Bekeuringen...

Auch '(

Let even goed op met die laatste bekeuring, waarschijnlijk val je nu in de recidiveregeling:Voordeel is wel dat je dan ook niet zo'n hoge boetes binnenkrijgt ;)

Het was gelukkig m'n eerste boven de 30 km te hard. Maar moet nu het eerste jaar idd ff rustig aan doen. :(
 
Voor het eerst in een halve eeuw dat ik mijn motor op de stoep parkeer in NL, heb ik een prent van € 99.00. In zoetermeer. De ruimte naast mijn motor was breed genoeg voor een 18 m vrachtwagen.
Gelukkig bij het thuiskomen kwam ik er achter dat het blijkbaar een waarschuwing is dat ik de mijn kenteken geregistreerd staat, zodat ik de volgende keer wel moet betalen.
Dit is nieuw voor mij.
In Duitsland wel 1 x een prent gekregen voor het zelfde delict van € 15.00 na een verhoging.
Moet niet gekker worden. -O-
full
 
Voor het eerst in een halve eeuw dat ik mijn motor op de stoep parkeer in NL, heb ik een prent van € 99.00. In zoetermeer. De ruimte naast mijn motor was breed genoeg voor een 18 m vrachtwagen.
Gelukkig bij het thuiskomen kwam ik er achter dat het blijkbaar een waarschuwing is dat ik de mijn kenteken geregistreerd staat, zodat ik de volgende keer wel moet betalen.
Dit is nieuw voor mij.
In Duitsland wel 1 x een prent gekregen voor het zelfde delict van € 15.00 na een verhoging.
Moet niet gekker worden. -O- [afbeelding]
Niet dat ik het eens ben met je waarschuwing maar aan het begin van de Nederlandlaan (station kant) zit een parkeerplaats voor scooters/motoren.
 
Ze zouden dat echt op één lijn moeten trekken in Nederland dat het of overal wel mag, of overal niet mag, ipv dit willekeurige beleid.
 
Klopt geen moer van natuurlijk.
Een stilstaand motorvoertuig heeft geen bestuurder en op de rijbaan mag je niet stilstaan. :+
 
Een gratis tip voor een ieder die zijn boetes niet gelijk kan betalen;

Officieel kun je in NL een boete niet in termijnen betalen, maar het is stiekem wel mogelijk.

Stel je krijgt meer dan 1 boete en die kun je niet allemaal ineens betalen, dan maak je een gedeelte van het bedrag over van alle boetes.
Omdat er al wat is betaald wordt de boete niet verhoogt, en krijg je net zo lang rekening tot het totale bedrag is voldaan.

Rek dit niet uit!!! Betaal zo snel mogelijk.

Zo ben ik er een aantal keren mee weg gekomen.
 
Een gratis tip voor een ieder die zijn boetes niet gelijk kan betalen;

Officieel kun je in NL een boete niet in termijnen betalen, maar het is stiekem wel mogelijk.

Stel je krijgt meer dan 1 boete en die kun je niet allemaal ineens betalen, dan maak je een gedeelte van het bedrag over van alle boetes.
Omdat er al wat is betaald wordt de boete niet verhoogt, en krijg je net zo lang rekening tot het totale bedrag is voldaan.

Rek dit niet uit!!! Betaal zo snel mogelijk.

Zo ben ik er een aantal keren mee weg gekomen.

Ik heb eens geprobeerd om (uit protest :P ) de administratiekosten van 9 euro niet te betalen, heb daarna een acceptgiro ontvangen voor het restantbedrag met daarbij gelijk een verhoging omdat ik niet het hele bedrag had voldaan. Ik zou het dus niet uitproberen.
 
Ik heb eens geprobeerd om (uit protest :P ) de administratiekosten van 9 euro niet te betalen, heb daarna een acceptgiro ontvangen voor het restantbedrag met daarbij gelijk een verhoging omdat ik niet het hele bedrag had voldaan. Ik zou het dus niet uitproberen.

Ik heb, jaaaaaaaaaren geleden, eens op de vervaldag de bekeuring betaald, na enkele weken kreeg ik post dat ik te laat was met betalen en het bedrag is teruggestort.
Nooit meer wat van gehoord. *O*
 
Ik heb, jaaaaaaaaaren geleden, eens op de vervaldag de bekeuring betaald, na enkele weken kreeg ik post dat ik te laat was met betalen en het bedrag is teruggestort.
Nooit meer wat van gehoord. *O*

Ik heb gewoon nog nooit een boete gehad *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Bestaat er eigenlijk een app ofzo die heel simpel aangeeft 'op het trottoir wordt wel/niet gedoogd' op basos van GPS of invoer?

Niet zoveel trek om iedere keer te moeten googlen wanneer ik wil parkeren...
 
Die van 100 euro was ik geflitst met 126 waar je 100 mag en die andere twee zijn opgesplitst. Dat was eigenlijk 1 bekeuring. Ze hebben me toen 25 km achtervolgd voordat ze me aanhielden (#*(*#^$!! :( 125 voor inhalen over doorgetrokken streep en 270 voor 125 rijden waar 80 toegestaan is (ik dacht dat je er 100 mocht :( )

41-45 km te hard is dus 270 euro... ;(


Woo, dat is echt een koopje, nu betaal je dat voor 20 te hard om 3 uur 'snachts op een lege 5 baanssnelweg....
 
Bizar hè, maar gelukkig is ons salaris ook factor 2.5 gestegen :')

In 2007 staande gehouden, prent gehad voor + 49km/h waar 60 was toegestaan (Westvoorneweg richting Rockanje, week eerder was het nog 80) koste mij toen €340 en een punt..
 
Een gratis tip voor een ieder die zijn boetes niet gelijk kan betalen;

Officieel kun je in NL een boete niet in termijnen betalen, maar het is stiekem wel mogelijk.

Stel je krijgt meer dan 1 boete en die kun je niet allemaal ineens betalen, dan maak je een gedeelte van het bedrag over van alle boetes.
Omdat er al wat is betaald wordt de boete niet verhoogt, en krijg je net zo lang rekening tot het totale bedrag is voldaan.

Rek dit niet uit!!! Betaal zo snel mogelijk.

Zo ben ik er een aantal keren mee weg gekomen.

Je kan een boete van 230+ euro gewoon in termijnen betalen: https://www.cjib.nl/betalenindelenenberoep
 
Nu het ambtenarensalaris met 3.5% gaat stijgen verwacht ik binnenkort een nieuwe verhoging van de verkeersboetes. Voor onze veiligheid, natuurlijk :Y

Oh, serieus? *O*

Ik hoop dan wel even dat mijn boete (of hoe je dat ook wilt noemen in mijn geval) bepaald wordt vóór de stijging van het ambtenarensalaris..
 
Voor het eerst in een halve eeuw dat ik mijn motor op de stoep parkeer in NL, heb ik een prent van € 99.00. In zoetermeer. De ruimte naast mijn motor was breed genoeg voor een 18 m vrachtwagen.
Gelukkig bij het thuiskomen kwam ik er achter dat het blijkbaar een waarschuwing is dat ik de mijn kenteken geregistreerd staat, zodat ik de volgende keer wel moet betalen.
Dit is nieuw voor mij.
In Duitsland wel 1 x een prent gekregen voor het zelfde delict van € 15.00 na een verhoging.
Moet niet gekker worden. -O- [afbeelding]

Misschien moet je dan even contact opnemen met hen om te vragen waar je wel jouw motor kan neerzetten in Zoetermeer.

Ik vind het al positief dat je een waarschuwing krijgt en er wat aan kan doen zonder dat je meteen hard aangepakt wordt. Ik zou zeker even bellen. Kleine moeite.
 
Terug
Bovenaan Onderaan