Ook ik een CB400F..

nee das een roelscheffers tank...... '(


:+

_O- _O- _O-

Dit is inderdaad een "Echte RoelScheffers - tank", zeer waarschijnlijk Dunstall.
Toevallig heb ik gisteren aan Harrie gevraagd of hij iets had voor een CB400.
Deze staat op zijn site vermeld. Is ook een supermooie tank BTW.
 
Shit.....ben ik net mijn zitje en spatbord aan het voorbereiden voor het spuiten.
Zie ik, na het vullen van mijn benzinetank, dat er een plasje benzine onder de motor verschijnt.... ;(
Nu blijkt mijn Polyestertank aan de binnenkant lek te zijn.
Tis een miniscuul gaatje. |( |(
Wie weet waarmee ik dit kan repareren......please help..... '(
 
he tjeeke

waar heb jij die lampjes vandaan gehaald?

De lampjes heb ik bij een lokale klein-electronicaboer gehaald,
Dit zijn losse leds met de benodigde weerstanden, chromen ledhouders en een onderlegring.
Kosten totaal ca. 10 euronen :]
 
Heeft er iemand ervaring hoe je een oude tankcoating uit een polyester tank kunt verwijderen?
Ik heb de vraag ook gesteld aan de leverancier van TANKCURE, deze vertelde dat hun remover niet geschikt is, mischien Thinner of Carb.reiniger.
Wie weet raad...... :Y
 
Tsja, de oude tankcure liet los en kon er maar op 1 manier worden uitgehaald:
De flex erin.... ;(

IMG_2505.jpg


De losse delen eruit gepulkt en het opbouwen is weer begonnen...

IMG_2506.jpg


Na het opvullen, ga ik voor de zekerheid weer een tankcure er in gooien.
Ik zal bij de verkoper eens informeren of dat wel kan, als de tank al ooit is voorzien van dat spul??? Ik heb geen idee....
 
Tsja, de oude tankcure liet los en kon er maar op 1 manier worden uitgehaald:
De flex erin.... ;(

[afbeelding]

De losse delen eruit gepulkt en het opbouwen is weer begonnen...

[afbeelding]

Na het opvullen, ga ik voor de zekerheid weer een tankcure er in gooien.
Ik zal bij de verkoper eens informeren of dat wel kan, als de tank al ooit is voorzien van dat spul??? Ik heb geen idee....

;( .... huhhhhh???
 
Het is wel goed spul maar het vraagt nogal goede voorbereiding (ontroesten en vooral ontvetten). Verder las ik ook ergens dat het niet tegen Shell V-power kan, omdat het dan ook loslaat.
 
De tankcure zat los en ik kon zo de vellen er af peuteren.
Dit was niet overal, maar slechts plaatselijk.
Ik denk toch wellicht een ontvettingsprobleem.
Laatst heb ik Harrie vd Kruijs gesproken over dit probleem.
Hij garandeerde me dat me de huidige benzine geen tankcure meer nodig is bij polyestertanks.
Het probleem dat de benzine de polyester oplostte, was een probleem wat gezocht moet worden bij de toenmalige overgang naar loodvrije benzine. (div toevoegingen)
Nu is dat overbodig.

Maar om in mijn geval zeker te zijn, dat deze tank vloeistofdicht is, gooi ik het er toch weer in.
PS is er iemand in de buurt van Tilburg, die me wil helpen met het aanbrengen van de tankcure?
Ben namelijk een leek in dat spul... _O-
 
Ondertussen ben ik weer begonnen aan het rempomp - clipons probleem.
De rempomp zat bij het installeren van de clipons in de weg.
Daardoor moest ik de rempomp scheef bevestigen. Dit kwam het remmen niet ten goede omdat de remhandle te dicht tegen het stuur zat.

Toen bedacht ik het volgende.......
Neem een bevestigingsbeugel van een reserve rempomp en bevestig deze andersom op het stuur.
Neem daarbij 2 langere imbusbouten en voila.
Het past... *O* *O* *O*

Kosten: 0
Plezier: onbetaalbaar :]

IMG_2531.jpg


IMG_2535.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan