Slechte gewoonten op de motor.

Stelselmatig véél te dicht achter mn voorganger... is een onbewuste gewoonte geworden jammer genoeg.
Dat is echt dom op meerdere vlakken. Wat denk je dat er nodig is om ermee te stoppen? Wellicht eens een vro of circuittraining doen zodat je je realiseert dat je remweg serieus lang is op de motor.
 
Stelselmatig véél te dicht achter mn voorganger... is een onbewuste gewoonte geworden jammer genoeg.
Aanleren om regelmatig even de secondes te tellen. Bij bijvoorbeeld elke afrit, of elke keer als je een kruising passeert.

Dat ze ineens naar voren rollen en nog dichter achter je gaan staan
In dat geval; blijf er eens tussen staan in plaats van ervoor. Dat komt vriendelijker over en je hebt bij het wegrijden keuze uit 2 rijstroken in plaats van 1.
 
Kan dit alleen definiëren als een slechte gewoonte als je zo vals zingt als een krolse kat en daarmee je eigen gehoor beschadigd. Maar jou kennende Jan schat ik je in voor een serenade van Luciano Pavarotti! Voor de rest gillen als een speenvarken op die motor. Beetje mee bleren, doen we in de auto ook. 🥳
idd ,ik begeleid niets he' ,puur brullen om te brullen ,zelfs voor t stoplicht af en toe :$ en dan maar rap t gas erop
 
Soms heb je van die bochten op de snelweg waar geen snelheidsaanbeveling staat, maar een maximumsnelheid.
Als ik er op een vochtige weg met 45 te hard moeiteloos doorheen kan (en de rest van het verkeer ook gewoon 20-30 te hard rijd aldaar), dan beschouw ik het alsnog als aanbeveling. Zelfs in m'n twingootje met grofweg 60pk en 10 jaar ouwe banden moest ik opletten dat ik niet op de invorderingsgrens zat, just in case... Als het zelfs daarin kan, dan hebben ze er echt het verkeerde bord neergezet.

Verder rijd ik met mijn telefoon als navigatie, en soms is het lastig om die te bedienen met handschoenen aan - als ik bijvoorbeeld iets uit wil zoomen om de kaart beter te kunnen zien. Legaal want braaf in de handsfree houder, maar niet ideaal.

Verder ben ik vrij braaf. Ik heb in m'n leven nog maar 1 snelheidsboete gehad, en ik werk me eigenlijk zelden in situaties waarin ik actief moet compenseren voor de stupiditeit van mezelf of van anderen. Voorkomen is beter dan genezen.
 
Laatst bewerkt:
Ik rij altijd met een potje op,soms vizier naar beneden maar meestal met zonnebril op en ik rij op een naked.

Slechte gewoonte is te relaxed rijden.
Voeten op de valbeugels en cruise controle aan. Ik woon in de randstad dus veel trajectcontrole😔
 
Ik rij meestal met mijn vizier open, maar heb een belachelijk groot scherm voor mijn pannetje.

Op de snelweg met één hand rijden als ik onder de 80 km/u kom met mijn GTR. Hmm...deed dit eigenlijk met al mijn motoren.

wat veel erger is dat ik sinds de 100 km/u regel mij stierlijk verveel.😕 En gaat ten koste van de concentratie.
 
Soms heb je van die bochten op de snelweg waar geen snelheidsaanbeveling staat, maar een maximumsnelheid.
Als ik er op een vochtige weg met 45 te hard moeiteloos doorheen kan (en de rest van het verkeer ook gewoon 20-30 te hard rijd aldaar), dan beschouw ik het alsnog als aanbeveling. Zelfs in m'n twingootje met grofweg 60pk en 10 jaar ouwe banden moest ik opletten dat ik niet op de invorderingsgrens zat, just in case... Als het zelfs daarin kan, dan hebben ze er echt het verkeerde bord neergezet.

Verder rijd ik met mijn telefoon als navigatie, en soms is het lastig om die te bedienen met handschoenen aan - als ik bijvoorbeeld iets uit wil zoomen om de kaart beter te kunnen zien. Legaal want braaf in de handsfree houder, maar niet ideaal.

Verder ben ik vrij braaf. Ik heb in m'n leven nog maar 1 snelheidsboete gehad, en ik werk me eigenlijk zelden in situaties waarin ik actief moet compenseren voor de stupiditeit van mezelf of van anderen. Voorkomen is beter dan genezen.

Doe het dan eens met een Oostblokkie tankwagen of een veewagen met 3 lagen varkens? Of zijn Twingo's met 10 jaar oude banden dusdanig omval- en uitbreekgevaarlijk dat een vrachtwagen van 4m hoog en slechts 2,6m breed nog wel harder kan, zelfs als die tot het dak geladen is?
 
download.jpeg
 
Je kickstand maar half uit doen waardoor je motor op het asfalt tyft, het is weer maandag hoor 8)7
 
Sinds ik een auto heb met adaptieve cruise control ben ik er achter gekomen dat normaal afstand houden echt een stuk verder is dan ik denk.

Komt omdat ik over de gemiddelde auto heen kijk denk ik
 
Doe het dan eens met een Oostblokkie tankwagen of een veewagen met 3 lagen varkens? Of zijn Twingo's met 10 jaar oude banden dusdanig omval- en uitbreekgevaarlijk dat een vrachtwagen van 4m hoog en slechts 2,6m breed nog wel harder kan, zelfs als die tot het dak geladen is?
Waarom zou ik dat doen? Een vrachtwagen moet je niet behandelen als personenwagen (al denken mijn lokale vuilniswagenchauffeurs daar soms anders over).

Het is een voorbeeld om aan te geven dat je zelfs onder niet-ideale omstandigheden, veilig harder door die bocht kan in een personenwagen of op een motor. Je mag er 70, de vrachtwagens rijden er gewoon in de begrenzer trouwens. We hoeven niet overal een extra lage maximumsnelheid neer te zetten, omdat specifiek vrachtwagens er soms moeite mee hebben. Ken genoeg klaverbladen waar je in principe gewoon 100 mag maar je zou idioot zijn als je dat met een vrachtwagen zou proberen...
 
Slechte gewoonte: te lang in versnelling blijven staan voor een stoplicht. Het me realiseren en dan in neutraal zetten één seconde voor het licht op groen springt. Redelijk idioot vind ik dat van mezelf. 🥴
 
Waarom zou ik dat doen? Een vrachtwagen moet je niet behandelen als personenwagen (al denken mijn lokale vuilniswagenchauffeurs daar soms anders over).

Het is een voorbeeld om aan te geven dat je zelfs onder niet-ideale omstandigheden, veilig harder door die bocht kan in een personenwagen of op een motor. Je mag er 70, de vrachtwagens rijden er gewoon in de begrenzer trouwens. We hoeven niet overal een extra lage maximumsnelheid neer te zetten, omdat specifiek vrachtwagens er soms moeite mee hebben. Ken genoeg klaverbladen waar je in principe gewoon 100 mag maar je zou idioot zijn als je dat met een vrachtwagen zou proberen...

Ik wil alleen maar aangeven dat dat bordje er niet voor jou staat, maar dat er ook voertuigen op de snelweg rijden waarbij het beter is om een wat lagere snelheid aan te houden. Het is aan de bestuurder/chauffeur om er wel of niet iets mee te doen. Met 30ton staal op de vloer kun je harder de bocht door dan 4 ton stukgoed tot het dak geladen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan