De omgekeerde wereld...............

Belachelijk... de agent wordt nu gestraft omdat hij zijn werk doet.

Vooral zo doorgaan... op den duur kunnen/mogen ze niets meer.
Natuurlijk heeft ook een agent regels waar hij zich aan moet houden, een wildweststaat zitten we ook niet op te wachten.
Maar soms wordt het wel tot in het bizarre door gedreven.

3 maandjes pijn lijden is een goede les voor de dief. En de motor vergoeden.
Hij draagt de gevolgen maar als een grote jongen en niet piepen.

Ik heb er geen medelijden mee.
In de VS zijn die regels overduidelijk: If you mess with the police, you're in a heap of trouble....

Zo zou het hier ook moeten zijn.....
 
en dan worden er topics geopend over dat de politie te veel tijd besteed aan laseren enz
en te weinig boeven vangen

ik zou het ook doen aangezien ik voor alles aangeklaagd word ;)
 
echt te triest...

kerel zou een medaille moeten krijgen ipv een rechtzaak...
 
Laatst bewerkt:
Wat ik nog vergat te zeggen.... Het is toch bezopen om vooral te melden dat bij snelheden boven de 90 km uur binnen de bebouwde kom de politie verplicht is de achtervolging te staken!!
Iedere achterlijke randdebiel die van de politie wil ontkomen weet nu dat ze gewoon ff met 100+ door de stad moeten stuiven... |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |(

Het klopt, als je maar genoeg gas geeft kom je altijd weg omdat de politie dan volgens de richtlijnen de achtervolging moet staken.
Maar dat is al een hele tijd zo. Het is ook meerdere keren in de media vermeld. Niemand die het de moeite vond er op te reageren.

De afweging blijft natuurlijk steeds dezelfde: wat vind je belangrijker. Dat een dief wordt achterhaald met risico voor de betrokkenen en mogelijke omstanders of dat iemand altijd weg mag komen met een gejat voertuig.

Het gaat overigens allemaal nog veel verder.
Een overvaller gaat er na de overval vandoor en de politie achterhaalt hem. De overvaller weigert zich over te geven.
Een politieman trekt zijn pistool en lost een waarschuwingsschot of erger: schiet op de overvaller of schiet hem zelfs neer.
In dat geval is de rechtbank VERPLICHT om in de strafmaat rekening te houden met het tegen de overvaller gebruikte geweld. Dat wil dus zeggen dat, naarmate er meer geweld is gebruikt (ook al was dat volkomen gerechtvaardigd), er meer van de straf af gaat.

Dat is dus Nederland..........
 
Ìk vind dat de politieagent flink bestraft moet worden.
Jammer dat hij de dief niet heeft doodgereden.
Ma regels zijn regels ook voor hun.Als ik me niet aan de wet houd krijg ik ook straf in de vorm van een geld boete dus deze agent ook.
Politieauto's met zwaailicht en sirene mogen in de bebouwde kom maximaal 90 kilometer rijden en minder hard ter hoogte van kruisingen.
Dus gewoon bestraffen die agent.
 
jammer dat de subtiliteit verdwijnt..

prima als je een mening hebt..maar een verhaal heeft altijd meerdere kanten..is nooit zwart wit..

In het leven is vrijwel alles grijs..
 
In de VS zijn die regels overduidelijk: If you mess with the police, you're in a heap of trouble....

Zo zou het hier ook moeten zijn.....


De VS is niet heiligmakend ... klinkt allemaal leuk maar daar lopen achtervolgingen vaak erg slecht af waar ook onschuldige slachtoffers bij vallen.
En de criminaliteit is er ook niet lager.

Maar het is wel grappig om te zien hoe ook in dit topic "de omgekeerde wereld"te zien is.
Wanneer agenten daadwerkelijk keihard en genadeloos zouden optreden zijn het arrogante , autoritaire zakkenwassers zijn volgens velen... als zij zelf aan de kant gezet worden. ;)
 
De VS is niet heiligmakend ... klinkt allemaal leuk maar daar lopen achtervolgingen vaak erg slecht af waar ook onschuldige slachtoffers bij vallen.
En de criminaliteit is er ook niet lager.

Maar het is wel grappig om te zien hoe ook in dit topic "de omgekeerde wereld"te zien is.
Wanneer agenten daadwerkelijk keihard en genadeloos zouden optreden zijn het arrogante , autoritaire zakkenwassers zijn volgens velen... als zij zelf aan de kant gezet worden. ;)

je haalt de worden uit me mond

ik poste vorige keer een reactie in dat topic met die qoute over een kruispunt en ik word gebashed want ik ben pro politie
en hier word het toe gejuigd :?
 
Ìk vind dat de politieagent flink bestraft moet worden.
Jammer dat hij de dief niet heeft doodgereden.
Ma regels zijn regels ook voor hun.Als ik me niet aan de wet houd krijg ik ook straf in de vorm van een geld boete dus deze agent ook.
Politieauto's met zwaailicht en sirene mogen in de bebouwde kom maximaal 90 kilometer rijden en minder hard ter hoogte van kruisingen.
Dus gewoon bestraffen die agent.


Al vaak aan de kant gezet? O-)
 
Dat is juist het probleem, in hun hoe zeg je dat ... vaderlanden doet iedereen normaal maar die hier zitten menen zich aan geen een wet te hoeven houden en doen maar waar ze hier zin in hebben.
In hun "vaderlanden" worden ze soms ook zelf niet meer geaccepteerd.
In die landen waar ze vandaan komen hebben ze ook een harde aanpak dus kan dat hier ook gerust. Je ziet wel daar kunnen ze zich gedragen en hier niet.
Het probleem is dat ze in geen van beide landen horen.
Ze zijn zo ver van Nederland en hun "vaderland" vandaan dat ze tot geen van beide horen maar ergens maar rond zwerven.

Deze groep word ook alleen maar groter en agressiever zolang er niet opgetreden word.
Op een gegeven moment krijg je net zoals in Amerika getto's.
Die worden bewoond door groepen jongeren wat uiteindelijk tot bendes zal gaan leiden.
 
vind zelf dat als iemand een stop teken van een politie agent negeert die persoon daarna als een idioot door het verkeerd heen raast en mensen in gevaar brengt! hij alle rechten die hij had verspeeld heeft!

en met geen rechten bedoel ik ook alle rechten!
geen verzekering? das pech
geen geld? bale voor je sukkel.

hoezo je wilt niet? oke hup de gevangenis in met alleen maar een pis pot en tralies + 1 uur de dag buiten rondjes kunnen lopen. niks TV kunnen trainen of voetbal / basketbal spelen!
niks bezoek krijgen tenzijn je voorbeeldig gedrag vertoont!

zo kan ik nog wel ff door gaan.
maar ja net zoals met die somali piraten die ze mee namen naar nederland... ze vonden hun WC helemaal geweldig en wilden graag blijven!
oftewel onze gevangenis is een hotel voor hun! laten we dat ff veranderen...
 
De VS is niet heiligmakend ... klinkt allemaal leuk maar daar lopen achtervolgingen vaak erg slecht af waar ook onschuldige slachtoffers bij vallen.
En de criminaliteit is er ook niet lager.

Maar het is wel grappig om te zien hoe ook in dit topic "de omgekeerde wereld"te zien is.
Wanneer agenten daadwerkelijk keihard en genadeloos zouden optreden zijn het arrogante , autoritaire zakkenwassers zijn volgens velen... als zij zelf aan de kant gezet worden. ;)
Dat ligt helemaal aan de manier waarom het gebeurd en niet de manier waarop.
Wij in Nederland krijgen een bekeuring als je 5 km te hard rijd of even op de stoep fiets om 10 meter verderop bij je deur te komen.

Als ze nou eens echt wat zouden doen om alles veiliger te maken en hard zullen optreden tegen echte criminelen (niet het wegmisbruikers soort :+ ) dan zul je snel zien dat 80% van de Nederlanders geen probleem heeft met het handelen van de politie zoals nu wel het geval is.
 
vind zelf dat als iemand een stop teken van een politie agent negeert die persoon daarna als een idioot door het verkeerd heen raast en mensen in gevaar brengt! hij alle rechten die hij had verspeeld heeft!

en met geen rechten bedoel ik ook alle rechten!
geen verzekering? das pech
geen geld? bale voor je sukkel.

hoezo je wilt niet? oke hup de gevangenis in met alleen maar een pis pot en tralies + 1 uur de dag buiten rondjes kunnen lopen. niks TV kunnen trainen of voetbal / basketbal spelen!
niks bezoek krijgen tenzijn je voorbeeldig gedrag vertoont!

zo kan ik nog wel ff door gaan.
maar ja net zoals met die somali piraten die ze mee namen naar nederland... ze vonden hun WC helemaal geweldig en wilden graag blijven!
oftewel onze gevangenis is een hotel voor hun! laten we dat ff veranderen...
:^ en haal alle luxe dingen uit de gevangenis want je zit er omdat je iets ergs gedaan hebt en je zou je kapot moeten vervelen in zo een cel.
En niet leuk lache met je mede gevangenen omdat er weer eens wat leuks te zien is op tv met je warme chocomel en big mac. B|
 
De VS is niet heiligmakend ... klinkt allemaal leuk maar daar lopen achtervolgingen vaak erg slecht af waar ook onschuldige slachtoffers bij vallen.
En de criminaliteit is er ook niet lager.

Maar het is wel grappig om te zien hoe ook in dit topic "de omgekeerde wereld"te zien is.
Wanneer agenten daadwerkelijk keihard en genadeloos zouden optreden zijn het arrogante , autoritaire zakkenwassers zijn volgens velen... als zij zelf aan de kant gezet worden. ;)
Nee inderdaad, de VS is absoluut niet zaligmakend.
Ik heb zelfs geen hoge dunk van de intelligentie van de gemiddelde amerikaan.
Mij veel te patriottisch, eenzijdig denkend kuddevolk.

Maar: De regels zijn er duidelijk, de politie weet wat ze wel en niet mag, de DA's weten wanneer ze een agent mogen vervolgen (dat is wanneer IA van de Politie genoeg bewijs heeft verzameld) en de burgers weten dat ze niet met de politie moeten fucken.

De Bad-Guys hebben daar overal ter wereld maling aan, dus ook in de VS.

Maar hier in Nederland zijn er veel te veel bemoeials die hun kwakje erbij menen te moeten doen, zoals de Officier van Justitie in dit verhaal.
Hij had ook gewoon NIET tot vervolging van die agent kunnen overgaan.
Dan had die dader de agent altijd nog in een civiele rechtzaak voor de geleden schade aansprakelijk kunnen stellen (eigenlijk ook te triest voor woorden dat dit mogelijk is, maarja).....

Nu wordt er een jonge agent die gewoon zijn plicht en werk probeerde te doen zodanig door zijn "eigen" mensen afgebrand en opgerookt dat hij zich voortaan wel twee keer bedenkt voor hij nog een poot uitsteekt....

Bovendien ben ik van mening dat die jongens veel te laag betaald zijn voor het werk dat ze (zouden) moeten doen. If you pay peanuts, you get monkeys.....
 
Welkom in Nederland, waar de boef het slachtoffer is.

Als het kabinet nou eens alle rechten van een boef afpakt, kan er volgens mij in 1x de gehele begroting kloppend gemaakt worden...

Schandalig!
 
Wel handig om te weten, max 90km. Dus in bebouwde kom gewoon harder rijden, kunnen ze je niet bijhouden;)! En anders mag je hen aanklagen:p!

Nee maar serieus: Wat een onzin zeg.. zo mag de politie nooit meer iets! En wij vinden het maar gek dat de politie hier niets meer doet. Die motorrijder had een mitrailleur mee moeten nemen..
 
Al vaak aan de kant gezet? O-)

Nee weet dat ik altijd harder dan 90 moet rijden })
Nee al heel vaak.
Ik zie het verschil niet ik heb regels op de openbare weg en hun ook.
Als ik voor me werk even snel iets moet halen omdat de friet op is bv en als ik dan te hard rijd word ik bekeurd.Wat ook terecht is ik ben geen kalemero trouwens.
Ook hun hebben regels dus hun hebben zich er ook aan te houden.Ook al zijn die regels krom.Hoe stom het ook klinkt.
 
Dit soort gasten zijn om te walgen.
Ik snap niet dat ze de politieagent aan klagen.

Ze moeten toch laten zien wie er de baas is op deze manier denkt de jeugd (en ouderen) dat ze met alles weg kunnen komen en gaan ze gewoon door met dit soort praktijken.

Van mij had die gast dood gemogen tijdens het ongeluk.
(niet door de agent maar door zijn eigen stomme fout)

Triest dit. :r

Zal ook wel weer een gestolen fiets zijn geweest.
richtlijn 90km/u???
Daar????
Doe maar gewoon 150km/u vanaf BP Zwart.
en dat de kneus over het heuveltje vol in de ankers aat zonder afrit is helaas dei doei

Liever 10 criminelen in een kist dan 1 in de bak
 
Tja, is een interessante discussie.

Tuurlijk is het eigen schuld dikke bult voor de dief en tuurlijk heeft de politie meer rechten dan een burger. Echter, ik ben ook van mening dat de politie zich aan richtlijnen moet houden en niet onnodig onschuldige omstanders in gevaar moet brengen, of dat hier het geval is geweest, geen idee, feit is wel dat er geen onschuldige burgers gewond zijn geraakt en de achtervolging in dat opzicht blijkbaar goed is uitgevoerd.

Daarbij weegt het feit dat de motorrijder ineens een noodstop maakte ook wel mee, dat is gewoon niet zo slim. Komen we gelijk bij een ander punt, als er nou een onschuldig iemand stil had gestaan aldaar, wat was de uitkomst dan geweest?

Hoe dan ook, ik vind dat het feit dat alleen de dief zelf gewond is geraakt van doorslaggevend belang. Jammer dan, geen juridische problemen voor de agent enkel en alleen OMDAT het de dief het slachtoffer is. Dat is juridisch niet steekhoudened en misschien ook wel meten met twee maten, maar dat is jammer dan. Zo werkt het alleen helaas niet...
 
Ja dat is leuk maar maar is maar en zal altijd een maar blijven.

We proberen al alle maren uit te sluiten en daar word de wereld niet leuker op voorbeelden kan je zelf wel verzinnen.
Helaas zullen er weleens onschuldige slachtoffers vallen bij een ongeluk achtervolging schietpartij vechtpartij charges ME.

Dat zijn dan noodlottige ongevallen.

In dit geval vind ik de 15km/u harder dan richtlijn geen probleem ken de weg asfalt is goed bruggetje zorgt niet voor zodanige lift dat voertuig onbestuurbaar word.

Dus allemaal nog in de marge van redelijke veiligheid tijdens een hogesnelheidsachtervolging.

De enige schuldige is de Dief en onervaren bestuurders immers als hij in eerste instantie de fiets gewoon had laten staan bij de rechtmatige eigenaar had hij nooit achtervolgd hoeven worden en was hij nu nog in leven. Niet dat ik medelijden met hem heb vind nog dat de pijn niet geneog was.
 
De enige schuldige is de Dief en onervaren bestuurders immers als hij in eerste instantie de fiets gewoon had laten staan bij de rechtmatige eigenaar had hij nooit achtervolgd hoeven worden en was hij nu nog in leven. Niet dat ik medelijden met hem heb vind nog dat de pijn niet geneog was.


Hij is niet dood hoor. ;)
Alleen een beetje gedeukt. :+
 
Sorry zit op me werk haal even 2 berichten door elkaar tijdens het snelle typen en werk.

Helaas dan
 
Tja, is een interessante discussie.

...
Echter, ik ben ook van mening dat de politie zich aan richtlijnen moet houden en niet onnodig onschuldige omstanders in gevaar moet brengen, of dat hier het geval is geweest, geen idee, feit is wel dat er geen onschuldige burgers gewond zijn geraakt en de achtervolging in dat opzicht blijkbaar goed is uitgevoerd.
Vergeet niet dat ook een andere auto aangereden is, waarvan de 2 inzittenden gelukkig alleen lichte verwondingen opliepen (auto was vast total loss, d'r zit een behoorlijke deuk in de zijkant). Maar 't steekt mij ook wel een beetje. Wat mij betreft worden die agenten idd vervolgd voor zich niet houden aan de afspraken (tot 90kmh en op kruispunten langzamer) en het veroorzaken van een aanrijding met die andere auto. Voor mijn gevoel heeft de dief idd zijn rechten verspeeld. Maar dat geldt natuurlijk alleen als 't idd een dief is. Dat kun je niet aflezen van een gestolen kentekenplaat. Als 'ie alleen maar wat aan het rondrijden was op de motor van een vriendje, is 't alweer een ander verhaal...

filmpje: geen bontkraagje
 
Als je nu vind dat de politie zich niet aan de richtlijnen behoeft te houden dan geld dat natuurlijk altijd en overal!!!

Stel je word aangehouden en je reed 100 waar 80 is toegestaan en die agent maakt er 120 van???

Tja weliswaar niet volgens de richtlijnen maar die agent mag dat toch!!!
 
Maar het is wel grappig om te zien hoe ook in dit topic "de omgekeerde wereld"te zien is.
Wanneer agenten daadwerkelijk keihard en genadeloos zouden optreden zijn het arrogante , autoritaire zakkenwassers zijn volgens velen... als zij zelf aan de kant gezet worden. ;)

Dat valt wel mee hoor, zodra agenten ook daadwerkelijk bezig zijn met 'boeven vangen' kunnen ze op een hoop medestanders rekenen, zo ook hier te lezen. En dan mogen ze van mij keihard en genadeloos zijn.

Hoewel een agent ook niet boven de wet staat geeft dit m.i. een compleet verkeerd signaal af voor diegenen bij de politie die er nog wél werk van maken.

Motordieven: van de motor afrijden en neerknuppelen ftw *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan