Zou jij wel een elektrische motor willen of niet?

Wil jij een elektrische motor?

  • Ja, die zou ik graag willen hebben.

    Stemmen: 193 58,1%
  • Nee, die wil ik niet.

    Stemmen: 114 34,3%
  • Interesseert me niet.

    Stemmen: 25 7,5%

  • Totaal aantal stemmers
    332
Alleen jammer dat je dan met de banden als nog alles aan gort rijd. Dan liever de "herrie"
Geen herrie scheelt wel een hoop irritatie bij andere mensen. Dat is al bewezen.
Derden maken een praatje met je inplaats van gelijk wild zwaaien en schelden.
Voor de rest neem je het bospad net zoals een conventionele crossmotor.
Dus waarom is dat dan zo verwoestend?
 
ik vind dit uitermate moeilijk ik heb ook al eens geprobeerd om geld te geven aan mf maar dat blijkt onmogelijk voor mij kan ook geen hoofdletters vinden ik ga dan ook niets meer posten en alleen lezen zo word ik niet meer uitgemaakt gr marcel
Gewoon jezelf blijven Marcel, dus typen zoals jij dat wilt, we lezen echt wel de bedoeling hoor. Zonde om dan helemaal niets meer te schrijven.
 
Alleen jammer dat je dan met de banden als nog alles aan gort rijd. Dan liever de "herrie"

De een klaagt over geluid, de ander vind dat niet erg maar klaagt over de sporen.

en zo is er altijd wel iemand die iets niet wil en die graag wil dat anderen daar rekening mee houden.

Aan het eind kan en mag niemand meer iets.
 
MTB paadjes worden vaak door vrijwilligers van clubs aangelegd en onderhouden. Die zitten niet te wachten op motoren, ook niet op elektrische.

MTB...dat betekend toch lekker ruige fietsen met nog ruigere kerels erop die over ruige terrein fietsen ?

En die komen dan op M-F klagen over dat hun mooi aangelegde pad 'kapot' gereden zou worden door een bandenspoor ?

De defenitie van ruig word overspiegeld door kantoorpikkie's die in t weekend hun vrouw even willen ontvluchten, geloof ik.
 
ik vind dit uitermate moeilijk ik heb ook al eens geprobeerd om geld te geven aan mf maar dat blijkt onmogelijk voor mij kan ook geen hoofdletters vinden ik ga dan ook niets meer posten en alleen lezen zo word ik niet meer uitgemaakt gr marcel

Als je niet anders wil....ben je een lompe eikel.

Als je niet anders kan maar wel mee wil doen, dan is het aan de anderen om maar even een heel klein beetje moeite te doen, zo moeilijk is het niet om je tekst te snappen. En anders lezen ze er maar omheen.

@kawars900: lekker blijven lezen en posten, op de manier zoals jij dat wil kerel !!
 
MTB...dat betekend toch lekker ruige fietsen met nog ruigere kerels erop die over ruige terrein fietsen ?

En die komen dan op M-F klagen over dat hun mooi aangelegde pad 'kapot' gereden zou worden door een bandenspoor ?

De defenitie van ruig word overspiegeld door kantoorpikkie's die in t weekend hun vrouw even willen ontvluchten, geloof ik.
MTB paadjes..
Kijk mij een hobby hebben. :Y _O-
 
MTB paadjes..
Kijk mij een hobby hebben. :Y _O-
Ik heb op mijn dienstmotor heel wat kilometers over de MBT route's op de Veluwe gereden als er ergens weer s een op zn plaat was gegaan terwijl hij aan 112 absoluut niet kon uitleggen waar hij lag.... ga dan maar zoeken |( nietb dat ik het erg vond overigens O-).... maar die paden doen nauwelijks onder voor geasfalteerde paden. Als er dan al eens een plas ontstond zag je allemaal sporen door de natuur om dat water maar te ontwijken |(
 
MTB paadjes worden vaak door vrijwilligers van clubs aangelegd en onderhouden. Die zitten niet te wachten op motoren, ook niet op elektrische.

Die liggen dan toch in een openbaar bos? Daar kun je wel een weg maken, maar dat maakt je dan nog geen eigenaar?
 
Als er nou mensen zijn die op een fiets met een batterij en plug gaan zitten.

Dan doe ik dat wel op een MOTORfiets met heel veel lawaai en geurige benzinedampen :W
 
het doet mij echt goed dat ik enkele positieve reacties heb gekregen een hele dikke dank u wel .heb de punt al gevonden met behulp dochter.
Kawars, er zijn op het forum heel veel mensen die elkaar al dan niet op de goede manier terecht willen wijzen. Trek je er niet teveel van aan, pak het goed eruit en negeer de rest.
ik vind van wel ,wat is motorijden ??je snelheid ennnnn je toerenteller in oog houden mooi voor de bocht terugschakelen in de juiste versnelling zitten een mooi geluid (900 rs met originele uitlaat) anders word het een saai emotieloos rijden(verplaatsen) ik vind trouwens met automaat auto ook maar niets ,ik ben waarschijnlijk ouderwets 65 plus maar ga samen met vrouwtje ieder weekend 2 tot300 km rijden in eifel denk dat het met elek naaimaschiene niet gaat lukken.
Over het elektrics rijden.. ik kan me best terug vinden in je commentaar, maar daar stipt je wel een aantal vooroordelen van de elektricse motor aan.
Dat er niet aan is om elektrisch te rijden, heb je het zelf al eens geprobeerd ?
Je hoeft inderdaad niet te schakelen, maar er is altijd vermogen aanwezig. Bij jou motor moet je dan zorgen dat je in de goede versnelling zit om optimaal koppel en vermogen te hebben, bij mijn Energica is er zodra je aan het gas per direct 200Nm aanwezig is. Ik denk dat jou motor misschien aan de helft komt. Dit geeft echt ook extra fun bij het rijden.
Geluid, dat is anders, ik rijd al bijna 40 jaar verbrandingsmotoren wen heb vroeger ook met open uitlaten gereden. Tegenwoordig is het slogan "luid is uit" terecht van toepassing. Bij een EV, heb je niet het lawaai van de motor, maar kan je genieten van de wind rondom je helm. Geeft een aparte beleving.
Als laatste die 300km, ik kan ca 150 km op een lading rijden, als ik een beetje oplet, kan ik laden bij een snellader in de tijd dat je een bakkie koffie drinkt of van je lunch geniet ( in 15-20 minuten), de motor van leeg weer naar 80% opladen.
Al met al het vraagt gewoon een andere denkwijze. Ik kan je alleen maar aanraden, probeer het eens. Gewoon voor het idee.
 
Je weet dat jou favoriete merk ook in de EV motor is gestapt?
Cool een hele dikke elektrische Ducati fiets met plug
maar kan je genieten van de wind rondom je helm.
Seriously 😂😂 ik kan begrijpen dat de hele beleving behoorlijk verschilt van een echte motorfiets. Maar je kan mij niet vertellen dat 'wind rondom je helm' nou meer genieten is dan het geluid van je motor. Dan ga ik wel onder een windturbine staan met een potdeksel op, lekker genieten van het geluid van de wind

Ook dat optrekken doe je niet continu want dan gaan 1. Je accus idioot snel leeg en 2. Je accus gaan er kapot van steeds dat snelladen.
Oftewel dat 'pleziertje' van 200Nm is maar zeer sporadisch. Beetje hetzelfde als Teslas die strak 100 rijden om maar accu te sparen.
 
Cool een hele dikke elektrische Ducati fiets met plug
Na idd niks mis mee

1643264843388.png

Seriously 😂😂 ik kan begrijpen dat de hele beleving behoorlijk verschilt van een echte motorfiets. Maar je kan mij niet vertellen dat 'wind rondom je helm' nou meer genieten is dan het geluid van je motor. Dan ga ik wel onder een windturbine staan met een potdeksel op, lekker genieten van het geluid van de wind
Alles is persoonlijk en ik vind het geluid van bepaalde motoren ook wel leuk hoor. (Denk nog wel eens terug aan mijn Honda CBX 6 cylinder van jaren geleden)
Maar je went er snel aan en het is gewoon een heel andere beleving die ook erg leuk is. Ik kan goed zonder de herrie.
Het is ook echt gewoon prettig rijden, meer motorrij beleving en geen afleiding door het anders overheersende geluid.
Daar kom je pas achter wanneer je het gaat doen.
Reacties van de omgeving zijn ook leuker, herriebakken zijn ondertussen echt wel uit bij de meerderheid.
Bij elke openbare laadsessie wordt ik wel aangesproken door mensen, vertellen over je motor altijd plus 1.
Ook dat optrekken doe je niet continu want dan gaan 1. Je accus idioot snel leeg en 2. Je accus gaan er kapot van steeds dat snelladen.
Oftewel dat 'pleziertje' van 200Nm is maar zeer sporadisch. Beetje hetzelfde als Teslas die strak 100 rijden om maar accu te sparen.
Daar zit je er gedeeltelijk er toch flink naast.
Ja, je accu gaat uiteraard sneller leeg.
Met mijn woonwerk afstand van 65 km boeit mij dat uiteraard helemaal niet, dat gaat mij never nooit niet lukken om die accu leeg te krijgen in 65 km, al rij ik 65km vol gas.
De accu bij een Energica krijg je niet kapot, zeker niet met optrekken. Het BMS grijot vanzelf in mocht de accu te heet worden,
Dan gaat bv het vermogen van ruim 200 Nm naar 130 Nm (Volgende setting) die 130 Nm is eigenlijk tov ICE motoren nog steeveel.

En ja, ik ben een beetje een kleuter en ik ga er toch wel bij elk verkeerslicht er lekker vandoor.
En er zijn er al velen geweest, ook Ducati's }) Erg leuk die verbazing bij het volgende verkeerslicht.
En ja ik weet het op de snelweg boven de 160 zijn die weer sneller maar dat rij ik dan weer nooit, dus dat mis ik niet.

Benzinedampen en warmte in mijn garage die mis ik dan helemaal niet, met mijn vorige motor moest ik altijd de garagedeur een half uur openlaten staan. In de zomer met 30 graden liet ik hem zelfs buiten afkoelen.
De mijn EV rijd ik naar binnen, deur gelijk dicht klaar.

Maar zoals ik al vaker gezegd heb, je moet vooral rijden wat je leuk vind en bij je past. Ben je blij met je Duc, lekker blijven sturen dat ding :] :t
Maar blijf niet hangen in oude vooroordelen over een EV en dat je er geen plezier op kan hebben, want ook ik stap met een smile af.
 
... de hele beleving behoorlijk verschilt van een echte motorfiets. Maar je kan mij niet vertellen dat 'wind rondom je helm' nou meer genieten is dan het geluid van je motor.
Genieten van motortijden is idd veel meer dan wind alleen :Y
Doch niet voor iedereen hetzelfde.
Even uitleggen wat voor mij persoonlijk genieten is bij het motorrijden:
- open en "bloot' zitten.
- wendbaar zijn.
- (bijna) overal tussendoor kunnen
- bochtenwerk en rotondes
- kortom: de "vrijheid".
Voor mij persoonlijk kan dat best zonder schakelen met de linkervoet, en ook best zonder het traditionele motorgeluid. Dus, in mijn persoonlijk plaatje past een EV motor best. Heel goed zelfs!

Voor iemand die wel nood heeft aan het lawaai van een plofmotor, en het geklak van een versnellingsbak, ligt dat dan weer anders idd.
 
Seriously 😂😂 ik kan begrijpen dat de hele beleving behoorlijk verschilt van een echte motorfiets. Maar je kan mij niet vertellen dat 'wind rondom je helm' nou meer genieten is dan het geluid van je motor. Dan ga ik wel onder een windturbine staan met een potdeksel op, lekker genieten van het geluid van de wind
Dat jij dat niet wilt begrijpt, begrijp ik dan weer wel,
De beleving is helemaal niet zoveel anders als een normale motor, je hebt alleen geen herrie en trillingen van een verbrandingsmotor. Je kan met zo een E-motor net zoveel fun hebben als met een normale motor. Maar als je het niet wilt begrijpen... tjaaaa, wat de boer niet kent, dat vreet hij niet,
 
Cool een hele dikke elektrische Ducati fiets met plug

Seriously 😂😂 ik kan begrijpen dat de hele beleving behoorlijk verschilt van een echte motorfiets. Maar je kan mij niet vertellen dat 'wind rondom je helm' nou meer genieten is dan het geluid van je motor. Dan ga ik wel onder een windturbine staan met een potdeksel op, lekker genieten van het geluid van de wind

Ook dat optrekken doe je niet continu want dan gaan 1. Je accus idioot snel leeg en 2. Je accus gaan er kapot van steeds dat snelladen.
Oftewel dat 'pleziertje' van 200Nm is maar zeer sporadisch. Beetje hetzelfde als Teslas die strak 100 rijden om maar accu te sparen.

Ik snap en begrijp je.

Heb jij ooit een stuk op een elektrische motor gereden ?

Ik was minstens net zo standvastig als jij dat elektrisch rijden waardeloos was, tot ik een dag op uitnodiging op een Zero heb gereden.
Ik geniet ook van mijn motor, maar sta een stuk minder afwijzend tegenover een leuke elektrische motor.
Een Stark Varg in SM uitvoering....dat is gewoon een ultiem beest, kan geen benzinemotor tegenop :N
 
En ja, ik ben een beetje een kleuter en ik ga er toch wel bij elk verkeerslicht er lekker vandoor.
Dat is ook de enige reden waarom ik een elektrische fiets zou nemen, dat je namelijk nog harder optrekt.
ook ik stap met een smile af.
Dat begrijp ik volkomen. Ik zeg ook niet dat je geen plezier kan hebben op zo'n ding. Voor mij is het vooral heel onpraktisch.
kortom: de "vrijheid".
++ zeker waar
Voor mij persoonlijk kan dat best zonder schakelen met de linkervoet
Nee zeker niet.. Ik ben continue 'bezig' op de motor daar hoort ook sowieso het schakelen bij.
Je kan met zo een E-motor net zoveel fun hebben als met een normale motor
Ja afhankelijk waar je het voor wil gebruiken idd. Als ik om de 150km moet gaan laden of bijladen is de grap er snel af. Sta ik er meer naast dan dat ik er op zit
Heb jij ooit een stuk op een elektrische motor gereden ?
Nee maar ga ik zeker doen!


Wat ik zeg voor mij is het voornamelijk heel onpraktisch. Zou zoiets er eerder voor erbij nemen voor de fun, niet om te touren iig
 
Terug
Bovenaan Onderaan