Zwaardere racemotor, bandkeuze

Dan zou ik dr, mijn persoonlijke mening, gewoon een setje sport toer banden op leggen (naja, ik zeg dan Metzeler Roadtec Z6, maar dat moet je zelf weten verder ;))
Kun je hard zat mee en de levensduur is ook prima.

Voor alle miepers die zeggen dat ze grip tekort komen, zoek voor de grap eens naar het filmpje van Helmut Dahne op de Nurburgring met een RC30, dat zijn normale Metzeler MEZ1 straatbanden van 15 jaar geleden.
 
Laatst bewerkt:
RC30, mooie fiets!
deze bedoel je:


180/55-17
Metzeler Roadtec Z6
Michelin Pilot Road 2
Dunlop Roadsmart

hmm..
 
Laatst bewerkt:
Dan zou ik dr, mijn persoonlijke mening, gewoon een setje sport toer banden op leggen
Kun je hard zat mee en de levensduur is ook prima.

Voor alle miepers die zeggen dat ze grip tekort komen, zoek voor de grap eens naar het filmpje van Helmut Dahne op de Nurburgring met een RC30, dat zijn normale Metzeler MEZ1 straatbanden van 15 jaar geleden.

:^

Je word er zo moe van, zelfs al geeft een TS aan dat het wat hardere banden moeten zijn er dat er niet super sportief mee gereden word, zijn er wel minstens 10 die direct roepen: MPP2T :z

Ik had van de week een VRO instructeur voor nieuwe banden op het werk. Reed op een R1200GS, met pilot road's (de gewone dus, niet de 2ct) en wou dezelfde er weer onder. Hij had ze compleet tot de rand opgereden, ze begonnen zelfs iets te rullen aan de zijkanten, en hij reed alles aan de grond met dat ding terwijl hij menig supersportrijder het snot voor ogen reed op het circuit :} :}
 
:^

Je word er zo moe van, zelfs al geeft een TS aan dat het wat hardere banden moeten zijn er dat er niet super sportief mee gereden word, zijn er wel minstens 10 die direct roepen: MPP2T :z

Ik had van de week een VRO instructeur voor nieuwe banden op het werk. Reed op een R1200GS, met pilot road's (de gewone dus, niet de 2ct) en wou dezelfde er weer onder. Hij had ze compleet tot de rand opgereden, ze begonnen zelfs iets te rullen aan de zijkanten, en hij reed alles aan de grond met dat ding terwijl hij menig supersportrijder het snot voor ogen reed op het circuit :} :}
ik ken er die dat zelfs met michelin anakees semi terrein banden doen :o
 
Als het pilots worden is het de pilot road, niet de power

Zoek een goeie sportieve roadband.
Bovengenoemde banden zijn alle 3 goed denk ik.
Heb voorop een m1 liggen met nog 3 a 4 mm, dus een roadsmart is een goeie optie al kunne de andere 2 ook gewoon icm een m1 voorop denk ik?
 
Hoi Tinusz,

Ik heb een ZXR uit '94 en rij op BT021...Ik heb daar geen klachten over en voor mijn rijstijl (geen klaverblad-racer) is dit prima. Ben wel benieuwd naar die Michelins, waar iedereen altijd zo positief over is, Pilot Road of Power... ;)
 
mensen die niet kunnen rijden weten dat van zichzelf en kopen dus banden die ze totaal niet gebruiken

Setje MPR(2) is ruim zat.
doen het ook goed onder een ZZR of een ZX10 (ja ook op circuit).

Waarom zou je nike air maxjes kopen a 300e voor vakkenvullen in de appie heijn, terwijl andere goedkopere schoenen net zo voldoen, om maar wat te noemen.
 
mensen die niet kunnen rijden weten dat van zichzelf en kopen dus banden die ze totaal niet gebruiken

Setje MPR(2) is ruim zat.
doen het ook goed onder een ZZR of een ZX10 (ja ook op circuit).

Waarom zou je nike air maxjes kopen a 300e voor vakkenvullen in de appie heijn, terwijl andere goedkopere schoenen net zo voldoen, om maar wat te noemen.

Kan jij mij zeggen wat ongeveer het verschil is tussen BT021 en MPR :?
K'vind MPR wat mooier eruit zien qua profiel...maar vrienden van mij die ook op het circuit rijden, zijn nooit zo happig op Michelin. Tja, ik heb er weinig verstand van.
Maar ik probeer het wel liever zelf uit...Het is toch ook wel een beetje persoonlijk denk ik.
 
Kan jij mij zeggen wat ongeveer het verschil is tussen BT021 en MPR :?
K'vind MPR wat mooier eruit zien qua profiel...maar vrienden van mij die ook op het circuit rijden, zijn nooit zo happig op Michelin. Tja, ik heb er weinig verstand van.
Maar ik probeer het wel liever zelf uit...Het is toch ook wel een beetje persoonlijk denk ik.

Op droog wegdek ga je niet snel verschillen merken qua grip, op nat is de michelin wat beter. Maar beiden zijn prima banden. Het grootste verschil tussen die 2 banden zit hem in het karkas. De michelin heeft een heel slap karkas in tegenstelling tot de bridgestone die juist een stevig karkas heeft. Het voordeel daarvan is dat je ten eerste comfort hebt, omdat de band als het ware iets mee veert, en ook dat je een groter rubberoppervlak aan de weg hebt omdat de band wat vervormt. Dat heeft ook een nadeel, juist doordat de band vervormt kan hij in de bochten wat vaag aanvoelen, vooral op zwaardere motoren.
 
Ik zou in jouw geval voor de mpr2 gaan achter met een pilot power 2ct voorband, goede combinatie voor jouw fiets, vrienden van mij rijden zware fietsen bandit 1200 fazer 1000 allemaal met deze combi en ze rijden er zeker 10000 dan zijn mijn pp 2ct al 4000 km op, en ze rijden net zo hard als ik. En nog een voordeel erg goed in de regen extreem veel grip en warmen snel op, de dunlops gaan je dit niet geven, wel vertrouwen met sturen. En de mpr2 heeft ong net zo n hard karkas als de roadsmart, heb deze bandjes al menig keer om een velg gedraaid.
 
Ik zou in jouw geval voor de mpr2 gaan achter met een pilot power 2ct voorband, goede combinatie voor jouw fiets, vrienden van mij rijden zware fietsen bandit 1200 fazer 1000 allemaal met deze combi en ze rijden er zeker 10000 dan zijn mijn pp 2ct al 4000 km op, en ze rijden net zo hard als ik. En nog een voordeel erg goed in de regen extreem veel grip en warmen snel op, de dunlops gaan je dit niet geven, wel vertrouwen met sturen. En de mpr2 heeft ong net zo n hard karkas als de roadsmart, heb deze bandjes al menig keer om een velg gedraaid.


en heb je met beide ook gereden? de MPR2 heeft wel degelijk meer flex tijdens het rijden.
 
Heb zelf de ervaring met Michelin Pilot Road 2's op een zware CBR1000F. Deze wil ook de bocht invallen als je langzaam rijdt (burgermansauto, zondag, mini rotonde). Ben zelf ook wel benieuwd naar de Roadsmarts, volgens de meningen op dit forum beloofd deze wat neutraler te zijn. Verder geen enkele klacht over de MPR's.
 
@ cbrdave, ik ga niet voor de MPP, dan neem ik 2x MPR (2)

Maar ik laat mijn voorbandje nog even zitten (een metz. M1), deze heeft nog 3 a 4 mm profiel. Achterbandje twijfel ik nog over. Bridgestone wordt het wrs niet...
 
Op droog wegdek ga je niet snel verschillen merken qua grip, op nat is de michelin wat beter. Maar beiden zijn prima banden. Het grootste verschil tussen die 2 banden zit hem in het karkas. De michelin heeft een heel slap karkas in tegenstelling tot de bridgestone die juist een stevig karkas heeft. Het voordeel daarvan is dat je ten eerste comfort hebt, omdat de band als het ware iets mee veert, en ook dat je een groter rubberoppervlak aan de weg hebt omdat de band wat vervormt. Dat heeft ook een nadeel, juist doordat de band vervormt kan hij in de bochten wat vaag aanvoelen, vooral op zwaardere motoren.


Okay, dat is een duidelijke uitleg. Bedankt ;)
 
ik reed vroeger op een gsxr 750 uit 93, beetje vergelijk baar, ik heb toen een tijdje met voor bt 010 en achte bt 020 gereden, dat was wqel een lekkere combi, ging lang mee, daarna overgegaan op diabolo`s omdat die bt`s voor bleven cuppen, en die reden ook erg prettig.
 
Zat even naar prijzen te zoeken.

Kan zijn dat de Road 2 iets beter is, misschien een wat slapper karkas waarbij ik me afvraag of ik dat juist prettig ga vinden of dat de ZXR minder vertrouwd in de bocht zal liggen?

maar ik vind de Metz. Roadtect Z6 voor €80,- op internet, en de MPR2 voor €139,-. De Dunlop Roadsmart zou €120,- moeten kosten.

Toch wel redelijk wat verschil, alle banden zijn prima volgens mij maar waarom zou ik dan 60 euro meer voro een MPR2 gaan uitgeven vraag ik me af, koop ik daar reeele/merkbare pluspunten voor?
 
Bestel ik een Metzeler Roadtec Z6, krijg ik een Michelin Pilot Road binnen ... duzzz

Maat is gelukkig wel goed, twijfel alleen of ik de road wel wil monteren vanwege zijn slappere karkas..Metzeler is ook meer een plakband denk ik?
 
Bestel ik een Metzeler Roadtec Z6, krijg ik een Michelin Pilot Road binnen ... duzzz

Maat is gelukkig wel goed, twijfel alleen of ik de road wel wil monteren vanwege zijn slappere karkas..Metzeler is ook meer een plakband denk ik?
Dat maakt niet erg veel uit, maar ik neig om te zeggen dat de MPR iets meer plakt...... Toch is de combi met jouw andere Metzeler dan niet geweldig, maar met een beetje geluk merk je er niets van......

Gezien de prijs die je noemde voor de Z-6 weet ik ook waar je de band besteld hebt, en waarom je de verkeerde gekegen hebt. Dit bedrijf heeft net een nieuwe eigenaar/uitvoerder...... Geef hem gewoon de kans zijn vergissing te corrigeren.... (dat zou ik ook willen).
 
Losbol, meer flex vind ik persoonlijk niet erg als de band me een vertrouwd gevoel geeft, de 021 redelijke band alleen in regen hmmmmm niet goed, terwijl de mpr2 erg sterk is in de regen, op het droge zijn ze vrijwel gelijk qua grip, maar vind de mpr2 beter sturen(makkelijker). En ja heb ze gereden, ook nog andere zwaardere bikes, vfr met eerst 021 en later met mpr2 stuurde veel beter, veel meer gevoel voor vond ik! Maar nogmaals banden is erg persoonlijk de ene vind dit prettig de ander niet. Rij zelf met mpp2ct valt echt de bocht in erg lekker, maar mijn maatje vind t helemaal nix en rijd de 016(zelfde fiets) die ik stukken minder vind omdat ik niet 15 min warm wil rijden. Ben dus een doorrijder helejaar ook swinters en hij mooi weer rijder. En heb op de club al erg veel ellende gezien met de 14 en bt 015 (ook zelf mee gereden) na een koffie stop vertrekken eerste bocht en ja hoor was er weer 1. Met de metzlers nog nooit, zal ook niet erg snel gebeuren denk ik, maar misschien ook wel erg goede band. En mijn banden leverancier adviseerd mij in iedergeval ook mpp tov de 016 met mijn weg gebruik.
 
Dat maakt niet erg veel uit, maar ik neig om te zeggen dat de MPR iets meer plakt...... Toch is de combi met jouw andere Metzeler dan niet geweldig, maar met een beetje geluk merk je er niets van......

Gezien de prijs die je noemde voor de Z-6 weet ik ook waar je de band besteld hebt, en waarom je de verkeerde gekegen hebt. Dit bedrijf heeft net een nieuwe eigenaar/uitvoerder...... Geef hem gewoon de kans zijn vergissing te corrigeren.... (dat zou ik ook willen).

Vind het ook geen probleem hoor, heb er dus niet veel voor betaald. Bestel nog wel een metzeler bij, deze heb ik er toch liever op liggen. De michelin Road raak ik wel kwijt :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan