Parkeerboete

betalen voor te pakeren

  • nee nooit

    Stemmen: 16 14,3%
  • zet hem wel op de stoep

    Stemmen: 82 73,2%
  • alleen bij bewaakte stalling

    Stemmen: 13 11,6%
  • tuurlijk wel

    Stemmen: 1 0,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Ik zet zelfs mijn zijspancombi nog op het trottoir. Wel zo dat hij niemand in de weg staat. Nog nooit problemen mee gehad.
Maar ja, het mag niet, en ik weet het. Dus als ik een prent krijg........

Dan ga ik gewoon hier klagen en zeiken dat ik het onterecht vind. (Ik heb iets tegen parkeerwachters, omhooggevallen nep-agenten)

Parkeerwachters mogen je ook niet bekeuren voor fout parkeren. Feitelijk verstrekken ze ook geen bekeuring maar gaat het om betalen van achterstallige (parkeer)belasting. Als het om fout parkeren gaat, moet er een echte agent bij komen.
 
Puut theoretisch is een stoep een verhard stuk weg zonder obstakels speciaal voor voetgangers, dus zou je het stuk verhard tussen de bomen niet als "stoep" kunnen benoemen. Aangezien er ook nog auto's deels op de stoep staan (parkeervakken half op de stoep, half op de weg) zou dit deel dus technisch gezien deel uitmaken van de weg en niet van het trottoir.

Nee, want een parkeervak maakt geen onderdeel uit van de rijbaan (het begrip "weg" is niet gedefinieerd.

Ik sta dus zo veel mogelijk rechts van de weg, op verharding tussen de bomen. Ik ga dat eens verder uitzoeken wat een trottoir volgens de wet precies is en waar de scheiding in dit geval tussen stoep en weg ligt..

Het grappige is dat het begrip "trottoir" ook niet is gedefinieerd terwijl er wel naar verwezen wordt (als zijnde de plaats waar voetgangers zicht voortbewegen en fietsen/bromfietsen mogen worden geplaatst).
 
Parkeerwachters mogen je ook niet bekeuren voor fout parkeren. Feitelijk verstrekken ze ook geen bekeuring maar gaat het om betalen van achterstallige (parkeer)belasting. Als het om fout parkeren gaat, moet er een echte agent bij komen.
of de parkeerwachter moet BOA zijn .... dan kan die gewoon mulder overtredingen opsporen of een GOA kan het ook....
 
OK,

Dus is de Pakeerverordening van Middelburg onverminderd van kracht en kan voor motoren dus gewoon handhaving plaatsvinden als zij in strijd met de fiscale parkeerregels parkeren in een betaald parkerenvak zonder te betalen. De parkeerverordening van kracht geworden op 01-01-2007 rept in elk geval met geen woord over de mogelijkheid tot vrij parkeren van motoren in betaald parkeervakken in Middelburg

Dat is dus mijn punt.
sorry dat ik niet duidelijker was , er is gewoon een besluit geweest van B&W dat er niet geschreven word voor motoren in een vak dus hets staat niet in het APV idd.
 
sorry dat ik niet duidelijker was , er is gewoon een besluit geweest van B&W dat er niet geschreven word voor motoren in een vak dus hets staat niet in het APV idd.

Ik heb de vraag dus hier ook even bij de gemeente goes in hun postvakje gelegd. Ik kan er niks over terugvinden, dus mogen ze het mij even uitleggen.. :Y
 
Het grappige is dat het begrip "trottoir" ook niet is gedefinieerd terwijl er wel naar verwezen wordt (als zijnde de plaats waar voetgangers zicht voortbewegen en fietsen/bromfietsen mogen worden geplaatst).

Als een trottoir een plaats is waar voetgangers zich voortbewegen, zou een lantaarnpaal of een boom erop dus geen trottoir meer zijn, aangezien een voetganger daar niet doorheen kan.. Ik snap er niks van.
Hoe kun je nu zeggen dat je niet op een trottoir mag parkeren als het hele begrip trottoir niet is gedefinieerd? Dan moet de wetgever dus eerst duidelijk kunnen aangeven waarom het een trottoir is, toch :?
 
In de praktijk wordt het parkeren van een motorfiets wel gedoogd op het trottoir mits die niet in de weg staat. Wat dus betekent dat bijvoorbeeld iemand met een rolstoel er langs moet kunnen. Maar dit is een gedoogbeleid dat nergens is vastgelegd en waar je je dus feitelijk ook niet op kunt beroepen.

In Amsterdam bijv. is dat gedoogbeleid wel vastgelegd. En je kan je daar dan ook op beroepen.
Het probleem van gedoogbeleid is echter dat het alleen voor "die overheid" geldt die het gedoogbeleid voert. Als B&W van gemeente Amsterdam bijvoorbeeld besluiten om motoren geparkeerd op de stoep te gedogen, zodat parkeerbeheer ze niet wegsleept (of er een wielklem op zet :? ) dan mag parkeerbeheer dat daadwerkelijk ook niet doen. Doen ze dat toch, dan kun je je bij de rechter wel degelijk beroepen op het gedoogbeleid, en zal je de eventuele belastingnaheffing niet hoeven te betalen.
Het wil echter niet zeggen dat een politieagent (een "andere overheid") je geen bekeuring mag geven voor "niet de rijbaan gebruiken als bestuurder van een voertuig (stilstaand)", zij behouden daar alle recht toe.
 
Laatst bewerkt:
Heb ook eens zo'n discussie gehad met een parkeerwachter in Maassluis waar er betaald parkeren geldt en maar een smal stoepje was. Van de parkeerwachter mochten we niet in de vakken pakeren omdat een motor geen mogelijkheid heeft een kaartje te bevestigen en er wel betalende auto's konden staan. Parkeren werd dus op de stoep ondanks dat de voetgangers van de stoep af moesten om langs de motoren te lopen. Wij vonden dit een beetje asociaal en hebben toen de motoren in een zijstraat gezet, maar het wordt dus wel gedoogd.
 
......Heb ook eens zo'n discussie gehad met een parkeerwachter in Maassluis waar er betaald parkeren geldt.......
Ha Spector, betaald parkeren in Maassluis?? Maassluis is juist zo trots dat ze geen betaald parkeerplaatsen hebben. Toch?
Maar even serieus, een motrorfiets parkeren in een parkeervak met een parkeermeter is verboden (feitnr R 405 € 40,- van feitenboekje, bedrag kan wat hoger geworden zijn na 2002) Daarom wordt parkeren op de stoep gedoogd. Vroeger stond dat ook in het (oude) RVV art 83, het parkeren van motorrijtuigen op 2 wielen kan bij APV worden geregeld, maar dat RVV bestaat niet meer.
 
Van de gemeente kreeg ik volgend bericht:

Naar aanleiding van uw e-mail, waarin u een aantal vragen stelt over het parkeren van motorfietsen binnen het gebied dat is aangewezen voor betaald parkeren, informeren wij u als volgt.

Het is niet toegestaam uw motorfiets in de parkeervakken te plaatsen.

Met betrekking tot het parkeren van motorfietsen binnen de parkeerverbodszone wordt een gedoogbeleid gehanteerd. Dit houdt in dat het wordt toegestaan om een motorfiets binnen de parkeerverbodszone op een trottoir te parkeren, mits deze geen belemmering vormt voor de overige gebruikers van het trottoir.

Ze zijn wel snel in goes, gisteravond verstuurd, vanochtend antwoord terug. :Y
Op de stoep, mits niet in de weg, is dus toegestaan. *O*
 
Maar even serieus, een motrorfiets parkeren in een parkeervak met een parkeermeter is verboden (feitnr R 405 € 40,- van feitenboekje, bedrag kan wat hoger geworden zijn na 2002) Daarom wordt parkeren op de stoep gedoogd. Vroeger stond dat ook in het (oude) RVV art 83, het parkeren van motorrijtuigen op 2 wielen kan bij APV worden geregeld, maar dat RVV bestaat niet meer.

Ik vraag me wel af wat de wetsgrond is voor dat feitnummer, want volgens het RVV is het alleen verboden een motorfiets in een blauwe zone te parkeren in een vak of langs de blauwe lijn. Over een parkeermeter wordt niet gesproken.
 
middelburg word het gedoogd door de gemeentelijke controleurs politie kan weer wat anders doen, dus als er weer een paar van de school af komen word er weer bekeurd- bezwaarschrift - etc . slim hoor
 
Ik vraag me wel af wat de wetsgrond is voor dat feitnummer, want volgens het RVV is het alleen verboden een motorfiets in een blauwe zone te parkeren in een vak of langs de blauwe lijn. Over een parkeermeter wordt niet gesproken.
Ha Mike, dat staat ook niet in het RVV maar in de plaatselijke verordeningen en natuurlijk alleen in die gemeenten waar ze die meters hebben staan uiteraard.
 
Nee hoor, het is simpel, je mag gewoon niet in een vak in een blauwe zone of bij een parkeermeter staan. Dat is overal het zelfde. Maar ik denk dat maar weinig politieagenten dat weten, dus waar hebben we het over.
 
Nee hoor, het is simpel, je mag gewoon niet in een vak in een blauwe zone of bij een parkeermeter staan. Dat is overal het zelfde. Maar ik denk dat maar weinig politieagenten dat weten, dus waar hebben we het over.

Dat van die blauwe zone is wel overal hetzelfde, maar dat van die parkeermeter niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan