Yamaha Niken, waarom zoveel occasions?

Ik heb destijds voor het werk een demo 1000km ingereden, en ik vond het echt wel een leuk ding om mee te rijden. Voorkant is wel zwaar, maar heeft heel veel grip en rijdt verder als een echte motor. Vaak wordt (onterecht) het vergelijk getrokken met zo’n MP3, en dat imago doet hem ook geen goed. Om te rijden vond ik het leuk, maar zelf zou ik hem nooit kopen.
 
Ik vind 18k een beetje veel voor een grapje.
Tja er zijn in het verleden genoeg rare voertuigen gemaakt zoals een BMW C1,Can Am spider,Mono tracer enzzzz waarvan je denkt
wat moet je er mee en toch zijn er mensen die zoiets graag willen hebben,word er te weinig van verkocht verdwijnt het vanzelf weer,
na vele jaren zijn het dan zeldzame voertuigen geworden en stijgt de prijs.
 
Ik kan begrijpen dat het een geinig ding is voor een keer, maar voor de rest is het een gedrocht met onnodig veel onderhoud.
Eventjes je voorvorkkeerringen of olie vervangen is opeens twee keer zoveel werk en duurder want iemand vond het handig om 4 schokdempers te monteren. Voorbandjes vervang je per paar. Vanwege het toegenomen gewicht zal het ook niet langer meegaan. De bandenboer zal wel 3 keer achter zijn oren krabben over hoe hij de voorwielen van de grond af kan krijgen.
Weet niet of er een of andere stabilisator of een rollock achtig iets op zit, maar die dingen zijn snel geneigd kapot te gaan

Al het onderhoudsonvriendelijke aspecten hebben ze verdubbeld aan deze motor. Ik kan geen doelgroep voorstellen.
Met de Can am heb je ten minste dat het een uniek voertuig is. Alhoewel ik zelf die ook nooit zal halen.
Vind het bijzonder hoeveel mensen er zo n ding daadwerkelijk kopen. Bij Motorcity Amsterdam zie ik ze regelmatig.
 
Ik kan begrijpen dat het een geinig ding is voor een keer, maar voor de rest is het een gedrocht met onnodig veel onderhoud.
Eventjes je voorvorkkeerringen of olie vervangen is opeens twee keer zoveel werk en duurder want iemand vond het handig om 4 schokdempers te monteren. Voorbandjes vervang je per paar. Vanwege het toegenomen gewicht zal het ook niet langer meegaan. De bandenboer zal wel 3 keer achter zijn oren krabben over hoe hij de voorwielen van de grond af kan krijgen.
Weet niet of er een of andere stabilisator of een rollock achtig iets op zit, maar die dingen zijn snel geneigd kapot te gaan

Al het onderhoudsonvriendelijke aspecten hebben ze verdubbeld aan deze motor. Ik kan geen doelgroep voorstellen.
Met de Can am heb je ten minste dat het een uniek voertuig is. Alhoewel ik zelf die ook nooit zal halen.
Vind het bijzonder hoeveel mensen er zo n ding daadwerkelijk kopen. Bij Motorcity Amsterdam zie ik ze regelmatig.
Ik heb ooit op zo,n Can Am gereden ,wat een onding,ik was blij dat ik terug was.
 
Dat heeft dan weer met het ontbreken van een voetrem te maken en niet met de breedte 🤓
Nee niet,maar met beide,een gewone motor heeft ook een voetrem,dus jou theorie gaat niet op.🤓
Wij verkochten die dingen dus weet precies wat de regels zijn .
 
Je ziet ze wel altijd op TV meerijden in de wielerkoersen.
Het lijkt erop dat er meer promotie-Nikens rijden, dan klant-3-wielers.
En dan denk ik nu effe praktisch: Lijkt me knap onhandig zo'n ding in de schuur. Veel te breed.
Op beide plaatsen waar mijn motoren nu staan, zou het niet goed passen.
Dat het bij jou niet in je schuurtje past wil nog niet zeggen dat het de algemene reden is van de slechte verkoop.
 
Inderdaad,bij mij zou hij prima passen in m,n garage,maar daarom wil ik er nog geen 1 :N
Er zijn genoeg andere gewone motoren die ook niet in sommige schuurtjes passen,maar daarom worden er
niet minder van verkocht,dan word het of de schuur aanpassen of een motor kopen die er wel in past. 🥴
 
Nee niet,maar met beide,een gewone motor heeft ook een voetrem,dus jou theorie gaat niet op.🤓
Wij verkochten die dingen dus weet precies wat de regels zijn .
Ok, dat is wat een verkoper mij een keer zei. Nou heb ik m’n motorrijbewijs dus een driewieler heb ik nooit interessant gevonden ;p

Bron: De regels: motorrijden met autorijbewijs


51E9E410-2B95-4FBD-840D-DC4277F5FFA8.jpeg

Hatseflats
 
Bij Goedhart heeft jaren een Honda DN-01 over gestaan, ook zo’n ding in de categorie ‘ja leuk maar ik hoef ‘m niet’.

Bij de BMW-juweliers kun je thans voor een relatief klein prijsje een R18 huren. Anders staan die ook alleen maar stof te vangen, vrees ik.
 
Bij Goedhart heeft jaren een Honda DN-01 over gestaan, ook zo’n ding in de categorie ‘ja leuk maar ik hoef ‘m niet’.

Bij de BMW-juweliers kun je thans voor een relatief klein prijsje een R18 huren. Anders staan die ook alleen maar stof te vangen, vrees ik.
Wij hadden ook zo,n DN01 staan die de zaak niet uit te branden was,het ding is uiteindelijk met flinke
korting verkocht.
Zo,n R18 mogen ze van mij in m,n garage zetten ik vind hem geweldig.:9

the_bmw_r_18_-_2_12.jpg
 
Laatst bewerkt:
De consument is te conservatief voor een motor als de Niken.
Men kiest liever voor iets minder opvallend.

Kijk maar naar de auto reclames.
Daar gebruiken ze vaak opvallende kleuren, groen, blauw, oranje.
En bij de dealer staan dan zwart ,grijs en wit.
 
De consument is te conservatief voor een motor als de Niken.
Men kiest liever voor iets minder opvallend.

Kijk maar naar de auto reclames.
Daar gebruiken ze vaak opvallende kleuren, groen, blauw, oranje.
En bij de dealer staan dan zwart ,grijs en wit.
Nou niet helemaal. Nieuwe auto's komen als business lease de markt op, die daarna doorschuiven naar de particuliere markt. Bedrijven zijn daardoor ook conservatief want die auto's moeten wel in smaak vallen van iedereen en representatief zijn.
Hier en daar heb je wat uitschieters met auto's van DGA's of ZZP-ers die wat exclusiever zijn.

De reden waarom de wagenpark vol zit met grijstinten is omdat dat de goedkoopste optie is. Een beetje kleur is gelijk een optie van 2500 euro. En dan zit je weer te kijken of dit valt binnen je leasebudget.
Tevens is een andere kleur ook meteen een wachttijd van een half jaar tot een jaar omdat de auto speciaal voor jou besteld wordt. Fabrikanten weten dat, en die maken daardoor ook meer auto's met grijstinten omdat dit veel sneller verkoopt.
 
De consument is te conservatief voor een motor als de Niken.
Men kiest liever voor iets minder opvallend.

Kijk maar naar de auto reclames.
Daar gebruiken ze vaak opvallende kleuren, groen, blauw, oranje.
En bij de dealer staan dan zwart ,grijs en wit.
wat is het voordeel dan van een Niken...want uit de testen blinkt ie nergens in uit..niet in baanligging, niet in bochten, niet in verbruik, niet in remafstand, niet in ...
 
De Niken is te zwaar voor het vermogen wat 'ie heeft. En hij kan maar een hoek van 45 graden maken.
 
In Dld wordt dit voor de wet juist weer als driewieler gezien en volgens mij mag je hier zelfs als 16 jarige in rijden 🧐

Bekijk bijlage 1684498
Oh jezus wat een gedrocht.

Ook al mag je daar als 16 jarige in rijden. Dat doe je toch niet?

De Niken is te zwaar voor het vermogen wat 'ie heeft. En hij kan maar een hoek van 45 graden maken.
Wel even heel eerlijk: hoevaak heb jij een grotere hellingshoek nodig?

Ik met m'n rijstrijl die beter bij mn k100 past dan bij de zzr volgens mij nog nooit.
 
De consument is te conservatief voor een motor als de Niken.
Men kiest liever voor iets minder opvallend.

Kijk maar naar de auto reclames.
Daar gebruiken ze vaak opvallende kleuren, groen, blauw, oranje.
En bij de dealer staan dan zwart ,grijs en wit.
Conservatief? pff ik reed al met een driewieler toen Yamaha alleen nog piano's bouwde:P

en dat de meeste mensen een grijze auto willen is simpel, daar op zie het minst snel dat ie vuil is of wat lakschade heeft.
 
149306467_3602599666520708_3220444890445019194_n.jpg


Ongetwijfeld dat het een leuk ding is om mee te rijden, maar waar auto's gemak hebben en motoren lol en een uitgebreide aftermarket assortiment, hebben trikes... tja, wat precies? Zijn trikes ooit echt populair geweest?

Denk trouwens dat dat de verkeerde manier is om ernaar te kijken. Trikes zijn ongebruikelijk en interessant qua bouwkunde en voertuigbouw, en Yamaha heeft de wereld een heel moderne en betaalbare trike gegeven. Ik zal ze niet een pionier gaan noemen op driewielen vlak maar het zijn dergelijke creaties die de doorontwikkeling van dit soort onconventionele voertuigen stimuleren. We zouden juist open moeten staan voor dit soort experimentatie ongeacht de verkoopaantallen. Als we dat niet doen, gaan we ook nooit meer een Ducati Hypermotard krijgen. Of een Diavel. Of een Kawasaki H2. Of een Superduke. Enzovoort.
 
De consument is te conservatief voor een motor als de Niken.
Men kiest liever voor iets minder opvallend.

Kijk maar naar de auto reclames.
Daar gebruiken ze vaak opvallende kleuren, groen, blauw, oranje.
En bij de dealer staan dan zwart ,grijs en wit.
De vraag is of het een kwestie is van ‘conservatief zijn’; misschien vindt de consument het gewoon een spuuglelijk ding; dat een marketingafdeling dat waarschijnlijk vertaalt naar ‘de klant snapt het niet’ ipv toegeven dat het een misser is, zou me niet verbazen.

Ik snap ook de toegevoegde waarde niet van een motor met 2 voorwielen. Het is zwaarder en duurder in productie; de voordelen ontgaan mij (maar ik rij dan ook een BMW O-)).
 
Bekijk bijlage 1684779

Ongetwijfeld dat het een leuk ding is om mee te rijden, maar waar auto's gemak hebben en motoren lol en een uitgebreide aftermarket assortiment, hebben trikes... tja, wat precies? Zijn trikes ooit echt populair geweest?

Denk trouwens dat dat de verkeerde manier is om ernaar te kijken. Trikes zijn ongebruikelijk en interessant qua bouwkunde en voertuigbouw, en Yamaha heeft de wereld een heel moderne en betaalbare trike gegeven. Ik zal ze niet een pionier gaan noemen op driewielen vlak maar het zijn dergelijke creaties die de doorontwikkeling van dit soort onconventionele voertuigen stimuleren. We zouden juist open moeten staan voor dit soort experimentatie ongeacht de verkoopaantallen. Als we dat niet doen, gaan we ook nooit meer een Ducati Hypermotard krijgen. Of een Diavel. Of een Kawasaki H2. Of een Superduke. Enzovoort.
Ik denk dat ‘we’ ook wel openstaan voor innovatie en experimenten, maar de Niken is dan net een stapje te ver; of er moeten voordelen aan kleven die niet wijd verbreidt zijn.
 
Oh jezus wat een gedrocht.

Ook al mag je daar als 16 jarige in rijden. Dat doe je toch niet?


Wel even heel eerlijk: hoevaak heb jij een grotere hellingshoek nodig?

Ik met m'n rijstrijl die beter bij mn k100 past dan bij de zzr volgens mij nog nooit.
Grotere hellingshoek is meer voor mannen als Marc Marquez en collega,s die halen rond de 60 graden.
 
Best leuk en aardig zulke experimenten maar ik ben geen proefkonijn vwb mijn portemonnee….als iemand graag hip/gadget-freek wil zijn dan laat ik hem graag voorgaan.

zo’n ding mag wel elektrisch aangedreven zijn…..:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan