Redenen voor om te gaan motorrijden

owww ja bier en chips, ff lekker rellen :P

neh, dat is niet leuk bij iemand die heel enthousiast wil beginnen met motorrijden ;)

Nee, inderdaad. Niks rellen hierzo. De zaken liggen namelijk heel duidelijk; het is MIJN bier en MIJN chips! :+ :+
 
Voordeel auto =

Je kan in je nette pakkie op je afspraken komen ipv eerst je te moeten ontpellen van een motorpak

Topkoffer op de motor, laat je je motorbroek en helm in en je komt redelijk netjes aan. Een enkele keer kom ik ook in een net pak onder mijn motorpak, dat is iets ingewikkelder maar gaat ook prima.

Je zit droog ( als je dak niet lekt )

Daarentegen kun je met de motor vaak voor de deur parkeren en loop je de laatste meters in een waterdicht pak naar je bestemming. Met de auto vaak een eind verder en moet je door de regen lopen. Ik tref regelmatig verzopen collega's in de lift die in een hoosbui een eind hebben moeten lopen vanaf hun auto en mij dan vragen of het niet irritant is in de regen op de motor. Nee dus, ik ben droger dan zij.

De voordelen zijn we het wel over eens, maar de nadelen zie ik eigenlijk niet, zolang het niet om het vervoer van meerdere mensen en/of grote spullen gaat.
 
Gladheid is denk ik de grootste. Hoewel de kans op ernstig letsel ook groter is al in de auto. Maar ik denk dat je dit voor het grootste gedeelte zelf in de hand hebt. Het hoeft niet jouw schuld te zijn, maar nog vind ik dat je het voor het grootste gedeelte zelf in de hand hebt.

Veel nadelen ten opzichte van een auto heeft de motor niet inderdaad, behalve het vervoeren van spullen of personen.

Als je gaat woon/werken dan is de auto toch echt af te raden. Tijdens de spits reizen is zo ie zo al klote. Het schiet gewoon echt niet op. Laat staan als je dus in een auto zit.
Als je dus van plan bent te gaan woon/werken, bespaar je de frustratie's.

Verkeerservaring kan je ook prima op de motor opbouwen zonder hard op je bek te gaan. Je hebt het naar mijn mening voor het grootste gedeelte echt zelf in de hand. Gebruik je verstand, ga lekker veel rijden en het zal vermoedelijk allemaal goed komen.
 
Laatst bewerkt:
Gladheid is denk ik de grootste. Hoewel de kans op ernstig letsel ook groter is al in de auto. Maar ik denk dat je dit voor het grootste gedeelte zelf in de hand hebt. Het hoeft niet jouw schuld te zijn, maar nog vind ik dat je het voor het grootste gedeelte zelf in de hand hebt.

etc. etc. etc..

Verstand ligt het meestal niet aan in de eerst jaren als weggebruiker, gewoon ontwetendheid en gebrek aan inzicht. Dus het grootste gedeelte in je eigen hand klopt enigsinds, maar ik zie veel beginnende weggebruikers die denken dat ze meteen kunnen rijden na het rijbewijs. :X

En kweet niet waar de dame in kwestie woont maar in mijn omstreken heb ik eig nooit last van files :+
 
Eerst autorijbewijs halen, dan ervaring op doen in het verkeer, daarna pas motorrijbewijs halen. Dat vind ik de meest logische stap.
 
Redenen om motor te rijden 8-) ?

Omdat ik af en toe even geen gezeik van mijn vriendin aan mijn hoofd wil hebben _O-

*oh zie nu dat jij ook een meisje bent, naja van je vriend dan :W *

Ik heb eerst auto gehaald toen ik 18 was. En had beter 3 jaar kunnen wachten met motorrijlessen, maar ik moest en zou met 2 jaar (iets met geld). Dus ik mag wel lekker 25 kw'en.

Maar ik zie het maar zo. Auto rijden was het hem in het begin helemaal. Dat was gewoon helemaal de bomb. Maar het begon na een jaar of twee wat te vervelen. Nu is motorrijden spannend. Vraag me af of het andersom ook zo is :+ . Iig, wat hier boven allemaal staat, dat het praktischer is voor leerervaring en in zn algemeniteit. Eerst B
 
Laatst bewerkt:
Ik zou overigens beginnen met mijn B rijbewijs, ben ik ook mee begonnen..

Uiteindelijk zijn er voor-, als zowel nadelen voor de een, danwel de ander. Dit is een afweging die je zelf moet gaan maken. In het topic zijn tot nu toe al veel punten langsgekomen die je kunnen helpen bij deze keuze.
Vraag jezelf ook even af: als jij nu je motorrijbewijs gaat halen, wanneer ga je dan je B halen? En moet je deze dan zelf gaan bekostigen? En wil je dat? Zorg dat je dit ook even voor jezelf duidelijk hebt.
Afwegingen en keuzes dus. Het is lastig, maar uiteindelijk komt er wel iets uit hoor. :)

Succes!
 
ik zou je adviseren eerst je B (auto) te gaan halen, en daarna A (motor) autorijden is voor mij een verplichting rij dagelijks naar rotterdam vanaf hilversum en dat is geen pretje.
Ik heb een auto vd zaak dus ga mijn motor daar niet voor gebruiken, voordeel van file rijden is dat je heerlijk brommers kunt kieken hahahahaha
 
Eeyz iedereen!

Ik word binnekort 18 en wil heel graag beginnen met motorrijlessen. Aangezien mijn ouders de lessen als cadeau willen geven willen ze wel eerst weten of t niet beter is om toch maar voor de auto te gaan B| . Dus.. wie weet nog een goede reden om motorrijlessen te kiezen ipv autorijlessen? :]

File nieuws punt enel, dat is een goede reden. :]
 
B| het is toch ons bier?

Nah, die van jouw misschien B| Geef mij maar mijn Jup ;)

Maar wat dat rijbewijs betreft;
Wat verstandig is hangt misschien ook een beetje af waar dat feest plaats gaat vinden. Ik heb eerst mijn B gehaald en had drie weken later mijn eerste motorrijles. Voor mijn B heb ik rondgereden in Rotterdam. Daardoor heb ik toch een beetje wegervaring/gevoel opgedaan, voordat ik me in de verkeerschaos van Oude Tongen begaf (één verkeerslicht en twee mini-rotondes :X ) voor mijn A.
Met een lesauto is het makkelijker ingrijpen voor de instructeur en is vergevingsgezinder/makkelijker onder controle te krijgen.
 
motorrijden is een passie en een hobby.
motorrijden is in het dagelijkse normale leven nauwelijks praktisch, zeker als je jong bent.

ws zullen weinig van je vrienden ook een motor hebben en uitgaan en je motor als vervoer is ook kut, zit je haar weer in de war.

en in de auto doe je veel ervaring op waarbij je niet meteen genadeloos word afgestraft bij een foutje.

ik ben blij dat ik eerst mijn b tje heb gehaald, daarna mijn a.
 
Uiteindelijk zijn er voor-, als zowel nadelen voor de een, danwel de ander. Dit is een afweging die je zelf moet gaan maken. In het topic zijn tot nu toe al veel punten langsgekomen die je kunnen helpen bij deze keuze.
Vraag jezelf ook even af: als jij nu je motorrijbewijs gaat halen, wanneer ga je dan je B halen? En moet je deze dan zelf gaan bekostigen? En wil je dat? Zorg dat je dit ook even voor jezelf duidelijk hebt.
Afwegingen en keuzes dus. Het is lastig, maar uiteindelijk komt er wel iets uit hoor. :)

Succes!

Zei hij wijselijk, nadat ik hem deze woorden op msn insprak... :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan