Snelweg Zwaaien

crossybye.gif
 
zwaaien naar de andere rijbaan is wat lastig, maar ik beantwoord de zwaai wel. Wel opletten dat je niet ineens acherstevoren zit als je bij 180 je arm uitsteekt.

Bij inhalen effe een voetje uitsteken. (wie maakt daar ffkes een smily voor??)

:W
 
ik ga echt niet over zes rijbanen heen zwaaien als er weer zo'n mooi weerrijder in z'n korte broek en teenslippers met 160 over de snelweg raast en zonodig zich verbonden voelt met mij.

zeker niet als het een scooter is

:W
 
Aangezien ik 90% van mijn tijd op de snelweg rijd, zwaai ik daar zover de situatie 't toelaat (dus niet met 120+ kmh, of in de file, of als er net 'n koekblik voor m'n neus kruipt). En natuurlijk ff de rechtervoet van 't pedaal als je 'n motorrijder inhaalt!

Maar ik ben heel fout, ik zwaai ook naar koekblikkers.... die moeite doen om me meer ruimte te geven in de file :).

Dat laatste doe ik ook.
 
ik ga echt niet over zes rijbanen heen zwaaien als er weer zo'n mooi weerrijder in z'n korte broek en teenslippers met 160 over de snelweg raast en zonodig zich verbonden voelt met mij.

zeker niet als het een scooter is

:W

Aan de andere kant vind ik het wel dapper als je met zo'n scooter de snelweg op durft. (dan bedoel ik vooral de kleine 100cc en 200cc dingetjes :+)
 
ik let wel op de weg voor me... :Y

als ik ook nog op moet gaan letten wat er aan de andere kant van de vangrail gebeurt heb ik geen tijd meer om te genieten...
en dan nog.. als ik zo'n 150/160 rijd en die ene aan de andere kant ook, zie ik een flits en that's it..

mocht ik dan toch in een oogwenk zien dat de tegemoetkomende motorrijder zwaait ben ik echt niet te beroerd om terug te zwaaien.. maar ik ZIE het vaak gewoon niet of pas veel te laat... :W
 
k Zwaai sowieso bijna nooit... zoveel motorrijders tegenwoordig. Zie het nut niet echt er van :z O ja, naar mede-Thundercatters wil ik nog weleens zwaaien.
 
Laatst bewerkt:
~
Aangezien ik 90% van mijn tijd op de snelweg rijd, zwaai ik daar zover de situatie 't toelaat (dus niet met 120+ kmh, of in de file, of als er net 'n koekblik voor m'n neus kruipt). En natuurlijk ff de rechtervoet van 't pedaal als je 'n motorrijder inhaalt!

Maar ik ben heel fout, ik zwaai ook naar koekblikkers.... die moeite doen om me meer ruimte te geven in de file :).[/quote]


DAT ZOUDEN MEER MOTORRIJDERS MOETEN DOEN !!



:]
 
Ik zwaai (nog) niet op de snelweg, maar verder wel. Erg lollig. Van mensen met mohawks op hun helm hoef je kennelijk ook geen groet te verwachten en van die ene meneer op z´n overdadig met chroom versierde motorfiets die zo druk bezig was om stoer te kijken. Tja, als je ZO stoer bent, kun je niet zwaaien, dan gaat je hele imago het raam uit, dat snap ik wel 8-)

Anderen zwaaien weer zo heftig dat ze bijna van hun fiets vallen, zoals die andere meneer die naast me kwam staan bij ´t stoplicht en die wel erg z´n best deed om in beeld te komen :W dag hoor!

Ik vind´t geinig en ik zwaai lekker door :W *O*
 
Als we elkander opmerken: waarom niet.
Maar alleen als we beide op de linkerbaan rijden, anders is het kansloos.
 
niet zwaaien naar een mooiweer rijder op teenslippers en met een enkel t-shirtje aan en een muts in bikini achterop is wel een duidelijk statement. Als zo iemand zwaait zal ik slechts op mijn voorhoofd wijzen. :(

Wat lilanie zegt is zeker waar: je moet ze maar net zien, als je met een realitieve snelheid van 320km/h langs komt zetten. :o
 
Als we elkander opmerken: waarom niet.
Maar alleen als we beide op de linkerbaan rijden, anders is het kansloos.

Daar moet ik je gelijk in geven. Als je niet allebei op de linker baan rijdt is het niet eens het proberen waard. Zeker als je ervan uit gaat dat niet iedereen braaf 120 rijdt O-)
 
Ik zwaai meestal wel op de snelweg maar soms ben ik te laat (of te snel) en vaak moet ik weer in de ankers voor een linksplakker en terugschakelen doe ik liever MET koppeling :+
 
Zwaai nooit op een snelweg.

En zwaai ook niet als ik een bocht neem, voel me wel een beetje schuldig als de tegenligger zwaait en ik niet. Ik hou liever me beide handen aan het stuur.....

Lees dit topic dan ff: tegensturen

Daarna kan jij ook terugzwaaien in een bocht *D

Ik zwaai naar alles en iedereen die zich op een motor verplaatst....ook onze kanariepietjesgele vrienden of die Freunde in Grün....meestal zwaaien die laatsten terug, de kanaries vaker niet dan wel....
 
Laatst bewerkt:
Met 120 niet zwaaien omdat het te gevaarlijk is.. Damn man, dan moet je toch echt wat meer vertrouwen krijgen in je motor
 
\
Maar ik ben heel fout, ik zwaai ook naar koekblikkers.... die moeite doen om me meer ruimte te geven in de file :).[/

DAT ZOUDEN MEER MOTORRIJDERS MOETEN DOEN !!



:]
Doe ik ook. Steek ff mijn duim op als ik iets te aso langs een rij wachtende auto's voor een verkeerslicht rijdt en het licht springt ineens op groen. Ik pers hem er dan wel eens tussen en verontschuldig me dan voor mijn gedrag. Wordt meestal wel gewaardeerd.
 
bij inhalen het rechtervoetje;
bij tegenliggers de (linker)wijsvinger;
bij tegenliggers (120+) het linkerhandje;
bij oldtimer-brommers: linkerhand hoog op
bij Zundapp's: 2 handen, zwaaien, omdraaien, toeteren, juichen etc.


Naja... we snappen het wel.
Gewoon lekker vriendelijk zwaaien. Het is toch, net als motorrijden, voor het plezier?

Automobilisten die goed aan de kant gaan krijgen het duimpje ;).
 
~
bij inhalen het rechtervoetje;
bij tegenliggers de (linker)wijsvinger;
bij tegenliggers (120+) het linkerhandje;
bij oldtimer-brommers: linkerhand hoog op
bij Zundapp's: 2 handen, zwaaien, omdraaien, toeteren, juichen etc.


quote]

Bij dienders van de wet: linker middelvinger? :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan