Parkeerboete Ijweg Boesingheliede

kwasaki636

Die hard MF'er
11 feb 2005
397
0
Zaandam
Geachte medeforummers,

Afgelopen zaterdag kreeg ik in woord te horen van een agent dat ik een parkeerboete zal gaan krijgen binnenkort. En ja, ik was met de motor. De situatie.

S'morgens besloten om een stukje met de motor op pad te gaan. Geen doel voor ogen, gewoon een stukje sturen. Uiteindelijk op de Ijweg in Boesingheliede uitgekomen. Voor bekende; de "spottersplek" aan de polderbaan. Als je bij het oefencentrum van de brandweer moet zijn, gebruik je deze weg volgens mij ook om het schipholterrein te betreden.

De weg " eindigt" aldaar in een keerlus. De wegen rechtdoor (richting brandweercentrum) en rechtaf (de polderbaan op) zijn uiteraard "beveiligd" door het nodige hekwerk. Nu is er op de splitsing van deze "rechtdoor" wegen duidelijk aangegeven dat parkeren en stilstaan niet toegestaan is. (borden en kruizen op de weg). De keerlus heeft een verhoogde stoeprand en verder niets. Navraag bij de agent leverde op dat " dit geen parkeerplek is" en " de weg hier niet ophield".

De familie " janssens" (incl. kroost) alsmede de vliegtuigspotter (beide met koekblik) waren redelijk ontstemd, maar kunnen ook een prent verwachten.


De borden op de weg naar de " keerlus" wel gezien, maar ik ging ervanuit dat die voor de weg gelden en niet voor de keerlus.

Excuses voor het lange verhaal. Maar gewoon betalen jammer dan? Bij vrouwlief kwam de stoom uit de oren. Midden op de dame , bea de doorgang beletten--> snap ik---> minstens 100euro boete en onvoorwaardelijke rijontzegging van 2 jaar, maar in de haarlemmermeer op de keerlus zonder enige vorm van hinder.........

Betalen maar? Of op enige manier aan te vechten?
 
Ik zou eerst maar even afwachten. Ik vraag mij af waarom die meneer de boete niet meteen heeft uitgeschreven. Misschien wilde hij je alleen maar even laten schrikken. Ik heb trouwens wel laatst iets gelezen dat ze daar streng zouden gaan optreden. Waren de spotters niet zo gelukkig mee.
 
Toevallig een foto gemaakt v/d situatie?

Tja, wat valt er te zeggen. Je mag er blijkbaar officieel niet parkeren, je kan zoals je weet bezwaar aantekenen en dan hopen dat er wordt meegegaan in de geest van de regels ipv keihard de regels naleven.
 
Gaat het om deze plek?

Panoramio is no longer available

27725424.jpg


Dan lijkt me inderdaad dat daar niet mag geparkeerd worden. Maar waarom je niet onmiddellijk een bon krijgt snap ik niet.
 
Als ik op de foto's van beyond cool kijk dan zie ik daar minimaal 2 vuilnisbakken langs die (par)keerlus staan :? Dan lijkt mij dat toch meer als een parkeerplaats ingericht dan een keerlus.
 
Als ik op de foto's van beyond cool kijk dan zie ik daar minimaal 2 vuilnisbakken langs die (par)keerlus staan :? Dan lijkt mij dat toch meer als een parkeerplaats ingericht dan een keerlus.
Daar zit wat in, Hoe doet de vuil ophaaldienst ze legen als er een stopverbod heerst |(
 
Geachte medeforummers,

Afgelopen zaterdag kreeg ik in woord te horen van een agent dat ik een parkeerboete zal gaan krijgen binnenkort. En ja, ik was met de motor. De situatie.

S'morgens besloten om een stukje met de motor op pad te gaan. Geen doel voor ogen, gewoon een stukje sturen. Uiteindelijk op de Ijweg in Boesingheliede uitgekomen. Voor bekende; de "spottersplek" aan de polderbaan. Als je bij het oefencentrum van de brandweer moet zijn, gebruik je deze weg volgens mij ook om het schipholterrein te betreden.

De weg " eindigt" aldaar in een keerlus. De wegen rechtdoor (richting brandweercentrum) en rechtaf (de polderbaan op) zijn uiteraard "beveiligd" door het nodige hekwerk. Nu is er op de splitsing van deze "rechtdoor" wegen duidelijk aangegeven dat parkeren en stilstaan niet toegestaan is. (borden en kruizen op de weg). De keerlus heeft een verhoogde stoeprand en verder niets. Navraag bij de agent leverde op dat " dit geen parkeerplek is" en " de weg hier niet ophield".

De familie " janssens" (incl. kroost) alsmede de vliegtuigspotter (beide met koekblik) waren redelijk ontstemd, maar kunnen ook een prent verwachten.


De borden op de weg naar de " keerlus" wel gezien, maar ik ging ervanuit dat die voor de weg gelden en niet voor de keerlus.

Excuses voor het lange verhaal. Maar gewoon betalen jammer dan? Bij vrouwlief kwam de stoom uit de oren. Midden op de dame , bea de doorgang beletten--> snap ik---> minstens 100euro boete en onvoorwaardelijke rijontzegging van 2 jaar, maar in de haarlemmermeer op de keerlus zonder enige vorm van hinder.........

Betalen maar? Of op enige manier aan te vechten?

Borden wel gezien, maar verkeerde inschatting gemaakt, je dacht dat het niet voor de lus gold dit verbod. Sja denk toch gevalletje jammer maar helaas.

Van die laatste alinea snap ik trouwens echt de ballen :?
 
Buiten de bebouwde kom mag je sowieso in de berm parkeren... maar als er een verboden te parkeren bord staat niet nee.

Je kan wel proberen het aan te vechten dat je het een rare zaak vindt omdat er prullenbakken staan en dat je alleen iets aan het weggooien was. Maar ik denk dat je gewoon de sjaak bent...
 
Dus omdat er een vuilnisbak staat mag je parkeren? Leuk die zal ik onthouden!

Nee, natuurlijk niet. Maar als je daar niet mag parkeren noch stilstaan is het wat vreemd dat er een vuilbak staat. Of denken ze dat al die spotters te voet gaan komen?

@TS: Ik zou zeggen dat je net was afgestapt om wat in die vuilbak te gooien ;)
 
Gaat het om deze plek?


Dan lijkt me inderdaad dat daar niet mag geparkeerd worden. Maar waarom je niet onmiddellijk een bon krijgt snap ik niet.


Dat is inderdaad de juiste plek.

@ Bak, ja ik was op de motor.Stond op de plek van de grijze auto.


Goed punt van de afvalbakken. Die zullen niet snel gevuld worden, daar er geen parkeerverbod geldt, maar een stopverbod.

@ Luigi, dame moet zijn dam (als in Amsterdam). Even de "noodzaak" (mate van hinder) uit (in) zijn verband.
 
Als ik die foto bezie, en de googlemaps streetviewfotos erbij, dan is er niet op de keerlus parkeerverbod (tis geen rotonde, want niet aangeduid als zodanig, en de keerlus lijkt me breed genoeg om parkeren toe te laten. Wel verbod op het stukje rechtdoor nog: daar waar de witte kruislijnen op de weg zijn geschilderd.

Trouwens wat deed die agent daar, in dat godvergeten gat? Spotters spotten en beboeten ? Muggezifter !!!
 
Laatst bewerkt:
Dat is inderdaad de juiste plek.

@ Bak, ja ik was op de motor.Stond op de plek van de grijze auto.


Goed punt van de afvalbakken. Die zullen niet snel gevuld worden, daar er geen parkeerverbod geldt, maar een stopverbod.

@ Luigi, dame moet zijn dam (als in Amsterdam). Even de "noodzaak" (mate van hinder) uit (in) zijn verband.

:+ Vond het al wat raar dat je voor op een dame een ontzegging kreeg van 2 jaar ;)
 
Gevonden op www.scramble.nl


TS naderdere de polderbaan dus vanaf rechtsboven. Alom parkeer stopverbod.


Correct! Ik had hem graag van rechtsonder benadert, maar werd bij het inchecken tegengehouden. :+

Volgens mij zelfs een stopverbod. Maar meer de locatie, tijd,(voertuig), mate van hinder en inrichting maken dit " zuur".
 
Aangezien de agent niet eerst waarschuwde maar gelijk een boete schreef kan je er wss van uit gaan dat (fout) parkeren op die plek op het moment een aandachtspunt is voor de politie.1 Dus geen muggezifterij, maar gewoon beleid dat uitgevoerd wordt.

Ik blijf mij alleen afvragen of een stopverbod voor de IJweg gelijk ook automatisch een stopverbod voor de keerlus inhoudt? Dus maakt de keerlus deel uit van de IJweg of is dit te beschouwen als een aparte weg? Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?

1daar valt overigens best iets voor te zeggen. Als er meerdere spotters staan dan is de keerlus gewoon versperd en dat kan bij calamiteiten een probleem opleveren.
 
Aangezien de agent niet eerst waarschuwde maar gelijk een boete schreef kan je er wss van uit gaan dat (fout) parkeren op die plek op het moment een aandachtspunt is voor de politie.1 Dus geen muggezifterij, maar gewoon beleid dat uitgevoerd wordt.

Ik blijf mij alleen afvragen of een stopverbod voor de IJweg gelijk ook automatisch een stopverbod voor de keerlus inhoudt? Dus maakt de keerlus deel uit van de IJweg of is dit te beschouwen als een aparte weg? Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?

1daar valt overigens best iets voor te zeggen. Als er meerdere spotters staan dan is de keerlus gewoon versperd en dat kan bij calamiteiten een probleem opleveren.

Er is uiteraard iets te zeggen voor het parkeerverbod.
Er staan geen auto's in de weg als er een vliegtuig in een patattenveld moet landen.
De auto die er niet staat kan niet gebruikt worden om bazooka gewijs de terrorist uit te hangen.
Spotters krijgen geen gescheurde trommelvliezen van met volle gas opstijgende vliegtuigen.
Piloten krijgen minder laserstralen in hun ogen ...
Er staat niemand in de weg voor de brandweertroepen enz ...

Maar haal dan de vuilnisbakken weg, creeer geen omgeving die uitnodigt om er wel te gaan parkeren. Sluit bvb het laatste stukje weg af met een slagboom.

Een boete is gerechtvaardigd vanwege het parkeer & stilstand verbod, maar een waarschuwing ware meschien beter op zijn plaats geweest.
 
Het komt me voor dat het wellicht in het verleden zo was dat er geen stopverbod gold en toen de vuinisbakken zijn neer gezet. Nu voortschrijdend inzicht er toe heeft geleid dat er een stopverbod geldt, met de toenemende terreurdreiging worden er steeds verdergaande maatregelen genomen, staan die er nog want ambetelijk molens draaien langzaam, zo niet achteruit. Dus in 2018 worden die bakken weggehaald. Ik denk dat het intussen niet zinvol is om je er op te beroepen dat je er mocht stoppen, omdat ooit in een grijs verleden iemand besloot om er een bak neer te plempen.
 
Als ik het plaatje bekijk zou je op de IJweg mogen stoppen om zaken te doen die niet onder parkeren vallen (inladen goederen, passagier uitstappen etc). Bij nadering van de keerlus geldt een stop verbod. Hier is zelfs stilstaan niet meer toegestaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan