Parkeren voor flat

Ik zou de motorkeuze (is er toch volop?) dan toch afstemmen op het passen in de berging en i.c.m. een goede motormover zorgen dat de motor veilig binnen kan staan. Dan loop je minder kans op diefstal en kun je bij verkoop ook nog eens zeggen dat ie 'altijd binnen heeft gestaan'.

Dat zou kunnen, ben hier wel erg moeilijk in :')

Het is een blijft een gebruiksvoorwerp voor me, "Hij heeft altijd binnen gestaan" is voor mij hetzelfde als "Altijd bereden door een oud vrouwtje" ;)
 
Een kennis van mij heeft z'n S1000RR gewoon buiten onder een hoes staan ... Weliswaar niet voor een flat, maar toch. Ik zou het niet durven.
 
Laatst bewerkt:
Wat een genuil zeg. Ik rijd elke dag, elke dag de hoes eraf evenals 2 sloten. 1! minuut mee bezig?
Koop een fatsoenlijke hoes, verheul bijvoorbeeld en dan krijg je ook geen last van roest.

De hoes gooi je vervolgens op een plek waar hij niet in de weg ligt, gejat word dat ding toch niet.
Leg hem onder de trap neer bijvoorbeeld.
De hoes van een vriend van me is zelfs van zijn motor afgejat...
 
Ik ben ook niet zo voor een hoes.

Alleen indien motor binnen staat, gedurende lange tijd, in een geventileerde ruimte.
Tegen stof en zo.
 
Het zijn vaak de bochten/hoeken die het probleem zijn bij bergingen.
 
Het zijn vaak de bochten/hoeken die het probleem zijn bij bergingen.

Precies, het schuurtje zit precies in een k*t hoekje. Ik kan de motorfiets dus niet recht naar achter de schuur in rijden, moet altijd 4/5 keer steken voordat hij met de kont naar achter kan B|
 
Maar in het geval van TS,heeft hij een schuurdeur van een meter waar hij geen motor door heen denkt te krijgen....
 
Vast aan een paal en met hoes.
Ik heb een hoes zodat de motor niet "opvalt". Die van mij is knalrood dus je rijdt mijn straat in en je oog valt meteen op het rode geval aan het einde van de straat. Nu dus niet. :)

Een hoes helpt maar weinig tegen het weer. Als het regent en de fiets is warm moet je wachten tot die afgekoeld is anders heb je condens. Ik weet niet hoe jij in elkaar zit maar als ik thuis ben gekomen na een natte rit gaat die motor op slot, hoes er over heen en ben ik er klaar mee. Heb totaal geen zin om na een half uur weer de regen in te gaan om vervolgens mijn afgekoelde motor af te dekken.

Tegen andere soort condens kan het een beetje helpen. Vanochtend waren bijvoorbeeld de zijkanten van mijn banden nat die net niet onder de hoes zitten maar de rest van de fiets niet. Echter kan een motor prima tegen water mits het geen Ducati is :+

Ik ben wel enorm voorstander van in het zicht zetten. Afgesloten (half) openbare garages zet ik mijn motor niet in. Vast, in het zicht en liefst afgedekt. Lantaarnpalen zijn ideaal vind ik zelf.

Mijn huidige fiets is overigens al wat ouder weer maar met mijn eerste fiets deed ik dit net zo en die was 1.5 jaar oud toen ik deze kocht.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou me met een vrij nieuwe motor meer zorgen maken over diefstal dan het weer. En welke eisen stelt de verzekering als het gaat om sloten en dergelijke? Kan me voorstellen dat ze niet zo maar diefstal verzekering afsluiten als die motor buiten staat. Hij is zo weg.

Dat verschilt.

Bij Unive is het heel simpel. Een art.4 slot. That's it.
 
Zoon motor structureel buiten parkeren bij een flat is vragen om problemen lijkt mij,
Bij de ene stad maar als bij de andere.
Het is wachten op je volgende topic, mijn motor is gestolen

Ik woon in Amsterdam West.

Ben zelfs al 2 keer mijn sleutel in het contact vergeten en kwam ik pas na 2 uur achter toen ik weer weg ging.

Woonde hiervoor in Zaandijk en doe het nu niet anders als daar. Ja, ook daar vergat ik mijn sleutel wel eens in het contact.

Ik lul soms te veel en let niet op, ik weet het. B|

3 straten verder ben je waarschijnlijk meteen de sjaak.
 
Laatst bewerkt:
\
passen natuurlijk nooit niet in de schuur waar mijn huidige motor nu staat. Qua ruimte wel, alleen nooit niet door de deur (+/- 100cm breed)

100cm, daar past bijna elke motor wel doorheen hoor


deze had ik ff gemist, mijn Pan European gaat met spiegel en al door een gat van 100 cm. 90 is nml de breedte.


een paar feitjes van dvfr800
AFMETINGEN
Lengte: 2130 mm
Breedte: 799 mm
Hoogte: 1243 mm
Wielbasis: 1464 mm
 
een goede, ademende hoes die goed past (dus niet als een vod op straat hangt waardoor er geen lucht meer onder kan, of zo'n plastic afstikgeval van de action) helpt een beetje tegen roest, maar het verschil is niet enorm groot volgens mij. Wel vind ik het prettig om de motor wat minder aantrekkelijk te maken voor diefstal omdat de motor wat minder opvalt.

Ook vind ik het wel lekker als het geregend heeft, dan trek je de hoes er af en kan je in ieder geval droog op de motor stappen. Mijn motorbroek is niet 100% waterdicht namelijk, zo begin ik in ieder geval niet met een natte bips.

Als je de motor in de binnenstad onder een hoes zet, zet dan de hoes ook met een simpel slotje vast. Daklozen willen ze namelijk nog wel eens 'lenen' om onder te slapen. Buiten het centrum zal je daar minder last van hebben.

Maar zoals hierboven al werd gezegd, De meeste motoren (zelfs mijn xtz750, veel grotere motoren zijn er niet) passen door een normale deur. De dikte van de muur en eventuele hoeken die je om moet zijn over het algemeen de beperkende factor.
 
Precies, het schuurtje zit precies in een k*t hoekje. Ik kan de motorfiets dus niet recht naar achter de schuur in rijden, moet altijd 4/5 keer steken voordat hij met de kont naar achter kan B|

Hij geeft hier toch aan dat het ook te maken heeft met de bocht om moeten.

In bergingen zie je inderdaad heel vaak dat de gangen sowieso wat smal zijn, maar al past je motor daar doorheen met aan beide kanten nog 10cm over, dan nog zijn die bochten gewoon niet zo makkelijk te maken. Meeste motoren hebben geen geweldig kleine draaicirkel. Een alternatief zou kunnen zijn een motormover. Maar dan zou je dus alsnog elke keer als je weg wilt je motor (op de motormover) naar de buitendeur van de berging moeten rollen, dan de motor eraf duwen/rijden, motormover terug in berging zetten, en wegrijden. En op de terugweg precies andersom. Kan me voorstellen dat dat wel erg gehannes is voor elke dag :P
 
Met een motormover kun je de fiets makkelijk in de juiste positie voor de deur manoeuvreren en dan naar binnen duwen.
Draaien op de middenbok gaat ook goed,als je deze hebt.
 
Woon in een appartementen complex in een winkelstraat zonder eigen berging en ruimte.
Gehuurde fiets van m'n meissie hadden ze 's nachts omgegooit.
Stond met een art4 ketting vast aan een paal.
Straat is tevens een uitgaansroute dus komt genoeg beschonken volk langs die van slopen houden B|

Hierna de fietsen eigenlijk altijd in een openbare garage gezet om de hoek zodat ze droog staan. Maar daar was redelijk wat last van hangjeugd die ook aan onze fietsen kwamen.
Daarop besloten plekjes te huren bij een stalling iets verderop.
 
Ik heb straks min of meer hetzelfde probleem als TS, geen zin om tig keer te steken en een mover is een idee maar dat lijkt mij ook teveel gedoe zoals Daffie al zegt.
Op de buitendeur zit er bij mij een dranger waardoor de motor ook nog eens kan beschadigen, daarnaast zou een inbreker vrij makkelijk naar binnen kunnen zonder al teveel gereedschap.

De oplossing waar ik voor wil kiezen, is een Shurgard op 2 minuten loopafstand, weet het alleen nog niet helemaal zeker omdat ik op Google verhalen lees over Shurgard wat mij zorgen baart.
Het zal er in ieder geval veiliger zijn dan in de berging bij mij, ik woon weliswaar in een rustige buurt maar toch wil ik geen risico's nemen.
Juist als je in een rustige buurt woont krijg je al gauw een vals gevoel van veiligheid, daar spelen dieven dan ook goed op in denk ik.
Ga vandaag in ieder geval even informeren bij Shurgard.
 
Ik heb mijn eerste fiets een maand bij Shurgard gestald omdat ik mijn rijbewijs nog niet had.
Je kan een verzekering afsluiten bij hen en jouw eigen fiets is neem ik aan ook diefstal verzekerd.


Zekerheid heb je nooit. Die van mij stond in Zaandam en daar sluit je de deur van de box af met zo'n klein hangslotje. Goede schaar mee en het is open...

Ik heb mijn fiets uiteindelijk een keer voor de deur geparkeerd toen en ben eigenlijk nooit meer terug naar die box gegaan.

Je zou kunnen vragen om een box waar de camera's op gericht zijn als ze die toevallig vrij hebben maar dan nog is het een vrij verlaten complex met naar mijn mening geen geweldige sloten.

Ik praat hier wel over 2008 dus een grote kans dat het nu anders is. Maar misschien ook niet. :)
 
Laatst bewerkt:
De hoes gooi je vervolgens op een plek waar hij niet in de weg ligt, gejat word dat ding toch niet.
Leg hem onder de trap neer bijvoorbeeld.

Hier in centrum Den Haag worden hoezen toch regelmatig gejat. Voornamelijk door zwervers die er in willen slapen.
 
Ik heb mijn eerste fiets een maand bij Shurgard gestald omdat ik mijn rijbewijs nog niet had.
Je kan een verzekering afsluiten bij hen en jouw eigen fiets is neem ik aan ook diefstal verzekerd.


Zekerheid heb je nooit. Die van mij stond in Zaandam en daar sluit je de deur van de box af met zo'n klein hangslotje. Goede schaar mee en het is open...

Ik heb mijn fiets uiteindelijk een keer voor de deur geparkeerd toen en ben eigenlijk nooit meer terug naar die box gegaan.

Je zou kunnen vragen om een box waar de camera's op gericht zijn als ze die toevallig vrij hebben maar dan nog is het een vrij verlaten complex met naar mijn mening geen geweldige sloten.

Ik praat hier wel over 2008 dus een grote kans dat het nu anders is. Maar misschien ook niet. :)

Goed idee! zal vragen om eentje waar een camera op gericht staat, maar je kan toch ook een eigen slot gebruiken om de box af te sluiten of niet?
 
Terug
Bovenaan Onderaan