Slechte gewoonten op de motor.

Slechte gewoonte: te lang in versnelling blijven staan voor een stoplicht. Het me realiseren en dan in neutraal zetten één seconde voor het licht op groen springt. Redelijk idioot vind ik dat van mezelf. 🥴
Is dat een slechte gewoonte om in de versnelling te laten staan voor het stoplicht? Vergeten terug te schakelen naar 1 lijkt me eerder een slechte gewoonte.

Is achterstevoren op de motor zitten a la Dik Trom al voorbij gekomen? O-) 8-)
 
Precies die van mij houdt zelfs maar 1s afstand terwijl 2s de norm is.
Zelfs met die 1s is de afstand al heel vaak 3x de afstand die andere blijkbaar normaal vinden.
Verklaard waarschijnlijk ook waarom je iedere dag wel een kop-staartje ziet op de snelweg....
Ja, was voor mij echt wel een openbaring.
Zeker als je de remweg vergelijkt van een gemiddelde motor en auto.
 
In het uitzonderlijke geval dat ik in een file terecht kom, gedraag ik mij als een hooligan.

Met een luid brullende Vmax als een idioot de vrijgekomen gaatjes opzoeken.
 
In het uitzonderlijke geval dat ik in een file terecht kom, gedraag ik mij als een hooligan.

Met een luid brullende Vmax als een idioot de vrijgekomen gaatjes opzoeken.

Of zo' rijdende file, niet echt file maar met een km of 60 over de snelweg.zeg maar naar een file toe of er juist vanaf. Heerlijk sjoelschijven......
 
Ik wil alleen maar aangeven dat dat bordje er niet voor jou staat, maar dat er ook voertuigen op de snelweg rijden waarbij het beter is om een wat lagere snelheid aan te houden. Het is aan de bestuurder/chauffeur om er wel of niet iets mee te doen. Met 30ton staal op de vloer kun je harder de bocht door dan 4 ton stukgoed tot het dak geladen.

Maar dan is een adviessnelheid toch veel passender als een groot deel van het verkeer veel vlotter door zo'n bocht komt? Er zijn inderdaad genoeg klaverbladlusjes waar geen bordje '50' staat maar waar men verwacht dat je zelf nadenkt :Y
 
Op de snelweg inhalen via de meeste rechterbaan waar niemand aan het rijden is, omdat iedereen op de linker of middenbaan blijft plakken. Overigens haal ik dan niet met erg groot snelheidsverschil in.
 
Slechte gewoonte: te lang in versnelling blijven staan voor een stoplicht. Het me realiseren en dan in neutraal zetten één seconde voor het licht op groen springt. Redelijk idioot vind ik dat van mezelf. 🥴
Herkenbaar zoals al eerder gemeld, maar als er nu eens meer van dit soort verkeerslichten geplaatst worden, zouden ze het leven voor ons en een heleboel andere weggebruikers (lees telefoongluurders O-) ) een stuk makkelijker en minder irritant maken.
Je kan 'm dan gerust in zijn vrij zetten en bij nog 5 seconden te gaan zet je'm in zijn versnelling.

PS: Op Terbregseweg in Rotterdam staan ze al...
1606746704882.png
 
Herkenbaar zoals al eerder gemeld, maar als er nu eens meer van dit soort verkeerslichten geplaatst worden, zouden ze het leven voor ons en een heleboel andere weggebruikers (lees telefoongluurders O-) ) een stuk makkelijker en minder irritant maken.
Je kan 'm dan gerust in zijn vrij zetten en bij nog 5 seconden te gaan zet je'm in zijn versnelling.

PS: Op Terbregseweg in Rotterdam staan ze al...
Bekijk bijlage 1569816
3,2,1 Goooooooooooooooooooooooooooooooooooooo!
 
Je gaat je motor toch niet in z'n vrij zetten voor een stoplicht? Moet je 'm eerst in de versnelling rossen voor je weg kunt, ben je ondertussen al omver gereden door oma in haar koekblik achter je. :X
of in de zeik gezet door zo n scootertje wat naast je staat _O-
 
Je gaat je motor toch niet in z'n vrij zetten voor een stoplicht? Moet je 'm eerst in de versnelling rossen voor je weg kunt, ben je ondertussen al omver gereden door oma in haar koekblik achter je. :X
De meeste automobilisten merken pas dat het groen was, als het alweer rood is. :+
Als je direct wegrijdt bij groen, word je door automobilisten aangereden die door rood rijden. De enige oplossing is dus wachten voor groen, en rijden door rood.
 
Beste medeforummers,

Bij mijn weten bestaat een dergelijk topic nog niet.

Laat ik het spits afbijten.

- Heb de neiging om "altijd" met het vizier open, kinbak omhoog bij systeemhelm, te rijden. Zelfs op de snelweg. Fout natuurlijk.

Wie volgt?
Ik heb m'n kinstuk ook zo veel mogelijk omhoog. Met mijn Nolan N100 5Plus mag dat ook, deze helm is als integraal, maar ook als jethelm gekeurd. Is het verstandig? Niet echt, ik denk vaak te laat aan wat er had kunnen gebeuren. Naar ja, motor rijden op zich is niet geheel ongevaarlijk.
 
Herhaaldelijk het knipperlicht uitzetten, meestal 3 keer achter elkaar.

Koppelingshendel nog eens van mij af duwen, komt van een motor die net iets ruim in de speling zat.

Nu niet meer, er was een stoplicht in de buurt op een rechte weg. Als die op groen ging kijken hoe hard ik langs het einde bebouwde kom bord kon rijden. Bijna 200 meter verder op.

Ik heb er nog wel een paar denk ik. :)

db
 
Maar dan is een adviessnelheid toch veel passender als een groot deel van het verkeer veel vlotter door zo'n bocht komt? Er zijn inderdaad genoeg klaverbladlusjes waar geen bordje '50' staat maar waar men verwacht dat je zelf nadenkt :Y

Klopt, maar degene op wie ik reageerde zei min of meer dat omdat hij veel harder door de bocht kon, dat dat bordje met adviessnelheid overbodig is. En dat is het dus niet
 
Je gaat je motor toch niet in z'n vrij zetten voor een stoplicht? Moet je 'm eerst in de versnelling rossen voor je weg kunt, ben je ondertussen al omver gereden door oma in haar koekblik achter je. :X

volgens mij zelfs lesinstructeur advies geweest. Want anders kom je voor iets achter je niet snel weg idd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan