Gezakt.... :(

Inbox4me

MF veteraan
24 sep 2002
3.141
1
Omgeving Heerenveen
Vandaag was de dag waar ik al tijden naar uitkeek. Nog een les vantevoren en dan: afrijden!

Les ging niet helemaal soepel (uitbrekende achterkant bij remproef, koekblik die niet oplet en slippend achter mij tot stilstand komt) maar vol goede moed naar het CBR.

Het rijden ging prima, dan de bijzondere verrichtingen:

Examinator: "We gaan de garageproef doen"
Denk bij mezelf: Garageproef? Nooit van gehoord :X

Bij deze proef moet je met de motor aan de hand lopen, en dan op de bok zetten.

Wacht even op de bok zetten. Dát was dat ene wat ik nog wilde vragen maar door de zenuwen was vergeten (en m'n instructeur had er ook niet meer aan gedacht). En géén brommer/scooter-ervaring: dus die ging de mist in :(

Remproef gehaald, slalom ging eerste keer fout. En dan weet je dat je geen fouten meer mag maken omdat je al één bijzondere verrichting niet gehaald hebt, en ja, dan gaat die slalom ook de 2e x fout: gas niet constant...

En dan te bedenken dat ik geen enkele aanmerking heb gekregen op mijn rijden. Puur gezakt op bijzondere verrichtingen die normaal altijd goed gaan |( (behalve die garageproef dan)

M.a.w.: ik baal me dood :( :X |(

(en ja ik weet dat het stom is dat je een motor niet op de bok kunt zetten, maar als je het nooit eerder gedaan hebt...)
 
Nu tijd genoeg om de garageproef te oefenen... })



Jammer van het zakken, ik weet uitervaring hoe het is... '(
 
Wat een Grrrmbrml rijschool heb je! Het op de bok zetten van een fiets hoort bij de bijzondere verrichtingen. Klote voor je.

Wat je slalom betreft: ga er iets minder hard in. Dan kun je eventueel gaandeweg versnellen.

Meer succes de volgend keer!
 
Wat die slalom betreft: die gaat iig 9 van de 10 keer goed, maar doordat ik al gezakt was op de garageproef ga je je misschien extra concentreren of te veel nadenken.

Don't know, maar iig thnx voor de tip
 
Garageproef is dat iets nieuws of zo ??????

Slalom is inderdaad kut dat ie fout gaat, is een van de makkelijkere...
Gewoon pech hebben, volgende keer beter....

Anyway, ik ben de eerste keer gezakt om dat ik mijn spanning heel mijn achterrem was vergeten tijdens 1 uur rijden,.... |( |(
 
garageproef nog nooit van gehoord... maar jah ik ben gelukkig daarme neit de enigste.

Blijft wel klote voor je dat je bent gezakt.
Hopelijk slaag je volgende keer wel.
succes dan
 
Zonde man dat je mede gezakt bent door de makkelijkste bijzondere verrichting. Toch wel een minpunt voor je rijschool. Maarja, uithuilen en weer verder. En volgend seizoen lekker :] .
 
Had een vriend van mij ook bij zijn examen... die moest tijdens de bijzondere verrichtingen ook in ene die zgn. garageproef doen.. had ie nog nooit van gehoord, dus ipv met motor en al tussen de twee pionnetjes door te lopen liep ie zelf om de pionnetjes heen door de denkbeeldige muur :P was gelukkig voor hem zijn enige foute verrichting...
 
Ik had bij het lessen ook problemen met op de bok zetten. Probeerde de motor continu bij de handgrepen voor de duo beet te pakken en met een XJ600 heb je dan bijna geen hefboom meer...

Bok op de grond zetten en vervolgens erop gaan staan. Nu met je handen ergens onder de buddy voelen en daar kun je hem vanzelf opbokken.

Suc6 in ieder geval, volgende keer MOET lukken!

En daarna lekker sturen op je eigen motor!
 
Zonde man dat je mede gezakt bent door de makkelijkste bijzondere verrichting. Toch wel een minpunt voor je rijschool. Maarja, uithuilen en weer verder. En volgend seizoen lekker :] .

Ja ik weet het, maar omdat 't allemaal al niet lekker ging (ik wil het woord "garage" niet meer horen vandaag :+ :P ) heb ik em gewoon verneukt :(

Toch nog een positief puntje: het rijden ging lekker, heb ik ook geen enkele aanmerking op gehad :]

Dus idd, better luck next time dan maar
 
Ik had bij het lessen ook problemen met op de bok zetten. Probeerde de motor continu bij de handgrepen voor de duo beet te pakken en met een XJ600 heb je dan bijna geen hefboom meer...

Bok op de grond zetten en vervolgens erop gaan staan. Nu met je handen ergens onder de buddy voelen en daar kun je hem vanzelf opbokken.

Suc6 in ieder geval, volgende keer MOET lukken!

En daarna lekker sturen op je eigen motor!

Ja m'n instructeur heeft het nog even voorgedaan, NA het examen :X

Bedankt voor de tip iig :)


[soz 2 posts achter elkaar van mij]
 
Ik vind het ERG slecht van je rijschool dat je die nooit hebt geoefend, want het is een standaard bijzondere verrichting (kende de naam garageproef trouwens niet). Ik had deze ook tijdens mijn examen, en het is echt de makkelijkste van allemaal...

Meer succes gewenst de volgende keer, en denk maar zo, het is nu toch erg koud om te rijden. (helpt niet he? :P )
 
garage proef?? Hmm zaterdag maar eens aan mijn instructeur vragen, ik heb volgende week examen :)

Ik ben eigenlijk bang om ook op die proefjes te zaken. Onder normale omstandigheden gaat het wel, maar tijdens zo'n examen ben je toch wat gespannen.

Wel kut dat je gezakt bent :( , maar de volgende keer beter moet je maar denken 8-)
 
;( dat je gezakt bent! Het is wel erg slecht van je rijschool dat je het lopen met de motor en het opbokken nog nooit gedaan hebt! Ik zou je instructeur er zeker op aanspreken. Ik ken de term g*r*g*proef overigens ook niet, bij mij was dat gewoon lopen met de motor en opbokken of zoiets.
 
Damn, kvt voor je :(
Ik vind trouwens de garage proef niet echt een "bijzondere verrichting" zoals een slalom of bijvoorbeeld remproef dat zijn.
Idd ERG slecht dat je dat niet eerder hebt geoefend, volgende keer beter!
 
Beter nu zakken als over paar weken/maanden erachter komen dat je het nog niet kunt en dat je verongelukt..

succes volgende keer..
 
Ik moet eerlijk toegeven dat ik nu voor het eerst hoor dat men het lopen en op de bok zetten van de motor de garageproef noemen maar het is nu eenmaal wel een deel van je bijz verrichtingen. Zeer slecht van je rijschool dat ze daar geen aandacht aan hebben gegeven. Zo is ook met je motor aan de hand de motor 90° draaien in een zo kort mogelijke bocht ook een bijzondere verrichting. In je theorie boek staan ze allemaal vernoemd. Kijk daar maar eens goed in en bespreek dit maar eens met je rijschool. :(
 
Garage proefff ???? |( :( niet te geloven....
idd nog nooit van gehoord....
hoop dat het de eerst volgende keer wel allemaal lukt.
veel succes toegewenst...
 

(en ja ik weet dat het stom is dat je een motor niet op de bok kunt zetten, maar als je het nooit eerder gedaan hebt...)


Stom van wie? Niet van jou. Maar wel van die idioot die je les hebt gegeven.
Lekkere instructeur is dat.
Vuilisman, mag deze zak ook mee?

CU

D *D *D V
 
Terug
Bovenaan Onderaan