we de nieuwe knippers een beetje fatsoenlijk kunnen monteren op de koplamp beugels (oren)
Toen bedacht ik me, dat ik in mijn oude koplamp een gele lamp had zitten, en dat dat eigenlijk veel gaver is dan dat felle witte, dus lamp weer los, en lampje wisselen
Daarna alles wat vaster gezet, en de knippers gemonteerd
het nieuwe uitzicht vanaf de bestuurderskant gezien
Zo ziet het er nu vanaf de zijkant uit
en nog eentje met de kabels wat beter weggewerkt achter de lamp
Het resultaat begint ergens op te lijken, maar ik ben er nog niet helemaal...
1. Ik heb een ander tellerklokje besteld (ja ja ik weet het, met dat stomme ding begon dit hele traject helemaal), want dit klokje heeft een zogenaamde k = 1.0 waarde. En dit terwijl de Virago schijnbaar een waarde heeft van K = 1.4! Hierdoor geeft de teller nogal een hogere waarde qua snelheid aan dat dat er daadwerkelijk gereden word. En na een stevige zoektocht over het wereldwijde web, van alles gevonden, maar niet echt een oplossing om het klokje of de aandrijver aan te passen of de aandrijver te vervangen. En als ik al wat vond, dan was het gelijk een prijzig grapje. Uiteindelijk kwam ik bij Motea terecht, en blijk ik een nagenoeg hetzelfde klokje nieuw te hebben voor een acceptabel bedrag.
2. de bedrading is me nog niet helemaal naar het zin zo achter de lamp. Het originele plan was om de kabels allemaal in de lamp te proppen... maar dat gaat niet lukken zonder een flink gat er bij in te gaan moeten zagen. De originele koplamp zat al bomvol, en had een groot gat aan de boven- en onderkant. Deze koplamp is wel wat ruimer als de originele, maar er moet ook nog de zekeringen bij in gepropt worden, en dat blijkt onbegonnen werk. Het plan op dit moment is, om de kabels (nadat ik het andere klokje binnen heb) zo veel mogelijk in te tapen met vulkaniserende tape. Dan vallen de kabels achter de koplamp een stuk minder op, en is het ook nog eens wat beter vochtbestendig. Heeeeel misschien kan ik op een later moment de moed opbrengen, om de kabelboom helemaal bloot te gaan leggen, en in te gaan korten (kabels onder tank / zadel wegwerken), en om te kijken of we met minder kabels toe kunnen. (contactslot onder het zadel, brandstof schakelaar ergens anders etc) Maar daar durf ik me nu nog niet aan te branden, en is voor nu alleen nog maar een idee om verder op te gaan broeden