snelheid

Ik weet het al omdat men in Belgie verplicht het gele veske mag dragen :9~~
Neen, is niet verplicht.

Verplicht zijn volgende kledij:
Helm (logisch)
Schoenen die de enkels ook beschermen.
Handschoenen (wordt nog veel zonder gereden)
Lange broek en lange mouwen (mag dus ook uw pyjama zijn, als die maar lange mouwen en broek heeft :X)

En over die wegen ... oké, ze zijn niet van de beste, maar ik geniet gewoon van de stukken die wel goed zijn ipv te klagen over de slechte delen ;)
 
Die theorieen hier.

Knap hoor een dom topic nog dommer maken....

Vooral die oldscool: " ik ben geen kenner hoor maar ik ga toch uit alle macht proberen jullie de les te leren"
|(
 
Laatst bewerkt:
Die theorieen hier.

Knap hoor een dom topic nog dommer maken....

Vooral die oldscool: " ik ben geen kenner hoor maar ik ga toch uit alle macht proberen jullie de les te leren"
|(

Discussies waarin de meeste deelnemers gewoon echt geen idee hebben waar ze het over hebben, maar daar zelf wel compleet van overtuigd zijn moet je gewoon laten.
Je krijgt er een hoop verfrissende inzichten voor terug en een paar goede lach aanvallen.

Lijkt mij wel de moeite waard.

Ik zou als ik kiki of oldscool was in ieder geval niet direct mijn dayjob opzeggen en de techniek in gaan.
 
Ik heb toch ook aangegeven de techniek erachter niet te weten :+ weet alleen uit de ervarng dat de ene 25kw harder gaat dan de ander. En dat als iemand het wist, die dat uit mocht leggen :z

@123. Zie het ook echt al voor me, al die belgen die in hun pyjama naar hun werk kachelen _O-
Gele hesjes e.d zie je daar sowieso wel veel meer dan hier :]
 
123,Is dat allemaal verplicht te dragen in Belgie,
ik dacht dat alleen het veske verplicht was in Belgie. _O-
Pyjama wat is dat?
Of bedoel je de negligee,de moderne opvolger van de pyjama :Y
Zo is dat niet over de Belgische wegen klagen, we springen gewoon over de
slechte stukken heen *O*
 
Laagvliegert,Draghandi,It wasen,t me, I didn,t nothing wrong.
Please don,t read me the lesson. O-)
 
Die theorieen hier.

Knap hoor een dom topic nog dommer maken....

Vooral die oldscool: " ik ben geen kenner hoor maar ik ga toch uit alle macht proberen jullie de les te leren"
|(


vooral die laagvliegert,


daarvoor noemen ze het een discussie, boeit het je niet of irriteer je je eraan blijf lekker weg.

of voeg wat zinnigs toe, die opm gaat nergens over. :')
ik weet prima waar ik het over heb. :W



daarnaast wordt er hier een voorbeeld gegeven van 16000 cc en een enorm koppel maar geen hoge snelheid, duh.....

daar gaat de discussie niet over, die gaat over een snelheid te halen die maximaal is met alleen 25 kw.
 
@oldscool

Als het een discussie is waar "feiten " geopperd worden door iemand die NON-stop offltopic berichten post, en ook zelf aangeeft geen kenner over te zijn.

Dan kan je mijn reactie verwaschten. En ook als je niet tegen kritiek kan wat klaarblijkelijk het geval is heb JIJ niks in een discussie te zoeken.
 
Laatst bewerkt:
Discussies waarin de meeste deelnemers gewoon echt geen idee hebben waar ze het over hebben, maar daar zelf wel compleet van overtuigd zijn moet je gewoon laten.
Je krijgt er een hoop verfrissende inzichten voor terug en een paar goede lach aanvallen.

Lijkt mij wel de moeite waard.

Ik zou als ik kiki of oldscool was in ieder geval niet direct mijn dayjob opzeggen en de techniek in gaan.


wat weet jij nou man, daar werk ik allang.
hahahahaha.


nee, niet in de blokken splitsen en cilinders honen, dat niet.
en er zal vast iemand zijn die hier veel meer kaas van heeft gegeten ivm deze materie.

maar wat maakt dat uit, mag iemand niet gewoon z'n mening normaal ventileren??
ik geloof dat een forum daar onder andere voor was.
ik niet iemand die altijd met de rest meeloopt, en heb m'n eigen ideeën en opvattingen.

jammer voor jou dat die niet lijken te kloppen, ik zal er niet echt mee kunnen zitten.

zoals gezegd, kom met bewijs dat een 25kw net zo snel is als onbegrenst en ik houd mijn pleidooi gestaakt.

totdan is het alleen maar luchtopmerkingen en niet concreet.


:W fijne dag gewenst met dit prachtige weer.
 
@oldscool

Als het een discussie is waar "feiten " geopperd worden door iemand die NON-stop offltopic berichten post, en ook zelf aangeeft geen kenner over te zijn.

Dan kan je mijn reactie verwaschten. En ook als je niet tegen kritiek kan wat klaarblijkelijk het geval is heb JIJ niks in een discussie te zoeken.


bla bla bla, kom nu eens met iets concreets man.

dit wordt een beetje saai zo...
 
wat weet jij nou man, daar werk ik allang.
hahahahaha.


nee, niet in de blokken splitsen en cilinders honen, dat niet.
en er zal vast iemand zijn die hier veel meer kaas van heeft gegeten ivm deze materie.

maar wat maakt dat uit, mag iemand niet gewoon z'n mening normaal ventileren??
ik geloof dat een forum daar onder andere voor was.
ik niet iemand die altijd met de rest meeloopt, en heb m'n eigen ideeën en opvattingen.

jammer voor jou dat die niet lijken te kloppen, ik zal er niet echt mee kunnen zitten.

zoals gezegd, kom met bewijs dat een 25kw net zo snel is als onbegrenst en ik houd mijn pleidooi gestaakt.

totdan is het alleen maar luchtopmerkingen en niet concreet.


:W fijne dag gewenst met dit prachtige weer.

Het maakt ook helemaal niet uit, zoals ik al zei verfrissende inzichten krijg je er alleen maar van.

En nee voel geen drang om mij te mengen dat een 25kw motor net zo snel is als onbegrenst. Dat laat ik liever over aan jouw en kiki. Veel leuker anders zijn we zo uitgepraat.
 
Heb jij hier iemand horen zeggen dat een onbegrensde motor net zo hard gaat als een motor begrensd? Nee. :') mijn motor zal vol vermogen 260 oid kunnen en begrensd iets van 190-200. Dat jij niet gelooft dat een 25kw zo hard kan, kan ik ook niks aan doen. Maar no problem, ik zal nog wel eens op zoek gaan naar een rustige weg, om je dat bewijs te leveren dat je wilt. :)
 
"ik niet iemand die altijd met de rest meeloopt, en heb m'n eigen ideeën en opvattingen.

jammer voor jou dat die niet lijken te kloppen, ik zal er niet echt mee kunnen zitten. "

Oldscool kwote.

Staat gelijk aan: ik praat vollle dagen poep op fora en als je dat niet leuk vind,jammer dan.

:r

Edit : Sorry scool, ik heb veel domme dingen gelezen maar deze spant de kroon!
Bij deze heb ik nu een ondertitel.

Gefeliciteerd *O*
 
Laatst bewerkt:
"ik niet iemand die altijd met de rest meeloopt, en heb m'n eigen ideeën en opvattingen.

jammer voor jou dat die niet lijken te kloppen, ik zal er niet echt mee kunnen zitten. "

Oldscool kwote.

Staat gelijk aan: ik praat vollle dagen poep op fora en als je dat niet leuk vind,jammer dan.

:r

Edit : Sorry scool, ik heb veel domme dingen gelezen maar deze spant de kroon!
Bij deze heb ik nu een ondertitel.

Gefeliciteerd *O*


triest, iets anders kan ik niet zeggen.

kan je nu echt niets zelf bedenken......
Op je pik getrapt door dit??
nou, ja. Je laat je eigen wel erg kennen zo he.


ik zeg de hele tijd; kom dan met reële punten dat ik finaal ongelijk heb,
maar het enige wat je doet is blaten van mijn mening terwijl je zlf niets toevoegt.

maar, najah. Ik heb het wel gezien hier, hahahaha


fijne dag he.
 
vooral die laagvliegert,


daarvoor noemen ze het een discussie, boeit het je niet of irriteer je je eraan blijf lekker weg.

of voeg wat zinnigs toe, die opm gaat nergens over. :')
ik weet prima waar ik het over heb. :W



daarnaast wordt er hier een voorbeeld gegeven van 16000 cc en een enorm koppel maar geen hoge snelheid, duh.....

daar gaat de discussie niet over, die gaat over een snelheid te halen die maximaal is met alleen 25 kw.

Niet slecht bedoeld hoor, maar ik denk dat gij het doel van dit topic juist niet snapt ;)
Dit topic is gestart door iemand die zich afvraagt of je sneller moet (hoort) te rijden naargelang het type motor dat je hebt, omdat dat bij het betreffende type motor hoort, niet of die motor in kwestie daartoe in staat is ...

Het gevolg, door die vraag zijn er die ervan uit ginge dat de TS eigenlijk Mustiej is onder een andere naam, en trekken het gehele topic in het belachelijke.
de discusie loopt een beetje uit in een discusie over topspeed versus kW en cc's, en jij begrijpt blijkbaar gewoon niet helemaal dat topspeed van veel meer afhankelijk is dan alleen maar kW en cc's :X

Om effe terug te komen op een van uw opmerkingen, het gewicht van de berijder bijvoorbeeld doet maar heel weinig aan de topsnelheid. Dat je nu op eenzelfde motor zit met 60 of 120kg geeft enkel een (lichtjes) verhoogde rolweerstand, maar veranderd (tenzij je 2.25m groot bent) amper iets aan de aerodynamica, enz. enz. enz. Acceleratie zal er een beetje onder lijden, maar de topspeed amper, tenzij bergop natuurlijk.

Dat ik dat van die 15.600cc V8 aanhaalde was om je op een extreem duidelijke manier aan het licht te brengen hoe het zit ;)
Betrof namelijk een Scania V8, 700PK en ruim 3200nm koppel! Die BMW 325i bleef écht achter (had natuurlijk wel geen opligger aanhangen, en heb er ook geen rbw voor, maar dat vertel ik er niet bij O-) ).

Back to the point: Begrensde motoren gaan best nog hard, maar hebben op hogere snelheid gewoon een zee van tijd nodig om die te halen. En in deze context hangt veel af van het type begrenzing.

En voor diegenen die hopeloos kicken op "snelheid" is het maar te hopen dat het er niet doorkomt wat men achter de schermen reeds aan het bespreken is ... verzegelde begrenzing op de boordcomputer, die je toerental, je vermogen EN je koppel begrenzen :X
maar, najah. Ik heb het wel gezien hier, hahahaha
In eerste instantie dacht ik nog, "oké, met den deze valt er nog te disuteren/praten ... ", maar afdruipen is gelijk aan je ongelijk toegeven :')
 
Laatst bewerkt:
triest, iets anders kan ik niet zeggen.

kan je nu echt niets zelf bedenken......
Op je pik getrapt door dit??
nou, ja. Je laat je eigen wel erg kennen zo he.


ik zeg de hele tijd; kom dan met reële punten dat ik finaal ongelijk heb,
maar het enige wat je doet is blaten van mijn mening terwijl je zlf niets toevoegt.

maar, najah. Ik heb het wel gezien hier, hahahaha


fijne dag he.

Ja precies, IK laat me kennen... Lach me rot om je.

Have fun me je discussie!

Mijn dag kan niet stuk, nieuwe ondertitel en gelachen.
 
Niet slecht bedoeld hoor, maar ik denk dat gij het doel van dit topic juist niet snapt ;)
Dit topic is gestart door iemand die zich afvraagt of je sneller moet (hoort) te rijden naargelang het type motor dat je hebt, omdat dat bij het betreffende type motor hoort, niet of die motor in kwestie daartoe in staat is ...

Het gevolg, door die vraag zijn er die ervan uit ginge dat de TS eigenlijk Mustiej is onder een andere naam, en trekken het gehele topic in het belachelijke.
de discusie loopt een beetje uit in een discusie over topspeed versus kW en cc's, en jij begrijpt blijkbaar gewoon niet helemaal dat topspeed van veel meer afhankelijk is dan alleen maar kW en cc's :X

Om effe terug te komen op een van uw opmerkingen, het gewicht van de berijder bijvoorbeeld doet maar heel weinig aan de topsnelheid. Dat je nu op eenzelfde motor zit met 60 of 120kg geeft enkel een (lichtjes) verhoogde rolweerstand, maar veranderd (tenzij je 2.25m groot bent) amper iets aan de aerodynamica, enz. enz. enz. Acceleratie zal er een beetje onder lijden, maar de topspeed amper, tenzij bergop natuurlijk.

Dat ik dat van die 15.600cc V8 aanhaalde was om je op een extreem duidelijke manier aan het licht te brengen hoe het zit ;)
Betrof namelijk een Scania V8, 700PK en ruim 3200nm koppel! Die BMW 325i bleef écht achter (had natuurlijk wel geen opligger aanhangen, en heb er ook geen rbw voor, maar dat vertel ik er niet bij O-) ).

Back to the point: Begrensde motoren gaan best nog hard, maar hebben op hogere snelheid gewoon een zee van tijd nodig om die te halen. En in deze context hangt veel af van het type begrenzing.

En voor diegenen die hopeloos kicken op "snelheid" is het maar te hopen dat het er niet doorkomt wat men achter de schermen reeds aan het bespreken is ... verzegelde begrenzing op de boordcomputer, die je toerental, je vermogen EN je koppel begrenzen :XIn eerste instantie dacht ik nog, "oké, met den deze valt er nog te disuteren/praten ... ", maar afdruipen is gelijk aan je ongelijk toegeven :')


dat zie je verkeerd.

met mij is prima een discussie te voeren, maar als er puur op de man gespeeld gaat worden en het niets meer bijdraagt aan de discussie, men wordt onbeschoft...

dan ben ik idd weg ja, voel me een beetje te oud voor internetbattle, die tijd ligt wel achter me.

verder zit ik al een aantal jaar op MF, en heb inderdaad al wat meegemaakt.
ik heb iddg geen zin om deze azijnzeikers op deze manier nog verder te woord te staan,
gaat nergens heen. :N :N

ik ben nergens onbeschoft geweest, gewoon een normale discussie that's all.

maja, dat krijg je als je in de verzamelbak van MF zit, en dat is Algemeen topic.


en als laatste; met "deze" zeg je maar tegen een snotjong. niet tegen mij.


en ik heet ook geen cool,
zo, en nu ben ik inderdaad weg. :Y
 
ik ben nergens onbeschoft geweest, gewoon een normale discussie that's all.

...

en als laatste; met "deze" zeg je maar tegen een snotjong. niet tegen mij.

...

zo, en nu ben ik inderdaad weg. :Y
Ik beweer ook niet dat je onbeschoft bent geweest :N

En een uitdrukking als "met den deze ..." is "plat vlaams", vergeef me dat ik Belg ben '(
Jammer dat jij dat verkeerd opvat ... en de uitdrukking snotjong vind ik beledigend naar de jongeren onder ons B| (ik ben er zelf ook al bijna 37 hoor, maar zo spreek ik niet over jongeren :N )

En als je weer weg bent, wens ik je nog wel een fijne dag toe hoor! :W

*je leest dit immers toch nog wel ;) *
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan