Nu heb ik al wel het genoegen gehad om een proefritje op een Zero gemaakt te hebben, dat beïnvloedt je keuze beslist. Ik verwacht dat geen enkele van de nee-stemmers ooit op een elektrische motor gereden heeft...
Ik ben - wat betreft een motorfiets - een overtuigd neen stemmer en heb heus wel al met verschillende elektrisch aangedreven voertuigen, waaronder een Zero, gereden hoor.
Ik rij met volle overtuiging dagelijks op een pedelec en ben al aan mijn tweede BEV toe.
Maar de huidige markt van beschikbare elektrische motorfietsen voldoet gewoon niet aan wat ik vereis van een motorfiets. En die eisen zijn voor idereen anders.
Dat ik (nog) niet op een elektrische motorfiets rij heeft niet zo veel te maken met mijn eigen instelling maar meer met de eenzijdige richting waarin fabrikanten van motorfietsen nog steeds evolueren en de onbeschikbaarheid van infra in de gebieden waar ik bij voorkeur met een motorfiets rondtoer.
(Voor er een BEV op de markt kwam die aan mijn vraag voldeed is er trouwens ook wat tijd overheen gegaan).
Voor WW verkeer zou ik hem - onder de huidige omstandigheden - zeker ook niet gebruiken. Ik heb nu zowel een naked als een adventurer en ken dus de voor- en nadelen van beiden goed genoeg. In de winter en bij hevige regen vind ik er persoonlijk geen lol aan om op een naked dagelijks WW-verkeer te doen. En voor de prijs van een elektrische naked (er zijn idd wel al wat half aangeklede elektrische motorfietsen maar die kunnen mij echt niet bekoren) koop ik een full loaded adventurer en hou ik - als ik wat uitkijk - nog wat euro's over ook.
Inzake dealership voor elektrische motoren is het hier in Vlaanderen ook nog maar een triestig landschap. Amateurisme troef.
Bezorg me een adventurer bike met een range van 300-400 km (tegen 80-110 km/uur) met een herlaadtijd van 6-8 uur met een behoorlijk dealernetwerk (of mindere specs met een behoorlijk functionerend en verspreid laadnetwerk) en ik ben zo om.
Stel je die poll over x aantal tijd nog eens kan het antwoord dus net omgekeerd zijn.