Suicidale Fietsers/Voetgangers

Thun

Banned User
27 aug 2003
11.454
0
Ik kan een heel topic in m'n eentje vullen met stomme voetgangers en fietsers die ik in A'dam voor m'n wielen krijg, maar de 4 sukkels die ik vanavond in Hoorn tegen kwam spannen de kroon...

Ze rijden met z'n 4en naast elkaar, Zonder licht (uurtje of 11 's avonds), op een weg met een losliggend fietspad ernaast, tegen het verkeer (ik dus) in...

:? schrok me de tering, jammer dat ik die dichtsbijzijnde klootzak niet raakte met m'n vuist door m'n uitwijk maneuvre :(

WTF moet je met dit soort idioten? als ik ze aanrij ben ik nog de lul ook omdat het "zwakkere verkeers deelnemers zijn" :r

2e plek is voor de fietser die al achterom kijkend en met z'n vriend die achter hem reed lullend zo de weg op reed 10m voor me :o |(

Wie vult aan... ben benieuwd of het nog achterlijker kan :P
 
De "zwakkere" verkeersdeeldemers zijn nu tientallen jaren zo gepamperd dat ze geen enkel benul meer hebben van gevaar.

restrikties om motorisch verkeer te weren uit woonwijken, binnensteden en dijken.
de snelheid en het voertuig technisch om zeep helpen met bloembakken en drempels. Om nog maar niet te spreken van de Hermandad die zich alleen op snelheidsovertredingen schijnt te bekommeren. NU zal de fietser/voetganger zich toch wel veilig gaan voelen, toch?

INDERDAAD ze voelen zich veilig, ja onkwetsbaar zelfs, zo onkwetsbaar dat het aantal verkeersdoden weer is gestegen!!!!!

Laatst stond er nog zo'n loser schuin op de weg met de fiets dat ik er niet langs kon. zegt die sukkel "als je tegen mij aanrijdt heb jij altijd schoeld".
Even later lag hij tegen de vlakte, en ik heb hem niet eens geraakt met m'n auto O-) Z,n Nokia heb ik nog als souvenir. Nee, geen diefstal, zelfverdediging !!
Hij wilde z'n loserige vriendjes bellen. :(
 
toch heeft mijn pa een keer een fietser aangereden (weliswaar met de auto) en met politie erbij won hij het. Dus verzekering van fietser kon mooi alles dokken. (2 autos in puin doordat er uitgeweken moest worden)

Fietser reed op stoep en knalde weg op....

Dus met fietsers die tegen verkeer in rijden zullen ze ook wel niet zo mals zijn denk ik. (en zonder licht!)
 
Laatst ook nog eens zo'n mutsje meegemaakt.. Voor de verandering kwam ik eens al laatste door een stoplicht, en reed dus achter een hele rits auto's met helemaal niets achter me (op een voorrangsweg btw). Mutsje zit te kijken waar ze over kan steken, kijkt me echt vól in m'n mik aan, en steekt over. Nu weet ze dus hoe het er uit ziet als een motor een noodstop maakt :(
(OK, had al eerder kunnen remmen maar ben voor de educatieve waarde toch maar even doorgereden tot +/- 20 cm. van haar af :) )
Blijkbaar schrok ze toen wakker, toen was het ineens van "oh sorry, had je niet gezien"
kijkt me echt vól in m'n mik aan (nog even ter overvloede)
 
.....
Blijkbaar schrok ze toen wakker, toen was het ineens van "oh sorry, had je niet gezien"

Ik had laatst iets vergelijkbaars, dan niet op een motor, die laat helaas nog ff op zich wachten, maar op de racefiets.
Langs een rijksweg, breed fietspad met 2 stroken, en allemaal tegemoetkomende schooljeugd.
Ik rij kop over kop met een maat van me, met een gangetje van 40+ (da's voor jullie nix, maar fietsers zijn niet op zo'n snelheid berekend). Hij reed voorop in zijn knalrode fietskloffie met helder weer.
Rijdt er een of andere muts pontificaal op onze weghelft, maar ze kijkt strak naar voren, dus zou je denken dat ze je wel ziet dan.....
Nee dus :X
Toen we er bijna bovenop zaten is het door een harde schreeuw en een uitwijkmanoevre maar net goed gegaan, maar geloof me, ook al zijn het lage snelheden, je wilt niet frontaal op iemand knallen met vastgeklikte schoenen, een heel licht fietsje en geen bescherming op je lijf.....
Hoe kan je nou zo blind zijn dat je zo iemand niet ziet aankomen????
Sommige mensen kijken echt niet uit!! (met het koekblik is het ook altijd het zelfde liedje..)
 
Ah, wielrenners
die zonder bel langs komen zoeven, je schrikt je de tering
ze zouden ook op de weg moeten,... een brommer hoor je tenminste aankomen
(heb nog wel 's een wielrenner zien vliegen omdat ze afgesneden werd
tja, fietsers hebben geen achteruitkijk spiegel, en gezien vaart minderen vaak
taboe is remmen die snelle jongens niet zo gauw)
 
De "zwakkere" verkeersdeeldemers zijn nu tientallen jaren zo gepamperd dat ze geen enkel benul meer hebben van gevaar.

restrikties om motorisch verkeer te weren uit woonwijken, binnensteden en dijken.
de snelheid en het voertuig technisch om zeep helpen met bloembakken en drempels. Om nog maar niet te spreken van de Hermandad die zich alleen op snelheidsovertredingen schijnt te bekommeren. NU zal de fietser/voetganger zich toch wel veilig gaan voelen, toch?

INDERDAAD ze voelen zich veilig, ja onkwetsbaar zelfs, zo onkwetsbaar dat het aantal verkeersdoden weer is gestegen!!!!!




:}
Laatst stond er nog zo'n loser schuin op de weg met de fiets dat ik er niet langs kon. zegt die sukkel "als je tegen mij aanrijdt heb jij altijd schoeld".
Even later lag hij tegen de vlakte, en ik heb hem niet eens geraakt met m'n auto O-) Z,n Nokia heb ik nog als souvenir. Nee, geen diefstal, zelfverdediging !!
Hij wilde z'n loserige vriendjes bellen. :(


Eigen Schoeld,..Dikke Boelt!!

:}
 
Ah, wielrenners
die zonder bel langs komen zoeven, je schrikt je de tering
ze zouden ook op de weg moeten,... een brommer hoor je tenminste aankomen
(heb nog wel 's een wielrenner zien vliegen omdat ze afgesneden werd
tja, fietsers hebben geen achteruitkijk spiegel, en gezien vaart minderen vaak
taboe is remmen die snelle jongens niet zo gauw)


Misschien zo'n kaartje met knijper op et achterwiel :+

Maar idd fietser zijn vooral suicidaal, vooral diegene op dijken! Die schatten je snelheid O-) gewoon niet goed in....echt gevaarlijk, en dan nognie over de fietsers zonder licht gesproken |(
 
moeders met kinderen !!! die zijn het ergst !!!!

zo gauw moeders met kinderen op de fiets stappen veranderen ze in maniaken die om een of andere vage reden denken dat hun kind een stopbord is voor elk ander verkeer van welke richting dan ook.

het ergeste geval was het volgende : ik rij netjes op de weg , komt er een moeder met met kind op de stoep aan mijn linkerkant , rijdt zo van de stoep recht voor mijn wielen. zonder blikken en blozen , ik maak een nood manuevre en ros zo een plantebank aan puin.

en de trut wil gewoon doorrijden. dus ik haar toch maar ff ingehaald al rennend.

gelukkig geen schade en zij moest de plantebak vergoeden. maar het scheelde echt een haartje of ik had haar plat.
 
moeders met kinderen !!! die zijn het ergst !!!!

zo gauw moeders met kinderen op de fiets stappen veranderen ze in maniaken die om een of andere vage reden denken dat hun kind een stopbord is voor elk ander verkeer van welke richting dan ook.

het ergeste geval was het volgende : ik rij netjes op de weg , komt er een moeder met met kind op de stoep aan mijn linkerkant , rijdt zo van de stoep recht voor mijn wielen. zonder blikken en blozen , ik maak een nood manuevre en ros zo een plantebank aan puin.

en de trut wil gewoon doorrijden. dus ik haar toch maar ff ingehaald al rennend.

gelukkig geen schade en zij moest de plantebak vergoeden. maar het scheelde echt een haartje of ik had haar plat.
 
weer zo'n boertje van buut'n die het drukke verkeer niet aankan :+

shit niet goed gelezen..in Hoorn zelfs..

euh weer van die boertjes van buut'n die niet kunnen fietsen :?

Vind het wel tijd worden dat motorrijders ook eens beschermd gaan worden in de wet..we zijn tenslotte net zo kwetsbaar als fietsers en bromfietsers in het verkeer ;)
 
Ik had een half jaar geleden een voetganger die poogde over te steken, kijkt ie me aan en toe sprong hij weer terug naar de middenberm, en wat denk je!!!
Kijkt ie nog een keer en gaat dan in draf de weg over, precies een meter voor me.
Ik kon dus nie meer uitwijken. :(

Ik zal ff opsommen wat dat geintje met je doet:

-Voetganger is overleden, maar na een aantal spannende weken dat je
toch eindelijk het verlossende woord dat je geen schuld hebt. Maar je zit er
toch wel mee.
-Motor volledig in puin en dit wordt niet vergoed omdat de voetganger geen
niet verzekerd was en geen vermogen had. Wordt je dus ook financieel ff
doorelkaar geschud.
-Probeer dan alles maar weer eens op een rijtje te krijgen.

Maar goed, ik ben vorige week maar weer voor het eerst op een motor gestapt en ben gaan rijden. :]
Ik voel dat het motorrijden ineens veel moeizamer gaat, ik zit erover te denken om een rijlesje te nemen ofzo? Iemand een idee?
 
Ja moeders met kinderen, is al weer een aantal jaren geleden (studententijd) maar ik fiets op de weg langs een rij geparkeerde auto's. Stapt er zo'n 20 meter voor m'n neus een dame uit haar auto. Loopt ze naar de achterdeur, kijkt naar mij, en trekt wanneer ik bij de achterbumper van de auto ben de achterdeur open. Op welk moment er een klein kereltje naar buiten gerend komt, dwars over de weg. Ik vol op de rem, uitwijken alles erop en eraan. Vrouw begint mij fanatiek uit te schelden. Ehhh... pardon? Als ik op dat moment op de motor of met de wagen was geweest had ik absoluut geen enkele kans gehad.

Door rood gaande fietsers / skaters / voetgangers zijn in de stad trouwens meer regel dan uitzondering, de meesten hebben geen benul wat ze aan het doen zijn. En daar stel ik me dan ook wel op in. Ik kan het echter nooit nalaten om ze even goed te laten schrikken!
 
Maar goed, ik ben vorige week maar weer voor het eerst op een motor gestapt en ben gaan rijden. :]
Ik voel dat het motorrijden ineens veel moeizamer gaat, ik zit erover te denken om een rijlesje te nemen ofzo? Iemand een idee?

Pfoei, da's niet fijn zeg. Maar goed dat je weer wil rijden. Gewoon een goeie rijschool bellen, verhaal uitleggen en een paar lessen nemen. Ik denk dat je na 3 of 4 lessen met tips en aanwijzingen je weer als vanouds zult rijden. Succes!
 
Ik had een half jaar geleden een voetganger die poogde over te steken, kijkt ie me aan en toe sprong hij weer terug naar de middenberm, en wat denk je!!!
Kijkt ie nog een keer en gaat dan in draf de weg over, precies een meter voor me.
Ik kon dus nie meer uitwijken. :(

Ik zal ff opsommen wat dat geintje met je doet:

-Voetganger is overleden, maar na een aantal spannende weken dat je
toch eindelijk het verlossende woord dat je geen schuld hebt. Maar je zit er
toch wel mee.
-Motor volledig in puin en dit wordt niet vergoed omdat de voetganger geen
niet verzekerd was en geen vermogen had. Wordt je dus ook financieel ff
doorelkaar geschud.
-Probeer dan alles maar weer eens op een rijtje te krijgen.

Maar goed, ik ben vorige week maar weer voor het eerst op een motor gestapt en ben gaan rijden. :]
Ik voel dat het motorrijden ineens veel moeizamer gaat, ik zit erover te denken om een rijlesje te nemen ofzo? Iemand een idee?

Damn, ben je mooi klaar mee met dat soort idioten :( heb je nog geld geprobeert te krijgen via het waarborg fonds? (of is dat niet voor zulke dingen?)

hoe lang heb je eigelijk niet gereden?
 
Ook in Hoorn: paar fietsers die 's avonds het fietspad van de Mac de stad in te lang vonden en dus maar over de provinciale weg (verboden voor fietsers) terug fietsten. In het donker op een vierbaans 80 km weg opeens een groepje fietsers voor je neus. Kon ze gelukkig nog ontwijken.
 
Ik zag een tijd geleden een fietser van rechts komen die geen voorrang had (uitritconstructie), maar het wel nodig vond om voor een ambulance de weg op te schieten. Voor alle duidelijkheid, de ambulance reed daar op dat moment als voorrangsvoertuig.

De fietser had mazzel dat de ambulance niet harder reed dan 30 km/u. De uitwijkactie die de ambulance moest ondernemen zal niet ten goede zijn gekomen van de patient die op dat moment vervoerd werd, aangezien de ambulance erg voorzichtig reed (bijna stapvoets door de bocht, putdeksels ontwijken e.d.). Hier zullen ze dus wel een reden voor hebben gehad (denk aan rug- of nekletsel oid). Blijkbaar vond de fietser dit niet belangrijk genoeg.

Ik zat er in mijn auto achter en kon overduidelijk de sirene horen, dus die fietser moet hem ook hebben gehoord. Hij nam niet eens de moeite om naar links te kijken. Was overigens een volwassen kerel.
 
Ik had laatst iets vergelijkbaars, dan niet op een motor, die laat helaas nog ff op zich wachten, maar op de racefiets.
Langs een rijksweg, breed fietspad met 2 stroken, en allemaal tegemoetkomende schooljeugd.
Ik rij kop over kop met een maat van me, met een gangetje van 40+ (da's voor jullie nix, maar fietsers zijn niet op zo'n snelheid berekend). Hij reed voorop in zijn knalrode fietskloffie met helder weer.
Rijdt er een of andere muts pontificaal op onze weghelft, maar ze kijkt strak naar voren, dus zou je denken dat ze je wel ziet dan.....
Nee dus :X
Toen we er bijna bovenop zaten is het door een harde schreeuw en een uitwijkmanoevre maar net goed gegaan, maar geloof me, ook al zijn het lage snelheden, je wilt niet frontaal op iemand knallen met vastgeklikte schoenen, een heel licht fietsje en geen bescherming op je lijf.....
Hoe kan je nou zo blind zijn dat je zo iemand niet ziet aankomen????
Sommige mensen kijken echt niet uit!! (met het koekblik is het ook altijd het zelfde liedje..)
Ik zit ook veel op de trapracefiets en het spijt me zeer, maar als jij serieus met 40+ (wedstrijdrenner zeker :? ) een stel scholieren wilt passeren ben je zelf ook niet zo slim bezig. Natuurlijk sta je wel in je recht, maar iedere wielrenner weet dat een groep schooljeugd volledig ontoerekeningsvatbaar is en je dus kunt kiezen tussen zelf rustig rijden en héél goed opletten of doorknallen en daarmee een enorm risico nemen |(
 
Ik moet toch echt zeggen dat het gros van de wielrenners compleet aso is. Ze denken dat ze overal voor mogen, fietsen op een 80 weg waar een paralel weg naast licht waar ze makkelijk kunnen fietsen. En iedereen moet maar voor hun uitwijken. B|
 
juistem, heb er ook eentje. rij ik op een mooi kronkelweggetje waar motoren meestal iets }) harder gaan dan toegestaan met wat vrienden. kom ik bij een erg overzichtelijke kruising waar net 3 van mijn vrienden gepasseerd zijn. staat daar een echtpaar op de fiets te wachten en die lul ziet me aankomen. ben ik vlak bij doet ie in enen net of ie gaat oversteken. schrik me de pleuris natuurlijk maar heb nog wel de tegenwoordigheid van geest niet mijn stuur om te gooien.
zag mezelf al met 100 het bos in vliegen... :r

duurde een volle minuut voor ik van de schrik bekomen was anders had ik waarschijnlijk me gelijk omgedraaid om hem van zijn fiets af te gaan schoppen. B|
 
Ik zit ook veel op de trapracefiets en het spijt me zeer, maar als jij serieus met 40+ (wedstrijdrenner zeker :? ) een stel scholieren wilt passeren ben je zelf ook niet zo slim bezig. Natuurlijk sta je wel in je recht, maar iedere wielrenner weet dat een groep schooljeugd volledig ontoerekeningsvatbaar is en je dus kunt kiezen tussen zelf rustig rijden en héél goed opletten of doorknallen en daarmee een enorm risico nemen |(

Even voor de goede orde; deze fietsers kwamen dus uit de tegenovergestelde richting op een zeer breed fietspad. Zodra ik op snelheid ben geef ik meestal een "pas op!-schreeuw" als ik denk dat de fietsers voor me niet in de gaten hebben dat er iemand aankomt en er mogelijk een gevaarlijke situatie ontstaat.
Op hele smalle weggetjes met veel verkeer ga ik natuurlijk niet onverantwoord knallen, maar als je tempo wilt maken ga je sowieso niet fietsen daar, op het platteland in het noorden zijn zat wegen waar je goed kan rijden.
Maar met alle voertuigen, gemotoriseerd of niet, is anticipatie gewoon het toverwoord, zo reed ik laatst op volle snelheid door een dorpje, maar dan rem je natuurlijk wel af bij onoverzichtelijke kruisingen. Even verderop waren 2 kleine kinderen aan het spelen op een drempel, een paar meter rechts van me, dus ik minder bewust flink vaart en ja hoor, een van die kinderen knalt zonder op of om te kijken dwars de weg over terwijl ik er vlak bij ben. Dit kon ik dus makkelijk ontwijken, maar dat was niet het geval geweest als ik daar nog volle snelheid had gereden...
Je moet er echt niet aan denken om zo'n klein ventje onder je fiets te hebben... :X
 
Even voor de goede orde; deze fietsers kwamen dus uit de tegenovergestelde richting op een zeer breed fietspad. Zodra ik op snelheid ben geef ik meestal een "pas op!-schreeuw" als ik denk dat de fietsers voor me niet in de gaten hebben dat er iemand aankomt en er mogelijk een gevaarlijke situatie ontstaat.
Op hele smalle weggetjes met veel verkeer ga ik natuurlijk niet onverantwoord knallen, maar als je tempo wilt maken ga je sowieso niet fietsen daar, op het platteland in het noorden zijn zat wegen waar je goed kan rijden.
Maar met alle voertuigen, gemotoriseerd of niet, is anticipatie gewoon het toverwoord, zo reed ik laatst op volle snelheid door een dorpje, maar dan rem je natuurlijk wel af bij onoverzichtelijke kruisingen. Even verderop waren 2 kleine kinderen aan het spelen op een drempel, een paar meter rechts van me, dus ik minder bewust flink vaart en ja hoor, een van die kinderen knalt zonder op of om te kijken dwars de weg over terwijl ik er vlak bij ben. Dit kon ik dus makkelijk ontwijken, maar dat was niet het geval geweest als ik daar nog volle snelheid had gereden...
Je moet er echt niet aan denken om zo'n klein ventje onder je fiets te hebben... :X
Dat ze van de andere kant kwamen had ik begrepen. Maar groepen scholieren zijn geen mensen maar een natuurverschijnsel: daar helpt zelfs schreeuwen niet tegen. Jij en ik waren ook heus niet beter vroeger })

En voor mensen die nu over aso wielrenners beginnen: slechts een deel van de wielrenners rijdt echt aso en bovendien zijn er veel dingen waar een buitenstaander niet bij stilstaat, zoals dat wij wel eens de weg ipv het fietspad pakken omdat veel fietspaden in Nederland @#%$#^!! slecht zijn. En als je mensen inhaalt roepen ze "kun je niet bellen", maar als je belt krijg je "je kunt er toch langs". Zo is er dus veel onbegrip voor fietsers, precies zoals dat voor motorrijders geldt. Dus wees niet zo snel met je (voor)oordeel, want je hebt zelf als motorrijder met precies hetzelfde te maken |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan