Parkeren voor flat

Ik heb straks min of meer hetzelfde probleem als TS, geen zin om tig keer te steken en een mover is een idee maar dat lijkt mij ook teveel gedoe zoals Daffie al zegt.
Op de buitendeur zit er bij mij een dranger waardoor de motor ook nog eens kan beschadigen, daarnaast zou een inbreker vrij makkelijk naar binnen kunnen zonder al teveel gereedschap.

De oplossing waar ik voor wil kiezen, is een Shurgard op 2 minuten loopafstand, weet het alleen nog niet helemaal zeker omdat ik op Google verhalen lees over Shurgard wat mij zorgen baart.
Het zal er in ieder geval veiliger zijn dan in de berging bij mij, ik woon weliswaar in een rustige buurt maar toch wil ik geen risico's nemen.
Juist als je in een rustige buurt woont krijg je al gauw een vals gevoel van veiligheid, daar spelen dieven dan ook goed op in denk ik.
Ga vandaag in ieder geval even informeren bij Shurgard.

De dichtstbijzijnde is voor mij 15 km verder -O-
 
Gewoon vol in het zicht aan een lantaarnpaal vastzetten en 1 x per maand die benedenbuur een bosje bloemen geven.
 
Ik had vroeger ook m'n motor buiten voor de flat staan, stond netjes onder een afdakje.
Werd echter schijtziek dat er altijd figuren/koters/etters zijn die gewoon niet van andermans spullen af kunnen blijven.
Dan heb ik het nog niet over diefstal maar het omzetten van knopjes, versnellingspook, choke, spuug op het zadel en weet ik veel wat er verder mee gedaan werd... :r :(
 
Goed idee! zal vragen om eentje waar een camera op gericht staat, maar je kan toch ook een eigen slot gebruiken om de box af te sluiten of niet?

Dat zou wellicht kunnen. Zou even bij hen informeren of nog beter is even langs gaan want dan kan je zien hoe de deuren er uit zien en wat je zelf kan doen.
 
Ik heb tijdelijk met een motormover mijn PCX125 in een onmogelijk smalle toegang van mijn berging gekregen met vanuit die smalle gang ook nog korte draai. Op een gegeven moment is het een automatisme.

transalp 2,25m lang, 90cm breed

pcx 1,93m lang, 74cm breed

Nu is een transalp niet de grootste motor, maar jouw berging wellicht niet de smalste, dus wellicht kun je van iemand zo'n mover lenen om het te proberen?

Mijn mover is verkocht, nu een garage...
 
Laatst bewerkt:
Precies, het schuurtje zit precies in een k*t hoekje. Ik kan de motorfiets dus niet recht naar achter de schuur in rijden, moet altijd 4/5 keer steken voordat hij met de kont naar achter kan B|

Ik gebruik zelf deze Werkplaatsinrichting & Gereedschap voor Auto en Motor

Echt serieus een topproduct.
Mijn gang naar de berging is net iets breder dan mijn stuur en moet een haakse bocht naar de berging nemen en moet hooguit 2x steken. Kost me paar minuutjes werk. Wel even een spiegel iets naar binnen klappen.

Wellicht een idee voor dat schuurtje?
 
Zit een spanbandje over het zadel voor extra stabiliteit. Zoiets heb ik wel eens gedaan toen de voorkant op een potkrikje stond: de lepels van bok met twee lijmklemmen 'vast' aan de achterbrug gezet. Stond ie tenminste stabiel.
 
Dit is natuurlijk de oplossing als je geen bok hebt.

Met een middenbok duw je een "mover" onder je motor en zet je de motor op de bok zoals je dat altijd doet.
Met de draai-as in het midden kun je maximaal manoeuvreren.
 
Laatst bewerkt:
Lukt dat in je eentje?

Is heel goed te doen.

Hoe houd je dan de fiets recht overeind? In het filmpje lijkt me dat iemand de fiets vast houdt.

Op jiffy laten staan, motor aan achterkant vasthouden en rechtzetten. Bok eronder (de haakjes van de bok klemmen onder de bobbins), dan staat ie gelijk stabiel en dan opbokken. Ik gebruik zelf de spanbanden niet.

Je kan de motor echt in de meest onmogelijke hoeken manoeuvreren.
 
Is heel goed te doen.Op jiffy laten staan, motor aan achterkant vasthouden en rechtzetten. Bok eronder (de haakjes van de bok klemmen onder de bobbins), dan staat ie gelijk stabiel en dan opbokken. Ik gebruik zelf de spanbanden niet.

Je kan de motor echt in de meest onmogelijke hoeken manoeuvreren.

Dat dus *O*
 
Sorry, maar je hebt toch geen zin om je of daar om te kleden, of om er heen te gaan lopen in je motorpakje. Daarnaast zou ik hem sowieso nooit toevertrouwen aan zo'n bedrijf. Die deuren zijn gemaakt van dunner metaal dan een speld en die sloten.. laat maar.
 
Hoi :W

Ik vroeg me af hoe andere flat/appartement bewoners hun motor stallen?

Ik woon zelf in een flat waar opzich wel ruimte voor de deur gemaakt kan worden om een motor te stallen maar tot nu toe heb ik hem altijd wel ergens bij iemand in de schuur kunnen plaatsen.

Nu ben ik een beetje aan het oriënteren naar een nieuwe motorfiets en alle modellen die ik gaaf vind passen natuurlijk nooit niet in de schuur waar mijn huidige motor nu staat. Qua ruimte wel, alleen nooit niet door de deur (+/- 100cm breed)

Ik ben zelf bang dat als ik een nieuwe(re) motorfiets voor de deur zet, ookal netjes onder een degelijke hoes toch snel aangetast zal worden door de regen/sneeuw/kou/roest/etc en dat is natuurlijk zonde ;(

Zijn er mensen die wel hun redelik nieuwe (vanaf 2011 ong.) motorfiets gewoon buiten voor de deur aan het slot hebben die eventueel tips hebben om het voor de stalen ros wat dragelijker te maken?

:W

Is de motor 1 meter breed of de deur?
 
Is heel goed te doen.Op jiffy laten staan, motor aan achterkant vasthouden en rechtzetten. Bok eronder (de haakjes van de bok klemmen onder de bobbins), dan staat ie gelijk stabiel en dan opbokken. Ik gebruik zelf de spanbanden niet.

Je kan de motor echt in de meest onmogelijke hoeken manoeuvreren.

wat zijn bobbins...lijkt me niet dat je dat op elke brug kunt schroeven? tenminste ik zou geen idee hebben waar dat op die van mij zou moeten komen. Niet dat het nodig is want ik heb een mover voor onder de bok. Hiermee kan je een kortere draai mee maken door voorwiel van de grond te halen bij het draaien.
Hoe of waar monteer je die bobbins ?
 
Mijn Pan European past ook niet in de schuur, staat gewoon buiten (in de tuin) onder een goede hoes. Niets aan de hand. Alleen als het echt gaat sneeuwen gaat ie de stalling in, maar dat is deze winter maar een paar weekjes geweest. Inmiddels rijd ik er alweer mee. :]
 

Deze kerel ken je beter gewoon negeren :)

Zijn idealen zijn namelijk de idealen zoals deze horen en de rest is ene (.....) Zo letterlijk zegt hij het niet dus doe ik het maar voor de duidelijkheid.
 
Laatst bewerkt:
Mijn Pan European past ook niet in de schuur, staat gewoon buiten (in de tuin) onder een goede hoes. Niets aan de hand. Alleen als het echt gaat sneeuwen gaat ie de stalling in, maar dat is deze winter maar een paar weekjes geweest. Inmiddels rijd ik er alweer mee. :]

Die van mij blijft gewoon buiten in de sneeuw. Honda's kunnen daar prima tegen ;)

Mijn naks zorgt voor gerammel. Dat dan weer wel. :+
 
Laatst bewerkt:
wat zijn bobbins...lijkt me niet dat je dat op elke brug kunt schroeven? tenminste ik zou geen idee hebben waar dat op die van mij zou moeten komen. Niet dat het nodig is want ik heb een mover voor onder de bok. Hiermee kan je een kortere draai mee maken door voorwiel van de grond te halen bij het draaien.
Hoe of waar monteer je die bobbins ?

Die komen op de achterbrug en voorvorkpoten. De bok (voor of achter) lift de motor op die punten omhoog.

Moet je uiteraard wel een bok hebben die bobbins ook nodig heeft.
 
Laatst bewerkt:
Deze kerel ken je beter gewoon negeren :)

Zijn idealen zijn namelijk de idealen zoals deze horen en de rest is ene (.....) Zo letterlijk zegt hij het niet dus doe ik het maar voor de duidelijkheid.

In dat geval kan iedereen jou ook meteen negeren, aangezien er bij jou weinig nuttigs uit komt.

Maar het is natuurlijk wel heel stoer van je om dit even te melden tegen de andere posters, ook al waren deze zelf in dat andere topic, maargoed.

Ik vind je heel mans, in ieder geval :}
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan